Web Analytics Made Easy - Statcounter

میثم زالی روز سه‌شنبه در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید اصفهان در سالن اجتماعات استانداری افزود: خط قرمز ما تولید و اشتغال واحدهای تولیدی در استان‌هاست و تقاضای ما از دستگاه‌های اجرایی و شبکه بانکی کشور این است که در سالی که به جهش تولید نامگذاری شده در اجرای فرامین رهبر معظم انقلاب و مصوبه‌های ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کوتاهی نکنند که در غیر این صورت ما مجبور می‌شویم به روش‌های دیگر عمل کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه مصوبه‌های صادره توسط ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و کارگروه متناظر آن در استان‌ها برای همه دستگاه‌های اجرایی و شبکه بانکی کشور لازم الاجراست، اظهارداشت: لازم است در سال‌هایی که به تولید نامگذاری می‌شود از همین ظرفیت برای جلوگیری از اختلال در روند تولید و اشتغال و تعطیلی واحدهای تولیدی استفاده کنیم زیرا این کار به منفعت بانک‌ها، دستگاه‌های پول ستان و تولید و اشتغال استان‌هاست.

زالی با بیان اینکه امسال از دستگاه قضایی برای ارتقای ضمانت اجرایی مصوبه‌های ستادی و کارگروه استان‌ها کمک می‌گیریم، افزود: به تازگی مصوبه‌ای در دولت تصویب شد که به ستاد تسهیل و رفع موانع تولید اجازه داد که با رعایت قوانین تصمیم‌گیری کند یعنی اینکه شاید بتوانیم فراتر از قوانین دستگاه‌های اجرایی ورود کنیم.

وی با بیان اینکه این مصوبه اتفاق خوبی در سال جهش تولید است، تصریح کرد: دستور رهبر معظم انقلاب مبنی بر تشکیل کارگروه رفع موانع جهش تولید در کنار مصوبه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، ظرفیت‌هایی است که می‌تواند اتفاق‌های خوبی در تولید کشور رقم بزند.

زالی با اشاره به اینکه امروز دادستان اصفهان در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید این استان با مخاطبان مصوبه اخیر ستاد درباره اجرای آن اتمام حجت کرد، گفت: امروز مشکلات ۱۲ واحد صنعتی اصفهان در جلسه مطرح شد که اگر مصوبه‌های مربوط به آنها در تهران و اصفهان پیگیری و مشکلات آنها رفع شود، رهاورد خوبی بهمراه خواهد داشت.

دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید با بیان اینکه تاکید بر این است که کارگروه‌های تسهیل و رفع موانع تولید در استان‌ها به ریاست استاندار تشکیل شود، اضافه کرد: در استان اصفهان استاندار نقش جدی در این کارگروه دارد.

زالیدر گفت و گو با خبرنگار ایرنا درباره دلیل عمده مشکلات واحدهای تولیدی، تاکید کرد که گره اصلی کار، عدم اجرای قانون است.

وی با بیان اینکه اگر دستگاه‌های اجرایی و شبکه بانکی مُر قانون را اجرا کنند و این انضباط به آنها بازگردد بسیاری از موانع تولید رفع می‌شود، تصریح کرد: ما مجریان زیادی برای قوانین مُخل تولید داشته ولی مجریان کمی برای قوانین حامی تولید داریم.

سید حسن قاضی عسگر معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان در این جلسه با تاکید بر لزوم رفع موانع برای واحدهایی که صادرات دارند، گفت: در شرایط سخت امروز، حمایت از این واحدهای تولیدی ضروری است و باید برخی از آنها در سطح ملی حل شود.

دادستان عمومی و انقلاب اصفهان در این جلسه با بیان اینکه مصوبه‌های ستاد تسهیل و رفع موانع تولید باید شرایط ویژه اقتصادی امروز و بحران‌های موجود را در نظر بگیرد، گفت: مصوبه‌های این ستاد و کارگروه‌های استانی آن در حُکم قانون است.

علی اصفهانی با بیان اینکه بیشتر مدیران در استان اصفهان مصوبه‌های این کارگروه را اجرا می‌کنند، افزود: اگر تعداد محدودی این مصوبه‌ها را اجرا نکنند به آنها هشدار داده می‌شود که از سوی دادستانی با آنها برخورد صورت می‌گیرد.

در این جلسه علاوه بر طرح و رسیدگی به چند موضوع در زمینه‌های امور مالیاتی، گمرک، شهرک‌های صنعتی و بانک‌های عامل، مدیران ۱۲ واحد تولیدی استان به بیان مشکلات خود پرداختند که مصوبه‌هایی در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید اصفهان برای رفع مشکلات آنها تصویب شد.

 اصفهان با بیش از پنج میلیون نفر جمعیت، بیش از ۹ هزار واحد تولیدی کوچک و بزرگ با سرمایه ۲۲۱ هزار میلیارد ریال و اشتغال ۲۶۳ هزار نفر، حدود ۸۴۰ معدن در حال بهره برداری با سرمایه گذاری بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال و حدود ۱۸۰ هزار واحد صنفی صنعتی ترین استان کشور بشمار می‌آید.

سهم اصفهان در صنعت کشور  ۱۱ درصد، سرمایه گذاری ۱۰ درصد و اشتغال صنعتی هشت درصد و رتبه اصفهان در طرح‌های نیمه تمام صنعتی و تعداد معادن اول و از نظر ذخایر معدنی دوم است.

برچسب‌ها وزارت صنعت معدن و تجارت رونق تولید اصفهان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت صنعت معدن و تجارت رونق تولید اصفهان وزارت صنعت معدن و تجارت رونق تولید اصفهان ستاد تسهیل و رفع موانع تولید دستگاه های اجرایی واحدهای تولیدی مصوبه ها استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۸۹۷۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مکمل‌های طرح نور در نهادهای فرهنگی اجرا شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام یوسف جمالی ظهر یکشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان بوشهر اظهار داشت: از نیروی انتظامی برای اجرای طرح موفق «نور» تقدیر و تشکر می‌شود و باید مکمل‌های این طرح در مجموعه‌ها و نهادهای فرهنگی اجرا شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان بوشهر بیان کرد: اقناع سازی نسل جوان و نوجوان در مباحث فرهنگی ضروری است و باید جوان ما از لحاظ فکری اقناع شود.

وی با اشاره به برنامه‌های ستاد دهه کرامت گفت: دهه کرامت باید همه پای کار باشند و برنامه‌های خود را به ستاد استانی ارسال کنند.

در اولین نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان بوشهر با حضور رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان و فرماندار بوشهر از فرمانده نیروی انتظامی شهرستان با اهدای لوحی از فعالیت مجموعه فراجا و اجرای طرح نور تقدیر شد.

کد خبر 6091288

دیگر خبرها

  • تکالیف جدید کارگروه دائمی پدافند غیرعامل برای دستگاه‌های اجرایی کشور
  • رفع موانع تولید در مسیر تحقق شعار سال با نگاه مسأله محور
  • مکمل‌های طرح نور در نهادهای فرهنگی اجرا شود
  • رفع موانع در مسیر تحقق شعار سال در دستور کار دادگستری اصفهان
  • طرح تحول علوم انسانی در دانشگاه خوارزمی اجرا می‌شود
  • ۷۸ مصوبه سفر دولت به مازندران کامل اجرا شده است
  • صدور مصوبه کارگروه امور زیربنایی برای ۵۷ شهرک مسکونی
  • شناسایی ورفع موانع ومشکلات قبل سرمایه گذاری
  • ۵۷ شهرک مسکونی مصوبه کارگروه امور زیربنایی استان را اخذ کرده‌اند
  • ۱۰۰ نفر در استان داوطلب تسهیل گری در محرومیت زدایی