Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی پیش از ظهر امروز در آئین چهارمین مرحله رزمایش احسان و همدلی که با هدف اهدای نذورات ماه محرم به آسیب دیدگان از شیوع ویروس کرونا در محل مصلای امام خمینی (ره) بجنورد برگزار شد، از مشارکت مومنانه و همدلی ملت ایران در دستگیری از آسیب دیدگان از این ویروس منحوس قدردانی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه بجنورد ادامه داد: شیوع ویروس کرونا در کشور و جهان، آسیب اجتماعی فراگیری ایجاد کرد اما مردم ما با کرامت‌های خود به میدان آمده و به یاری آسیب دیدگان شتافتند و به فضل الهی با همین کرامت خود کرونا را شکست می‌دهند.

وی با تأکید بر اینکه باید این رزمایش ادامه داشته باشد، اضافه کرد: فرهنگ مواسات باید در جامعه ما تداوم داشته باشد و منحصر به ایام کرونا و گرفتاری نباشد.

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: رزمایش و کمک مومنانه مواسات تجلی فرهنگ دین‌داری و ایمانی ما است از این رو باید حتی بعد از کرونا هم این فرهنگ زنده نگاه داشته شود.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی تاکید کرد: بر اساس آموزه‌های اسلامی همه ما وظیفه داریم نیازمندان را در مال خود شریک کرده و نگذاریم خلاءهای اقتصادی به اعتقادات و ایمان آن‌ها ضربه بزند.

وی با اشاره به وجود برخی نیازمندان خاموش در جامعه، افزود: برخی از خانواده‌ها با سیلی صورت خود را سرخ نگه داشته و اظهار نیاز نمی‌کنند در حالی که آن‌ها هم جز نیازمندان جامعه دینی ما هستند و باید به نیازهای ناگفته آن‌ها پاسخ داده شود.

حجت الاسلام و المسلمین یعقوبی با بیان اینکه رزمایش مواسات تا اربعین ادامه خواهد داشت، گفت: امید می‌رود این ویروس منحوس به‌زودی از سر ملت ایران عبور کرده و کارها سامان یابد اما تا آن زمان همه باید ضمن التزام به رعایت دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی، مواسات و کمک مومنانه به آسیب دیدگان از کرونا را هم تداوم دهیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با اشاره به اینکه در چهارمین مرحله رزمایش احسان و همدلی، ۴ هزار بسته معیشتی، فرهنگی و آموزشی در بین نیازمندان استان توزیع می‌شود، گفت: یکی از زیبایی‌های این مراسم این است که در کنار بسته‌های غذایی و معیشتی، بسته‌های فرهنگی و آموزشی نیز برای دانش آموزان در نظر گرفته شده تا در این شرایط کرونایی درس‌های را با عشق و علاقه بخوانند و این ویروس منحوس آن‌ها را از تحصیل و آموزش بازندارد.

نباید با پول نفت کشور را اداره کرد

وی در ادامه با اشاره به خدمات و برکات ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و بنیاد برکت، افزود: این نهادها عامل خیر و احسان در کشور شده‌اند و در شرایط کرونایی کمک‌های مردمی به این مجموعه‌ها در قالب بسته‌های آماده تحویل نیازمندان می‌شود.

حجت الاسلام یعقوبی با اشاره به اعطای تسهیلات از سوی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و بنیاد برکت، ادامه داد: این نهاد تسهیلات با سود کم را در راستای افزایش و جهش تولید اعطا می‌کند و کسانی که قصد دارند در امر تولید قدم بردارند می‌توانند از این خدمات و تسهیلات بهره گیرند.

امام جمعه بجنورد با تأکید بر اینکه ما باید وارد میدان تولید بیشتر و جهش در این زمینه شویم، اظهار کرد: امروز نمی‌شود با پول نفت کشور را اداره کرد زیرا نفت حربه سیاسی در دست مستکبران عالم است به گونه‌ای که می‌توانند با اقدامات خصمانه خود قیمت را بالا و پایین کرده و یا جلوی صادرات را بگیرند.

وی افزود: بهترین شیوه حکومت‌داری و ساماندهی به بخش اقتصاد کشور به تعبیر مقام معظم رهبری اقتصاد مقاومتی است لذا باید در زمینه اقتصاد درون‌گرا بوده و از آنچه خدا داده است در امر خودکفایی بهره بگیریم.

منتظر گشایش اقتصادی از خارج کشور نباشیم

حجت الاسلام یعقوبی تصریح کرد: البته این به معنای قطع رابطه با خارج نبوده و باید ارتباط با دنیا هم حفظ شود اما چشم ما به دستان پرتوان خودمان باشد نه اینکه به خارج چشم دوخته باشیم و منتظر گشایش اقتصادی باشیم.

امام جمعه بجنورد با تأکید بر اینکه بحث‌های اقتصادی را نباید با مسائل خارج از کشور تنظیم کنیم، اظهار کرد: باید سیاست مستقل پایدار اقتصاد مقاومتی را رقم بزنیم تا سیاست‌های مستکبران نتواند تأثیر چندانی بر شرایط ما بگذارد.

وی در انتها با بیان اینکه در این راستا لازم است اعطای تسهیلات با نرخ سود اندک و تشکیل تعاونی‌ها و شرکت‌های مختلف برای تولید بیشتر در دستور کار قرار گیرد، گفت: باید همه با هم تلاش کنیم در کشور جهش تولید را محقق کرده و وابستگی‌های ایران اسلامی به خارج را به حداقل برسانیم.

کد خبر 5008269

منبع: مهر

کلیدواژه: رهبری امام جمعه بجنورد مواسات مشکلات معیشتی محرم 99 ویروس کرونا هفته دولت ماه محرم مراسم عزاداری شیراز بوشهر آمار کرونا شیوع کرونا شهرکرد گرگان کرمانشاه قزوین آزادگان جنگ تحمیلی حجت الاسلام آسیب دیدگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۸۸۹۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی مرتضی افقه از تاثیر انتخابات آمریکا بر بازار ارز/ منتظر این تغییر باشید

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،مرتضی افقه، استاد دانشگاه و اقتصاد دان گفت :به‌طور کلی دولت در حوزه اقتصادی از ابتدا ضعیف بوده و حالا هم ضعیف است و تیم اقتصادی دولت تیم قدرتمندی نیست؛ چه مدیران بانک مرکزی و چه مدیران وزارت اقتصاد، اما به هر حال دولت اکنون که می‌گوید فروش نفت خوبی داریم، یعنی ارز هم در اختیار دارد و می‌تواند مدیریت کند اما در حوزه عرضه ارز با احتیاط رفتار می‌کند و در عرصه تقاضا هم قادر به مدیریت نیست.

هم‌میهن نوشت: این استاد دانشگاه در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه این سخن از سوی وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی که نرخ ارز بازاد آزاد را قبول نداریم، چقدر علمی است؟ بیان کرد: «من واقعاً نمی‌فهمم این چه حرفی است که دو مسئول عالی‌رتبه اقتصادی کشور یعنی وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی می‌زنند. واقعاً قابل فهم نیست زیرا هیچ مبنای علمی و تخصصی‌ ندارد. در بسیاری از اقلام‌ها ارز آزاد برای واردات استفاده می‌شود؛ یعنی خود دولت بهتر از هر کسی می‌داند کشور فقط محدود به همان اقلامی نیست که ارز دولتی دریافت می‌کنند و بسیاری از کالاها با ارز غیررسمی خریداری می‌شوند حتی بعضی از اقلام اساسی. حتی می‌شود گفت ۸۰درصد از واردات ما با ارز آزاد است و من می‌گویم این حرف اگر نگوییم بچه‌گانه است اما حتماً غیرعلمی است.


۲۲۰

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900070

دیگر خبرها

  • مریم خمینی نوه امام در خارج از کشور چه کاره است؟
  • پیش‌بینی مرتضی افقه از تاثیر انتخابات آمریکا بر بازار ارز/ منتظر این تغییر باشید
  • نوه امام خمینی در خارج از کشور چه کاره است؟ 
  • کارگران اساس و بنای رونق تولید و پیشرفت جامعه هستند
  • نوه امام خمینی در خارج از کشور چه شغلی دارد؟
  • تجلی اقتدار نظامی ایران در عملیات موشکی علیه رژیم صهیونیستی
  • نوه دختر امام خمینی در خارج از کشور مشغول چه کاری است؟
  • گشایش دفتر بسیج ورزشکاران شهرستان ساری
  • نوه امام خمینی در خارج از کشور چه کاره است؟ /خاطرات عروس بزرگ امام از فوت دو فرزندش و علت آن
  • انتقاد تند علم الهدی از تلاش برای بازگرداندن خواننده ها و هنرمندان خارج نشین به ایران /بخاطر جذب حداکثری باید عناصر ناپاک و ضدانقلاب به کشور برگردند؟