Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@03:41:40 GMT

استاد دانشگاه: حجم بالای نقدینگی از علل اصلی تورم است

تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۹۰۰۰۱

استاد دانشگاه: حجم بالای نقدینگی از علل اصلی تورم است

به گزارش ایرنا، علی کیانی روز سه شنبه در نشست مجازی تخصصی ریشه های تورم و گرانی در اقتصاد ایران با دانشجویان دانشگاه پیام نور گناوه افزود: بیماری کرونا، تحریم‍‌ها، رانت، دولتی بودن اقتصاد و اقتصاد زیرزمینی و فساد از دیگر علل افزایش نقدینگی و تورم به شمار می‌آید.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه تورم پدیده‌ای چند بعدی و چند علتی است بنابراین برای حل مشکل اقتصاد ایران یک نسخه واحد نمی‌توان پیچید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کیانی بیان کرد: مشکلات اقتصاد ایران ساختاری است که برای حل هر کدام  نیازمند زمان و اولویت‌بندی است و یک شبه  قابل حل نخواهد بود.

استاد دانشگاه پیام نور استان بوشهر افزود: برای بهبود وضع اقتصادی؛ باید همه اقدامات در خدمت افزایش توان تولیدی کشور و قدرت رقابت تولید کننده داخلی در بازار خارجی باشد.

وی بیان کرد: با عملی شدن این اقدام اتکا به نفت کاهش پیدا می‌کند  و درآمدهای مالیاتی و ارزی دولت افزایش خواهد یافت و با بهبود محیط کسب و کار، سرمایه‌گذاری و رشد اقتصادی و به دنبال آن اشتغال افزایش پیدا خواهد کرد.

عصمت السادات حسینی دبیر انجمن علمی حسابداری دانشگاه پیام نور گناوه گفت: باتوجه به اینکه در زمان حاضر یکی از مشکلات اصلی مردم مساله اقتصادی و گرانی است، در این نشست به تحلیل آن پرداخته خواهد شد.

در پایان این نشست که به همت  انجمن علمی دانشجویی حسابداری دانشگاه پیام نور گناوه برگزار شد، به سئوالات مختلف اقتصادی مطرح شده دانشجویان پاسخ داده شد.

برچسب‌ها گناوه تورم دانشگاه پیام نور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گناوه تورم دانشگاه پیام نور گناوه تورم دانشگاه پیام نور دانشگاه پیام نور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۹۰۰۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلاف سردرگم تعیین دستمزد کارگری (پادکست)

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، در آستانه روز کارگر، شرایط معیشت این قشر زحمتکش حالا به یکی از مهمترین مسائل روز جامعه تبدیل شده است.

اما کلاف سردرگم دستمزد به جایی رسیده است که علی دهقان‌کیا، فعال کارگری در گفت‌وگو با خبرنگار آنا گفت: ما تنها درخواستی که از دولت داریم این است که به قانون عمل کند. نارضایتی کارگران از عدم عمل به قانون نشات می‌گیرد. در سال جاری شورای عالی کار مصوبه‌ای داشت که در آن حداقل حقوق را ۳۵ درصد و دیگر سطوح را ۲۲ درصد به اضافه ۶۹۷ هزار تومان افزایش یافت.  

وی ادامه داد: عنوان می‌کنند که افزایش حقوق کارگران موجب تورم خواهد شد، اما در سال ۱۴۰۱ که حداقل دستمزد ۵۷ درصد افزایش پیدا کرد، تورم در آن سال ۴۶.۳ درصد شد که از این طریق سفره کارگران ۱۰ درصد ترمیم شد؛ اما در سال ۱۴۰۲ که حداقل دستمزد ۲۷ درصد افزایش یافت، ما حدود ۴۳ درصد تورم داشتیم. پس می‌توان نتیجه گرفت که دستمزد ارتباطی با تورم ندارد.  

این پیچیدگی‌ها باعث شد که ما در پادکست دستمزد به بررسی این دغدغه اقتصادی - اجتماعی بپردازیم. با اولین قسمت از این پادکست با عنوان "معمای تعیین دستمزد کارگری" همراه باشید.

دانلود صوت اصلی کد صوت

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افشای مدرک تحصیلی استاد همه‌چیزدان عرصه سیاست ایران | کدام دانشگاه درس خوانده است؟ +سند
  • بازار سرمایه یکی از مصادیق دقیق مشارکت مردم در اقتصاد است
  • قطع خرید 4 میلیارد دلار نفت ایران ازسوی آمریکا
  • مانور عجیب روی کاهش نقدینگی
  • کلاف سردرگم تعیین دستمزد کارگری (پادکست)
  • مهم‌ترین بازیگران افزایش تورم کدامند؟
  • نرخ مشارکت اقتصادی در زنجان بالای ۵۰ درصد است
  • مسئله مردم نرخ رشد نقدینگی نیست، مردم تورم را می‌بینند
  • بازیگران سریال تورم
  • کوچ نقدینگی از بازار طلا و ارز به بازار سرمایه/ بورس جذاب شد