Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-28@16:13:00 GMT

ایجاد باشگاه تحریمی ها راهکار دور زدن تحریم هاست

تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۸۶۱۲۴

ایجاد باشگاه تحریمی ها راهکار دور زدن تحریم هاست

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی گفت: ما باید مبادلات اقتصادی خود را با کشورهایی که مورد تحریم غرب قرار گرفته‌اند، تقویت کنیم و تشکیل باشگاه تحریمی‌ها و ارتباط با این کشورها، راهکار مناسبی برای دور زدن تحریم‌ها است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدحسن آصفری با تأکید بر ضرورت اتخاذ راهکارهایی برای مقابله با تحریم‌ها، گفت: کشورهایی در سطح جهان وجود دارند که مانند ایران مورد تحریم آمریکا و کشورهای غربی قرار گرفته‌اند و ما باید با این کشورها متحد شویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: اگر ما بتوانیم یک مجموعه متحد و منسجمی را با کشورهایی که مورد تحریم آمریکا قرار گرفته‌اند، شکل دهیم قطعاً می‌تواند در برون‌رفت از مشکلات اقتصادی تأثیرگذار باشد و راهکار بسیار خوبی برای مبادلات اقتصادی کشورمان است.

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: ما باید مبادلات اقتصادی خود را با کشورهایی که مورد تحریم غرب قرار گرفته‌اند، تقویت کنیم و تشکیل باشگاه تحریمی‌ها و ارتباط با این کشورها، راهکار مناسبی برای دور زدن تحریم‌ها است.

آصفری ادامه داد: باید ارتباط اقتصادی ما با کشورهای تحریمی افزایش یابد و در این ارتباط اقتصادی باید دلار حذف و از واحد پولی مشترک استفاده شود که قطعاً این راهکار می‌تواند جایگزینی برای سوئیفت و دور زدن تحریم‌ها باشد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین تشکیل باشگاه تحریمی‌ها می‌تواند باعث شود کالاهایی را که آمریکا و کشورهای غربی تحریم کرده‌اند، از طریق ارتباط با کشورهای تحریمی به دست آوریم و قطعاً این اتحاد می‌تواند راهکار بسیار مناسبی برای مقابله با تحریم‌ها باشد.

 

انتهای پیام/ک

منبع: مهر

منبع: دانا

کلیدواژه: باشگاه تحریمی ها دور زدن تحریم ها قرار گرفته اند مورد تحریم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۸۶۱۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پارسانیا: باید ارتباط میان بنیادهای معرفتی و محیط‌های علمی را مشخص کنیم

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت الاسلام والمسلمین حمید پارسانیا، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در نشست خانه گفت‌وگوی دانشگاه تهران اظهار کرد: درست است که علم با بخشنامه پیش نمی‌رود، هر چند که در جای خودش به بخشنامه هم نیاز دارد، باید نسبت فرهنگ با علم را تعریف کرد، باید مشخص کنیم که تاریخ و فرهنگ علم را چه می‌دانیم و از چه سطحی است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان کرد: ما در دوران معاصر گرفتار بحران خودآگاهی هستیم، نزاع‌ها و اختلافات مستمر در جریان‌های مختلف داشتیم و شاید کمتر اتفاقی در جهان اسلام بوده که وارد ایران نشده باشد، ایران همواره محل تضارب اندیشه‌ها بوده است.

حجت الاسلام پارسانیا ادامه داد: لازم است به برخی از سوالات پاسخ دهیم، نسبت علم و عقل به لحاظ تاریخی چیست، پاسخ به این سوال هویت ما را شکل می‌دهد، علم چیست؟ تقسیم‌بندی علوم چگونه است؟ علوم انسانی چیست؟ آیا رشته فلسفه باید در دانشکده‌های ادبیات باشد؟ آیا علوم انسانی در مقابل علوم طبیعی است؟ علوم انسانی موضوعی است که با اراده انسان ایجاد می‌شود، اینها تأملات جدی است.

وی گفت: این چهل سال تجربه‌ای از غفلت‌ها و تلاش‌ها برای خودآگاهی بوده است، وقتی شورای عالی انقلاب فرهنگی تشکیل شد، ایجاد علوم تاریخی خودمان را از منظر تاریخ تفکر مورد توجه قرار دادیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان کرد: با این حال اجازه ندادیم که مشخص شود علم در تاریخ ما به چه معناست و گفتگوی بین معانی و مفاهیم ایجاد شود. بنیاد‌های معرفتی ما با ابعاد اقتصادی سیاسی اجتماعی تناسب دارد، اما باید ربط آنها را با محیط علمی جستجو کنیم، با ربط اجتماعی انقلاب اسلامی نقطه عطف ایجاد کردیم، اما متاسفانه اینکه چه مقدار در بازگشت به مفاهیم معنوی و تقسیم بندی علوم درست عمل کردیم، مشخص نیست.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پارسانیا: باید ارتباط میان بنیادهای معرفتی و محیط‌های علمی را مشخص کنیم
  • باید ارتباط میان بنیادهای معرفتی و محیط‌های علمی را مشخص کنیم
  • راهکار توسعه اقتصادی و تقویت منابع ارزی؛ تولید زیر تیغ واردات یارانه‌ای!
  • ارتباط ویتامین B12 با جوش و آکنه صورت
  • ارتباط شبه سوئیفت با ۱۰ کشور داریم
  • وزیر صمت: با وجود تحریم ۱۵۳ میلیارد دلار تجارت خارجی داریم
  • ارتباط شبه سوئیفت و تجارت با ۱۰ کشور از طریق ارزهای ملی
  • کتاب نشانه‌شناسی شکلک‌ها منتشر شد
  • ایجاد دبیرخانه دائمی اجلاس همکاری‌های اقتصادی ایران و آفریقا
  • اعزام ۱۱ رایزن بازرگانی به آفریقا/ خط منظم هوایی باید ایجاد شود