Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی صادقی نیارکی، روز سه‌شنبه در سومین روز از هفته دولت و در آیین افتتاح واحد تولیدی کامیون کشنده در شیراز که به صورت ویدیو کنفرانس توسط رییس جمهوری انجام شد افزود: هم‌اینک میزان تولید سالانه کامیون و کشنده در کشور به  ۳۶ هزار دستگاه، کامیونت ۲۴ هزار دستگاه و انواع اتوبوس ۱۵ هزار دستگاه رسیده است.

وی ادامه داد: طی سال‌های اخیر طرحی تحت عنوان نوسازی ناوگان تجاری از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت در کشور آغاز شد که بر اساس آن می‌بایست طی سه سال ۱۷۶ هزار دستگاه خودرو بازسازی و نوسازی شود که امسال این وزارتخانه در قالب همین طرح نوسازی و بازسازی ۲۵ هزار دستگاه را با نیاز ارزی حدود یک میلیارد دلار دنبال خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: تقاضا داریم که رییس جمهوری تاکید کنند که بانک مرکزی با طرح‌هایی که برای تخصیص ارز پذیرش شده‌اند همراهی و همکاری کند.

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: در هفته گذشته تفاهم نامه‌ای با پیگیری وزیر راه  و شهرسازی داشتیم مبنی بر عقد قرارداد سازمان راهداری با یکی از بزرگترین شرکت‌های تولید خودروهای تجاری مبنی بر بازسازی یک هزار دستگاه کشنده که این اقدام نوع جدیدی از تامین مالی است که اتفاق افتاده و ۸۰ درصد هزینه را بانک‌ها در قالب تسهیلات پرداخت خواهند کرد.

صادقی نیارکی تصریح کرد: انتظار داریم که چنانچه مسیر نوسازی ناوگان به هر دلیل امکان‌پذیر نیست این مدل شیوه نوسازی ارتقاء پیدا کند تا بتوانیم امسال بالغ بر ۲۰ هزار دستگاه را با این روش بازسازی و نوسازی کنیم.

وی، در خصوص بازسازی و نوسازی اتوبوس‌های درون شهری هم گفت: یک ظرفیت بسیار مناسبی در واحدها و بنگاه‌های تولید خودرو داریم برای اینکه بتوانیم با یک چهارم قیمت اتوبوس نو، خودروها و اتوبوس‌های درون شهری را باسازی و نوسازی کنیم که برای انجام این کار نیاز به تامین اعتبار داریم.

او افزود: در همین راستا، تفاهم‌نامه‌هایی توسط بنگاه‌های تولیدی خودرو با شهرداری‌ها منعقد شده که نیاز به پیگیری و عملیاتی شدن دارد.

وی، در خصوص طرح تولید کامیون کشنده شایان دیزل نیز گفت: این طرح که امروز شاهد بهره‌برداری از آن هستیم تولید سالانه سه هزار دستگاه خودرو را دارد.

 معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: برای اجرای این طرح که زمینه ۱۰۰ فرصت شغلی را ایجاد کرده، ۲۸۷ میلیارد تومان به نرخ جاری سرمایه‌گذاری شده است.

صادقی نیارکی افزود: این خودروساز توانسته استانداردهای ۸۵ گانه طی کند و تنها مشکل آن نیز بحث تامین و تخصیص ارز هست که امیدواریم با همکاری بانک مرکزی این مشکل مرتفع شود.

برچسب‌ها منطقه ویژه اقتصادی شیراز هفته دولت وزارت صنعت معدن و تجارت شیراز فارس خودرو سازی ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: منطقه ویژه اقتصادی شیراز هفته دولت وزارت صنعت معدن و تجارت شیراز فارس خودرو سازی ایران منطقه ویژه اقتصادی شیراز هفته دولت وزارت صنعت معدن و تجارت شیراز فارس خودرو سازی ایران معدن و تجارت هزار دستگاه وزارت صنعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۸۶۹۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای تسهیلات نوسازی به واحدهای فرسوده روستایی کرمانشاه

محمدرضا آمویی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر از نوسازی و درجاسازی واحدهای فرسوده واقع در حریم ممنوعه میراث فرهنگی روستاهای تابعه بر اساس مصوبات شورای مسکن استان در بخش‌های روستایی از جمله بیلوار، کوزران، ماهیدشت و فیروزآباد خبر داد و اظهار کرد: واحدهای فرسوده این مناطق می‌توانند صرف رعایت درجاسازی و نوسازی برای دریافت تسهیلات به بنیاد مسکن شهرستان مراجعه کنند.

وی ادامه داد: دهیاران و شورای اسلامی مربوطه می‌توانند به واحدهای واقع در محدوده‌های مورد نظر در روستاهای خود و ابلاغ لازم به مالکان به منظور مراجعه به بنیاد مسکن شهرستان و اخذ تسهیلات بازسازی و احداث واحد نوسازی عمل کنند.

فرماندار کرمانشاه تصریح کرد: در صورت بروز هرگونه حوادث غیرمترقبه مسئولیت هرگونه خسارت بر عهده مالکان مورد نظر خواهد بود.

وی ادامه داد: مالکان با استفاده از این فرصت ایجادی می‌توانند در راستای بازسازی واحدهای فرسوده این مناطق اقدام لازم را انجام دهند.

کد خبر 6092110

دیگر خبرها

  • (تصاویر) این ۲ خودروی جدید امسال وارد بازار ایران می‌شوند
  • اهدای تسهیلات نوسازی به واحدهای فرسوده روستایی کرمانشاه
  • معاون وزیر کشور: در حال رایزنی هستیم تا امکان ورود زائران ایران به عراق با خودرو شخصی فراهم شود
  • خودروی سواری در تصادف با میکسر مچاله شد
  • سفر زائران اربعین با خودروی شخصی به عراق؟ | واکنش مهم یک مقام دولتی
  • مشکلات ۴۱۲ نقطه حادثه خیز پرتصادف مرتفع شد/ پیش‌بینی ۴ میلیون زائر برای اربعین امسال
  • خبر جدید وزیر صنعت برای متقاضیان خودرو/ علی‌آبادی: این خودرو‌ها را وارد کردیم؛ می‌توانید ثبت‌نام کنید و بخرید
  • برنامه امسال وزارت صمت برای جهش بزرگ تولید خودرو/ تیراژ تولید روزانه ۵۰۰۰ دستگاه خودرو رسید
  • صادرات خودرو ترکیه / مشتریان اول: ایتالیا، انگلیس، فرانسه و آلمان
  • ۵۵ درصد از واحد‌های فرسوده در بافت‌های تاریخی قرار دارند