Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسوی سی‌نیوز، «ژائیر بولسونارو» رئیس جمهور برزیل در میان جمعی از وزرای کشورش مدعی عملکرد خوبش در مقابله با ویروس کرونا به دلیل تجویز داروی ضد مالاریای «هیدروکسی کلروکین» شد.

این اظهارات بولسونارو، که به ترامپ برزیل مشهور است، در حالی مطرح شده که برزیل پس از آمریکا در جایگاه دوم میان کشور‌های جهان از نظر تعداد مبتلایان به ویروس کرونا قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در ملاقات با وزیرانش بی‌توجه به آمار بالای ۱۱۴ هزار جان باخته کرونایی در کشورش گفت: «برزیل به دلیل استفاده از داروی ضد مالاریا موفق بوده است.»

نام این ملاقات نیز «برزیل در حال شکست ویروس کرونا است» انتخاب شده بود.

البته او در این نشست اذعان کرد که تاثیر داروی هیدروکسی کلروکین بر کرونا همچنان ثابت نشده است.

پزشکان حاضر در این نشست نیز به تشویق استفاده از این دارو پرداختند و گفتند: «بیماران از استفاده این دارو واهمه نداشته باشند.»

در انتها رئیس جمهور برزیل از پزشکان کشورش تشکر کرد و گفت: «شما جان افراد بی‌شماری را در برزیل نجات دادید. اگر هیدروکسی کلروکین سیاسی نمی‌شد، افراد بیشتری نجات می‌یافتند.»

بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت بر اثر شیوع کرونا در جهان تاکنون ۲۳ میلیون و ۸۱۱ هزار و ۶۹۳ نفر به این ویروس مبتلا شده‌اند که از این تعداد ۸۱۷ هزار نفر جان خود را از دست داده‌اند و ۱۶ میلیون و ۳۶۰ هزار و ۵۳۶ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ژائیر بولسونارو ویروس کرونا رئیس جمهور برزیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۹۰۹۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدیو) مجری صداوسیما خطاب به رئیس جمهور آمریکا: دانشجو‌ها را نزنید آقای بایدن!

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • قاچاق سوخت تهدید جدی برای شیوع مالاریا در شرق کشور
  • رئیس‌جمهور چین وارد فرانسه شد+ فیلم
  • تزریق سفتریاکسون فقط باید در بیمارستان انجام شود
  • لزوم پرهیز تجویز و مصرف سرپایی داروی سفتریاکسون
  • لزوم اجتناب از تجویز و مصرف سرپایی داروی سفتریاکسون
  • ماکرون: روسیه نباید در اوکراین پیروز شود
  • (ویدیو) مجری صداوسیما خطاب به رئیس جمهور آمریکا: دانشجو‌ها را نزنید آقای بایدن!
  • بزرگترین درمانگاه روستایی کشوری در کرمان افتتاح شد
  • تجویز داروی خارج از این فهرست ممنوع است
  • تجویز داروی خارج از فهرست کشوری ممنوع است