Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@07:14:34 GMT

رسانه‌ها برای پوشش اخبار سفر نوبخت به استان قزوین گزینشی دعوت شدند

تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۸۸۴۲۳

رسانه‌ها برای پوشش اخبار سفر نوبخت به استان قزوین گزینشی دعوت شدند

‍‍‍‍‍‍

گروه استان‌ها ـ امروز مشکلات زیادی دامنگیر کشور شده و ضروری است مسئولان نسبت به شفاف‌سازی موقعیت با رسانه‌ها تعاملی سازنده داشته باشند، اما ظاهرا این مسئولان رسانه‌ها را گزینشی انتخاب کرده و تنها با برخی از آنها ارتباط می‌گیرند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین سفر رئیس سازمان برنامه‌وبودجه کشور در استان قزوین درحالی آغاز شد که به‌جز چند رسانه همسو با دولت هیچ رسانه دیگری اجازه همراهی با هیئت همراه نوبخت - معاون رئیس جمهور - در سفر استانی اخیر را نداشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نکته جالب توجه اینجاست که اتفاقا رسانه‌هایی که صدای مردم و شاید منتقد دولت بودند در این برنامه حضور نداشتند و آن دسته از رسانه‌ها که همراه معاون رئیس جمهور بودند نیز فقط به ارایه آمارها و ارقام مطرح شده از سوی نوبخت اکتفاء کرده و هیچ سئوال یا مطالبه‌گری در این زمینه نبود و به دلیل عدم حضور رسانه‌های مردمی سؤالاتی چالشی و مهم که دغدغه همه مردم ایران است و مطالباتی به‌حق که متأسفانه دولتمردان هیچ توجهی به آن نکرده و حتی از خبرنگاران نیز فرار می‌کنند، نهایتا مطرح نشد.

فقر، گرانی، قیمت بالای مسکن و اجاره‌بها، بیکاری، بالا رفتن سن ازدواج، اعتیاد، طلاق، ورشکستگی کارخانه‌ها، موارد زیست‌محیطی و دیگر مشکلات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی ازجمله معضلاتی است که دولت پس از گذشت 7 سال باید آن‌ها را کاهش می‌داد اما نه تنها خبری از بهبود شرایط در موارد یاد شده نیست بلکه رئیس سازمان برنامه‌بودجه که اتفاقا می‌تواند در تمامی این زمینه‌ها اظهار نظری سازنده داشته باشد و درباره مشکلات موجود توضیح ارایه کند مقابل دوربین یا میکروفن رسانه‌های مردمی قرار نگرفت.

به‌هرحال سفر معاون رئیس جمهور به استان قزوین انجام شد اما امروز دولت باید در مورد وضعیت نابسامان بیمارستان 700 تخت‌خوابی قزوین و نبود بودجه کافی برای آن به مردم پاسخگو باشد، چه بسیار پروژه‌های عمرانی در قزوین وجود دارد که باید از طریق تخصیص بودجه کشوری به آن‌ها تکمیل شوند، اما متأسفانه خواب زمستان دولتی‌ها ظاهرا بسیار سنگین‌تر از این حرف‌ها است که بخواهند در مقابل رسانه‌های مطالبه‌گر پاسخی منطقی ارایه کنند.

گزارش ویدئویی| روایت تسنیم از صحنه‌های تلخ محله رودخانه بازار قزوین / استعمال دخانیات در روز روشن‌عزاداری‌ها در قزوین منطقی و عقلانی برگزار می‌شودگزارش| قصه ادامه‌دار مشکلات آزادراه زنجان ـ قزوین/ پاسخ مسئولان به "کمبود اعتبارات دولتی" خلاصه می‌شود

این درحالی است که مقام معظم رهبری در ارتباط تصویری با  هیئت دولت ضمن اشاره به اینکه هفته دولت مناسبتی برای یادآوری و مرور خدمات یک‌ساله دولت، جمع‌بندی عملکردها و نقد نقاط ضعف و قوت است، فرمودند: باید تا آنجایی که ممکن است از طریق تلویزیون و تماس‌های رودررو با مردم حرف بزنید و خدمات خود را برای آن‌ها توضیح دهید؛ اما این در حالی است که دولتمردان به منویات مقام معظم رهبری کم‌توجهی کرده و حتی حاضر به شنیدن سؤالات خبرنگاران که نمایندگان و صدای مردم هستند، نمی‌شوند.

امام خامنه‌ای همچنین دراین‌ارتباط تصویری تصریح فرمودند: سال آخر دولت آغازشده به همین سبب باید کارهایی که شروع‌شده یا قول آن داده‌شده تمام شود، قول 600 هزار واحد مسکونی، طرح‌های در دست افتتاح وزارت نیرو، سیاست پالایشگاه سازی، اقدامات در مورد شرکت‌های دانش‌بنیان و اقدامات مربوط به نظام سلامت مخصوصاً در مواجهه با کرونا و مسئله افزایش تولیدات کشاورزی را با جدیت دنبال کنید؛ حال‌آنکه این سؤالات ما که تماماً مطالبات به‌حق رهبر کبیر انقلاب و مردم است بر زمین‌مانده و گوش شنوایی برای آن‌ها پیدا نمی‌شود.

حال درپی عدم حضور رسانه‌های مردمی و مطالبه‌گر درسفر معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه به استان قزوین، مردم مانده‌اند و هزار سؤال جامانده؛ مردمی که هرگاه از آن‌ها خواسته‌شد درصحنه حاضرشده و دشمنان را ناامید کرده‌اند یا  علی‌رغم تمام مشکلات به سبب عشق به امام خامنه‌ای و میهن پای در میدان گذاشته‌اند.

امروز است که از چند رسانه همسو با دولت بازهم اخبار بسیاری از افتتاح پروژه‌ها و راه‌اندازی خطوط تولید منتشر می‌شود درحالی که خانواده‌ها تاثیر این افتتاح‌ها را در سفره خود نمی‌بینند یا اینکه فرزندان و پدران و همسرانشان بجای اینکه سرکار بروند بیکار می‌شوند.

البته مردم خواسته‌زیادی از مسئولان دولتی ندارند، دولتی که قرار بود با تدبیر و امید کشور را مدیریت کند؛ نه اینکه وقتی خبرنگار از وزیر راه و شهرسازی در مورد وضعیت نابسامان مسکن و گرانی آن سؤال می‌کند با پوزخندی مواجه شده و درنهایت جوابی سربالا بشنود، خبرنگاری که به گفته خود دولتی‌ها صدای رسای ملت است.

بله، خبرنگاران صدای رسای ملت هستند اگر دولت ترسی از اعمال خود ندارد و به خود اطمینان دارد باید در سفرهای استانی در کنار رسانه‌های دولتی و همسو  از رسانه‌هایی که دنبال رپورتاژ یا ارایه بیلان کاری مدیران نیستند نیز دعوت کند تا شاید در این برنامه علاوه بر ارایه گزارش‌های معمول کمی هم صدای مردم شنیده شود. چرا که  مردم عادی تریبونی جز رسانه‌های مردمی ندارند که صدایشان را به گوش مسئولان و دولتی‌ها برسانند.

انتهای پیام/ی

R7541/P4001/S6,63/CT7 واژه های کاربردی مرتبط استانداری قزوین چند رسانه‌ای بیشتر بخوانید... حسینیه «آسِدجمال» قزوین رنگ عاشورایی به خود گرفت + تصاویر جانشین فرمانده سپاه ‌قزوین: دشمنان آرزوی براندازی نظام ‌را به گور خواهند برد / دولت به مردم اعتماد کند + فیلم شناسایی اموال غیرمنقول و املاک مازاد دستگاه‌های دولتی استان قزوین / تاکنون ۱۲ ملک برای فروش معرفی شد قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... حسینیه «آسِدجمال» قزوین رنگ عاشورایی به خود گرفت + تصاویر جانشین فرمانده سپاه ‌قزوین: دشمنان آرزوی براندازی نظام ‌را به گور خواهند برد / دولت به مردم اعتماد کند + فیلم شناسایی اموال غیرمنقول و املاک مازاد دستگاه‌های دولتی استان قزوین / تاکنون ۱۲ ملک برای فروش معرفی شد واژه های کاربردی مرتبط استانداری قزوین چند رسانه‌ای پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ زنجیره تولید بزرگترین کارخانه فرآورده‌های لبنی در گلستان با حضور وزیر جهاد کشاورزی تکمیل شد ۲ "هر کوچه یک حسینیه"| مدیحه‌سرایی حاج مهدی رسولی مقابل درب منزل یک شهید + تصاویر ۳ صادرات مستمر میوه و تره‌بار ایران به کشورهای حوزه خلیج فارس/‌ رونق صادرات کالاهای یخچالی و ‌ارز‌آوری ۴ گفت‌وگوی خواندنی تسنیم با پزشک فداکار اردبیلی؛ پزشکی که خدمت در مناطق محروم را به زندگی شهری ترجیح داد ۵ اختصاصی| دستاوردی دیگر در شرکت ملی صنایع مس ایران / رکورد ۵۰ ساله تولید کاتد شکسته شد + فیلم ۶ بررسی وضعیت ‌کرونا در ایران| ۱۵ استان در وضعیت قرمز کرونایی/ ۱۱ استان به مرحله هشدار رسیدند + جدول و نمودار ۷ تمهیدات رسانه‌ای آستان قدس در محرم‌الحرام/ شور حسینی «بین‌المللی» مخابره می‌شود ۸ گزارش ویدئویی| روایت تلخ تسنیم از بی‌آبی در بلوچستان / چرا ۱۳۰۰ روستا هنوز با تانکر‌ آبرسانی سیار می‌شود؟ مهمترین اخبار استانها گزارش| شور و شعور حسینی در ایران / مدیحه‌سرایی مداحان در مقابل منازل شهدا و کوچه‌ها ‌‌/ عزاداری سیدالشهدا(ع) تعطیل‌شدنی نیست + تصاویر وزیر نیرو: هیچ واحد تولیدی به دلیل نداشتن برق تعطیل نشد / قطعی برق در هیچ بیمارستانی نداشتیم گزارش ویدئویی| روزگار ناخوش قهرمانان پار‌المپیکی ایران / ورزشکارانی که زیر بار مشکلات زندگی قد خم کرده‌اند ذخایر طلا کشور به ۴۰۰ تن افزایش می‌یابد/رشد ۱۴ برابری تولید شمش طلا مهمترین اخبار تسنیم وزیر دفاع: به پیشرفت‌های خوبی در حوزه ضدکروز دست یافته‌ایم/ تجهیز شناورها به سیستم‌های جدید پدافند هوایی مصاحبه|معاون حزب رفاه جدید ترکیه: توافق اسرائیل و امارات تداوم نخواهد داشت/ «استراتژی احاطه» علیه تهران و آنکارا جنگ خاموش ــ ۲۲| صادرات گاز در اولویت دولت تدبیر و امید نیست آخرین آمار کرونا در ایران| فوت ۱۲۵ بیمار در ۲۴ ساعت گذشته رشد موالید برای چهارمین سال متوالی منفی شد درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استانداری قزوین چند رسانه ای استانداری قزوین چند رسانه ای معاون رئیس جمهور رسانه های مردمی استان قزوین چند رسانه رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۸۸۴۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابهام در اعزام الناز رکابی به مسابقات گزینشی المپیک

به گزارش همشهری آنلاین، رضا زارعی رییس فدراسیون کوهنوردی وصعودهای ورزشی در تشریح وضعیت سه سنگنورد ایران که حضور در مسابقات گزینشی المپیک را پیش رو دارند، وضعیت محیا دارابیان مطلوب و قابل قبول ارزیابی کرد اما نسبت به الناز رکابی مهیا شدن شرایطش برای اعزام به مسابقات به دلیل مصدومیتی که اخیرا دچار آن شده است، ابراز امیدواری کرد.

وی با اشاره به جام جهانی اخیر سنگنوردی که به میزبانی چین و دو دو شهر متفاوت برگزار شد، گفت: نمایندگان سنگنوردی ایران که از فدراسیون جهانی مجوز حضور در مسابقات گزینشی المپیک را گرفته اند، برای آماده سازی بهتر به چین اعزام شدند. در مرحله نخست جام جهانی که به میزبانی شهر «کیکائو» برگزار شد الناز رکابی دچار مصدومیت شد و به همین دلیل در مرحله دوم جام جهانی در «ووجیانگ» شرکت نکرد.

رییس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی ادامه داد: رکابی در جریان مسابقات از ناحیه کتف دست راست دچار آسیب دیدگی شد و همین باعث شد اصلا به مرحله نیمه نهایی هم صعود نکند. او بلافاصله به ایران بازگشت و روند درمان خود را آغاز کرد. این روزها هم در حال پیگیری وضعیت درمان خود است.

زارعی در پاسخ به این پرسش که «الناز رکابی با این شرایط چه وضعیتی برای مسابقات گزینشی المپیک خواهد داشت؟»، تصریح کرد: الناز رکابی تحت درمان است و مراحل هم خوب پیش می رود. فقط امیدواریم او به انتخابی المپیک برسد. آمادگی رکابی خوب است اما در جام جهانی همین آسیب دیدگی مانع از نتیجه گیری بهتر شد. امیدواریم مصدومیت او به طور کامل برطرف شود تا هم بتواند به گزینشی های المپیک اعزام شود و هم نتیجه بگیرد.

زارعی با یادآوری ارتقا رکوردی که محیا دارابیان در جام جهانی چین داشت در مورد وضعیت او گفت: محیا دارابیان در این مسابقات رکورد ایران که پیش از این هم به نام خودش بود را بهبود بخشید اما او همچنان با رکوردهای ورودی المپیک فاصله دارد.

وی در این زمینه یادآور شد: البته دارابیان در شرایط رکورد ایران را ارتقا بخشید که در مرحله رکوردگیری با سُرخوردگی پا مواجه شد. شاید اگر این اتفاق برای او نمی افتاد می توانست رکورد بهتری ثبت کند اما در هر صورت هنوز با رکورد ورودی المپیک فاصله دارد.

رییس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی همچنین در مورد وضعیت رضا علیپور با یادآوری عنوان یازدهمی که او در جام جهانی چین به دست آورد، گفت: علیپور در این جام، رقابت های خوبی با قهرمانان جهان داشت اما به هر حال خاصیت مسابقه این است که اگر یک لحظه غفلت شود، شانس ورزشکار از دست می رود. رضا علیپور در مجموعت شرایط خوبی دارد اما برای گزینشی المپیک و کسب نتیجه باید با بالاترین آمادگی ممکن و کمترین میزان خطا حاضر شوند.

رقابت‌های سنگنوردی المپیک همزمان در هر دو بخش مردان و بانوان برگزار می‌شود. در هر بخش ماده سرعت ۱۴ سنگنورد و در هر بخش ماده لید بولدر هم ۲۰ نفر شرکت دارند. تا به امروز به واسطه برگزاری رقابت‌های قهرمانی جهان و قهرمانی قاره‌ای، ۸ نفر در ماده سرعت و ۱۰ نفر در ماده لید بولدر برای حضور در المپیک پاریس انتخاب شده‌اند. بدین ترتیب با برگزاری رقابت‌های انتخابی، در ماده سرعت ۶ نفر و در ماده لید بولدر هم ۱۰ نفر انتخاب خواهند شد.

مسابقات شانگهای (۲۷ تا ۳۰ اردیبهشت) و مسابقات بوداپست (۳۱ خرداد تا ۳ تیر) دو رویداد انتخابی سنگنوردی هستند که با برگزاری آنها فهرست سنگنوردان حاضر در بازی های المپیک ۲۰۲۴ پاریس کامل می شود.

در ماده سرعت ۳۲ نفر و در ماده لید بولدر هم ۴۸ نفر مجاز به حضور در این رقابت‌ها شده‌اند. رضا علیپور، محیا دارابیان و الناز رکابی سه سنگنورد ایران هستند که با اعلام فدراسیون بین المللی سنگنوردی و بر اساس رده بندی جهانی این رشته مجاز به حضور در این رقابت های انتخابی می باشند.

علیپور و دارابیان باید با ۳۰ نفر دیگر برای کسب یکی از ۶ سهمیه باقی مانده ماده سرعت رقابت داشته باشند. رکابیان هم با ۴۷ دیگر رقابت می‌کند تا یکی از ۱۰ سهمیه باقی مانده ماده لید بولدر را به دست بیاورد.

کد خبر 847362 منبع: مهر برچسب‌ها ویژه ورزشی الناز رکابی

دیگر خبرها

  • واکنش کنایه آمیز مقام دولتی به انتقادات مجلس از قیمت دلار و وضعیت بازار ارز
  • سند مقدماتی پیوست رسانه‌ای شعار سال تدوین شد
  • سند مقدماتی پیوست رسانه‌ای و گفتمان‌سازی شعار سال تدوین شد
  • ۴.۵ میلیون زوج نابارور تحت پوشش بیمه قرار گرفتند
  • دولتی‌ها به جای رقابت، نظارت کنند
  • بیانیه تند باشگاه تراکتور؛ «مطالبه‌گری» را دستاویز پوشش ضعف‌هایتان نکنید!
  • واکنش خلجی به کنایه رسانه‌ها با عبارت «دولت کجاست؟»
  • ابهام در اعزام الناز رکابی به مسابقات گزینشی المپیک
  • مردمی کردن اقتصاد چگونه محقق می‌شود؟
  • قضاوت سلطان‌زاده در گزینشی نهایی کشتی المپیک