Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، نماینده روسیه در سازمان‌های بین المللی معتقد است اهتمام آمریکا برای به راه اندازی مکانیسم ماشه علیه ایران دستاوردی جز آسیب به همزمان به این کشور و جامعه بین المللی نخواهد داشت.

میخائیل اولیانوف در پیامی توییتری ضمن بیان دیدگاه شخصی خود در این باره آورد: تاسف آور است که آمریکا بدون هیچگونه توجیهی و برخلاف عقل سلیم سعی در براندازی مکانیسم احیای تحریم‌ها دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اقدام نه تنها برای آمریکا، بلکه برای تمامی (اعضای) سازمان ملل زیان بار خواهد بود. زمان آن رسیده که جلوی چنین اقدامی گرفته شود.

دیپلمات ارشد روس در پیام دیگری با زیر سوال بردن تلاش آمریکا برای توسل به مکانیسم ماشه علیه ایران به مقامات این کشور توصیه کرد از به خطر انداختن کشور خود دست بردارند. در پیام اولیانوف آمده است: اگر آمریکا قطعنامه خود را ارائه کند چه اتفاقی می‌افتد؟ آیا این قطعنامه منجر به تغییر نظر دیگر اعضای شورای امنیت خواهد شد؟ آیا روشن نیست که هیچ کس حاضر نیست آمریکا را به عنوان عضو برجام به رسمیت بشناسد؟ توصیه خوب: به خطر انداختن کشور خود متوقف کنید.

دیان دجانی، رئیس دوره‌ای شورای امنیت، نیز روز سه‌شنبه اعلام کرد که در موقعیتی نیست تا اقدامات بعدی را در خصوص بازگرداندن تحریم‌های ضدایرانی انجام دهد، چراکه پیشنهاد آمریکا برای فعال‌سازی مکانیسم ماشه، نتوانسته موافقت اکثریت ۱۵ عضو شورای امنیت را ایجاد کند.

واسیلی نبنزیا، نماینده روسیه در سازمان ملل نیز اعلام کرد نامه هفته گذشته آمریکا به رئیس شورای امنیت، مکانیسم ماشه برای بازگشت خودکار تحریم‌ها علیه ایران را فعال نمی‌کند و نمی‌توان آن را ابلاغیه‌ای تلقی کرد که ذیل بند ۱۱ قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت صادر شده است.

آمریکا پیش از این و در جریان رای‌گیری در خصوص تمدید تحریم تسلیحاتی علیه ایران نیز به شکستی مطلق برخورد. روسیه و چین به قطعنامه ضدایرانی آمریکا در شورای امنیت رای منفی دادند و انگلیس، آلمان و فرانسه نیز رای ممتنع دادند. تنها جمهوری دومینیکن حاضر شد تا در کنار آمریکا بایستد و قطعنامه پیشنهاد مثبت دهد!

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: میخائیل اولیانوف مکانیسم ماشه شورای امنیت مکانیسم ماشه شورای امنیت علیه ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۹۵۴۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایندگان آمریکایی در سودای تحریم بانک‌های چینی

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از وال استریت ژورنال، نمایندگان کنگره آمریکا در حال تهیه طرحی در راستای تحریم بانک‌های چینی که با روسیه همکاری می‌کنند، هستند.

این اقدام با هدف جلوگیری از مراودات روز افزون بین چین و روسیه در دستور کار آمریکایی‌ها قرار گرفته و آنها می‌خواهند دسترسی بانک‌های چینی که در تعاملات تجاری مسکو و پکن نقش دارند را به نظام مالی بین الملل قطع کنند.

نکته قابل تأمل اینکه ممکن است آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در سفر خود به پکن که قرار است این هفته انجام شود از ابزار تحریم به عنوان اهرمی برای فشار به مقامات چینی استفاده کند.

منابع آگاه می‌گویند که وی می‌خواهد در صورتی که گفتگوها برای مجاب کردن مقامات چینی به کاهش تعاملات خود با روسیه به‌نتیجه نرسند، به عنوان آخرین حربه، از اهرم تحریم بانکی استفاده کند.

بلینکن چند روز پیش در حاشیه اجلاس گروه ۷ گفته بود: ما شاهد تأمین ابزار آلات ماشینی، تراشه‌های الکترونیکی و برخی دیگر از اقلام با کاربرد دوگانه نظامی و غیر نظامی از سوی چین به روسیه هستیم که می‌توان به این کشور در بازسازی صنعت دفاعیش کمک کند.

کد خبر 6089584 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • تلاش ۷ عضو شورای شهر تهران برای از حدنصاب انداختن جلسه شورا
  • سودان خواهان برگزاری نشست فوری شورای امنیت درباره «تجاوزات امارات» شد
  • توسل به ابزار تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند
  • توسل به ابزار تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند/ جانفشانی سپاه نبود تروریسم داعش امنیت جهان را تهدید می‌کرد/ رویکرد دوگانه پارلمان اروپا نسبت به حمله به کنسولگری ایران مایه تأسف است
  • توسل به ابزار تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند/ رویکرد دوگانه پارلمان اروپا نسبت به حمله به کنسولگری ایران مایه تأسف است/ جانفشانی سپاه نبود تروریسم داعش امنیت جهان را تهدید می‌کرد
  • کنعانی: توسل به ابزار تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند
  • نمایندگان آمریکایی در سودای تحریم بانک‌های چینی
  • شکست‌خوردگان،پشت نقاب تحریم
  • کاخ سفید مدعی شتاب تازه ای در مذاکرات غزه شد
  • صف‌آرایی شکست‌خوردگان، علیه ایران | آمریکا و اروپا دوباره دست به تحریم شدند