Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام کریمی تبار با بیان اینکه توجه به اقتصاد دانش بنیان نیاز اولیه کشور است، گفت: یکی از مشکلات جدی پیش روی استان بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، ظهر امروز(۴ شهریور) در دیدار با سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری، با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، اظهار کرد: شهیدان رجایی و باهنر با شهادت خود مایه عزت دولت جمهوری اسلامی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

حجت الاسلام« الله نور کریمی تبار» یادآور شد:  وجود مرکز نخبگان، فناوری و اقتصاد دانش بنیان،  تکیه گاهی برای  جوانان فارغ التحصیل و استعدادهای درخشانی است که نیازمند پناهگاهی هستند که در سایه آن بتوانند از استعداد خدادادی که دارند استفاده کنند.

 

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات جدی  پیش روی استان بیکاری  فارغ التحصیلان دانشگاهی است، افزود: مسئولان اجرایی استان با این موضوع مواجه هستند و هر روز این جوانان بیکار فارغ التحصیل به مسئولان استانی مراجعه می کنند و برخی  از این عزیزان هم توانمندی های خوبی دارند اما باید زمینه های  کار برای آنان فراهم شود و  ایجاد پارک های علم و فناوری  و تامین هزینه های ابتکارات آنان  و موجب تسریع در اهداف بلند این جوانان با استعداد می شود.

 

 امام جمعه ایلام با تاکید بر اینکه اقتصاد دانش بنیان نیاز اولیه کشور است، یادآور شد: برخی از فارغ التحصیلان دانشگاه  هنوز نتوانسته اند با این مراکز ارتباط برقرار کند و لازم است که در مسیر درستی قرار گیرند که از تحصیلات دانشگاهی و استعدادهای خود استفاده کنند و نیاز است کار تبلیغی و معرفی این مراکز به نحو بیشتری در استان انجام شود.

وی با تقدیر از معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری در سفر به استان ایلام، ابراز کرد:  استعدادهای که در استان وجود دارند برای  مسئولان استانی و کشوری تکلیف زا هستند و باید تلاش گردد که زمینه کار آنها باید فراهم شود، استان ایلام استعدادهای خوبی در زمینه های مختلف دارد اما مهاجرت  این نیروهاا به دیگر استان های کشور بزرگترین آسیب پیش روی استان است.

 

حجت الاسلام کریمی تبار بیان کرد:  بهترین سرمایه استان که می تواند امید آفرین باشد همین نیروهای جوان با استعداد و تحصیل کرده است  که باید تبدیل به فرصت مناسبی برای توسعه استان شوند و با حمایت مسئولان استان، نخبگان خوب استان در فعالیت های کارآفرین تمرکز پیدا کنند و در آینده ای نزدیک با مشارکت این عزیزان استان به سمت توسعه حرکت کند.

 

امام جمعه ایلام گفت: لازم است در استان سرمایه گذاری لازم انجام شود تا ایده های های این جوانان تحقق پیدا کند و دستاوردهای نخبگان استان وارد عرصه تتولید و  بازار مصرف شود که این لحظات، لحظات شیرینی  برای مسئولان است.

 

وی با بیان اینکه سرمایه گذاری در این استان دستاوردهای بزرگی را با وجود جوانان توانمند ایلامی خواهد داشت، خاطرنشان کرد: انتظار می رود که در این زمینه در استان به صورت جهادی کمک شود که نخبگان استانی یک گام جهشی  برای توسعه استان بردارند.

پایان پیام/92

منبع: شبستان

کلیدواژه: جوانان تحصیل کرده فناوری امام جمعه ایلام اقتصاد دانش بنیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۸۸۶۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۳ برابری تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان صنعتی در همدان

ایسنا/همدان مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان همدان از رشد سه برابری تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان صنعتی در این استان و قابلیت سرمایه‌گذاری بالای آن خبر داد.

احمد شانیان در دیدار با مدیران شرکت‌های وزارت دفاع در همدان، اظهار کرد: تویسرکان قطب تولید دارو در غرب کشور است و با توجه به ظرفیت استان در تولید گیاهان دارویی می‌توان برای توسعه این محصولات، پروژه‌ای را در عرصه دارو راه‌اندازی کرد.

وی با اشاره به مزایا و ظرفیت‌های استان در عرصه شرکت‌های دانش‌بنیان، تولید دارو و لاستیک، بیان کرد: با حمایت دولت و با تدابیر استاندار شاهد تحول و توسعه در بخش تولید و تجارت استان هستیم. اکنون صنعت استان همدان ۲۲ درصد رشد داشته است.

مدیرکل صمت استان همدان با اشاره به وضعیت ذخایر لیتیوم کشف‌شده در این منطقه، گفت: دو گواهی کشف در همدان صادر شده و صدور پروانه بهره‌برداری از آنها در حال پیگیری است.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی اداره‌ کل صمت استان، نیروگاه‌های خورشیدی و توسعه تولید انرژی‌های تجدیدپذیر، گیاهان دارویی و استخراج ماده مؤثره و تبدیل ظرفیت‌های شاخص معدنی و صنعتی استان به ثروت و سرمایه‌گذاری شرکت‌های زیرمجموعه وزارت دفاع در استان همدان از دیگر مواردی بود که در این‌ نشست مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • فرصت‌ صادرات برق به اروپا در شرکت‌های دانش‌بنیان‌
  • رشد ۳ برابری تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان صنعتی در همدان
  • توافق‌نامه‌ای برای حمایت از صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان
  • سکوی توسعه‌ نوآوری و فناوری صنعت پتروشیمی کشور رونمایی می‌شود
  • نیاز گمرک به ۳۵۰ دستگاه آشکارساز کامیونی
  • صرفه‌جویی یک میلیارد دلاری پالایشگاه آبادان
  • رسالت مالکیت فکری، شناسنامه‌دار کردن تولد نوآوری‌هاست
  • حمایت معاونت علمی از صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان پارک علم و فناوری استان سمنان
  • توسعه دریامحور باید دارای روحی مردمی و دانش بنیان باشد
  • تصویب سند توسعه دانش بنیان خراسان جنوبی