Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیمزاری گفت: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب مسیر حرکتی و محتوایی کلیه ارکان نظام را مشخص کردند و نهادهای مدنی و فرهنگی نیز برنامه ها و فعالیت های خود را باید در راستای اجرای این بیانیه هماهنگ کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، «محمد سیمزاری» امروز (4 شهریورماه) در جلسه شورای سیاستگذاری کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل در سالن جلسه شهید رجایی استانداری اردبیل گفت: تمامی برنامه ها و فعالیت های فرهنگی کشور باید با محوریت مساجد صورت گیرد تا شاهد تاثیرگذاری اهم و خاص آن باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل تصریح کرد: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب مسیر حرکتی کلیه ارکان نظام را مشخص کردند و نهادهای مدنی و فرهنگی نیز برنامه ها و فعالیت های خود را در راستای اجرای این بیانیه با آن هماهنگ کنند.

 

این مقام مسئول افزود: تولید محتوا و توجه به مطالب ارزشی از دیگر نیازمندی های روز در مقابل تهاجم فرهنگی دشمنان است که با انتشار در فضای مجازی بتوانیم عرصه های فرهنگی جامعه را تغذیه کنیم.

 

سیمزاری تاکید کرد: هم افزایی ارکان فعال در مساجد می تواند یک مجموعه کامل فرهنگی را در داخل مساجد برای جذب نوجوانان و جوانان تشکیل دهد و باید امام جماعت مساجد پیش قدم در هماهنگی بین کانون های مساجد و پایگاه های مقاومت بسیج در مساجد باشد.

 

وی اظهار داشت: هر مرکز فرهنگی نیازمند حضور افراد تاثیرگذار فرهنگی در مساجد است زیرا تاکنون آمار و شواهد نشان داده که در محله های که با محوریت یک فرد فرهنگی مدیریت می شود آسیب های اجتماعی به شدت کاهش دارد و حتی نوجوانان و جوانان متدینی را تحویل جامعه داده است.

 

معاون امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل یادآور شد: این مسئله نشان می دهد که آموزش افراد تاثیرگذار در مساجد و محلات می تواند راهکار مناسبی برای افزایش ظرفیت مراکز فرهنگی و مساجد باشد.

 

سیمزاری عنوان کرد: همانگونه که امام خمینی (ره) در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکید بر انقلاب فرهنگی جامعه داشت و نشان از حرکت های عبادی، سیاسی و اجتماعی با محوریت مساجد داشت و امروز فعالیت های فرهنگی و هنری کانون های مساجد در این بستر تحقق این اهداف را نشان می دهد.

پایان پیام/365

منبع: شبستان

کلیدواژه: ارکان مساجد کانون های فرهنگی هنری مساجد توسعه مساجد مساجد اردبیل برنامه ها و فعالیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۸۶۲۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات «وعده صادق» سایه جنگ را از کشور دور کرد

سلامت صفری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به پنجم اردیبهشت ۱۳۵۹ سالروز شکست حمله نظامی آمریکا در صحرای طبس است، اظهار کرد: دوم اردیبهشت سالروز تأسیس سپاه پاسداران را ضمن تبریک به جان بر کفان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی باید گفت که عملیات وعده صادق تلاشی برای دور کردن سایه جنگ در کشور بود.

وی با بیان اینکه امروز در جبهه دشمن وحشت ایجاد شده است، گفت: حمله پهبادی و موشکی سپاه به رژیم اشغالگر صهیونیستی یک عملیات بازدارندگی موفق بود.

عضو شورای شهر اردبیل با اشاره به اینکه عبور از سپر دفاعی ۱۰ کشور و اصابت به هدف تجربه‌ای ارزشمند برای ایران شد، افزود: ملت ایران و جبهه مقاومت سرافراز شدند و دشمن شکست را مجدداً تجربه کرد به همین جهت از این سنگر خدمت، از سپاه جان بر کف، ارتش قهرمان، سربازان گمنام امام زمان و دستگاه‌های امنیتی و انتظامی و خصوصاً از صبر و حوصله ملت شریف تشکر و قدردانی می‌کنیم.

صفری با پیشنهاد اینکه تمامی پیگیری‌ها و نظارت‌ها باید از اول سال و در وقت خود انجام شود و به آخر سال یا به زمان دریافت لوایح مهم واگذار نشود، ادامه داد: نباید سر گردنه گردن بزنیم و با بهانه‌های کوچک کارهای مهم را در زمین گذاشته و اقدامی انجام ندهیم.

وی با بیان اینکه باید شورا و شهردار با یک شیوه و با یک وحدت رویه عملکرد خود را جمع بندی کنند، افزود: کارهای بزرگ و منحصر به فرد در دور ششم شورا توسط شهردار و مجموعه شهرداری انجام شده است اما این اقدامات به موقع به مردم گزارش داده نشده است.

سخنگوی شورای شهر اردبیل تصریح کرد: در تصویب برنامه‌های فرهنگی ورزشی، برنامه‌های راهبردی ۴ ساله، رهنمودهای امام جمعه فاضل و دانشمند اردبیل و جمع‌بندی تخصصی شورا و سازمان فرهنگی و ورزشی را مدنظر قرار دادیم که در رویکرد جدید چند اصول ثابت مشخص کردیم.

وی تاکید کرد: برنامه‌های فرهنگی و ورزشی باید مؤلفه‌های قابل سنجش و ارزیابی بودن خروجی برنامه‌ها، جامعه هدف قراردادن خانواده و اجرای برنامه‌ها در مسجد محله را داشته باشد.

سخنگوی شورای شهر اردبیل با تاکید بر اینکه شروع و انجام تمامی برنامه‌ها باید مسجد و محله محور باشد، ادامه داد: ایجاد ۱۰ ایستگاه ثابت و دائمی فرهنگی و ورزشی در سطح خیابان‌ها و پارک‌ها و شورابیل، ایجاد ۲ مکان ثابت و دائمی روباز در سطح شهر برای ایجاد برنامه‌های شاد و نشاط آور، تولید حداقل ۱۰ حلقه فیلم کوتاه آموزش شهروندی با مشارکت صدا و سیما و انجمن‌های هنری و سینمایی از جمله سیاست‌های شورای شهر در حوزه برنامه‌های فرهنگی است.

صفری خاطرنشان کرد: در راستای تقویت برنامه‌های فرهنگی و ورزشی، اعضای شورای شهر به تربیت ۳۰ گروه سرود، ۳۰ گروه تئاتر، ۳۰ حلقه قرآنی، ۳۰ برنامه‌های گفتمان، ۳۰ مسابقات فرهنگی، ۳۰ تیم ورزشی پایه و ۳۰ برنامه‌های جنگ شادی از مساجد و محله که خروجی آن‌ها منجر به برگزاری جشنواره‌ها و مسابقات استانی و ملی‌شود، در برنامه خود دارند.

کد خبر 6089015

دیگر خبرها

  • جشنواره کوچ عشایر نشان‌دهنده عظمت و شان جامعه عشایری است
  • عملیات «وعده صادق» سایه جنگ را از کشور دور کرد
  • مساجد البرز به پرچم فلسطین مزین می‌شوند
  • عضویت ۱۰۶ هزار نوجوان در کانون‌های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • تحول در رویدادها و برنامه‌های کانون‌های مساجد
  • نقش مساجد فراتر از محلی برای عبادت است
  • ضرورت گره گشایی از مسایل محلات و تربیت نیروی انسانی تراز انقلاب
  • استفاده از ظرفیت‌های مردمی در برگزاری برنامه‌های دهه کرامت
  • عضویت 106 هزار نوجوان در کانون های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • یافته محققان نشان داد؛ نقش پیوند مدفوع در بهبود علائم حرکتی پارکینسون