Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون امور صنایع وزارت صمت در مراسم افتتاح طرح تولید کامیون کشنده شرکت شایان دیزل در محل این شرکت در استان فارس بیان کرد: میزان تولید در مجموعه خودروهای تجاری و سنگین در 4 ماهه امسال 12.5 درصد افزایش داشته است.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا به نقل از شاتا، مهدی صادقی نیارکی در آیین افتتاح این طرح که به صورت ویدیوکنفرانسی با دستور رییس جمهور انجام شد، با بیان این مطلب، افزود: در حوزه خودروهای تجاری و سنگین در بخش کامیون و کشنده 36 هزار دستگاه ظرفیت تولید داریم، در بخش کامیونت 24 هزار دستگاه ظرفیت کشور است و ظرفیت تولید در بخش انواع اتوبوس نیز 15 هزار دستگاه می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: وزارت صنعت، معدن و تجارت طرح نوسازی ناوگان تجاری را با حضور رییس جمهور در سال‌های قبل آغاز کرد که در راستای این طرح 176 هزار دستگاه از ناوگان حمل و نقل کشور باید طی سه سال بازسازی و نوسازی شود.

هدفگذاری برای نوسازی 25 هزار دستگاه از ناوگان تجاری کشور در سال 1399

معاون امور صنایع وزارت صمت اضافه کرد: امسال برای نوسازی 25 هزار دستگاه از ناوگان حمل و نقل کشور هدفگذاری کرده ایم.

صادقی نیارکی افزود: برای اجرای طرح نوسازی و بهسازی ناوگان حمل و نقل به حدود یک میلیارد دلار منابع ارزی نیاز داریم که حدود 500 میلیون دلار از این منابع آماده به کارگیری می باشد و بانک مرکزی برای تخصیص و تامین ارز این طرح ها باید همراهی کند.

وی اضافه کرد: در هفته گذشته تفاهم نامه ای با پیگیری وزیر راه و شهرسازی مبنی بر عقد قرارداد سازمان راهداری با یکی از بزرگترین شرکت‌های خودروهای تجاری در خصوص بازسازی 1000 دستگاه کشنده داشته ایم که این نوع جدیدی از تآمین مالی بود که اتفاق افتاد.

معاون امور صنایع وزارت صمت در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص بازسازی و نوسازی اتوبوس های درون شهری نیز بیان کرد: ظرفیت مناسبی در بنگاه ها برای بازسازی و نوسازی اتوبوسهای درون شهری با یک چهارم قیمت(مبلغ) اتوبوس نو وجود دارد که لازم است تفاهم نامه های منعقد شده در این حوزه برای عملیاتی شدن پیگیری شود.

صادقی نیارکی در خصوص طرح تولید خودروی کشنده شرکت شایان دیزل نیز بیان کرد: این بنگاه ظرفیت تولید 3 هزار دستگاه را دارد و برای 100نفر اشتغال مستقیم به وجود می آورد که برای راه اندازی آن 287 میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است.

وی گفت: این خودروساز استانداردهای 85 گانه را دارد و مشکلات آن در خصوص تامین و تخصیص ارز را با همکاری بانک مرکزی باید حل کنیم.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: خودرو کشنده کامیون آمار تولید خودرو خودروهای تجاری هزار دستگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۸۶۵۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲۰ درصدی صادرات غیر نفتی خراسان رضوی

یعقوعلی نظری استاندار خراسان رضوی گفت: خراسان رضوی یکی از مهم‌ترین نماد‌های اقتصاد بدون نفت کشور و بر این اساس بیش از ۹۵ درصد اقتصاد استان در اختیار بخش خصوصی است.

او افزود: در استان رشد بیمه بیکاری نداریم و این در حالیست که سال گذشته نسبت به سال ۱۴۰۱ حدود ۱۶ درصد کاهش در این حوزه داشتیم و این در حالی است که میانگین نرخ بیکاری در استان ۶.۲ است.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: در این نمایشگاه چندین مجموعه ارزشی استان و از جمله زنجیره ارزش «زیارت و گردشگری» و «فولاد» به مخاطبان معرفی می‌گردد.

نظری با اشاره به رویکرد تشکیل زنجیره‌های ارزشی، بیان کرو: یکی از مزیت‌هایی که خراسان رضوی نسبت به سایر استان‌های کشور دارد، وجود بارگاه منور رضوی است که مزیتی را برای این خطه به شمار می‌رود و این امر مهم را یک ظرفیت مهم و استثنایی می‌دانیم.

او با تاکید بر اینکه موضوع زیارت یک زنجیره ارزش است، تصریح کرد: با استفاده از این ظرفیت، به وسیله موضوع زیارت و تشرف به بارگاه منور رضوی بسیاری از مسائل اجتماعی و اقتصادی ما حل می‌شود.

استاندار خراسان رضوی تاکید کرد: مزیت دیگر استان خراسان رضوی معادن آن است و ۳۰ درصد از سنگ آهن فولاد کشور در استان خراسان رضوی و شهر خواف تامین می‌شود.

نظری با بیان اینکه مسئله ترانزیت از دیگر زنجیره‌های ارزش استان خراسان رضوی است، اظهار کرد: کوتاه‌ترین بخش مربوط به کریدور شمال به جنوب در شرق کشور واقع شده که مبدا آن چابهار است؛ لذا این کریدور از شرق کشور امتداد پیدا می‌کند و به کشور روسیه و کشور‌های آسیای مرکزی می‌رسد و ظرفیت ترانزیتی خوبی برای ایران ایجاد می‌کند.

او با بیان اینکه خراسان رضوی یک استان با سابقه در کشاورزی و فراورده‌های آن است افزود: بیشتر صنایع غذایی کشور، در استان خراسان رضوی فعالیت می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • افزایش ۲۰ درصدی صادرات غیر نفتی خراسان رضوی
  • اوجی: تولید نفت ایران امسال جهش می‌کند
  • نوسازی ۷۲ هزار دستگاه ناوگان حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای
  • هم زمان با حضور شرکت جک در نمایشگاه خودرو پکن: 2 خودرو جدید کرمان موتور که امسال وارد بازار ایران می شوند مشخص شدند (+عکس ،اسامی و مشخصات)
  • ظرفیت های فارس، چشم ۳۲ هیات تجاری خارجی را گرفت
  • تولید خودروهای برقی تویوتا استارت نخورد
  • افزایش و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی احترام به شهروندان است
  • افزایش پایداری برق مسجدسلیمان با نوسازی پست «مالکریم»
  • نزول رشد اقتصادی دور از انتظار اولین اقتصاد جهان
  • برنامه امسال وزارت صمت برای جهش بزرگ تولید خودرو/ تیراژ تولید روزانه ۵۰۰۰ دستگاه خودرو رسید