Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،همزمان با شروع ایام محرم کاری متفاوت از اداره کتابخانه های عمومی آبادان جهت گرامیداشت این ایام  و ذکر معارف اهل بیت علیهم السلام از طریق فضای مجازی تدارک دیده شد که با بازخوردهای جالب اجتماعی مواجه شد.

در این گزارش پای صحبت های عزاداران ابا عبدالله الحسین( علیه السلام) عزاداران خیمه گاه مجازی کتابخانه های عمومی نشستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مبارکی یکی از اعضای کتابخانه‌های عمومی آبادان است که هر شب راس ساعت ۲۲ از طریق فضای مجازی منتظر برگزاری مراسم خیمه گاه مجازی است وی در این باره می‌گوید: به خاطر شیوع کرونا تصمیم گرفتیم امسال شعار هر خانه یک حسینیه را در منزلمان اجرا کنیم که متوجه شدم صفحات مجازی کتابخانه‌های آبادان، خبر برگزاری این مراسم را در این بستر دارند، من و دخترم هر شب به صورت مجازی مهمان این خیمه گاه هستیم.

بهبهانی نژاد دیگر شهروند اهوازی در این رابطه گفت: من و فرزندانم به همراه فرزندان برادر و خواهرم هر شب این مراسم را به صورت زنده دنبال می‌کنیم، این برنامه با استقبال خوب فرزندانم مواجه شده است و دوست دارند که هر شب آن را دنبال کنند.

او افزود: برگزاری مجازی مراسمات فرصت خوبی است که با خانواده از طریق تلفن‌های همراه آن را دنبال کنیم.

امین قنواتی از شهروندان خرمشهری نیز در این باره گفت: ابتکار بسیار خوبی است و فرصت مناسبی در اختیار ما گذاشت تا در کنار خانواده با معارف نهضت حسینی بیشتر آشنا شویم.

انتهای پیام/ د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کتابخانه عمومی کتابخانه های عمومی خیمه گاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۹۲۱۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۱۵۳ درصدی امانت کتاب در آذربایجان شرقی

به گزارش خبرنگار مهر، اسد بابایی عصر شنبه در جریان بازدید اعضای هیأت رئیسه شورای هماهنگی روابط عمومی‌های آذربایجان شرقی از کتابخانه مرکزی تبریز افزود: طی سال گذشته تعداد اعضای کتابخانه های عمومی استان از ۷۷ هزار نفر به ۱۶۱ هزار نفر رسیده که این افزایش در طول سال‌های اخیر بی نظیر بوده است.

وی تعداد کتبی که سال گذشته از کتابخانه های عمومی استان به امانت برده شده است را ۷۰۰ هزار جلد عنوان کرد و اظهار داشت: این تعداد امسال با رشدی بالغ از ۱۵۳ درصد به رکورد یک میلیون و ۷۰۰ هزار جلد رسیده است.

وی از اجرای طرح کودک کتابخوان در استان خبر داد و گفت: بر اساس این طرح که با همکاری مراکز بهداشت استان در حال اجرا است، کودکان ۶ ساله در موعد تزریق واکسن شأن با یک کارت دعوت خاص به عضویت در کتابخانه های عمومی استان ترغیب می‌شوند.

بابایی ادامه داد: با اجرای این طرح سال گذشته ۱۲ هزار نفر کودک ۷ ساله عضو کتابخانه های استان شدند.

مدیر کل کتابخانه های عمومی آذربایجان شرقی در ادامه از اجرای طرح خانواده‌های کتابخوان در آذربایجان شرقی خبر داد و گفت: با اجرای این طرح به دنبال شناسایی و معرفی خانواده‌هایی به جامعه هستیم که همه اعضایشان عضو فعال کتابخانه های استان هستند و کتاب به امانت می‌برند و بر این اساس آن خانواده‌هایی که بیشترین تعداد کتاب را به امانت برده باشند مورد تجلیل قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: طرح جدیدی هم مدنظر داریم که در صورت مشارکت ادارات عملیاتی خواهیم کرد و آن هم راه اندازی باکس‌های ویژه امانت کتاب در برخی ادارات است که هدف از آن به اشتراک قرار دادن کتاب‌های کارمندان برای مطالعه سایر همکاران است.

بابایی ابراز امیدواری کرد: با همکاری شورای هماهنگی روابط عمومی‌های آذربایجان شرقی این طرح به صورت پایلوت در تعدادی از ادارات عملیاتی شود تا در آینده نزدیک در تمام دستگاه‌های دولتی مورد استفاده قرار گیرد.

وی همچنین از آمادگی این اداره کل برای حمایت از برنامه‌های شورای هماهنگی روابط عمومی‌های استان خبر داد.

این گزارش می‌افزاید، در ادامه این نشست محمد عزیزی راد دبیر شورای هماهنگی روابط عمومی‌های آذربایجان شرقی ضمن تقدیر از اقدامات ارزشمند مدیر کل کتابخانه های عمومی استان ابراز امیدواری کرد با تداوم چنین اقداماتی شاهد افزایش فرهنگی مطالعه بین اقشار مختلف مردم شویم.

همچنین در ادامه هر یک از اعضای به بیان دیدگاه‌های خود پیرامون زمینه‌های همکاری بیشتر بین دستگاه‌های اجرایی و اداره کل کتابخانه های عمومی استان اشاره کردند که راه اندازی کتابخانه تخصصی ارتباطات همزمان با ۲۷ اردیبهشت روز ارتباطات و روابط عمومی از جمله آن بود.

کد خبر 6090268

دیگر خبرها

  • افزایش کتابخانه‌های سیار، نیاز استان ایلام
  • تامین زمین مورد نیاز برای احداث کتابخانه‌های عمومی در اردبیل
  • رشد ۱۵۳ درصدی امانت کتاب در آذربایجان شرقی
  • زمین مورد نیاز برای احداث کتابخانه‌های عمومی در اردبیل تامین می‌شود
  • نهاد کتابخانه‌ها با کمیته امداد تفاهمنامه امضا می‌کند
  • استقبال ‌روس‌ها از کالاهای ایرانی
  • اجرای طرح وارگه دانایی در مناطق عشایری چهارمحال و بختیاری
  • اجرای طرح «وارگه دانایی» در مناطق عشایری چهارمحال و بختیاری
  • تقدیر پلیس از بانوان آبادانی
  • شهرستان مهر میزبان شاعران