Web Analytics Made Easy - Statcounter

رضا قنواتی گفت: با استفاده از دارو‌های جدید می‌توان خطر ابتلا به مشکلات قلبی و عروقی را در بیماران مبتلا به دیابت به میزان بسیار زیادی کاهش داد. به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، رضا قنواتی با اشاره به اینکه با استفاده از دارو‌های جدید می‌توان خطر ابتلا به مشکلات قلبی و عروقی را در بیماران مبتلا به دیابت به میزان بسیار زیادی کاهش داد، گفت: تغییر و اصلاح راهنما‌های بالینی درمان دیابت ضرورت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رضا قنواتی، متخصص قلب و عروق و رئیس بخش CCU بیمارستان یاس درباره درمان‌های نوین دیابت و ارتباط بیماری‌های قلبی با دیابت اظهار داشت: درمان دیابتی در سال‌های اخیر با تحولات عظیمی همراه شده که سبب می‌شود بیماران دیابتی کمتر گرفتار مشکلات قلبی و عروقی شوند و از بروز این عارضه در آن‌ها پیشگیری شود.
وی افزود: برخی دارو‌هایی که در جهان برای درمان دیابت تا قبل از سال ۲۰۰۰ تجویز می‌شد، سبب کاهش پیشگیری از بیماری‌های قلبی و عروقی نمی‌شد بلکه حتی برخی از این دارو‌ها افزایش بروز بیمار‌های قلبی و عروقی را به همراه داشت.

این متخصص قلب و عروق با بیان اینکه، در گذشته از میان دارو‌های کاهنده قند خون در بیماران مبتلا دیابت، فقط متفورمین بر اساس مطالعات، اثرات مفیدی بر روی پیشگیری از بیماری‌های قلب و عروق داشته است، گفت: اولین علت مرگ بیماران دیابتی، مشکلات قلبی و عروقی ناشی از این بیماری است.

بر همین اساس و در سال ۲۰۰۸ سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) الزامی برای شرکت‌های دارویی مطرح کرد که دارو‌های تولیدی در حوزه دیابت، باید سبب کاهش مشکلات قلبی و عروقی شود.

دکتر قنواتی با اشاره به اینکه در حال حاضر در کشور ما نیز، دارو‌های جدید مقابله با مشکلات قلبی عروقی ناشی از دیابت وجود دارد، گفت: برخی از پزشکان و بسیاری از بیماران از دارو‌های جدید اطلاعی ندارند، در حالی که استفاده از این دارو‌ها می‌تواند جهت افزایش طول عمر بیمار و کاهش عوارض ناشی از دیابت بسیار موثر باشد.

وی در حاشیه رویداد اینکرتین سامیت (INCRETIN SUMMIT) که به کوشش شرکت نوو نوردیسک پارس و با حضور نزدیک به هزار نفر از اساتید و متخصصان حوزه سلامت داخلی و خارجی در روز‌های ۳۰ و ۳۱ مردادماه ۹۹ به‌صورت مجازی برگزار شد، خاطرنشان کرد: دارو‌های جدید نه فقط خطر ابتلا به مشکلات قلبی و عروقی را در میان بیماران دیابتی را کاهش می‌دهد بلکه خطر تکرار عوارض قلبی و عروقی ایجاد شده را در بیماران دیابتی، کمتر می‌کند.

این متخصص قلب و عروق و رئیس بخش CCU بیمارستان یاس گفت: تغییر گایدلاین‌های درمانی در حوزه دیابت یا همان راهنما‌های بالینی در حال حاضر بر اساس رویکرد توجه به دارو‌های نوین ضرورت دارد و در کنار این مسئله بیماران نیز باید اطلاعات جدیدی در مورد این دارو‌ها کسب کنند و پزشکان هم دارو‌های جدید را جایگزین دارو‌های قدیمی کنند.

وی یادآور شد: زمانی که بیمار آگاهی یابد که اگر از دارو‌های نوین درمان دیابت استفاده کند، خطر ابتلا به مشکلات قلبی و عروقی و یا سکته قلبی در وی کاهش می‌یابد، قطعاً این مطالبه در او به وجود خواهد آمد که از پزشک خود درخواست تجویز دارو‌های جدید را داشته باشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دارو بیمار قلبی دیابت مشکلات قلبی قلبی و عروقی بیماران دیابتی بیماران دیابت دارو های جدید درمان دیابت قلب و عروق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۹۶۳۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۹۰ معلول زنجانی در حوزه ورزش فعالیت می کنند

روح اله خدابنده لو گفت: امروزه افراد دارای معلولیت در فعالیت های اجتماعی و مسابقات زیادی شرکت و توانمندی های خود را به جامعه ثابت می‌کنند.

وی اضافه کرد: در این راستا اولین جشنواره ورزش های بومی، محلی در سه شهرستان زنجان، ابهر، خدابنده در سال گذشته برگزار شد که استقبال گروه های هدف را به دنبال داشت.

این مسوول ادامه داد: فعالیت های ورزشی برای افراد دارای معلولیت از ۲ جنبه درمانی که هدف آن تأمین سلامتی و پیشگیری از مبتلا شدن به بیماریهای ثانویه است حائز اهمیت می‌باشد.

وی اظهار داشت: ورزش نه تنها اعتماد به نفس را در فرد تقویت می کند بلکه نگرش جامعه را نسبت به معلولین دگرگون کرده و از نظر جسمی، روحی، فردی و اجتماعی آنها اثر قطعی و تعیین کننده ای دارد.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان همچنین به اجرای طرح آموزشی آگاه سازی پیشگیری از معلولیت ها در دوره سالمندی اشاره کرد و گفت: این طرح با موضوعات سکته مغزی، بیماری قلبی- عروقی، استئوپروز، آرتروز، دیابت، سقوط و دمانس(آلزایمر) است که در سال گذشته ۲ هزارو ۷۲۷ در سطح استان شهری و روستایی تحت پوشش قرار گرفتند.

به گفته وی، آشنایی با بیماری استئو آرتریت، سقوط- بیماری دیابت - بیماری قلبی و عروقی -پوکی استخوان - سکته مغزی و آشنایی با بیماری دمانس از جمله موضوعاتی است که برای سالمندان جامعه هدف بهزیستی و افراد محلی در ۲ گروه سنی میانسالان با رده سنی ۶۵ الی ۴۵ و گروه سالمندی با رده سنی ۸۵ الی ۶۵ برای هر ۲ جنس آموزش داده می شود.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • اشتباه قند خونی درباره دیابت
  • داروی مهم بیماران قلبی بالاخره توزیع شد
  • سازمان غذا و دارو: بیماران قلبی نگران وارفارین نباشند
  • ۸۹۰ معلول زنجانی در حوزه ورزش فعالیت می کنند
  • دغدغه بیماران قلبی؛ کمبود وارفارین داریم؟
  • چالش‌های فراوان بیماران خاص و صعب العلاج در ایران/ وقتی مشکلات بیماران هموفیلی دیده نمی‌شود
  • وجود ۷ میلیون مبتلا به دیابت در کشور
  • ۷ میلیون مبتلا به دیابت در کشور/
  • آمار باورنکردنی بیماران مبتلا به دیابت در کشور
  • سروصدای ترافیک برای سلامتی خطرناک است