Web Analytics Made Easy - Statcounter

هنگبی که با رادیو «۱۰۳ اف ام» رژیم صهیونیستی صحبت می‌کرد، افزود: این موضع ماست و پیش از این نیز اعلام شده و طی هفته‌های اخیر درباره آن توضیح داده شده است.

وی گفت: حتی اگر آمریکا جنگنده‌های پیشرفته اف ۳۵ را به امارات متحده عربی با وجود مخالفت اسرائیل با این قرارداد، تحویل دهد، اسرائیل راهی برای برتری نظامی در منطقه پیدا خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هنگبی همچنین این موضوع را که قرارداد فروش جنگنده‌های اف ۳۵ میان آمریکا و امارات متده عربی بخشی از شروط توافق عادی‌سازی با رژیم صهیونیستی بوده را رد کرد.

پیش‌تر روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت نوشته بود که نتانیاهو بدون هماهنگی وزارت جنگ رژیم صهیونیستی توافقی برای فروش جنگنده «اف ۳۵» با امارات انجام داده و «بنی گانتس» وزیر جنگ و «گابی اشکنازی» وزیر خارجه را از این توافق بی‌اطلاع گذاشته است. اما نتانیاهو همان روز با انتشار توئیتی مدعی شد که اخبار روزنامه یدیعوت آحارونوت تقلبی است.

نتانیاهو پیش‌تر وجود توافق تسلیحاتی در طی عادی‌سازی روابط بین ابوظبی و تل آویو را تکذیب کرده بود. دفتر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای اعلام کرد که نخست‌وزیر با فروش جنگنده‌های اف ۳۵ و دیگر تسلیحات پیشرفته به هر کشوری در خاورمیانه از جمله اعراب که توافق صلح با اسرائیل دارند، مخالف است.

از طرف دیگر نیز «الی کوهن» وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی روز سه‌شنبه با بیان اینکه تغییری در سیاست‌های این رژیم مبنی بر نفروختن سلاح‌های پیشرفته به کشورهای عربی ایجاد نشده است، گفت: توافقی برای فروش جنگنده‌های اف۳۵ به امارات وجود ندارد.

براساس گزارش مزبور، آنچه امارات را برای امضای توافق عادی‌سازی با اسرائیل ترغیب کرد، توافقنامه‌ای به ارزش ده‌ها میلیارد دلار بود که ابوظبی را صاحب جنگنده‌های اف ۳۵ و دیگر تسلیحات دیگر می‌کند. به گفته منابع آگاه، «محمد بن زاید آل نهیان» ولیعهد ابوظبی کل توافق عادی‌سازی را مشروط بر وجود توافق تسلیحاتی کرده است.

امارات همواره خواستار دستیابی به جنگنده‌های رادار گریز اف ۳۵ آمریکایی و پهپادهایی شبیه به پهپادهای رژیم صهیونیستی بوده است.

آمریکا، رژیم صهیونیستی و امارات متحده عربی پنجشنبه ۲۳ مردادماه با انتشار بیانیه‌ مشترکی اعلام کردند: ابوظبی و تل‌آویو رسماً روابط خود را عادی می‌کنند.

سران سعودی و امارات در سال‌های اخیر برای ارتباط با صهیونیست‌ها تلاش‌های زیادی کرده‌اند که با روی کار آمدن «دونالد ترامپ» در آمریکا در سال ۲۰۱۵ میلادی این روند سرعت بیشتری به خود گرفته است.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: اسرائیل امارات جنگنده اف 35 پارسی خبر رژیم صهیونیستی جنگنده های اف فروش جنگنده عادی سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۹۴۱۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تل‌آویو: در صورت دستیابی به توافق تبادل اسرا، عملیات رفح را به تعویق می‌اندازیم

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی اعلام کرد در صورت دستیابی به توافق مبادل اسرا، حمله نظامی در رفح به تعویق می‌افتد.

به گزارش ایسنا، «یسرائیل کاتس» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی امروز شنبه در حساب کاربری خود در ایکس گفت اگر دستیابی به توافق تبادل اسرا صورت بگیرد، حمله نظامی اسرائیل به رفح به تعویق می افتد.

در همین زمینه، «یائیر لاپید» رئیس اپوزیسیون رژیم صهیونیستی گفت: «اگر انتخاب بین توقف جنگ در غزه و انعقاد توافق اسرا است، پس باید به سمت توافق پیش برویم.»

همچنین امروز خانواده‌های اسرای صهیونیست در غزه پس از انتشار پیام ویدئویی القسام درباره کشته شده ده‌ها نفر از اسرای صهیونیست در حملات رژیم صهیونیستی به غزه عنوان کردند: اسرائیل باید انتخاب کند، حمله به رفح یا توافق برای مبادله اسرا؟!

خانواده‌های اسرای صهیونیست تأکید کردند: «باید جنگ را متوقف کرد و بهای آن را پرداخت و حمله به رفح صرفا هزینه‌ای اضافی خواهد بود.»

القسام به تازگی در پیامی ویدئویی اعلام کرد: «فشار نظامی منجر به کشته شدن ده‌ها اسیر اسرائیلی در دستان ما شد و بقیه اسرا را هم از جشن گرفتن عید پسح همراه با عزیزانشان محروم ساخت.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اگر به توافق برسیم، عملیات در رفح تعلیق می‌شود
  • تل آویو: به یک شرط حمله خود را عقب می اندازیم
  • تل‌آویو: در صورت دستیابی به توافق تبادل اسرا، عملیات رفح را به تعویق می‌اندازیم
  • آژیر خطر در کریات شمونا از بیم حمله پهپادی به صدا درآمد
  • اندونزی: هیچ عادی سازی روابطی با اسرائیل وجود ندارد
  • مقام صهیونیست: اگر نتانیاهو نبود ظرف چند روز به توافق می‌رسیدیم
  • نتانیاهو مانع از انعقاد توافق درباره جنگ غزه می‌شود
  • پیشنهاد رژیم صهیونیستی برای انصراف از حمله به رفح در ازای توافق با حماس
  • خدمه هندی کشتی توقیف شده توسط ایران با انجام تعهدات توافق شده آزاد می‌شوند
  • جهاد اسلامی: برپایی دولت فلسطینی بر اساس توافق اسلو یک فریب بزرگ است