Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ محرم امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا موجب تغییرات بسیاری در شیوه عزاداری هیأت‌های مذهبی کشور شده است و برخی از مداحان و هیأت‌ها نیز نوآوری‌هایی برای این کار داشته‌اند. - اخبار استانها -

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری تسنیم، محرم امسال متفاوت‌ترین محرمی است که شاید تا به امروز در تاریخ وجود داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ویروس منحوس کرونا تمامی فعالیت‌های زندگی بشر را تحت تأثیر خود قرار داده است. شاید هیچ‌کس گمان نمی‌کرد محرم هم تحت تأثیر کرونا قرار بگیرد و برای برگزاری آن دستورالعمل و پروتکل نوشته شود.

مجلس عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) ‌در سراسر کشور در فضای باز و محیط‌های غیر مسقف آغاز ‌شده و باشکوه و نظم خاصی عزاداری‌ها بر‌گزار می‌شود.

محرم امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا موجب تغییرات بسیاری در شیوه عزاداری هیأت‌های مذهبی کشور شده است و برخی از مداحان و هیأت‌ها نیز نوآوری‌هایی برای این کار داشته‌اند و برخی مداحان در سراسر کشور با تکیه سیار در محلات ‌حاضر شده و برای مردم روضه خوانی می‌کنند.

مدیحه‌سرایی حاج مهدی رسولی مقابل درب منزل یک شهید‌

ویژه‌برنامه هیئت عاشقان ثارالله زنجان در ایام محرم که امسال با ویروس کرونا همراه شده است با عنوان "هر کوچه یک حسینیه" هر روز با مدیحه‌سرایی حاج مهدی رسولی مقابل درب منزل یک شهید برگزار می‌شود. این مراسم با بازخورد بسیار زیادی از سوی مردم ولایی و انقلابی شهر زنجان مواجه شده است.

‌مدیحه سرایی سید‌رضا نریمانی مقابل درب منزل یک شهید در اصفهان‌

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، با شیوع کرونا عزاداری‌ها هم شکل متفاوتی به خود گرفته است به هر کوچه و خیابانی که سر می‌زنیم  بساط عزاداری را پهن می‌بینیم و عده ای را مشغول به عزاداری. سید رضا نریمانی مداح سرشناس اصفهان نیز با حضور در کوچه‌های شهر اصفهان و درب منازل شهدا اقدام به برپایی روضه می‌کند.‌ این ویژه برنامه در ایام محرم هر روز درب منزل یک شهید برگزار می‌شود و با بازخورد بسیار زیادی از سوی مردم اصفهان مواجه شده است.‌

 ‌مدیحه سرایی مداح اهل بیت(ع) در حاشیه شهر مشهدمقدس

 

 

شیوع ویروس منحوس کرونا زندگی تمام ایرانیان بلکه تمام جهانیان را با دگرگونی اساسی روبرو کرده است.گسترش فضای مجازی یکی از پیامدهای شیوع جهانی این ویروس بوده و از سوی دیگر تغییرات متعددی نیز در سبک زندگی ایرانیان شکل گرفته است.همزمان با ماه محرم و صفر اما عشق و ارادت ایرانیان به سیدالشهدا(ع) روزافزون شده و صرفا نحوه ابراز این علاقه به خاندان عصمت و طهارت تغییر کرده است.

محافل متعددی به صورت مجازی این روزها در حال برگزاری است و از سوی دیگر طرح هر خانه یک حسینیه و یا هر محله یک حسینیه نیز با هدف جلوگیری از اجتماعاتی که ممکن است خطراتی برای سوگواران به همراه داشته باشد در این زمینه دارای اهمیت است.

مداحان مطرح استانی و کشوری نیز این روزها با حضور در حاشیه شهر مشهد دین خود را به نوعی دیگر به حضرت اباعبدالله ادا می‌کنند که در تصاویر زیر شاهد روضه‌خوانى امیر کرمانشاهی یکی از مداحان اهل بیت (ع) هستید:

انتهای پیام/ش

R1377/P/S6/CT7 قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ "هر کوچه یک حسینیه"| مدیحه‌سرایی حاج مهدی رسولی مقابل درب منزل یک شهید + تصاویر ۲ زنجیره تولید بزرگترین کارخانه فرآورده‌های لبنی در گلستان با حضور وزیر جهاد کشاورزی تکمیل شد ۳ صادرات مستمر میوه و تره‌بار ایران به کشورهای حوزه خلیج فارس/‌ رونق صادرات کالاهای یخچالی و ‌ارز‌آوری ۴ گفت‌وگوی خواندنی تسنیم با پزشک فداکار اردبیلی؛ پزشکی که خدمت در مناطق محروم را به زندگی شهری ترجیح داد ۵ گزارش ویدئویی| روایت تلخ تسنیم از بی‌آبی در بلوچستان / چرا ۱۳۰۰ روستا هنوز با تانکر‌ آبرسانی سیار می‌شود؟ ۶ اختصاصی| دستاوردی دیگر در شرکت ملی صنایع مس ایران / رکورد ۵۰ ساله تولید کاتد شکسته شد + فیلم ۷ بررسی وضعیت ‌کرونا در ایران| ۱۵ استان در وضعیت قرمز کرونایی/ ۱۱ استان به مرحله هشدار رسیدند + جدول و نمودار ۸ تمهیدات رسانه‌ای آستان قدس در محرم‌الحرام/ شور حسینی «بین‌المللی» مخابره می‌شود مهمترین اخبار استانها گزارش| شور و شعور حسینی در ایران اسلامی / مدیحه‌سرایی مداحان در مقابل منازل شهدا، کوچه‌ها و حاشیه شهرها / عزاداری سیدالشهدا(ع) تعطیل‌شدنی نیست + تصاویر گزارش ویدئویی| روزگار ناخوش قهرمانان پار‌المپیکی ایران / ورزشکارانی که زیر بار مشکلات زندگی قد خم کرده‌اند معاون وزیر کشور: اولویت‌های سی‌گانه کشور به استانداران ابلاغ شد / ‌طرح‌های نیمه تمام به بخش خصوصی واگذار شوند‌ "هر محله یک حسینیه"| ‌مدیحه سرایی مداح اهل بیت(ع) در حاشیه شهر مشهدمقدس + تصویر مهمترین اخبار تسنیم گفتگو با صالح‌آبادی|چرا بعد ۴۰سال تورم حل نشد؟ ۴ دلیل تورم و ۳ راه‌حل؛ همه‌جا پای دلار نفتی در میان است/ پول بورس از املاک شمال تهران سردرآورد مصاحبه|معاون حزب رفاه جدید ترکیه: توافق اسرائیل و امارات تداوم نخواهد داشت/ «استراتژی احاطه» علیه تهران و آنکارا جنگ خاموش ــ ۲۲| صادرات گاز در اولویت دولت تدبیر و امید نیست زنجیره تولید بزرگترین کارخانه فرآورده‌های لبنی در گلستان با حضور وزیر جهاد کشاورزی تکمیل شد اعلام اسامی و میزان محکومیت متهمان اقتصادی/خروج ۹۵ هزار زندانی از زندان‌ها در موج دوم مرخصی‌ها درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مدیحه سرایی حاشیه شهر یک حسینیه هیأت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۸۶۹۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

الگوی حکمرانی مردمی و مدیریت مشارکتی در تمام شهرها اجرا شود

دستیار ویژه رئیس جمهور با تحسین الگوی حکمرانی مردمی و مدیریت مشارکتی گفت: تحقق این الگو زمانی رخ می‌دهد که دولت اسلامی شکل بگیرد و کارگزار و شیوه اداره آن اسلامی و مردم در آن تصمیم‌گیر باشند و باید در تمام شهرهای استان و کشور اجرا شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان، سیداحمد عبودتیان امروز _یکشنبه، نهم اردیبهشت_ در آئین رونمایی از الگوی حکمرانی مردمی و مدیریت مشارکتی شهرداری رفسنجان، اظهار کرد: امروز مدیریت شهری رفسنجان در ادامه اراده خداوند برای خلقت انسان و تعیین جانشینی خدا روی زمین، جمعی از نوجوانان را مسئول کرده است تا اختیار بیشتری به آن‌ها بدهد و ثابت کند آرمان جمهوری اسلامی تحقق وعده الهی و هدف خلقت انسان است.

وی اقدام شهرداری و شورای شهر رفسنجان را در راستای فطرت انسان توصیف کرد و افزود: آرمان‌های انقلاب اسلامی آرمان‌های بشری است؛ در جنگ اتفاق بزرگی رخ داد و کل دنیا علیه ما جمع شد تا ما نباشیم اما امام (ره) تهدید را به فرصت تبدیل کرد و وعده داد که کاری می‌کند تا قدرت برتر نظامی دنیا شویم و این امر محقق شد.

دستیار رئیس جمهور در امر مردمی‌سازی دولت با اشاره به وعده صادق جمهوری اسلامی، تصریح کرد: آن روز ما سیم خاردار هم نداشتیم و اولین مایحتاج خود را باید از سایر کشورها می‌گرفتیم و به ما نمی‌دادند، اما امروز به تولید موشک و پهباد روی آورده‌ایم و این افتخاری برای جمهوری اسلامی است.

وی با بیان اینکه راه‌اندازی داعش در منطقه یکی دیگر از اقدامات ضد اسلامی برای جمع کردن تفکر اسلام بود که با تدبیر مقام معظم رهبری و ورود حاج قاسم به میدان و حضور لشکریان دفاع از حرم مسیحی و مسلمانان شیعه و سنی متوقف شد، گفت: یک روزی می‌خواستند ما نباشیم، اما اکنون ما سردمدار فرهنگی منطقه هستیم.

عبودتیان توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری را موجب تبدیل تهدید به فرصت دانست و افزود: قرار بود دهه هشتادی‌ها نسل برانداز شوند، اما امروز دهه هشتادی‌ها نسل پیشران شده‌اند؛ لذا اگر براساس دستور خدا و الگوی امام و اسلام عمل کنیم، می‌توانیم به عنوان خلیفه و جانشین خدا روی زمین مسیر رشد را به خوبی طی کنیم.

وی در ادامه شکل‌گیری الگوی حکمرانی و مدیریت مشارکتی شهرداری رفسنجان را تبریک گفت و افزود: این طرح جوان محور و نوجوان محور و شگفتی‌ساز است و توجه به حضور بانوان و استفاده از تجربه بزرگترها و قرار دادن آن‌ها در رأس حلقه اصلی و محله محوری و مسجدمحوری را می‌توان از امتیازات آن برشمرد.

دستیار رئیس جمهور ادامه داد: تحقق این الگو زمانی رخ می‌دهد که دولت اسلامی شکل بگیرد و کارگزار و شیوه اداره آن اسلامی و مردم در آن تصمیم‌گیر باشند و این الگو را که در جهت مسیر انبیای الهی است، امروز در بخشی از اداره شهر پیاده می‌کنیم و باید در تمام شهرهای استان و کشور اجرا شود.

کد خبر 748908

دیگر خبرها

  • کم‌توجهی به روستاها موجب حاشیه‌نشینی در شهرها می‌شود
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • منصوری:‌ جمهوری اسلامی ایران در دوره اقتدار قرار داد
  • آتش اعتراضات علیه اسرائیل دیگر خاموش‌شدنی نیست (فیلم)
  • پیشرفت در کنترل نرخ بیکاری کشور/ تولید افزایش یافت
  • چپ‌کردن عجیب ماشین چینی توی کوچه! (فیلم)
  • دستور رییسی باز هم ناممکن از آب درآمد!/ ساخت هواپیما فعلا شدنی نیست/ تکلیف یک میلیون دلار پولی که صرف شد چه می‌شود؟ (فیلم)
  • خبر مهم وزیر اقتصاد در حاشیه نشست بانک توسعه اسلامی
  • الگوی حکمرانی مردمی و مدیریت مشارکتی در تمام شهرها اجرا شود
  • ۶ محله در حاشیه مشهد میزبان رویداد یکصدا ایران شدند