Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-26@12:35:18 GMT

اعطای وام قرض‌الحسنه به بازنشستگان

تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۸۹۸۸۳

اعطای وام قرض‌الحسنه به بازنشستگان

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، محمد شریعتمداری بعدازظهر امروز با حضور در رادیو گفت وگو به مناسبت هفته دولت، به تشریح مهمترین برنامه ها و اقدامات این وزارتخانه پرداخت و با بیان اینکه از آخرین ماه سال گذشته با کرونا و مشکلات ناشی از آن مواجه شدیم اظهار کرد: تلاش کردیم با امکاناتی که در اختیار داریم هم به صورت مستقیم در امر تولید دارو و سایر نیازمندی های بیماران  کمک کنیم، از سوی دیگر نیز در درمان بیماران به صورت سرپایی و بستری گام های موثری در بخش درمان تامین اجتماعی برداشته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: قریب به ۴۰ هزار نفر در ۸۰ مراکز درمانی تامین اجتماعی بستری بودند و بالغ بر ۹۰ درصدشان بهبود یافته و از بیمارستان ها ترخیص شدند.

وزیر رفاه با بیان اینکه در تولید و تامین مواد اولیه دارویی که فشارهای حوزه درمان را کم می کرد گام های خوبی برداشته شد گفت: سایر سازمان ها و شرکت های زیرمجموعه نیز برنامه هایی در این زمینه داشتند. سازمان تامین اجتماعی شهدایی را در راه سلامت تقدیم کرد.

شریعتمداری ادامه داد: اقدامات این وزارتخانه به علت گستردگی و تنوع واحدها و سازمان های زیرمجموعه وسیع است ولی شاید مهمترین اقدامی که در ماه های گذشته صورت گرفت همسان سازی حقوق بازنشستگان بود.

وی با اشاره به اجرای متناسب سازی برای ۳.۵ میلیون نفر از بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی گفت: اوایل مردادماه اعتباری بالغ بر ۳۲ هزار میلیارد تومان تامین شد که نیمی از آن برای امسال و نیم دیگر برای سال آینده صرف متناسب سازی می شود.

وزیر رفاه ادامه داد: در صندوق بازنشستگی کشوری نیز همترازی حقوق در حال انجام است تا حقوق بازنشستگان به ۹۰ درصد حقوق شاغلین برسد. بالغ بر ۸۰ درصد حقوق بازنشستگان را در سطوح متفاوت افزایش خواهد داد.

وی در ادامه گفت: برای تعیین حقوق و دستمزد کارگران نیز با همه مشکلات نظام کارفرمایی کشور، محدودیت بازار و منابع و تعطیلی بنگاه‌ها تلاش شد که دریافتی کارگران معادل با نرخ تورم افزایش داده شود و آخرین اقدام هم افزایش ۳۰۰ تومانی حق مسکن بود که به تصویب رسید.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه پرداخت قرض الحسنه به بازنشستگان از ۲۰۰ میلیارد تومان در سال قبل به ۲ هزار و ۲۳۰ میلیارد در سال جاری افزایش پیدا کرد، افزود: بازنشستگان می‌توانند تا سقف ۵ میلیون تومان و بدون ضامن از تسهیلات قرض الحسنه برخوردار شوند.

پربیننده ترین ۵ خبر مهم اقتصادی ۱۳۹۹/۶/۲ مبنای محاسبه قیمت ETFپالایشی مشخص شـد واریز سود سال۹۸ صندوق ذخیره فرهنگیان زندگی بر خانوار شهری در مرداد ماه دشوارتر گذشت/ دلیل تفاوت تورم شهری و روستایی انتشار اوراق ودیعه؛ سیاست جدید بانک مرکزی در کنترل نقدینگی/ شمشیر دو لبه انتشار اوراق ودیعه

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: تولید دارو بیمارستان تامین اجتماعی بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری مستمری بگیران محمد شریعتمداری تولید دارو وام قرض الحسنه وام ضروری بازنشستگان وام ضروری همسان سازی حقوق بازنشستگان کرونا قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت تامین اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۸۹۸۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراض به کسر از حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی

به گزارش سرویس شهروند خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، سازمان تامین اجتماعی اسفند ماه سال گذشته درباره موضوع کسر مبلغ یک میلیون تومان از فیش حقوقی مستمری بگیران این سازمان که موجبات نارضایتی تعداد قابل توجهی از بازنشستگان را به همراه آورده است،در اطلاعیه ای اعلام کرد کسورات انجام شده  با هدف سرمایه‌گذاری و واگذاری سهام یکی از شرکت‌ها، صورت پذیرفته است و مبتنی بر حق انتخاب داوطلبانه این قشر عزیز از هرگونه طرح مرتبط با ایشان است. اما گویا این انتخاب برای برخی هنوز قطعی نشده است . شهروند خبرنگاری در پیامی از برگردانده نشدن وجه کسر شده گلایه کرده اند.

متن پیام شهروند خبرنگار ما:

با سلام و احترام
اینجانب بازنشسته تامین اجتماعی هستم، اسفند ماه ۱۴۰۲ از مستمری بگیران مبلغ یک میلیون تومان برداشت کردند. برای پیگیری به بیمه مراجعه کردم گفتند برای سرمایه گذاری برداشت شده و عودت داده می‌شود.تا کنون برگشتی به حساب صورت نگرفته.در طی این مدت بین بیمه و بانک و تامین اجتماعی در رفت و آمد هستم، هر کدام می‌گوید به ما مربوط نیست به فلان جا مراجعه کنید

دیگر خبرها

  • تفاوت چشمگیر میزان دریافتی بازنشستگان تامین اجتماعی با پرداختی سایر بازنشستگان
  • مذاکرات برای افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران
  • خبر جدید از افزایش منطقی حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران / دریا بیگی تشریح کرد
  • ۳ پیشنهاد برای افزایش حقوق بازنشستگان | افزایش ۳۵درصدی باید لحاظ شود
  • ادامه مذاکرات مزدی کانون بازنشستگان تامین اجتماعی؛ مبنای افزایش حقوق کدام قانون است؟
  • اختلاف بر سر افزایش حقوق بازنشستگان!
  • انتقاد از واریز نشدن افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی
  • اعلام شرایط اعطای وام ضروری به بازنشستگان
  • اعتراض به کسر از حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی
  • ماجرای «خبر خوش» برای مستمری بگیران بهزیستی و کمیته امداد چیست؟