Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی روز کارمند روزی است که شرکت‌ها از کارمندان خود به خاطر زحمت و تلاش آنان در طول سال تشکر می‌کنند. این روز باهدف تقویت پیوند بین کارفرما و کارمند ایجادشده است. روز قدردانی کارمندان برای اولین بار در سال ۱۹۹۵ وارد تقویم برخی کشورها شد.

روز کارمند، روز تقدیر از کارمندان و راهی برای جلب‌توجه همه کارفرمایان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قدردانی، نیروی انسانی ذهنی است و مدیران باید تمام مدت آن را در نظر داشته باشند. قدردانی، راهبرد مدیریتی کاملا جدید و مناسب فضای کار آینده است. روز کارمند فرصتی برای مدیران، شرکت‌ها و منابع انسانی برای یادآوری اهمیت قدردانی از کارمندان است.   مراسم این روز با ارائه هدایا، رویدادها و معرفی کارمندان ویژه برگزار می‌شود. نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که شناخت و قدردانی به‌عنوان عامل اصلی در موفقیت و تعامل کارکنان از اهمیت بالایی برخوردار است. این امر باعث شده است که شرکت‌ها و سازمان‌های بیشتری برای تشکر از کارکنان خود مراسم این روز را باشکوه‌تر برگزار کنند.

مراسم روز کارمند در اولین جمعه ماه مارس در برخی کشورها مانند ایالات‌متحده و کانادا برگزار می‌شود و تعطیلات غیررسمی است و به‌عنوان روزی است که شرکت‌ها می‌توانند از کارمندان خود به خاطر زحمت و تلاش سالانه تشکر کنند.

روز قدردانی کارمندان به فرصتی برای مدیران و سرپرستان شرکت‌ها تبدیل‌شده است تا اهمیت قدردانی از کارکنان خود را به خاطر بسپارند. این اهمیت فزاینده در شناخت و قدردانی از کارکنان موجب ایجاد انگیزه برای کار سخت‌تر و بهتر می‌شود.

شرکت‌ها و سازمان‌ها با قدردانی از کارمندان خود رضایت شغلی کارمندان را افزایش می‌دهند. این روزبه رسمیت شناختن و پاداش تلاش کارکنان و ارائه نکاتی برای ایجاد یک فرهنگ‌سازمانی قوی‌تر از طریق قدردانی کارمندان را به کارفرمایان یادآوری می‌کند.

به کارفرمایان توصیه می‌شود در طول سال وقت بگذارند تا احساس ارزشمندی در کارمندان خود ایجاد کنند و سعی شود همه افراد را نسبت به همه‌چیز در مورد شرکت، نرم‌افزارهای جدید، روش‌های جدید، محصولات جدید یا مواردی که در حال حاضر رخ می‌دهد، به‌روز نگه‌دارند. وقتی کارمندان خود را به‌روز می‌کنید، اهمیت حضور آنان در شرکت را حس می‌کنند.

روز تقدیر از کارمندان را با گروه رویایی خود جشن بگیرید و به یاد داشته باشید که شرکت شما بدون کارمندان وفادار و زحمتکش نمی‌تواند موفق باشد.

آمار بیکاری در ایالات‌متحده همچنان بالاست بنابراین برای ایجاد فرهنگ شناخت کارمندان، نیازمند روش‌های جدید است. یکی از این موارد از بین بردن رسمی بودن است که بسیاری از کارمندان در این شرایط فعالیت دارند. باید توجه داشته باشید ایجاد رابطه مثبت بین افراد موجب موفقیت خواهد شد.

هنگامی‌که شرکت‌ها در یک برنامه شناخت اجتماعی سرمایه‌گذاری می‌کنند امکان قدردانی در لحظه فراهم  و فرهنگ جمعی مثبت ایجاد می‌شود. شرکت‌هایی که فقط یک درصد از حقوق و دستمزد را در چنین برنامه‌هایی سرمایه‌گذاری می‌کنند، بازده قابل‌توجهی نه‌تنها در حفظ  بلکه در بهره‌وری کارمندان نیز مشاهده می‌کنند. برای یک سازمان ۱۵۰۰۰ نفری، این عملکرد برابر با سود سالانه ۲۶ میلیون دلار در مقایسه با همتایان خود بدون چنین برنامه‌ای است.

با این عملکرد فواید دیگری نیز حاصل می‌شود. نتایج تحقیقات نشان داده است کارمندانی که در یک ماه حمایت شدند، بیش از دو برابر احتمال پیشرفت در مسیر سازمانی داشتند و تقریبا دو برابر احتمال اعتماد گروهی در آنان  ایجاد شد.

چندی پیش شرکتی از کارمندان خود پرسید: "چیزی که می‌توانید در مورد فرهنگ سازمان خود تغییر دهید چیست؟ " پاسخ عالی این بود که افراد خواستار تقویت فرهنگ تقدیر و احترام مقابل بین اعضاء یک شرکت بدون در نظر داشتن مقام و موقعیت آنان بودند. "

بااین‌وجود، تعداد نگران‌کننده‌ای از کارمندان همچنان در محیط کار احساس کمبود قدردانی و احترام می‌کنند. در نظرسنجی Workhuman مشخص شد که ۲۲درصد از کارمندان هرگز و یا در مدت‌زمان بیش از دو سال در محل کار شناخته نشدند و برای  ۲۵ درصد از کارمندان در محل کار تبعیض قائل هستند و ۳۱درصد نیز شاهد تبعیض یک همکار نسبت به خود بودند.

برای ایجاد اعتماد و احترام باید درک کنیم کار یک رابطه است نه یک قرارداد. به‌این‌ترتیب، برنامه‌ها و شیوه‌هایی که بیشترین تاثیر را به خود اختصاص می‌دهند، کمتر روی یک نمایش سطحی از حمایت متمرکز می‌شوند  و بیشتر در شناخت و قدردانی مداوم در طول سال تمرکز می‌کنند.

روندی رو به رشدی در بین شرکت‌های آینده‌نگر وجود دارد که ما باید فراتر از رضایت شغلی باشیم و رضایت از زندگی کارکنان را تصدیق کنیم چون این دو را نمی‌توان از هم جدا کرد.

با قدردانی از کارمندان نه‌تنها برای فعالیت کاری روزانه، بلکه به عنوان یک فرد  احساس سود مشترک، ارتباط و اعتماد به محیط کار را ایجاد خواهید کرد. این تحول بعد از تقدیر است و بسیار عمیق‌تر از برگزاری مراسم روز کارمند است.

بحران در حال بروز کووید-۱۹ خانواده‌ها و فعالیت‌های شغلی را به شیوه بی‌سابقه به چالش کشیده است. مهار همه‌گیری و محافظت از مردم در اولویت قرار دارد، اما اختلال در زنجیره‌های تامین، اقدامات مهار محدودکننده تعاملات اقتصادی و اجتماعی و کاهش تقاضا، مشاغل و معیشت مردم را به خطر انداخته است.

در این زمان، پاسخ فوری اشتغال و سیاست اجتماعی لازم است. کاهش قرار گرفتن کارمندان در معرض کووید-۱۹ در محل کار و اطمینان از دسترسی به حمایت از درآمد کارمندان بیمار و قرنطینه شده ضروری است.

والدین شاغل با بسته شدن مدارس و بستگان سالخورده نیازمند مراقبت‌های پیش‌بینی‌نشده به کمک نیاز دارند. برنامه‌های کاری کوتاه‌مدت می‌تواند به محافظت از مشاغل و کمک به شرکت‌های در حال تلاش کمک کند، همان‌طور که در آخرین بحران مالی و اقتصادی مشهود است.

کارگرانی که شغل و درآمد خود را از دست می‌دهند ازجمله کارمندان مشاغل غیراستاندارد  به حمایت درآمد نیاز دارند. ازآنجاکه شرکت‌ها از افت شدید تقاضا رنج می‌برند، حمایت سریع مالی از طریق کمک‌هزینه یا اعتبار می‌تواند به آن‌ها در رفع شکاف نقدینگی کمک کند.

بسیاری از کشورهای آسیب‌دیده طی روزها و هفته‌های اخیر اقدامات زیادی را معرفی و اعلام کردند که  بر حمایت از آسیب‌پذیرترین افرادی است که سهم نامتناسب از این مشکل را تحمل می‌کنند، تمرکز دارند.

بسیاری از کشورها برای محدود کردن تعامل جسمی اقداماتی را انجام می‌دهند. اولین تمرکز بر تعامل بین فردی در محیط کار و رفت‌وآمد روزانه بود که برای  کاهش انتشار ویروس دورکاری در پیش گرفتند.

منابع

inside.۶q.io/how-to-celebrate-employee-appreciation-day

impactbnd.com

forbes.com

oecd.org

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی روز كارمند كارمند کارمندان خود روز کارمند شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۸۶۴۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوشمندسازی ۸۰ درصدی مشترکان برق در مازندران

به گزارش جام جم آنلاین مازندران،سیدکاظم حسینی کارنامی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق مازندران، از اقدامات گسترده این شرکت در راستای مدیریت مصرف، کاهش هدررفت و ارائه خدمات نوین به مشترکان خبرداد. وی با اشاره به تست و بازرسی ۱۴۲هزار کنتور برق در سال ۱۴۰۲، گفت: در این طرح ۲۳هزار کنتور معیوب شناسایی و تعویض شد که منجر به بازگشت ۳۲ میلیون کیلووات ساعت مصرف برق و صرفه‌جویی قابل توجه در منابع ملی و هزینه‌های مشترکان شد.مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق مازندران از کشف ۳هزار انشعاب غیرمجاز در این بازدیدها خبرداد و افزود: با متخلفان مطابق قانون برخورد قانونی صورت گرفته و ۱۳ میلیون کیلووات ساعت برق به چرخه فروش بازگشت.حسینی کارنامی، هوشمندسازی ۸۰درصدی مشترکان را یکی از مهم‌ترین دستاوردهای این شرکت در سال ۱۴۰۲ عنوان کرد و گفت: این اقدام با برنامه‌ریزی دقیق و تلاش شبانه‌روزی همکاران انجام شد و نقش موثری در مدیریت مصرف برق، بهینه‌سازی شبکه و ارائه خدمات نوین به مشترکین ایفا خواهد کرد.وی ادامه داد: هوشمندسازی در بخش‌های عادی و دیماندی انجام شده و شامل تعویض کنتور، تعویض تابلو سنجش، کنترل‌پذیری پست‌های اختصاصی مشترکین ولتاژ اولیه و سایر اقدامات مرتبط بوده است. مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق مازندران از ثبت اطلاعات ۲۳هزار مشترک دارای کنتور هوشمند و امکان دسترسی برخط به این اطلاعات خبر داد و گفت: این اقدام به مشترکان این امکان را می‌دهد که به طور لحظه ای از میزان مصرف برق خود مطلع شده و نسبت به مدیریت آن اقدام کنند.حسینی کارنامی با تقدیر از تلاش و تعهد همکاران این شرکت، اظهار کرد: مجموعه اقدامات انجام شده در حوزه لوازم اندازه‌گیری در سال ۱۴۰۲، نشان‌دهنده تلاش و تعهد بی‌وقفه این شرکت در راستای ارائه خدمات با کیفیت به مشترکین، مدیریت مصرف برق، صرفه‌جویی در منابع ملی و حفظ حقوق بیت‌المال است.

دیگر خبرها

  • تقدیر مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری فارس از مدیرعامل پست بانک ایران و مدیریت شعب استان فارس
  • ۳۵ هزار لیتر سوخت قاچاق از یک شرکت در کاشان کشف شد
  • پیشرفت ۷۰ درصدی طرح جهاد آبرسانی لرستان
  • تولید زیردریایی هدایت‌پذیر از راه دور توسط دانش‌بنیان‌ها
  • پایش کیفیت آب لرستان در ۲۴ آزمایشگاه
  • سرمایه‌گذاری ۹۷۹ میلیارد تومانی‌ در صنعت برق خراسان جنوبی
  • هوشمندسازی ۸۰ درصدی مشترکان برق در مازندران
  • جهاد آبرسانی در ۱۲۵ روستای لرستان
  • احکام افزایش حقوق سال ۱۴۰۳ کارمندان قوه قضائیه صادر شد
  • هر آنچه از سیستم VRF باید بدانید