Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@13:13:44 GMT

تاسوعا و عاشورایی متفاوت در خراسان جنوبی

تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۹۴۹۷۱

تاسوعا و عاشورایی متفاوت در خراسان جنوبی

حجت الاسلام احمد رضایی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به عزاداری های ایام محرم بیان کرد: طی شب های گذشته هیئت های مذهبی با رعایت تمام پروتکل های بهداشتی به عزاداری پرداختند و فرهنگ زیبایی به نمایش گذاشتند.

وی با ابراز رضایت از عملکرد مسئولان هیئت های مذهبی گفت: از تمام ارکان هیئت ها اعم از مداحان، سخنرانان و مردم خواستاریم در تاسوعا و عاشورای حسینی همت بیشتری در رعایت مسائل بهداشتی داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی ادامه داد: از مسئولان هیئت های مذهبی خواستاریم در تاسوعا و عاشورا تیم های نظارتی را قوی کرده و مجالس عزا را به خوبی مدیریت کنند.

حجت الاسلام رضایی اظهار کرد: از جوانان پروشور هیئتی خواستاریم مسئولان و متولیان را در برگزاری مراسم تاسوعا و عاشورا با رعایت ملزومات بهداشتی همکاری کرده تا محافلی آبرومند داشته باشیم.

وی با بیان اینکه با توجه به شیوع کرونا در تاسوعا و عاشورا حرکت هیئت در هیچ نقطه ای نخواهیم داشت، گفت: همچنین در محل هیئت ها هیچ سفره ای پهن نمی شود و نذورات خاص به درب منازل تحویل داده شود.

هیچ هیئتی در ایام محرم تعطیل نمی شود

حجت الاسلام رضایی با بیان اینکه از عزادان خواستاریم در راستای حفظ سلامت هم وطنان از حرکت هیئت ها خودداری کنند، گفت: سلامت مردم در راس همه امور است.

وی با تاکید بر استفاده مستمر از ماسک در مراسم‌ها بیان کرد: امید است بتوانیم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی عزاداری‌هایی پر شور و از روی شعور داشته باشیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی اظهار کرد: بهداشت، نیروهای نظامی و انتظامی و ناظران ستاد کرونا همواره بر فعالیت هیئت‌های مذهبی نظارت خواهند داشت.

حجت الاسلام رضایی با بیان اینکه هیچ هیئتی در ایام محرم تعطیل نمی‌شود، گفت: نذورات به سمت کمک‌های مومنانه سوق داده شده و حسینه مجازی هم در هیئت‌ها فعالیت خواهد داشت.

وی با بیان اینکه هیئت‌ها نباید روضه‌ها را تعطیل کنند، افزود: حضور مردم در محافل روضه خوانی در فضای مسقف مشروط به رعایت پروتکل‌های بهداشتی بلامانع است.

حجت الاسلام رضایی بیان کرد: هر فرد در هر کجای استان قرار دارد، در همانجا برای عرض ارادت به ساحت مقدس امام حسین (ع) اقدام کند و از سفر به روستاها و نقاط داخل و خارج شهری پرهیز شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به مراسم هایی مانند بیل زنی و هفت منبر بیان کرد: تمام برنامه هایی که باعث تجمع افراد می شود، تعطیل است.

کد خبر 5008691

منبع: مهر

کلیدواژه: احمد رضایی محرم 99 محرم 99 ویروس کرونا هفته دولت ماه محرم مراسم عزاداری شیراز بوشهر آمار کرونا شیوع کرونا شهرکرد کرمانشاه گرگان آزادگان جنگ تحمیلی قزوین حجت الاسلام رضایی هیئت های مذهبی خراسان جنوبی هیئت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۹۴۹۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر رئیس قوه قضائیه به هرمزگان + برنامه‌ها

رئیس قوه قضاییه، امروز چهارشنبه در سفری رسمی و در رأس هیئت عالی قضایی به استان هرمزگان سفر می‌کند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در جریان سی‌اُمین سفر استانی خود از بدو تصدی ریاست دستگاه قضا، چهارشنبه (12 اردیبهشت) در سفری رسمی و در رأس هیئت عالی قضایی به استان هرمزگان سفر می‌کند.

رئیس دستگاه قضا و سایر مسئولان عالی قضایی در جریان این سفر، برنامه‌هایی را در راستای رفع مسائل و مشکلات حقوقی و قضایی مردم استان هرمزگان، ترتیب خواهند داد.

در جریان این سفر، نسبت به رفع مشکلِ مُزمن اهالی یکی از مناطق استان هرمزگان که بیش از نیم قرن استمرار داشته است، اقداماتی با حضور رئیس قوه قضاییه صورت خواهد گرفت.

برگزاری نشست هم‌اندیشی با فعالان اقتصادی و کارآفرینان و دست‌اندرکاران مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی کشور از دیگر برنامه‌های سفر رئیس دستگاه قضا به استان هرمزگان است. 

شایان ذکر است حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای از بدو تصدی ریاست دستگاه قضا در دهم تیرماه سال 1400 تاکنون به صورت رسمی و در صدر هیئت‌عالی قضایی به استان‌های ایلام، قزوین، خوزستان، گلستان، خراسان‌رضوی، سیستان‌وبلوچستان، قم، یزد، خراسان جنوبی، زنجان، مرکزی، اصفهان، البرز، کردستان، آذربایجان شرقی، کرمان، اردبیل و بوشهر سفر کرده است.

ریاست دستگاه قضا در دوره جدید علاوه بر سفر‌های رسمی استانی که به همراه هیئت عالی قضایی انجام می‌شود، سفر‌هایی غیررسمی و بدون تشریفات را هم در برنامه کاری خود گنجانده است؛ استان‌های البرز، اصفهان، هرمزگان، بوشهر، کرمان، خراسان رضوی (2 مرتبه)، خراسان شمالی، مازندران، فارس و گلستان نیز استان‌هایی هستند که رئیس قوه قضاییه طی مدت اخیر بدون انجام تشریفات و بصورت غیررسمی به آن مناطق سفر کرده است.

نقطه اشتراک تمام سفر‌های استانی رئیس عدلیه در دوره جدید -اعم از سفر‌های رسمی همراه با هیئت عالی قضایی و سفر‌های غیررسمی و بدون تشریفات- انجام ملاقات‌ها و دیدار‌های مستقیم و بلاواسطه با متن مردم در سراسر ایران اسلامی و رفع مسائل و مشکلات حقوقی و قضایی آن‌ها و همچنین اتخاذ رویکرد مسئله‌محور و تخصص‌گرایانه در قبال چالش‌ها و آسیب‌های موجود است که به نحوی از انحاء مرتبط با وظایف و مسئولیت‌های دستگاه قضا بویژه در حوزه صیانت از حقوق عامه می‌شوند.

انتهای پیام/864/.

دیگر خبرها

  • جزئیات سفر رئیس قوه قضائیه به هرمزگان
  • حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای به هرمزگان سفر می‌کند
  • سفر رئیس قوه قضائیه به هرمزگان + برنامه‌ها
  • پلمب ۲ آرایشگاه زنانه در بلوار سجاد مشهد
  • پردیس های فرهنگیان خراسان جنوبی تبدیل به دانشگاه می شود
  • ۵۰ تشکل کارگری خراسان رضوی فعالیتی ندارند
  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • ۱۲ طرح نیمه تمام بهداشتی در خراسان رضوی به ثمر نشست
  • ۱۱۰ فرصت اقتصادی خراسان جنوبی به ۲ زبان ترجمه شد
  • معرفی ۱۱۰ فرصت اقتصادی خراسان جنوبی به سرمایه‌گذاران