Web Analytics Made Easy - Statcounter

قاضی‌زاده هاشمی گفت: مجلس شورای اسلامی مجلسی است که اعتقاد درونی و وجودی به انقلاب اسلامی دارد که پایه آن بر مبارزه با نظام سلطه شکل گرفته و از جریان مقاومت حمایت می کند. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه پارلمانی خبرگزاری تسنیم، سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با آیت الله اعرافی رئیس حوزه های علمیه کشور دیدار و گفت وگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به آغاز به کار مجلس یازدهم، گفت: مجلس این دوره مسئولیت های بسیار زیادی دارد که اهم آن آرمان خواهی انقلاب اسلامی است که باید اقدام به مقاوم سازی جامعه ایرانی-اسلامی کند.

قاضی‌زاده هاشمی: آقایان باید پول ویلموتس را از جیب‌شان بدهند

نایب رئیس مجلس ادامه داد: مجلس یازدهم باید بتواند بلندگوی آرمان خواهی با هدف حمایت از تمدن اسلامی و توجه ویژه به گفتمان انقلاب در عرصه جهانی باشد و مجلس باید به این سمت حرکت کند.

قاضی زاده هاشمی بیان کرد: مجلس شورای اسلامی مجلسی است که اعتقاد درونی و وجودی به انقلاب اسلامی دارد که پایه آن بر مبارزه با نظام سلطه شکل گرفته و از جریان مقاومت حمایت می کند.

وی تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم مشکلات درون ساختاری اداری کشور را در مجلس حل کنیم و اختلالات موجود در نظام دیپلماسی را در قالب کارگروه های دوستی پارلمانی رفع کنیم و آن ها را با نهضت ها ارتباط دهیم.

قاضی زاده هاشمی تاکید کرد: مجلس نیاز به پشتیبانی فکری و نظری حوزه دارد برای اینکه می خواهد دقیق عمل کند و تاکنون کارهای دقیقی در حوزه علمیه قم صورت گرفته که باید این اقدامات تبدیل به زبان مجلس و قانون شود.

در ادامه این دیدار آیت الله علیرضا اعرافی رئیس حوزه های علمیه کشور مجلس یازدهم را مایه افتخار دانست و گفت: انقلاب اسلامی ظرفیت بین المللی دارد که امواج آن بین المللی است اگرچه در خصوص محور مقاومت در کشور و حوزه کارهای خوبی انجام شده اما باید اقدام به گفتمان سازی فکری، اجتماعی، حوزوی، فرهنگی و سیاسی شود.

وی افزود: کشورهای زیادی در موضوع جریان سازی فکری اقداماتی را انجام داده اند که نشان می دهد هنوز در کشور نسبت به آن ها عقب هستیم که با توجه به توانمندی های بالایی که در حوزه بین الملل داریم باید لایه های عمیق فکری را فعال کرد.

آیت الله اعرافی تصریح کرد: در این رابطه باید ظرفیت های دانشگاهی را در فضای بین الملل فعال کرد و مجلس شورای اسلامی امکان گفتمان بین المللی را برای حوزه فراهم کند.

وی ابراز کرد: 20 سند تصویب شده توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی داریم که می تواند تاثیرگذار باشد اما لازم است که مجلس و دولت پای کار بیایند و با نگاه فراسازمانی می توان روی آن به صورت برنامه ریزی کوتاه مدت یا بلندمدت کار کرد.

آیت الله اعرافی خاطرنشان کرد: ارتباط مجلس و حوزه های علمیه باید بیشتر از گذشته باشد چرا که انتظارات برآورده نشده که لازمه تحقق این امر تعامل بیشتر بین این دو نهاد است.

انتهای پیام/

R1381/P/S1,15,1412/CT12 واژه های کاربردی مرتبط سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی بیشتر بخوانید... قاضی‌زاده‌هاشمی: عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی موجب افزایش مسلمان‌کُشی خواهد شد قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... قاضی‌زاده‌هاشمی: عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی موجب افزایش مسلمان‌کُشی خواهد شد واژه های کاربردی مرتبط سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی پربیننده‌ترین اخبار سیاسی ۱ حجت‌الاسلام روح‌الله حسینیان درگذشت ۲ شیخ‌عطار: حقوق بین‌الملل اجازه استفاده از مکانیزم ماشه را به آمریکا نمی‌دهد ۳ آشنایی با سوابق مرحوم روح‌الله حسینیان؛ از دادستانی انقلاب تا تحول در مرکز اسناد انقلاب ۴ خبر خوش برای کارگران/ارائه کارت خرید کارگری به کارگران ۵ وزیر دفاع: به پیشرفت‌های خوبی در حوزه ضدکروز دست یافته‌ایم/ تجهیز شناورها به سیستم‌های جدید پدافند هوایی ۶ "قالیباف" از "میرسلیم" شکایت نکرده است/تشکیل ۲ جلسه برای بررسی شکایت نماینده جهرم از میرسلیم ۷ امضاء ۲۰۰ نماینده مجلس پای شکایت از زنگنه+متن شکایت ۸ ربیعی: عرضه «دارا دوم» موجب تحرک بورس می‌شود/نگاه دولت به تحولات در کاخ سفید نیست مهمترین اخبار سیاسی ترمز قیمت خودرو کشیده می‌شود؟|ربیعی: تاکید دولت در خودروسازی افزایش تولید است فعال‌سازی مکانیسم ماشه برخلاف حقوق بین‌الملل است/گزینه‌های جدی مجلس برای سناریوهای احتمالی "قالیباف" از "میرسلیم" شکایت نکرده است/تشکیل ۲ جلسه برای بررسی شکایت نماینده جهرم از میرسلیم خطیب‌زاده: پنج گام کاهش تعهدات برجام کاملاً انجام شده است مهمترین اخبار تسنیم وزیر دفاع: به پیشرفت‌های خوبی در حوزه ضدکروز دست یافته‌ایم/ تجهیز شناورها به سیستم‌های جدید پدافند هوایی تشکر رهبر انقلاب از رعایت اصول بهداشتی در عزاداری‌ها نقشه صهیونیست‌ها برای برگزاری کنفرانس سازش با نظارت آمریکا/ کدام کشورها پاسخ مثبت دادند؟ مصاحبه|معاون حزب رفاه جدید ترکیه: توافق اسرائیل و امارات تداوم نخواهد داشت/ «استراتژی احاطه» علیه تهران و آنکارا فعال‌سازی مکانیسم ماشه برخلاف حقوق بین‌الملل است/گزینه‌های جدی مجلس برای سناریوهای احتمالی درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی قاضی زاده هاشمی انقلاب اسلامی مجلس یازدهم بین الملل آیت الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۸۹۶۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انقلاب اسلامی دشمنان را مستهلک کرده است

به گزارش خبرنگار مهر، احمد محمدی‌زاده شامگاه یکشنبه در اولین نشست تخصصی تاریخ مقاومت خلیج فارس در افق رسانه اظهار داشت: خلیج فارس در کنار امام راحل و مقام معظم رهبری و در کنار سرزمین و مردم ایران نقطه عطف و مشترک همه مردم و مذاهب است حتی نقطه مشترک ایرانیان و فارسی زبانان است.

استاندار بوشهر افزود: آبراه‌های بین المللی در سه قرن اخیر محور توسعه قدرت بودند و هر کسی در دنیا تلاش کرده که قدرتی داشته باشد سعی کرده در دریاها حضور داشته باشد.

وی بیان داشت: مقرراتی که بر آب‌ها و دریا و اقیانوس‌ها حاکم است این اجازه می‌دهد که یک شناور از آسیا به آبراه‌های آمریکا و بلعکس بروند و امروز می‌بینیم شناورهای ما این تردد را دارند.

محمدی‌زاده بیان داشت: مردم بوشهر در ۳۰۰ سال گذشته که ابرقدرت‌ها سعی کردند در جزایر ما حضور پیدا کنند، در سه نقطه تاریخی با آنها جنگیدند، که میر مهنا در ۲۵۰ سال پیش در جزیره خارگ با هلندی‌ها و پرتغالی‌ها جنگید و آنها را بیرون راند و این عملیات آغاز فروپاشی آنها شد.

استاندار بوشهر بیان داشت: عملیات بعدی بوشهری‌ها علیه استعمارگران متعلق به ۱۰۹ سال پیش است، وقتی انگلیسی‌ها به بوشهر آمدند این مردم و علمای بوشهر و رزمندگان و مجاهدان بوشهری به فرماندهی رئیسعلی دلواری بودند که مقابل آنها مقابله کردند.

وی ادامه داد: با اینکه انگلیسی‌ها تجهیزات زیادی داشتند اما مردم بوشهر با دست خالی با آنها جنگیدند و خون بر شمشیر پیروز شد. محمدی‌زاده ابراز داشت: رئیسعلی با رهبری روحانیت جنگید و موفق شد انگلیسی‌ها را شکست دهد.

استاندار بوشهر ابراز داشت: عملیات بعدی در دفاع مقدس با پشتیبانی پایگاه شهید یاسینی صورت گرفت و با آمریکا که برای پشتیبانی از رژیم بعثی عراق و صدام آمده بود، در خلیج فارس با رشادت شهید نادر مهدوی و دیگر رزمندگان ضربه‌های کاری بزرگی به آنها وارد شد.

وی افزود: امروز به همت انقلاب اسلامی و پشتیبانی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مقاومت در دریای سرخ تا مدیترانه شکل گرفته است و با هدایت و حمایت‌های رهبری این حلقه‌ها به هم پیوسته شده است و یک پیوستگی جغرافیایی توسط محور مقامت برای حمایت از مظلومیت منطقه شکل گرفته است.

استاندار بوشهر گفت: امروز انقلاب اسلامی، آمریکا و دیگر دشمنان را مستهلک کرده است.

کد خبر 6091517

دیگر خبرها

  • فعالان عرصه عقیدتی سیاسی در سپاه ناحیه آستارا تجلیل شدند
  • تجلیل از فعالان عرصه عقیدتی سیاسی در سپاه ناحیه آستارا
  • قالیباف: این مجلس به دوران تاریک رانت‌های صنفی پایان داد
  • قالیباف: اندیشه شهید مطهری همچنان راهگشاست
  • باکو، میزبان ششمین مجمع جهانی گفت‌وگوی فرهنگ‌ها
  • کدام نمایندگان جلسه عصر مجلس را تعطیل کردند؟
  • انقلاب اسلامی دشمنان را مستهلک کرده است
  • شهید مطهری مجاهدی در عرصه جهاد تبیین بود
  • مجلس یازدهم با افزایش نمایندگان به ۳۳۰ نفر مخالفت کرد
  • نهضت هنر انقلاب در خوزستان شعله‌ورتر از گذشته‌ شد‌