Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی گفت: دو حوزه نرم و سخت از یکدیگر جدایی پذیر نیستندو غفلت از حوزه نرم به حوزه سخت منجر می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از زرین‌خبر، سردار حبیب شهسواری در مراسم سومین جشنواره مالک اشتر ناحیه مقاومت بسیج میاندوآب با تسلیت ایام محرم و با اشاره به واقعه عاشورا، اظهار کرد:حادثه عظیم و ماندگار و جریان ساز عاشورا، موتور محرکه اسلام و تثبیت کنندگی اسلام در دنیا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی افزود: عاشورا سراپا درس ایثار و فداکاری  بوده و رمز ماندگاری اقیانوس بی پایان عاشورا برای تمام آزادگان عالم جریان ساز است و حضرت زینب(س) نیز پیام رسان عاشورا بودند.

وی با اشاره به حوزه نرم و سخت و با بیان اینکه تفکیک و تمیز قائل شدن بین حوزه فرهنگی و نرم با حوزه سخت اشتباه است، افزود: فلسفه عدم تفکیک این دو حوزه نیز به صدر اسلام برمی گردد که بعثت نبی مکرم اسلام(ص) از حوزه نرم شروع شده است و در ادامه و در بخش بعدی بعد از هجرت از مکه به مدینه شاهد حوزه سخت هستیم.

سردار شهسواری با بیان اینکه  در هر دو حوزه نرم و سخت فرمانده و رهبر یکی است، تصریح کرد: غدیر یک حوزه نرم و فرهنگی بود که پروردگار متعال برای اتمام و اکمال دین به پیامبر دستور اعلان پیام را می دهد و اگر غدیر فراموش نمی شد، واقعه عاشورا به وقوع نمی پیوست.

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی با بیان اینکه غفلت از حوزه نرم به حوزه سخت منجر می شود، اظهار کرد: این دو حوزه نرم و سخت از یکدیگر جدایی پذیر نیستند.

وی در ادامه با بیان اینکه مالک اشتر نمونه ولایت مداری و تبعیت از ولی بود که وقتی فرمان امیرالمومنین(ع) را شنید، شمشیر خود را غلاف کرد و از نیمه راه برگشت و همین امر سبب ماندگاری شد، افزود: جشنواره مالک اشتر باید انقلاب مدیریتی و رفتار مدیریتی در حوزه فرماندهی را عملی کند.

سردار شهسواری تصریح کرد: اشراف فرماندهی مثل نورافکن قوی و تابش بر تمام زوایای حوزه ماموریتی و مدیریتی بوده و محسنات را تقویت و معایب را برطرف کند.

وی با بیان اینکه سپاه خادم ملت است و خود را نوکر مردم می داند، افزود: سپاه سرباز ولایت است و کسانی که ایران، انقلاب و اسلام را دوست دارند، بسیجی هستند.

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی با تاکید بر اهمیت پایگاههای مقاومت بسیج و تقویت آنها، گفت: پایگاههای مقاومت میخ های استقامت و پایداری نظام هستند، که باید تقویت شوند.

سردار شهسواری با اشاره به اینکه امنیت در بالاترین سطح خود در آذربایجان غربی است، اظهار کرد: دفاع مقدس در آذربایجان غربی،۴۲ ساله است و دفاع مقدس هنوز هم ادامه دارد.

وی با بیان اینکه شهیدان باکری ها افتخار این شهر، استان و آذربایجان و ایران هستند، افزود:در ۴۰ سالگی دوران دفاع مقدس هستیم ولی باید این تاریخ درخشان را به فرزندان خود انتقال دهیم.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج میاندوآب نیز در این مراسم گفت:جشنواره مالک اشتر با هدف شناسایی و معرفی رده های برتر  براساس شاخص‌های اشراف فرماندهی سپاه هر سال در بین رده‌های مختلف بسیج برگزار می‌شود و ناحیه میاندوآب در ارزیابی انجام گرفته در قسمت های مختلف در رده های اول و دوم قرار گرفته است.

سرهنگ پاسدار نورالدین پالهنگ با بیان اینکه اشراف فرماند‌‌‌‌هی که از تد‌‌‌‌ابیر برجسته و حکیمانه فرماند‌‌‌‌ه معظم کل قوا برای کل نیروهای مسلح اجرا می شود، افزود: توسعه فرهنگ شایسته سالاری، فراهم کردن زمینه رشد، معرفی رده‌های برتر و فرماندهان و مدیران موفق‌تر بسیج، توسعه شایستگی‌های سازمانی همراه با ارتقاء فرهنگ بسیجی و ارتقاء سطح خود آگاهی و خود ارزیابی در سنجش عملکرد سازمان از اهداف برگزاری این جشنواره است.

در پایان این مراسم از نفرات و رده های برتر تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی حوزه نرم و سخت حوزه نرم مالک اشتر حوزه سخت دو حوزه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۹۰۶۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ کتاب مناسب مداحان و منبری‌ها در راه نمایشگاه

سعید نسیمی، شاعر و نویسنده کتب «مصباح‌الذاکر» و «جرعه؛ قیام عاشورا، نگاهی دیگر» در گفت‌وگویی از عرضه این کتاب‌ها در سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خبر داد و گفت: هر دوی این کتاب‌ها در حوزه عاشورایی و عاشوراپژوهی است.

این نویسنده ادامه داد: کتاب «مصباح‌الذاکر» برای اهل تبلیغ یعنی افرادی مانند مداحان، سخنرانان، شاعران آیینی، نغمه‌سرایان و فعالان رسانه‌ای می‌تواند مفید باشد. کتاب «جرعه؛ قیام عاشورا، نگاهی دیگر» هم به بحث‌های تاریخی می‌پردازد.

وی افزود: مطالعه این کتاب‌ها باعث ارتقاء سطح دانش و دانایی افراد مبلّغ می‌شود. این دو کتاب را انتشارات «آرام دل» منتشر می‌کند و قرار است به نمایشگاه کتاب امسال برسد.

بخشی از کتاب «مصباح‌الذاکر» را می‌خوانیم:

برای تبلیغ نهضت عاشورا، باید در فرم و محتوای مجالس، از شیوه‌های صحیح استفاده کرد. اینجاست که رسالت نوکری فراتر از گرفتن اشک از مستمعین (که قطعا فی نفسه امر مقدسی است) تعریف می‌شود. این امر که مطالبه علما و مراجع عظام است، میسر نیست مگر با ارتقاء سطح دانش مداحی از طریق مطالعه متون معتبر.

کتاب حاضر مجموعه‌ای است در عین جامعیت، خلاصه و فشرده برای استفاده سخنرانان، شاعران، مداحان و آن دسته از اهل تبلیغ که امکان یا فرصت بررسی منابع متعدد و پرحجم را ندارند و یا با وجود مطالعات قبلی، نسبت به مرور مطالب برای استفاده در مجالس احساس نیاز می‌کنند.

بخشی از کتاب «جرعه؛ قیام عاشورا، نگاهی دیگر» را می‌خوانیم:

اگر خواص در پیچ تاریخی سقیفه به وظیفه خود عمل می‌کردند و امیرالمومنین (علیه السلام) را تنها نمی‌گذاشتند، اگر مسلمین در جمل و صفین و نهروان علی شناس بودند و تیغ بر امام مفترض الطاعه نمی‌کشیدند، اگر قرآن ناطق را به کاغذ و مرکب‌های بر نیزه خدعه برافراشته نمی‌فروختند، دشمنان قسم خورده اسلام، سر حسین بن علی (علیه السلام) که نه، سر اسلام مجسم را بر نیزه نمی‌زدند و پای آن پایکوبی نکرده و با جام شراب لعبت هاشم فی البدر نمی‌خواندند.

و اما امروز... امروز هم اندکی غفلت، بی‌بصیرتی، دنیا طلبی و انفعال، و در یک کلام فاصله از خط ولایت، کافی است که یزیدیان زمان عاشورایی دیگر رقم بزنند.

دیگر خبرها

  • آیا امام صادق (ع) فقط گوشه‌ای می‌نشست و درس می‌داد؟
  • معلمان نقش مهمی در کاهش آسیب‌های جامعه دارند
  • آئینهای گرامیداشت هفته معلم در آذربایجان غربی
  • اگر می‌خواهید شاد باشید این عادت‌ها را کنار بگذارید
  • اساتید حوزه علمیه خواهران در مسیر تربیت فرزندان جامعه می‌کوشند
  • تعزیرات همدان میزبان پیکر مطهر شهید رنجنوش شد+تصویر
  • تجلیل از منتخبین رویداد‌های فرهنگی استان یزد
  • ۲ کتاب مناسب مداحان و منبری‌ها در راه نمایشگاه
  • فعالیت تخصصی کانون‌های مساجد آذربایجان غربی در حوزه جمعیت و جوانی
  • غفلت در بهره‌برداری از میادین مشترک نفت و گاز، چه بر سر آینده اقتصاد می آورد؟