Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، دیان دیجانی در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد که با موضوع خاورمیانه و مساله فلسطین برگزار شد، این مطلب را در پاسخ به سوال چین و روسیه درباره موضع شورا نسبت به نامه آمریکا مطرح کرد.

نماینده دائم اندونزی در پاسخ گفت با توجه به اینکه اجماعی در این رابطه وجود ندارد، بنابراین نمی توان اقدام بیشتری انجام داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در این نشست، واسیلی نبنزیا نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد خطاب به رئیس شورای امنیت گفت: همکاران ما در آمریکا نامه ای را صادر کردند که گفته می‌شود باعث تحقق بازگرداندن مکانیسم ماشه توافقنامه [برجام] شده است.

وی ادامه داد: تقریبا همه اعضای شورای امنیت با ایالات متحده مخالف بودند. آیا می توانید در مورد نشست‌های دوجانبه‌ای که از روز ارسال نامه به شورای امنیت سازمان ملل متحد برگزار کرده‌اید، به ما اطلاع دهید؟

این در حالی است که نیکی هیلی نماینده سابق آمریکا در سازمان ملل متحد شامگاه گذشته در مجمع ملی جمهوریخواهان بار دیگر تصریح کرد ترامپ به درستی توافق هسته‌ای ایران را پاره کرد.

نماینده روسیه در سازمان ملل پس از پاسخ رئیس شورای امنیت، گفت: از سفیر دیجانی برای این جمع بندی، تشکر می‌کنم.

نماینده انگلیس در سازمان ملل متحد هم در این باره گفت: ما در حال حاضر از مکانیسم ماشه حمایت نمی‌کنیم، آمریکا به مشارکت خود در برجام در هشت ماه مه ۲۰۱۸ (۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷) پایان داد.

وی با این حال افزود: ما با آمریکا درباره انقضای محدودیت تسلیحاتی ایران نگرانی مشترک داریم که می‌تواند پیامدهای جدی در خاورمیانه داشته باشد.

نماینده چین در سازمان ملل متحد که نسبت به قطعنامه پیشنهادی آمریکا و درخواست واشنگتن برای فعال کردن مکانیسم ماشه مخالف بوده است هم در این نشست گفت: چین از جمع‌بندی اندونزی برای عدم اقدام بیشتر درباره نامه آمریکا حمایت می‌کند.

نماینده ویتنام هم در اظهاراتی خطاب به رئیس شورای امنیت گفت: می‌خواهم اطمینان بدهم که ما از مدیریت شما حمایت می‌کنیم. ما از اجرای کامل قطعنامه ۲۲۳۱ و برجام حمایت می‌کنیم و برای گفت‌وگوهای بیشتر آماده‌ایم.

نماینده دائم آفریقای جنوبی در سازمان ملل متحد همراه با نیجر، تونس و وینسنت و گرنادین هم تاکید کردند بر مفاد نامه‌های خود در مخالفت با مکانیسم ماشه ایستاده‌اند و اینکه آمریکا دیگر مشارکت‌کننده در توافق هسته‌ای ایران نیست.

نماینده بلژیک در سازمان ملل متحد که در این دوره نقش تسهیلگر اجرای قطعنامه ۲۲۳۱ را هم برعهده دارد، گفت: سفیر دیجانی، شما از حمایت کامل ما در دوره مسئولیتتان برخوردارید. ما آمریکا را به عنوان مشارکت‌کننده در برجام نمی‌شناسیم.

وی تاکید کرد: برداشته شدن محدودیت تسلیحاتی نباید برجام را به خطر اندازد.

نماینده آلمان در سازمان ملل متحد هم تصریح کرد: آمریکا دیگر بخشی از توافق هسته‌ای نیست. هر تصمیم یا اقدام مبتنی بر مکانیسم ماشه، عاری از اثرات قانونی خواهد بود. ما تاکید می‌کنیم که می‌خواهیم از برجام محافظت کنیم.

نماینده فرانسه در سازمان ملل متحد هم خاطر نشان کرد: درباره نامه کلی کرافت نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل متحد به استناد به مکانیسم ماشه، نمی‌توان اقدام بیشتری انجام داد.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: سازمان ملل متحد هم رئیس شورای امنیت مکانیسم ماشه نماینده دائم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۹۲۹۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدودف: توقیف دارایی های روسیه در آمریکا بی پاسخ نمی ماند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، معاون شورای امنیت روسیه به غرب درباره استفاده از دارایی های مسدود شده روسیه هشدار داد.

«دیمتری مدودف» معاون شورای امنیت روسیه روز شنبه اعلام کرد که روسیه احتمالاً در پاسخ به مصادره دارایی های خود در آمریکا، دست به اقدام متقابل بزند.

مدودف تاکید کرد که توقیف اموال افراد عادی واقع در حوزه قضایی روسیه یکی از گزینه های پیش روی مسکو است.

معاون شورای امنیت روسیه یادآور شد که پاسخی کاملاً متقارن به اقدام آمریکا برای مصادره دارایی های روسیه ممکن نیست و روسیه باید اقدامات لازم را در پیش بگیرد.

«وینسنت ون پتگم» وزیر دارایی بلژیک روز دوشنبه اعلام کرد که اتحادیه اروپا به توافق سیاسی برای مصادره سود حاصل از ذخایر بانک مرکزی روسیه نزدیک شده است.

وزیر دارایی بلژیک یادآور شد که این دارایی ها در راستای تحریم های بروکسل علیه مسکو مسدود شده است.

همزمان مقامات اتحادیه اروپا در حال بررسی طرحی برای اعمال مالیات بر سود حاصل از دارایی های خارجی روسیه هستند.

کد خبر 6090211

دیگر خبرها

  • آمریکا مانع حضور نماینده روسیه در نشست کمیته اطلاعات سازمان ملل شد
  • آمریکا روادیدِ نماینده روسیه را صادر نکرد
  • رسانه ملی با تمام توان در خدمت سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران است
  • جبهه متحد دیپلماسی پارلمانی برای اقدام هماهنگ علیه رژیم صهیونیستی ایجاد شود
  • نیرو‌های مسلح، پشتوانه امنیت مردم هستند
  • مدودف: توقیف دارایی های روسیه در آمریکا بی پاسخ نمی ماند
  • ضرورت ارتقاء روابط با پاکستان پس از سفر رئیس جمهور
  • رییس قوه قضاییه: برخی مسائل نیازمند کار فرهنگی و اقناعی است؛ نمی‌توان صرفاً با رویکرد سلبی و امنیتی، در قبال آن‌ها عمل کرد
  • سازمان ملل: آواربرداری در غزه احتمالاً ۱۴ سال طول می‌کشد
  • کاخ سفید : پاتریوت اضافی برای ارسال به اوکراین نداریم!