Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-05@09:36:32 GMT

توسعه لرستان در مسیر سبز گازرسانی

تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۹۵۶۸۵

توسعه لرستان در مسیر سبز گازرسانی

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، شهر‌های لرستان یکی پس از دیگری از نعمت گاز بهره‌مند شده اند و با وجود شرایط سخت گذر و کوهستانی حاکم بر این استان در حال حاضر تنها شهر شول آباد الیگودرز گازرسانی نشده که البته ایجاد این خدمت در این شهر با روند قابل قبولی در دست اقدام است.

۷۰ درصد جغرافیای لرستان در موقعیت کوهستانی واقع شده و همین هم نیز خدمات رسانی در حوزه‌های زیرساختی همچون گاز را با سختی‌هایی مواجه کرده که سخت گذر بودن راه‌های روستایی و البته پراکندگی روستا‌های لرستان به ویژه در مناطقی همچون الیگودرز و دلفان، سختی خدمت به این مناطق را دوچندان کرده، اما با این وجود گازرسانی به روستا‌های محروم لرستان در چهار دهه یک اولویت بوده و همچنان ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امروزه کمتر روستای واجد شرایط گازرسانی در لرستان وجود دارد که از این نعمت محروم باشد و یا در حال تامین زیرساخت‌های لازم برای این مهم نباشد، روستا‌هایی که سرمای زمستانشان را با شعله‌های گرم و امید بخش خدمات نظام جمهوری اسلامی و دولت سپری می‌کنند.

توسعه لرستان در مسیر سبز خطوط گازرسانی شتاب گرفته و گرمای این خدمت دل مردم لرستان را به نظام گرم کرده است.

گازرسانی به ۱۴۳۴ روستا طی ۸ سال دولت تدبیر

مدیرعامل شرکت گاز لرستان گفت: تعداد روستا‌های گازرسانی شده استان تا سال ۹۲ معادل ۲۹۳ روستا بوده که در طول ۲ دوره دولت تدبیر و امید یکهزار و ۴۳۴ روستای واجد شرایط، به این تعداد اضافه شده است.

کرم گودرزی افزود: این خدمت با رشد ۴۹۰ درصدی نسبت به سال ۹۲ یک اقدام بزرگ و اساسی برای تحول و توسعه روستا‌ها محسوب می‌شود و اکنون تعداد روستا‌های گازرسانی شده لرستان به یکهزار و ۷۲۷ مورد رسیده است.

او ادامه داد: تعداد اشتراک روستایی گاز استان تا سال ۹۲ معادل ۵۹ هزار و ۳۱۷ مورد بوده که با اضافه شدن ۹۷ هزار و ۵۰۶ اشتراک جدید طی سال ۹۲ تا کنون به ۱۵۶ هزار و ۸۲۳ مورد افزایش یافته است.

مدیرعامل شرکت گازلرستان رشد تعداد مشترکان گاز روستایی ازسال ۹۲ تاکنون را ۵۴ درصد عنوان کرد و ادامه داد: ضریب گازرسانی روستایی استان تا قبل از دولت تدبیر و امید ۴۱ درصد بوده و در حال حاضر ۸۹ درصد می‌باشد.

گودرزی با اشاره به رتبه سوم استان از نظر تعداد روستا‌ها در کشور تصریح کرد: گازرسانی به روستا‌ها از عوامل بسیار مهم در توسعه رفاه، مهاجرت معکوس از شهر به روستا، ایجاد اشتغال و افزایش تولید است.

سال ۹۹ و گرمای شعله‌های گاز در ۳۰۱ روستا

مدیرعامل شرکت گاز لرستان همچنین گفت: طرح گازرسانی به ۳۰۱ روستای استان در حال انجام است که از ابتدای امسال تاکنون طرح ۱۰۰ روستا افتتاح شده و پیش‌بینی می‌شود مابقی نیز تا پایان سال به بهره برداری برسد که با تحقق این مهم ضریب گازرسانی روستایی استان به ۹۱ درصد برسد.

کرم گودرزی افزود: برای این مهم ۵۰۰ میلیارد تومان هزینه خواهد شد و با بهره برداری از طرح‌ها بیش از یکهزار و ۵۰۰ خانوار روستایی از نعمت گاز بهره مند می‌شوند.

او با بیان اینکه بهره برداری از طرح گازرسانی ۳۰۱ روستا ضریب این خدمت را در لرستان به بیش از۹۱ درصد ارتقا می‌دهد تصریح کرد: بررسی و مطالعات گازرسانی به ۱۷۹ روستا نیز انجام و مقدمات پیمان سپاری آن انجام شده که با تحقق این برنامه ریزی در سال ۱۴۰۱ ضریب بهره مندی روستا‌های استان به بیش از ۹۸ درصد ارتقا خواهد یافت.

گازرسانی به ۶ شهر لرستان از سال ۹۲ تا ۹۷

گودرزی در خصوص گازرسانی شهر‌های استان نیز گفت: سال ۹۲ تعداد شهر‌های بهره‌مند از خدمت گاز در لرستان ۲۰ مورد بوده که تا سال گذشته ۶ شهر به این تعداد افزوده شده و هم اکنون کار گازرسانی به شول آباد الیگودرز به عنوان آخرین شهر بدون گاز، در دست اقدام است.

او ادامه داد: در این مدت تعداد اشتراک‌های شهری از ۲۹۴ هزار و ۱۱۳ مورد به ۳۸۷ هزار و ۷۹۷ مورد رسیده به این معنا که طی حدود هفت سال گذشته ۹۳ هزار و ۶۴۸ اشتراک جدید گاز در شهر‌های استان ایجاد شد.

مدیرعامل شرکت گازلرستان تصریح کرد: ضریب نفوذ گازرسانی شهر‌های استان در سال ۹۲ معادل ۹۷ درصد بوده که اکنون ۹۹.۸ درصد می‌باشد.

لرستان سبز با اتمام عملیات گازرسانی به "شول‌آباد" الیگودرز

مدیرعامل شرکت گاز لرستان گفت: عملیات گازرسانی به "شول‌آباد" الیگودرز با پوشش جمعیت پنج هزار نفر در دست اقدام است که تلاش می‌شود این طرح تا پایان امسال تکمیل و بهره‌برداری شود.

گودرزی اظهار داشت: اتمام گازرسانی به شهر شول آباد و روستا‌های اطراف از اولویت‌های مهم شرکت گاز استان لرستان می‌باشد که باید با انجام دقیق توصیه‌های فنی و عملیاتی در راستای افزایش ایمنی و کیفیت اجرایی شود.

مدیرعامل شرکت گاز لرستان با تاکید بر استفاده از تمام توان و ظرفیت لازم جهت اتمام پروژه و تزریق گاز تا انتهای سال جاری اظهار داشت: دستگاه نظارت، مشاور و پیمانکار باید با برنامه ریزی دقیق، مدیریت پروژه و افزایش گروه‌های اجرایی اهتمام ویژه‌ای برای افزایش سرعت عملیات اجرای خطوط در بخش خط تغذیه گاز محور شول آباد داشته باشند.

او ادامه داد: این پروژه شامل ۴۰ کیلومتر خط تغذیه، ۱۰۰ کیلومتر خط توزیع و سه ایستگاه تقلیل فشار بوده که تا کنون هشت کیلومتر خط تغذیه، ۳۲ کیلومتر مسیر سازی خط تغذیه و ۶۵ کیلومتر خط توزیع انجام شده است.

گودرزی اضافه کرد: با بهره برداری از این پروژه به ارزش ۳۳ میلیارد تومان پنج هزار خانوار شهری و روستایی از نعمت گاز طبیعی بر خوردار می‌شوند و شهر شول آباد به عنوان آخرین شهر فاقد گاز استان از این نعمت برخوردار خواهد شد.

معرفی چگنی به عنوان شهر سبز مصرف گاز تا سال ۱۴۰۰

مدیرعامل شرکت گاز لرستان گفت: پیش بینی می‌شود تا پایان سال ۱۴۰۰ با گازرسانی به تمام روستا‌های واجد شرایط شهرستان چگنی این منطقه به عنوان شهرستان سبز معرفی شود.

گودرزی افزود: در راستای گسترش عدالت اجتماعی و افزایش رفاه مردم، گازرسانی به ۶۳ روستای شهرستان چگنی با سرعت مطلوب در حال اجرا است.

او ادامه داد: یکی از مهم‌ترین اولویت‌های شرکت گاز استان در سالجاری تسریع در گازرسانی روستایی بوده و با تکمیل این پروژه‌ها که عمدتا مربوط به بخش شاهیوند می‌باشند ضریب گازرسانی به جمعیت روستایی واجد شرایط شهرستان چگنی به عدد۹۶ درصد خواهد رسید و در صورت ادامه روند کنونی چگنی سال ۱۴۰۰ شهرستان سبز معرفی می‌شود.

او همچنین با بیان اینکه پروژه‌های گازرسانی به ۸۷ روستای شهرستان‌های خرم آباد و چگنی در دست اجرا است بیان کرد: تاکنون ۱۰۰درصد جمعیت شهری شهرستان خرم آباد از نعمت گاز طبیعی برخوردار شده و با تکمیل پروژه‌های در دست اجرای ۲۴ روستا، ضریب نفوذ گازرسانی به جمعیت روستای واجد شرایط شهرستان به ۹۷درصد خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت گاز لرستان با اشاره به اهمیت اجرای پروژه‌های بازسازی و مقاوم سازی جهت افزایش تاب آوری شبکه گاز افزود: پروژه بازسازی لوله انتقال گاز در محل عبور از عرض رودخانه چم دیوان که در سیل سال گذشته آسیب جدی دیده بود به پایان رسیده و باعث تامین جریان گاز پایدار و ایمن به شهر دوره، روستا‌ها و صنایع این منطقه شده است.

گودرزی اضافه کرد: با توجه به زیر ساخت‌های گازرسانی مناسب موجود در استان هیچ گونه محدودیتی برای استفاده صنایع از گاز طبیعی به عنوان سوختی پاک و ارزان وجود ندارد.

افزایش صنایع سبز لرستان از ۴۰۴ به یکهزار و ۴۳۳ واحد

گودرزی اضافه کرد: همچنین تعداد صنایع گازرسانی شده لرستان در سال ۹۲ معادل ۴۰۴ واحد بوده که بااقدامات اساسی انجام شده در این سال‌ها به یکهزار و ۴۳۳ واحد رسیده که این رقم نقش بسیار مهمی در صرفه جویی مصرف و استفاده از انرژی پاک دارد.

او اظهار داشت: همچنین میزان خطوط توزیع گاز استان از سه هزار و ۴۳ کیلومتر در سال ۹۲ با اجرای چهار هزار و ۳۹۴ کیلومتر خط جدید، اکنون به هفت هزار و ۴۳۴ کیلومتر افزایش یافته است.

افتتاح ۴۱ میلیارد تومان طرح گازرسانی در هفته دولت

مدیرعامل شرکت گاز لرستان گفت: همچنین همزمان با آغاز هفته دولت ۱۹۵ طرح ازجمله گازرسانی به ۶۶ روستای استان بهره برداری می‌شود.

گودرزی افزود: علاوه بر گازرسانی به این تعداد روستا، ۱۲۷ مشترک صنعتی و ۲ مکان ستادی شرکت از نعمت گاز بهره‌مند شده اند که در مجموع برای این پروژه‌ها ۴۱ میلیارد تومان تامین و هزینه شده است.

او ادامه داد: از ابتدای سالجاری تاکنون گازرسانی به ۱۰۰ روستا و ۱۴۰ مشترک صنعتی از جمله نیروگاه خرم آباد، تلمبه خانه شهید سیفی آسار، شهرک صنعتی و مینی پالایشگاه پلدختر و چهار طرح مقاوم سازی سازی شبکه اجرا شده است.

منبع ایرنا

انتهای پیام/پ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محرومیت زدایی گاز رسانی سیل لرستان میلیارد تومان سال ۹۲ معادل او ادامه بهره برداری تعداد روستا نعمت گاز واجد شرایط کیلومتر خط گاز استان شول آباد بهره مند روستا ها پروژه ها خط تغذیه تا سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۹۵۶۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خط ۲ مترو تهران به پایانه جدید شرق متصل می شود

به گزارش همشهری آنلاین، پروژه توسعه شرقی خط ۲ مترو تهران که کلیات آن در طرح جامع حمل و نقل ریلی پایتخت به تصویب رسیده و برای تعیین کریدور نهایی نیاز به مجوزهای تکمیلی دارد، مورد بررسی مجدد قرار می گیرد. این مسیر ریلی _تونلی از آن جهت حائز اهمیت است که با راه اندازی بخش توسعه شرقی خط ۲ دسترسی شبکه مترو به پردیس مسافری شرق تهران (پایانه جدید شرق) امکانپذیر می شود. در جریان اقداماتی که برای بازسازی و راه اندازی پایانه جدید شرق مدنظر قرار گرفته، موضوع اتصال این پردیس مسافری به شبکه حمل و نقل ریلی درون شهری است. پروژه توسعه شرقی خط ۲ که اتفاقاً به پایانه جدید شرق ختم می شود، در طرح جامع حمل و نقل ریلی پایتخت مصوب شده است اما مسیر و محل ایستگاههای آن باید مورد مطالعه مجدد قرار گرفته و مجوزهای لازم را دریافت کند.

عملیات توسعه شرقی خط ۲ مترو شروع و حدود ۱۴۰۰ متر از این مسیر حفاری و تونل سازی شده و با حفر ادامه تونل به میزان تقریبی ۳۶۰۰ متر عملاً از ایستگاه فرهنگسرا به پردیس مسافری شرق دسترسی ایجاد می شود؛ حتی جانمایی ایستگاه پایانی این مسیر در طبقه منفی یک ساختمان اصلی پایانه جدید شرق هم صورت گرفته است.

در صورت تکمیل مطالعات مربوطه، اخذ مجوزهای لازم و تامین به موقع منابع مالی، امکان اتصال ایستگاه مترو فرهنگسرا به پایانه جدید شرق تا پایان سال آینده وجود دارد. البته بررسی های لازم جهت ایجاد دیگر مدهای حمل و نقل عمومی تا پردیس مسافری شرق نیز در حال انجام است و اگر امکان سنجی های صورت گرفته تایید شود، می توان به راه اندازی سایر سیستم های حمل و نقلی مثل قطار سبک شهری (ال آر تی) در این مسیر هم تدابیری اندیشید.

کد خبر 848739 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها مترو خط ۲ شهردارى تهران تهران مترو تهران

دیگر خبرها

  • تگرگ موجب شکستن شیشه خودرو‌ها و منازل دُرح سربیشه شد
  • آبرسانی به ۷۸ هزار نفر از جمعیت روستایی لرستان
  • میامی برای توسعه به راه اندازی کارخانه های فرآوری نیاز دارد
  • بهره‌مندی ۱۲۳ شهر و ۲۴۶۹ روستای استان فارس از گاز
  • خسارت سیل به حدود ۴۰۰ روستای خراسان جنوبی
  • خسارت ۳۰۰ تا ۴۰۰ روستای خراسان جنوبی در اثر سیلاب
  • از مدار بهره برداری خارج شدن چشمه کاوات به علت طغیان
  • خط ۲ مترو تهران به پایانه جدید شرق وصل می شود
  • خط ۲ مترو تهران به پایانه جدید شرق متصل می شود
  • بهره مندی ۱۶۱ روستای لرستان از آب شرب در دولت سیزدهم