Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@20:20:20 GMT

تولید ناخالص داخلی نروژ در سه ماهه دوم ۲۰۲۰ کاهشی بی سابقه داشت

تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۹۶۲۸۰

تولید ناخالص داخلی نروژ در سه ماهه دوم ۲۰۲۰ کاهشی بی سابقه داشت

‍‍‍‍‍‍

اقتصاد نروژ غیر از بخش نفت و گاز، ۶.۳ درصد در سه ماهه دوم سال جاری میلادی نسبت به سه ماهه اول کوچکتر شد. - اخبار اقتصادی -

  به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، در شرایطی که تلاش‌های نروژ برای مهار همه‌گیری ویروس کرونا اقتصاد این کشور را وارد رکودی عمیق کرده است، تولید ناخالص داخلی آن در سه ماهه دوم سال جاری میلادی با سرعت بی سابقه ای کاهش یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 اقتصاد نروژ غیر از بخش نفت و گاز، 6.3 درصد در سه ماهه دوم سال جاری میلادی نسبت به سه ماهه اول کوچکتر شد.

 اداره ملی آمار نروژ طی بیانیه ای اعلام کرد:« رکود اقتصادی نروژ در سه ماهه دوم شدیدترین رکود آن در تاریخ این کشور بوده است. آمار رسمی اقتصاد نروژ از 1978 در دسترس است».

 این دومین ماه پیاپی بود که تولید ناخالص داخلی نروژ کاهش می یافت. تولید ناخالص داخلی این کشور در سه ماهه اول 2.2 درصد کوچکتر شده بود.

 ولی عملکرد نروژ از عملکرد اقتصادی منطقه یورو بهتر بوده است. تولید ناخالص داخلی در منطقه یورو در سه ماهه دوم 12.1 درصد کاهش یافت. فنلاند در همسایگی نروژ بهتر از این کشور عمل کرد و اقتصاد آن در سه ماهه دوم 3.2 درصد کوچک شد ولی سوئد 8.6 درصد کاهش تولید ناخالص داخلی را تجربه کرد.

نروژ تولید نفت از بزرگترین میدان نفتی غرب اروپا را افزایش می‌دهددرآمد نفتی نروژ با سقوط قیمت نفت کاهش می یابد

در آلمان، بزرگترین اقتصاد اروپا، تولید ناخالص داخلی 9.7 درصد کاهش یافت.

 دولت نروژ به منظور مهار همه گیری ویروس کرونا در دوازدهم مارس تعداد زیادی از موسسات عمومی و خصوصی را بست و رفت و آمد شهروندان را محدود کرد.

 محدودیت ها به تدریج برداشته شده و باعث رونق اقتصاد نروژ شده اند. اقتصاد این کشور در ماه ژوئن 3.7 درصد نسبت به ماه مه رشد کرد.

 انتهای پیام/156

R7586/P/S7,85/CT10 بیشتر بخوانید... نروژ ۴۱ میلیارد دلار از درآمد نفتی را برای بحران کرونا اختصاص می‌دهد نروژ تولید نفت خود را ۲۵۰ هزار بشکه در روز پایین می آورد قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... نروژ ۴۱ میلیارد دلار از درآمد نفتی را برای بحران کرونا اختصاص می‌دهد نروژ تولید نفت خود را ۲۵۰ هزار بشکه در روز پایین می آورد پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی ۱ جزئیات ۳ مصوبه مهم شورای پول و اعتبار/ همتی: عرضه ارز در نیما زیاد شد ۲ حقوقی‌های بورس خریدار شدند؛ ترمز ریزش بورس کشیده شد ۳ جزئیات پذیره‌نویسی صندوق پالایشی یکم از امروز/ سقف خرید هر کد ملی ۵میلیون تومان ۴ کاهش ۲۵درصدی حق مسکن کارگران با اجرای مصوبه از تیر/ ۶۰۰هزار تومان از جیب هر کارگر پرید ۵ ۳ شرط پرداخت وام ۲۵۰میلیونی مسکن اعلام شد ۶ قیمت طلا، قیمت سکه، قیمت دلار و قیمت ارز امروز ۹۹/۰۶/۰۴؛افزایش قیمت طلا و ارز در بازار/ سکه ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان شد ۷ طرح فروش اوراق نفت فعلاً متوقف شد/ دژپسند: بازار سرمایه در میان‌مدت بسیار خوب خواهد بود ۸ ورق بورس بالاخره برگشت مهمترین اخبار اقتصادی روایت جدید آقای رئیس‌جمهور از دلار ۴۲۰۰ و تناقض‌هایی که آشکار شد/ چرا کسی مسئولیت نمی‌پذیرد؟ مشکل ۶ کشتی ایران در چین حل شد/پیگیری پروسه حقوقی اعتراض ایران به آمریکا برای اولین بار در آیمو یادداشت تسنیم|پوپولیسم سیاسیون دولت حاکم، سدّ محکم در برابر اصلاح اقتصاد ایران طرح فروش اوراق نفت فعلاً متوقف شد/ دژپسند: بازار سرمایه در میان‌مدت بسیار خوب خواهد بود مهمترین اخبار تسنیم طرح فروش اوراق نفت فعلاً متوقف شد/ دژپسند: بازار سرمایه در میان‌مدت بسیار خوب خواهد بود نمایندگی ایران در سازمان ملل: شورای امنیت بار دیگر انزوای آمریکا را نشان داد اولیانوف: واضح نیست که هیچ‌کس نمی‌خواهد آمریکا را به‌عنوان عضو برجام به‌رسمیت بشناسد؟ روایت جدید آقای رئیس‌جمهور از دلار ۴۲۰۰ و تناقض‌هایی که آشکار شد/ چرا کسی مسئولیت نمی‌پذیرد؟ مشکل ۶ کشتی ایران در چین حل شد/پیگیری پروسه حقوقی اعتراض ایران به آمریکا برای اولین بار در آیمو درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: تولید ناخالص داخلی سه ماهه دوم اقتصاد نروژ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۹۶۲۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه روند کاهشی قیمت دلار در بازار

قیمت دلار که چند روزی است روند نزولی در پیش گرفته، امروز به کانال ۵۰ هزار تومان برگشت.

به گزارش ایسنا، قیمت دلار که در روز‌های گذشته روند کاهشی گرفته بود، امروز به کانال ۵۹ هزار تومان هم رسید؛ برخی از دلالان میدان فردوسی، قیمت این ارز را تا ۶۰ هزار تومان هم عنوان کردند و در مواردی هم این نوع ارز را تا ۵۹ هزار و ۸۰۰ تومان هم می‌فروختند.

دلالان چهارراه استانبول و خیابان منوچهری معتقدند در روز‌های آینده امکان ریزش دلار تا ۵۸ هزارتومان هم وجود دارد.

بازار میدان فردوسی که در تلاطم افزایش قیمت‌ها، تب و تاب فروش از سوی دلالان را به همراه داشت، امروز از هیجان خالی بود؛ البته فروشندگان دلار همچنان در بازار حضور داشتند تا اگر تقاضایی برای خرید باشد، پاسخ دهند.

تحولات مرزی بین ایران و پاکستان قبل از پایان یافتن تعطیلات نوروز ۱۴۰۳، سرآغازی برای روند صعودی قیمت دلار بود. همچنین همزمان با پایان تعطیلات نوروزی، اخبار سیاسی از حمله هوایی رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولی سفارت ایران در دمشق در سیزدهم فروردین‌ماه منتشر شد و روند صعودی که در بازار ارز آغاز شده بود را تسریع کرد.

به‌دنبال این اتفاق، ایران ۲۵ فروردین‌ماه، در عملیات «وعده صادق» یک حمله موشکی به رژیم صهیونسیتی ترتیب داد و فردای این حمله، قیمت دلار در ساعات آغازین بازار، به ۷۰ هزار تومان هم رسید؛ اما این روند صعودی ادامه‌دار نبود و در عرض چند ساعت، بازار روند نزولی به خود گرفت و به ۶۶ هزار تومان هم رسید.

در این مدت برخی از کارشناسان بازار هشدار دادند که روند صعودی این روز‌های بازار ارز، ناشی از هیجانات سیاسی است و ادامه‌دار نخواهد بود؛ درواقع به گفت آن‌ها از نظر اقتصادی اتفاقی رخ نداده که بخواهد علت افزایش قیمت ارز باشد. البته برخی دیگر از کارشناسان تاکید کردند که بدون یک بسته سیاستی مناسب، بازار ارز انضباط نمی‌گیرد و این بازار نیازمند برنامه پایدار است.

دیگر خبرها

  • سهم زنجان از تولید ناخالص داخلی کشور افزایشی است
  • کاهش ۸۳۰ میلیون دلاری ارزبری برنج طی یکسال گذشته/ برنج ایرانی ۹ درصد ارزان شد
  • واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی به کاهش قیمت دلار در روز‌های اخیر
  • ثبت سفارش ۱۳۰ هزارتن برنج در ۲ ماهه ابتدای سال
  • قیمت روز ارزهای مبادله‌ای / دلار کاهشی شد
  • بدهی خارجی ایران کمتر از ۲۶ کشور خاورمیانه و آسیای مرکزی شد
  • ادامه روند کاهشی قیمت دلار در بازار
  • تشدید روند کاهشی نرخ‌ها در بازار/ دلار بدون خریدار؛ سکه به ۴۰ میلیون تومان رسید
  • تولید زیر تیغ واردات یارانه‌ای!
  • آرامش بازار نفت و افول قیمت طلا تا چه زمانی ادامه دارد؟