Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام رضا عزت زمانی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: در عزاداری‌های محرم به‌ویژه روزهای تاسوعا و عاشورا، هر حرکتی که منجربه اجتماع شود، غیرقانونی و تخلف از مصوبه ستاد مقابله با کروناست.

وی گفت: در برپایی آیین‌ها و مجالس عزاداری اجتماع و هر حرکت مضر است، چون وقتی دسته‌های عزاداری حرکت می‌کند، تماشاگران دور این‌ها جمع می‌شوند، و این اقدام ایجاد تجمع گسترده افراد و درنتیجه گره خوردن جمعیت را در پی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل تبلیغات اسلامی قم در مورد شیوه تعیین‌شده برای انجام آیین‌های عزاداری در روزهای تاسوعا و عاشورا افزود: عزاداری در این ۲ روز هیچ تفاوتی با چند روز قبل از آن ندارد و هر هیاتی تنها مجاز است در فضای باز محیط پیرامون خود عزاداری کند و حق حرکت از یک نقطه شهر به نقطه دیگر را ندارد و این قانون برای هیات هایی که معمولا به امامزادگان و یا حرم حضرت معصومه (س) مراجعه می‌کنند، نیز صدق می‌کند.

عزت زمانی با تاکید بر پایبندی همه هیات های مذهبی استان به قانون خاطرنشان کرد: ازآنجاکه عظیم‌ترین و سنگین‌ترین اجتماع‌های عزاداری مربوط به روزهای تاسوعا و عاشوراست، حفظ سلامتی مردم باید در اولویت باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی قم همچنین برگزاری مراسم عزاداری در مکان‌های مسقف را نیز ممنوع دانست و تصریح کرد: این موضوع برای مساجد فرق می‌کند، و هر مراسمی که در این مکان‌ها برگزار می‌شود نباید زمان آن از یک ساعت بیشتر باشد.

وی با اشاره به انجام هزار بازدید روزانه از مساجد مختلف قم گفت: به دلیل بالا بودن تعداد مساجد و اماکن مذهبی در قم امکان سرکشی به همه این مراکز وجود ندارد، ولی مردم باید هرگونه تخلفی را اطلاع دهند.

عزت زمانی با قدردانی از همراهی هیات های مذهبی قم در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، میزان موفقیت حاصل‌شده در این زمینه را بین ۸۰ تا ۸۵ درصد ذکر کرد و گفت: در این چند روز که از ماه محرم می‌گذرد جز یکی دو مورد که به دلیل ندانستن مسائل، اشتباه‌هایی رخ داد موردی که حاکی از تخلف هیات ها از پروتکل‌های بهداشتی باشد، مشاهده نشده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی قم در بخش دیگری از سخنان خود کمک‌های صورت گرفته به هیات های مذهبی قم را موردتوجه قرار دارد و گفت: حدود ۲۰۰ تُن برنج و همچنین بین ۶۰ تا ۷۰ هزار عدد ماسک بهداشتی با نصف قیمت و یا رایگان بین هیات ها توزیع‌شده است.

عزت زمانی با یادآوری اینکه اقدام‌های سازمان تبلیغات اسلامی قم در خصوص هیات های مذهبی این استان از حدود دو هفته قبل در سه حوزه شناسایی و سامان‌دهی، اقناع‌سازی و اطلاع‌رسانی و همچنین نظارت و ارزیابی پیگیری و دنبال شده است، بیان کرد: در بحث شناسایی و ثبت هیات ها سامانه‌ای تحت عنوان بیرق راه‌اندازی و فعال‌شده که از حدود یک هزار و ۷۰۰ هیات موجود در قم یک هزار و ۲۰۰ مورد در آن ثبت‌نام کردند.

وی گفت: در ابتدا همه هیات ها فراخوان شدند و جلسه‌های توجیهی متعددی به‌منظور آشنایی آن‌ها با ضوابط و نحوه ثبت در سامانه و همچنین دادن بسته‌های فرهنگی انجام شد.

وی افزود: ۸۰۰ تَن از مداحان مذهبی قم نیز در این جلسه‌ها حضور یافتند و جلسه‌های ارزنده و خوبی بود و به‌صورت تصویری و مکتوب پیرامون مسائل بهداشتی و محتوایی بحث و گفت‌وگو شد.

برچسب‌ها قم هیأت عزاداری سازمان تبلیغات اسلامی بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قم هیأت عزاداری سازمان تبلیغات اسلامی بهداشت و سلامت قم هیأت عزاداری سازمان تبلیغات اسلامی بهداشت و سلامت تبلیغات اسلامی قم هیات های مذهبی عزت زمانی هیات ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۸۹۳۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت شورای هماهنگی تبلیغات از اعتراضات دانشجویی علیه اسراییل

به گزارش خبرگزاری مهر، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، بیانیه‌ای در حمایت از اعتراضات بین المللی دانشجویی علیه جنایات صهیونیست‌ها صادر کرد.

در این بیانیه آمده است:

با ادامه‌ی نسل‌کشی، کشتار و جنگ در غزه، دانشگاه‌های سراسر جهان بویژه ایالات متحده آمریکا شاهد بزرگ‌ترین موج تجمعات اعتراضی به نشانه‌ی همبستگی با مردم فلسطین و خواهان قطع مراودات علمی با نهادها و شرکت‌های وابسته به آن و توقف ارسال تسلیحات کشتار جمعی به سازه‌ی فاشیستی هستند.

امروز در مهد به اصطلاح «آزادی بیان» و «آزادی آکادمیک» (آزادی موسسات دانشگاهی، پژوهشی و اعضای جامعه علمی، استادان، پژوهشگران و دانشجویان)، در حمایت از درنده خوترین نیروی تاریخ بشر یعنی دولت فاشیست و آپارتاید رژیم صهیونیستی، آمریکای جنایتکار که خود را متصدی بلامنازع فضیلت‌ها و ارزش‌های انسانی می‌داند در کسری از ثانیه ارزش‌های جهانشمول آزادی را تحقیر و روی راستینِ خود را نشان داده و در یک اقدام بی‌سابقه با اشغال و لگدمال کردن حریم مستقل دانشگاه آن را تبدیل به پادگان کرده و با گسیلِ پلیس ضد شورش، گارد ملی ارتش آمریکا، استقرار نیروهای امنیتی و تک‌تیرانداز، نصب دوربین‌های امنیتی نسبت به محاصره دانشگاه و دستگیری، بازداشت و ضرب و شتم صدها استاد و دانشجو اقدام و با پرونده‌سازی، مقدمات تعلیق و اخراج آنها را در راستای سرکوب و خفه کردن صدای حامیان فلسطین و معترضین به ماشین نسل‌کشی فراهم کرده است و سازمان بدنام موساد با استفاده از تکنولوژی شناسایی صورت، دانشجویان را تهدید به از دست دادن موقعیت‌های شغلی و استخدامی می‌کند.

امروز در دوره پسافروپاشی و افول هژمونی نظام سلطه، که تحولات جهانی با سرعت سرسام‌آور حول مساله فلسطین و غزه قهرمان به پیش می‌رود و خیزش نوین ضد صهیونیستی در دانشگاه‌های جهان به راه افتاده و نیروهای ساحت میدانی جبهه خود را مشخص و حول این مساله دست به صف‌آرایی زده‌اند دانشجویان و اساتیدِ تمامی دانشگاه‌های ایران اسلامی، حمایت از مردم فلسطین را رسالت و ماموریت اصلی خود قرار داده و پیش‌آهنگ تحولات منطقه‌ای و جهانی باشند و با نمایندگی مطالبات مردمی نگذارند نیروهای منحط، اوباش و شیفتگان دموکراسی صوری و گزینشی آمریکایی بر حوزه عمومی مسلط گردند.

کد خبر 6089667 هادی رضایی

دیگر خبرها

  • ستاره رژیم صهیونیستی در جهان رو به افول است
  • مشکلات فرهنگی با ارائه آمار و ارقام رفع نمی‌شود
  • نشست نامزدهای دور دوم انتخابات با رئیس هیات نظارت بر انتخابات خوزستان
  • تصاویری از نوه و نتیجه امام خمینی در مراسم عزاداری فوت عروس ارشد امام (ره)
  • ذاکر : از نظر شرعی، هیچ منع قانونی یا مذهبی برای تعطیلی شنبه وجود ندارد/ اتاق بازرگانی و بخش خصوصی از تعطیلی شنبه حمایت می‌کنند + فیلم
  • بزرگترین محفل قرآنی استانی در روستای تمنک
  • حمایت شورای هماهنگی تبلیغات از اعتراضات دانشجویی علیه اسراییل
  • روش‌های جدید در تبلیغات دین به معنای کمرنگ شدن روش‌هایی سنتی تبلیغ نیست
  • سند راهبردی جامعه قرآنی عصر رونمایی شد
  • رسانه‌ها تبلیغات دشمن پس از حمله به اسرائیل را خنثی کردند