Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهرداد عرب اول گفت: سند آمایش سیستان و بلوچستان به مناسبت هفته دولت در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه این استان رونمایی شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهرداد عرب اول، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی سیستان و بلوچستان در گفت و گو با عصرهامون بیان کرد:  افتخار این را داریم که سند آمایش سیستان و بلوچستان به عنوان اولین استان در هفته دولت رونمایی و تقدیم همه مردمان این خطه، پژوهشگران و دستگاه‌های اجرایی سند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 


وی ادامه داد: این سند در فاز دوم با رویکرد برنامه‌ریزی و سیاستگذاری در ۱۰ گام تدوین شد که مشاور طرح در این نشست اطلاعات کافی این سند را ارائه کرد.

این مقام مسئول افزود: از ابتدای سال ۹۹ منطبق بر سند آمایش استان نسبت به تدوین اسناد توسعه شهرستان‌ها اقدام شد که تا پایان سال به اتمام خواهد رسید و چراغ راهی برای توسعه ۲۳ شهرستان سیستان و بلوچستان در طول برنامه هفتم خواهد بود.

وی گفت: مطالعات این سند در بهمن ۹۸ نهایی، انتهای فروردین ماه امسال در کارگروه تخصصی شورای عالی آمایش تصویب و جزو مطالعات برتر شناخته شد.
 
به گفته عرب اول، مطالعات آمایش سرزمین پیشران های توسعه سیستان و بلوچستان را در چهار فصل آب، انرژی، راه و عمران شهری و روستایی تعریف کرده و بر این اساس اگر قرار است این استان ارتقا پیدا کند و شاخص‌های توسعه آن به متوسط کشوری برسد.
 
وی اضافه کرد: همچنین در نشست شورای برنامه ریزی استان توزیع اعتبارات بند "ز" تبصره ۹ قانون بودجه و میزان جذب اعتبارات گلوبال دستگاه‌های اجرایی از اعتبارات سال ۹۸ در دستور کار قرار داشت.

عرب اول گفت: هفته گذشته کارگروه پژوهش استان را تشکیل دادیم و عناوین پژوهشی مهم که کاربردی و متناسب با خروجی سند آمایش استان بود، انتخاب شد و بر اساس دستورالعمل باید این عناوین به شورای توسعه و برنامه ریزی استان ارجاع و مصوب می شد که این اتفاق افتاد.

وی میزان اعتبارات پژوهشی امسال استان از یک درصد اعتبارات هزینه ای را یک میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: این مبلغ بین چهار عنوان پژوهشی که عناوین منتخب است، توزیع خواهد شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی سیستان و بلوچستان گفت: بر اساس مصوبات جلسات گذشته شورای برنامه‌ریزی مقرر شد دستگاه‌های اجرایی علاوه بر اعتبارات استانی که از مسیر این شورا در اختیارشان قرار می‌گیرد از محل اعتبارات گلوبال و در اختیار وزارتخانه‌ها سهم مناسبی را برای استان کسب کنند که با ۴۵ دستگاه اجرایی که امکان برخورداری از این ظرفیت را داشتند مکاتبه و جمع بندی میزان جذب اعتبارات ارائه شد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان برنامه ریزی سند آمایش عرب اول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۹۱۳۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملکر درخشان دانشکده علوم پزشکی چابهار در دو سیل اخیر/ برنامه‌های مراقبتی بدون وقفه تداوم دارد

  شهنام عرشی رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت در نشست مشترک با رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی استان سیستان و بلوچستان با اشاره به وسعت سیل اخیر در مناطق جنوب استان سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به نوپا بودن دانشکده علوم پزشکی چابهار، خوشبختانه اقدامات و برنامه‌ریزی‌های دقیق تیم مدیریتی دانشکده باعث شده تاکنون هیچ موردی از اپیدمی و طغیان بیماری در مناطق سیل زده پدیدار نشود و گزارش تیم‌های ارزیاب اعزامی از سوی وزارت بهداشت نیز عملکرد این دانشکده را فوق‌العاده اعلام کرده است.

  عرشی گفت: علی رغم مشکلات گذشته در حوزه تحت پوشش دانشکده علوم پزشکی چابهار، دو بارندگی منجر به سیل در آن منطقه و همچنین خسارات وارده به برخی زیرساخت‌های بهداشتی، خوشبختانه با تلاش شبانه روزی کادر بهداشت به خصوص در مناطق روستایی، اقدامات پیشگیرانه تداوم داشته و وقفه‌ای در برنامه‌های مراقبتی ایجاد نشده است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • بزرگترین مولفه در توسعه سیستان‌و بلوچستان بحث امنیت است
  • اجرای قریب به ۱۲۰۰ برنامه در سیستان و بلوچستان
  • تخصیص اعتبارات پژوهشی نیازمند شفافیت و عدالت است/ ملاک‌های پذیرش طرح‌ها در دستگاه‌ها مشخص شود
  • تخصیص اعتبارات پژوهشی نیازمند شفافیت و عدالت است
  • اعزام ۳۶۰ گروه جهادی به مناطق هدف خدمت‌رسانی در سیستان و بلوچستان
  • کار اصلی مدارس و دانشگاهها؛ تربیت نیروی متخصص متناسب با ظرفیت های استان است
  • عملکر درخشان دانشکده علوم پزشکی چابهار در دو سیل اخیر/ برنامه‌های مراقبتی بدون وقفه تداوم دارد
  • رشد اقتصادی اردبیل بالاتر از میانگین کشوری است
  • افزایش اعتبارات شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در برنامه هفتم توسعه
  • نشست فصلی سران حزب اعتدال و توسعه با هدف برنامه ریزی کلان در سال ۱۴۰۳