Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- استاندار گیلان ضمن تأکید بر پیگیری ساخت و ساز غیرمجاز در حریم رودخانه‌ها گفت: آلودگی «زرجوب» و «گوهررود» معضلی منطقه‌ای است و باید برای رفع مشکلات آن اقدامات جدی‌تری انجام شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، ارسلان زارع امشب در جلسه هماهنگی ساماندهی رودخانه‌های زرجوب و گوهررود رشت این دو رودخانه را نبض توسعه شهر دانست و اظهار داشت: این دو رودخانه مهم شهر رشت در حوزه‌های مختلف دارای ظرفیت‌های زیادی هستند و رفع مشکلات فعلی آن نیازمند اجماع میان دستگاه‌های مختلف است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار گیلان با تاکید بر استفاده از ظرفیت‌های دو رودخانه رشت به‌شکل اصولی بیان کرد: گردشگری شهری یکی از راه‌های ورود سرمایه‌گذاران به استان است که می‌تواند جایگزین مناسبی برای درآمدهای حاصل از نفت باشد که این موضوع خود یک عامل تقویت اقتصادی و توسعه پایدار است.

وی با اشاره به اینکه توسعه اقتصادی شهر رشت در سایه برنامه‌ریزی برای ساماندهی و استفاده حداکثری از جاذبه‌های طبیعی به‌ویژه رودخا‌نه‌های شهر است تصریح کرد: آلودگی رودخانه‌های زرجوب و گوهررود ناشی از ورود شیرابه‌های ناشی از زباله، فاضلاب بیمارستانی، صنعتی و شهری است.

گلایه نماینده ولی‌فقیه در گیلان از آلودگی رودخانه‌های رشت / با معضل پسماند روبه‌رو هستیمساماندهی رودخانه‌های رشت 1500 میلیارد تومان منابع مالی نیاز دارداحتمال آب‌گرفتگی و بالا آمدن سطح آب رودخانه‌های رشت وجود دارد

زارع آلودگی رودخانه‌های رشت را یک معضل استانی دانست و با بیان اینکه ساماندهی پسماند گیلان باید در اولویت کاری ما باشد خاطرنشان کرد: ساخت و ساز غیرمجاز در حریم رودخانه و تجاوز به حدود قانونی یکی از مشکلات زیست محیطی است که باید رفع شود.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با تاکید بر نقش اثرگذار فعالان مدنی و سازمان‌های مردم نهاد جهت احیا و اجرای سیاست‌های مربوط به احیای رودخانه‌های رشت عنوان داشت: احیای گوهررود و زرجوب از دغدغه فعالان محیط زیستی رشت است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه ساماندهی رودخانه‌های رشت از مصوبات سفر رئیس جمهور در سال 94 است ابراز داشت: باید لایروبی رودخانه‌ها را نیز در دستور کار قرار دهید و عملکرد خود را مرتباً به مردم گزارش کنید و آنها شاهد اقدامات و نتایج حاصل از آن باشند.

استاندار گیلان با بیان اینکه حضور قرارگاه خاتم در پروژه احیا و ساماندهی رودخانه‌های رشت فرصتی مغتنم است که باید از آن به‌طور ویژه استفاده کرد افزود: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان با همکاری شهرداری و سایر دستگاه‌های مرتبط با این موضوع، مدل پیشنهادی تامین مالی این پروژه را مشخص کنند.

زارع ساخت و ساز غیرمجاز در حریم رودخانه‌ها را یکی از عواملی دانست که در لایروبی رودخانه‌ها مشکل ایجاد می‌کند و بیان داشت: استفاده از ظرفیت نمایندگان مجلس و تعامل و هم‌افزایی تمام دستگاه‌های مرتبط روند احیای رودخانه‌ها را تسریع می‌بخشد.

محمدرضا احمدی نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با ابراز امیدواری از اراده موجود جهت حل مشکلات رودخانه‌ها گفت: معضل سراوان یکی از چالش‌های جدی استان است که باید با اهتمام بیشتری به آن نگاه کرد و در جهت رفع مشکلات گام برداشت.

سید علی آقازاده نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه مشکلات زیست محیطی را به شرط عزم جدی مسئولان قابل حل عنوان کرد و بیان داشت: آزادسازی حریم رودخانه‌ها یکی از مسائلی است که باید حتماً حل شود زیرا روند احیای رودخانه‌ها را سرعت می‌بخشد.

انتهای پیام/613/ ز

R7877/P/S6,71/CT11 بیشتر بخوانید... روزانه ۱۴۰ هزار متر مکعب فاضلاب انسانی وارد رودخانه‌های رشت می‌شود گزارش تسنیم از جلسه شورای شهر؛ رودخانه‌های رشت متولی ندارد نوبخت: ۱۰۰ میلیارد تومان برای رفع آلودگی رودخانه‌های رشت اختصاص می‌یابد قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... روزانه ۱۴۰ هزار متر مکعب فاضلاب انسانی وارد رودخانه‌های رشت می‌شود گزارش تسنیم از جلسه شورای شهر؛ رودخانه‌های رشت متولی ندارد نوبخت: ۱۰۰ میلیارد تومان برای رفع آلودگی رودخانه‌های رشت اختصاص می‌یابد پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ گزارش| شور و شعور حسینی در ایران / مدیحه‌سرایی مداحان در مقابل منازل شهدا و کوچه‌ها ‌‌/ عزاداری سیدالشهدا(ع) تعطیل‌شدنی نیست + تصاویر ۲ زنجیره تولید بزرگترین کارخانه فرآورده‌های لبنی در گلستان با حضور وزیر جهاد کشاورزی تکمیل شد ۳ "هر کوچه یک حسینیه"| مدیحه‌سرایی حاج مهدی رسولی مقابل درب منزل یک شهید + تصاویر ۴ گزارش| رنگ زرد طلای سرخ / بازار بی‌رمق زعفران ‌/ معیشت هزاران خانوار در خراسان جنوبی به خطر افتاد ۵ تبریز| ترکیب نفت مسجدسلیمان برای دیدار مقابل تراکتور اعلام شد ۶ وضعیت هشدار در استان گلستان؛ مردم از سفر به این استان خودداری کنند ۷ تبریز| ترکیب تراکتور برای دیدار با نفت مسجدسلیمان مشخص شد ۸ معاون وزیر ورزش و جوانان‌: باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال تا دو ماه آینده در بورس واگذار می‌شوند مهمترین اخبار استانها گزارش| شور و شعور حسینی در ایران / مدیحه‌سرایی مداحان در مقابل منازل شهدا و کوچه‌ها ‌‌/ عزاداری سیدالشهدا(ع) تعطیل‌شدنی نیست + تصاویر ورود به استان مازندران در روزهای تاسوعا و عاشورا ممنوع شد گزارش| روزگار ناخوش سومین قله مرتفع ایران / زخم وندالیست‌ها بر تن سبلان ‌/ تخریب گسترده سرمایه ملی برداشت برابر ایران از میادین مشترک نفتی/ تحریم‌ها تولید را متوقف نکرد/ بسیاری از ‌قطعات صنعت نفت بومی‌سازی شده‌اند مهمترین اخبار تسنیم روحانی: غیرممکن است پای میز مذاکره با آمریکا برویم/ در استفاده از ارز ۴۲۰۰ تقلب صورت گرفت بیانیه مشترک ایران، ترکیه و روسیه در محکومیت حملات اسرائیل و نفت سوریه ظریف: خواهان روابط عادی با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هستیم رئیس دوره‌ای شورای امنیت: در جایگاهی نیستم که اقدامات بیشتری درباره درخواست آمریکا علیه ایران انجام دهم ظریف در دیدار با گروسی: آژانس باید اصول بی‌طرفی و حرفه‌ای گری را رعایت کند درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ساخت و ساز غیرمجاز در حریم رودخانه آلودگی رودخانه های رشت ساماندهی رودخانه حریم رودخانه ها استاندار گیلان رودخانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۹۲۹۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر راه و شهرسازی: نوسازی بافت فرسوده از سیاست‌های اصلی دولت است / امکان ساخت ۳۰ هزار مسکن در منطقه ۱۷ تهران

 مهرداد بذرپاش با یادآوری این‌که خط راه‌آهن در  منطقه ۱۷ تهران سال‌های گذشته به‌دلیل ایجاد آسایش و امنیت به زیر زمین منتقل شد، اظهار کرد: پس از این اقدام چند موضوع از جمله ایمنی تونل احداث شده، تهویه مناسب تونل، روشنایی کافی تونل و امکان تخلیه سریع مسافران هنگام بحران مورد تاکید قرار گرفت.

وی ادامه داد: بر اساس توافق شرکت راه آهن و شهرداری تهران مقرر شد زمین‌های روی تونل ریلی زیرزمینی برای رفاه حال مردم واگذار شود. در این توافق، شهرداری تهران، مکلف به مناسب‌سازی، ایجاد فضای سبز و احداث پیاده رو شد که هم اکنون بخشی از فضای سبز و پیاده روها برای رفاه حال مردم منطقه ایجاد شده و بخشی از کار باقی مانده است.

بذرپاش با اشاره به این‌که اختلاف نظرهایی در خصوص زمین‌های روی این تونل ریلی زیرزمینی وجود دارد، توضیح داد:  در خصوص حریم‌هایی مسیر راه آهن باید تصمیم گیری شود، در حریم ۱۷ متری، ایمنی الزامی است و باید حفظ شود و در حریم ۳۰ متری برخی مناطق نیاز است تسهیل‌گری‌هایی انجام شود.

وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی برای حریم بعد از ۱۷ متر در محدوده ۳۰ متری به دولت ارائه شده که در کمیسیون زیربنایی دولت به تصویب رسیده است. منتظر تایید هیأت وزیران هستیم که با تصویب پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی گشایش خوبی برای ساکنان مسیر ریلی منطقه ۱۷ اتفاق می‌افتد.

بذرپاش ادامه داد: در صورت تصویب هیئت وزیران، محدوده ۳۰ متری از حریم ۱۷ متری ریلی که اکثراً نیز بافت فرسوده است امکان نوسازی را پیدا می‌کنند. این حریم‌ها با رعایت حقوقی که باید به دولت و راه آهن پرداخت شود آزادسازی می‌شوند و مجوز ساخت و ساز خواهند یافت.

وی با تاکید بر اینکه نوسازی بافت فرسوده سیاست‌های اصلی دولت است، توضیح داد: ۱۳ هزار پلاک در منطقه ۱۷ تهران و در محدوده تونل ریلی وجود دارد که به عنوان پلاک فرسوده هستند و در صورت موافقت هیئت دولت با امکان ساخت و ساز، بافت فرسوده منطقه نوسازی می‌شود.

بذرپاش گفت: با آزادسازی ۱۳ هزار پلاک فرسوده حریم ۳۰ متری تونل ریلی منطقه ۱۷ تهران امکان ساخت ۳۰ هزار واحد مسکونی فراهم می شود که گشایش خوبی برای شهر تهران خواهد بود.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • رهاسازی پسماند‌ها در رودخانه‌ها امری جبران ناپذیر است
  • پرونده‌های مختومه ساخت‌و‌ساز‌های غیر مجاز گلستان دوباره بررسی می‌شوند
  •  ساخت ۳۰ هزار مسکن در حریم ریلی منطقه ۱۷ تهران
  • وزیر راه و شهرسازی: نوسازی بافت فرسوده از سیاست‌های اصلی دولت است / امکان ساخت ۳۰ هزار مسکن در منطقه ۱۷ تهران
  • امکان ساخت ۳۰ هزار مسکن در حریم ریلی منطقه ۱۷ تهران
  • ساخت ۳۰ هزار واحد مسکونی با آزادسازی حریم ریلی «منطقه ۱۷ تهران»
  • امکان ساخت ۳۰ هزار واحد مسکونی با آزادسازی حریم ریلی منطقه ۱۷ تهران
  • تأکید استاندار بر پیگیری اعتبارات طرح‌های نیمه تمام لرستان
  • اختصاص ۵۰ میلیارد تومان به پسماند گیلان
  • لزوم گره گشایی ترافیک شهری در رشت