Web Analytics Made Easy - Statcounter

اگر بخواهیم به صورت خالص حساب کنیم دولت یازدهم تنها 30 درصد باقی مانده از حدود یک میلیون واحد مسکن مهر را تکمیل کرده است؛ و بر اساس آمار متقن از 2 میلیون واحد مسکن مهر روستایی و 2 میلیون واحد مسکن مهر شهری حدود 300 هزار واحد توسط دولت یازدهم به صورت کامل ساخته شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ طی روزهای گذشته روحانی اظهار نظر جدیدی درباره مسکن مهر داشته و مدعی شده است که در حالی که در دولت قبل تنها ۷۷۵ هزار واحد مسکن مهر به بهره‌برداری رسیده بود در این دولت بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد مسکن مهر، تکمیل شده و به بهره‌برداری رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین مدعی شده است که در طول ۷ سال گذشته ۴.۵ میلیون واحد مسکن ساخته شده است.

این در حالی است که عباس آخوندی، وزیر سابق مسکن، راه و شهرسازی مدعی شده بود که افتخار او افتتاح نکردن حتی یک واحد مسکونی مسکن مهر بوده است.

 

در همین راستا افشین پروین پور، عضو سابق شورای عالی مسکن و یکی از طراحان مسکن «مهر» در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در خصوص این ادعای روحانی اظهار داشت: رویکرد دولت روحانی نسبت به مسکن مهر از نخستین روزهای روی کار آمدن دولت یازدهم و دوازدهم مشخص بود و اکنون با گذشت 8 سال نمی تواند ادعایی مطرح کند که سال های گذشته آن را انکار کرده است.

وی در ادامه افزود: عقب ماندگی در تکمیل پروژه های ساخت مسکن در 8 سال گذشته موید این موضوع است که این دولت نه تنها اعتقادی به ساخت مسکن مهر نداشته بلکه نسبت به ساخت هر گونه مسکن برای مردم بی تفاوت بوده است.

عضو سابق شورای عالی مسکن ضمن رد ادعای روحانی مبنی بر واگذاری تنها 775 هزار واحد مسکونی همچنین بیان داشت: قبل از روی کار آمدن دولت یازدهم، بر اساس آمار موجود و مستند 1 میلیون و 200 هزار واحد مسکونی مسکن مهر تحویل مردم داده شده است که در کنار آن یک میلیون واحد هم با پیشرفت فیزیکی بالای 70 درصد تحویل آقای دولت آقای روحانی شد که آخوندی زیر بار تکمیل هیچ کدام یک از آنها نرفت.

پروین پور همچنین عنوان کرد: اگر بخواهیم به صورت خالص حساب کنیم دولت یازدهم تنها 30 درصد باقی مانده از حدود یک میلیون واحد مسکن مهر را تکمیل کرده است؛ و بر اساس آمار متقن از 2 میلیون واحد مسکن مهر روستایی و 2 میلیون واحد مسکن مهر شهری حدود 300 هزار واحد توسط دولت یازدهم به صورت کامل ساخته شده است.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس آمار مرکز آمار در دولت یازدهم و دوازدهم تا کنون تنها سالانه 300 تا 350 هزار واحد مسکونی ساخته شده است که برای 7 سال این عدد حدود 2 تا 2.5 واحد مسکونی می شود که بازهم بر همین مبنا عدد ساخت 4 میلیون واحد مسکن توسط دولت یازدهم و دوازدهم کاملاً مردود است.

این کارشناس حوزه مسکن در ادامه تصریح کرد: همه این 300 هزار واحد مسکونی مسکن مهر توسط مردم ساخته شده است و دولت نقشی در آنها نداشته است؛ همه طرح‌هایی که به عنوان ساخت مسکن توسط دولت یازدهم و دوازدهم اعلام شد مانند مسکن اجتماعی تا کنون تنها روی کاغذ بوده و هیچگاه به ثمر نرسید چراکه تفکر وزیر قبلی ساخت مسکن نبود.

پروین پور بیان کرد: از حدود 7 ماه پیش ساخت مسکن ملی در دستور کار دولت قرار گرفته است که در ابتدا اعلام شد 200 هزار واحد اما در ادامه اعداد و ارقام مختلفی اعلام شده و در نهایت به رقم 600 هزار واحد مسکونی رسیده است ولی در عمل تا کنون چیزی محقق نشده است.

وی در ادامه گفت: پیش بینی ما این است که در نهایت دولت بیشتر از 250 تا 300 هزار واحد مسکن ملی را نتواند به سرانجام برساند و این مساله هم در صورتی محقق می شود که دولت بتواند زمین لازم برای ساخت این مسکن را آماده کند.

عضو سابق شورای عالی مسکن با بیان اینکه عملکرد دولت یازدهم و دوازدهم در حوزه مسکن کاملاً مشخص است همچنین گفت: دولت عملکردی در ساخت مسکن نداشته است و از همین جهت در سال آخر به دنبال توجیه کردن کم کاری خود در حوزه مسکن است؛ نکته مهم این است که اگر آقای روحانی و تیم اقتصادی او اعتقادی به مسکن مهر داشت باید در سال های قبل آنها را تکمیل و تحویل مردم می داد و یا حتی یک واحد مسکونی برای مردم می ساخت و همچنین از آقای آخوندی می خواستند که این کار را انجام بدهد؛ مگر می شود وزیری از رئیس دولت تبعیت نکند؟

پروین‌پور عنوان کرد: حرف امروز آقای روحانی با رفتار 7 سال گذشته او در حوزه مسکن کاملاً متفاوت و متناقض است؛ مواضع امروز روحانی در جلسه هیات دولت و پیرامون مسکن مهر، با عملکرد او در 7 سال گذشته کاملاً متناقض بوده و حتی یک فرد معمولی هم با مراجعه به آمار می تواند متوجه بشود که این ادعاهای مطرح شده مردود است.

 

انتهای پیام/ط

منبع: دانا

کلیدواژه: دولت یازدهم و دوازدهم میلیون واحد مسکن مهر هزار واحد مسکونی توسط دولت یازدهم ساخته شده بر اساس آمار یک میلیون پروین پور سال گذشته حوزه مسکن ساخت مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۹۵۴۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت و بهسازی ۱۴۵ واحد مسکن مددجویی در بندرعباس

مسیح الله مرادی رئیس کمیته امداد منطقه یک بندرعباس گفت: سال گذشته ۲۷ میلیارد تومان از محل اعتبارات امداد و وام بنیاد مسکن برای احداث ۶۰ واحد مسکن مددجویی هزینه و عملیات احداث آنها آغاز شده است.

وی افزود: از این تعداد ۵۷ واحد در مناطق روستایی و ۳ واحد در محدود شهری است که به زودی تکمیل و تحویل مددجویان می‌شود.

رئیس کمیته امداد منطقه یک بندرعباس گفت: یک میلیارد و ۵۵ میلیون تومان نیز برای تعمیرات جزئی، کلی و بهسازی فضا‌های جانبی ۸۵ واحدهزینه شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • ساخت و بهسازی ۱۴۵ واحد مسکن مددجویی در بندرعباس
  • قیمت مسکن ملی پرند؛ متری ۱۰ میلیون تومان
  • احداث ۱۰۵۰ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در خوی
  • هزینه مسکن ملی پرند متری ۱۰ میلیون تومان
  • ۴ هزار واحد مسکونی در شهر پرند آماده تحویل
  • سمنان پیشرو در نهضت ملی مسکن/ ۱۹ هزار واحد مسکونی در دست ساخت است
  • ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد مسکن ملی در حال ساخت است
  • مازندران در تعهد ساخت ۷۰ هزار واحد مسکن حمایتی عقب ماند
  • رفتارهای متناقض در زمینه عرضه زمین و پرداخت وام ساخت مسکن، مردم را سردرگم کرده است
  • ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در سه نوع برای تمام اقشار