Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@11:00:43 GMT

دادسرای انتظامی مرکز وکلای قوه قضاییه اصفهان افتتاح شد

تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۹۵۷۵۰

دادسرای انتظامی مرکز وکلای قوه قضاییه اصفهان افتتاح شد

‍‍‍‍‍‍

گروه استان‌ها- رئیس مرکز وکلای قوه قضاییه استان اصفهان گفت: با افتتاح دادسرای انتظامی مرکز وکلای قوه قضاییه استان اصفهان؛ چنانچه شکایت موکلان از وکلا، توسط مسئول رسیدگی کننده به تخلفات، منجر به صلح و سازش نشود؛ پرونده وکیل در اصفهان رسیدگی خواهد شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، به نقل از روابط عمومی مرکز وکلای قوه قضاییه استان اصفهان، نرگس صلواتی با اشاره به روند تشکیل دادسراهای استانی اظهار داشت: در دوره تحول مرکز وکلا، کارشناسان و مشاوران خانواده قوه قضاییه مقرر شد در هر استان برای رسیدگی به شکایات وکلا دادسرای انتظامی تشکیل شود؛

وی افزود: در گذشته اگر پرونده شکایت موکلان از وکلا،  توسط مسئول رسیدگی‌کننده، به تخلفات منجر به صلح و سازش نمی‌شد حتماً باید پرونده وکیل، جهت رسیدگی به تهران ارسال می‌شد و این رفت و آمد هزینه‌ها و اتلاف زمان به همراه داشت؛ به خصوص اینکه برخی پرونده‌ها در یک نوبت رسیدگی منجر به صدور رای نشده و فرایندی طولانی پیدا می‌کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس مرکز وکلای قوه قضاییه استان اصفهان بیان کرد: در استان اصفهان پس از ابلاغ دادستان تهران، ظرف 10 روز فرایند دادرسی‌ها آغاز شد؛ با افتتاح ساختمان دادسرا؛ استان اصفهان جزو استان‌هایی است که محلی مجزا از ساختمان اداری وکلا را به دادسرا اختصاص داده است.

وی تصریح کرد: در دوران جدید تحول مرکز، در بحث تشکیل کمیته‌های صلح و سازش، 12 نفر در چهار گروه سه نفره که منتخب هیئت مدیره هستند رسیدگی پرونده‌ها را به عهده دارند که در فرصت یک ماهه پس از ارجاع، کمیته باید رسیدگی را آغاز و نتیجه پرونده را اعلام کند که آیا پرونده به صلح و سازش ختم شده یا خیر و درصورت عدم صلح و سازش، پرونده به دادسرای انتظامی استان ارجاع می‌شود.

سخنگوی قوه قضاییه: پرونده‌ای درباره موضوع ویلموتس در دادسرای عمومی و انقلاب تشکیل شده است/ عزمی جدی برای بررسی داریمجهانگیری: قوه قضاییه درباره اتهامات مطرح علیه مسئولان ارشد کشور شفاف‌سازی کندزمان ثبت نام آزمون مشاوران خانواده قوه قضاییه تمدید شد

صلواتی گفت: همچنین پرونده‌هایی که اعلام تخلف وکیل از سوی مراجع قضایی می شود بنابر قانون، باید مستقیما به دادسرا ارجاع شود و کمیته صلح و سازش اجازه رسیدگی ندارد.

وی خاطرنشان کرد:  بنا به بررسی‌های انجام شده مشخص شد بیشتر شکایات از وکلا زمانی مطرح می‌شود که موکلین در پرونده خود به نتیجه نرسیده و به دلیل عدم نتیجه می‌خواهند حق‌الوکاله را پس بگیرند به همین دلیل اقدام به شکایت از وکیل می‌کنند؛ این موضوع نشان می‌دهد که کمیته‌های صلح و سازش در حل و فصل چنین پرونده‌هایی می‌توانند موثر باشند.

انتهای پیام/163/ی

R41346/P/S6,51/CT12 بیشتر بخوانید... زمان ثبت نام آزمون مشاوران خانواده قوه قضاییه تمدید شد نائب رئیس کمسیون اقتصادی مجلس: دولت باید شرکت‌های صوری واردات و صادرات را به قوه قضاییه معرفی کند استفاده از ظرفیتهای قوه قضاییه و شهرداری تهران برای فرهنگسازی در حوزه حمل‌و‌نقل قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... زمان ثبت نام آزمون مشاوران خانواده قوه قضاییه تمدید شد نائب رئیس کمسیون اقتصادی مجلس: دولت باید شرکت‌های صوری واردات و صادرات را به قوه قضاییه معرفی کند استفاده از ظرفیتهای قوه قضاییه و شهرداری تهران برای فرهنگسازی در حوزه حمل‌و‌نقل پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ "هر کوچه یک حسینیه"| مدیحه‌سرایی حاج مهدی رسولی مقابل درب منزل یک شهید + تصاویر ۲ گزارش| شور و شعور حسینی در ایران / مدیحه‌سرایی مداحان در مقابل منازل شهدا و کوچه‌ها ‌‌/ عزاداری سیدالشهدا(ع) تعطیل‌شدنی نیست + تصاویر ۳ عضو کمیسیون آموزش مجلس: ضعف زیرساخت‌های اینترنتی کشور تداوم تدریس آنلاین را دچار چالش می‌کند ۴ امتحانات پایه نهم و دوازدهم در کاشان حضوری برگزار می‌شود ۵ وضعیت نیروی متخصص بخش بهداشت و درمان سیستان و بلوچستان هنوز ایده‌آل نیست ۶ ۱۰۴۱ تن کالا از آذربایجان‌ غربی به کشورهای آسیایی و اروپایی صادر شد ۷ عضو کمیسیون اجتماعی مجلس: سرمایه‌ها و نقدینگی موجود در کشور به‌سمت دلالی مسکن هدایت می‌شود ۸ پای دلالان به بازار آلوچه قرمز مراغه باز شد؛ چانه‌زنی برای کاهش قیمت‌ها و نارضایتی کشاورزان مهمترین اخبار استانها فرمانده نیروی زمینی ارتش: به آمادگی بی‌نظیری در رزم زمینی رسیده‌ایم / پوزه هر نوع تهدیدی را در کسری از زمان درهم می‌‌پیچیم گزارش ویدئویی|چرا کوفیان در واقعه کربلا نتوانستند دوست را از دشمن تشخیص دهند؟ عضو کمیسیون اجتماعی مجلس: سرمایه‌ها و نقدینگی موجود در کشور به‌سمت دلالی مسکن هدایت می‌شود گزارش| بازی عطاری‌ها با جان مردم /‌ قیمت‌های نجومی برای تجویز‌‌ داروی "کرونا" مهمترین اخبار تسنیم طرح فروش اوراق نفت فعلاً متوقف شد/ دژپسند: بازار سرمایه در میان‌مدت بسیار خوب خواهد بود روایت جدید آقای رئیس‌جمهور از دلار ۴۲۰۰ و تناقض‌هایی که آشکار شد/ چرا کسی مسئولیت نمی‌پذیرد؟ مشکل ۶ کشتی ایران در چین حل شد/پیگیری پروسه حقوقی اعتراض ایران به آمریکا برای اولین بار در آیمو علت عدم‌تشکیل "کمیسیون قضایی" بعد از گذشت ۳ ماه از شروع به کار مجلس جدید چیست؟! جزئیات ۳ مصوبه مهم شورای پول و اعتبار/ همتی: عرضه ارز در نیما زیاد شد درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مشاوران خانواده قوه قضاییه دادسرای انتظامی صلح و سازش مرکز وکلا پرونده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۹۵۷۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محکومیت بیش از ۳ میلیارد ریالی یک واحد صنفی در رشت

مرتضی امینی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: پرونده نگهداری انواع سیگار خارجی و توتون در شعبه دوم ویژه قاچاق کالا و ارز رشت رسیدگی شد.

وی افزود: شعبه با بررسی پرونده و نداشتن مدارک قانونی اتهام انتسابی را محرز و علاوه بر ضبط سیگار قاچاق، متهم را به پرداخت سه میلیارد و ۴۸۵ میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی گیلان گفت: مأموران پلیس امنیت اقتصادی استان در بازرسی از یک دستگاه خودرو سواری، سیگارهای قاچاق را کشف و گزارش تخلف آن را برای رسیدگی به این اداره کل ارسال کردند.

کد خبر 6089458

دیگر خبرها

  • دستورات محسنی‌اژه‌ای برای صدور رأی در پرونده‌های خاص
  • کیفرخواست پرونده گروه (ش) با بیش از هزار شاکی در دادسرای تهران صادر شد
  • لیست 6 نفره از وکلای خوب تهران به همراه سوابق
  • احضار ۶ نفر به کمیته انضباطی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام
  • سازش ۲۵ درصدی در پرونده‌های طلاق خراسان رضوی
  • تشکیل ۵۰۶ فقره پرونده با موضوع سلاح و مهمات در دادگستری استان کرمان
  • با مشارکت مردمی صلح و سازش در پرونده های قضایی تحقق پیدا می کند
  • هوشمندسازی حداکثری و عدم ارجاع پرونده‌های ناقص
  • تحقق صلح و سازش در پرونده‌های قضایی با مشارکت مردمی
  • محکومیت بیش از ۳ میلیارد ریالی یک واحد صنفی در رشت