Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/اصفهان مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان اصفهان با اعلام اینکه نسبت به ۳۰ استان کشور کمترین بودجه تملک و دارایی به شهرک ها و نواحی صنعتی استان اصفهان تخصیص می یابد، گفت: سال گذشته‌ ۵.۴ میلیارد تومان تخصیص بودجه تملک و دارایی داشتیم، درحالی که ۱.۸ میلیارد تومان بیشتر تخصیص نیافت.

محمدجواد بگی، در نشستی با خبرنگاران که صبح امروز (چهارشنبه_۵  شهریور ماه) برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر ۷۵ شهرک و ناحیه مصوب در استان اصفهان داریم که تا امروز ۷۰ شهرک و ناحیه صنعتی‌ به بهره‌برداری‌ رسیده و زیرساخت های ۵ شهرک نیز در حال آماده‌ سازی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این شرکت هم اکنون متشکل از ۴۴ شهرک و ۳۱ ناحیه صنعتی مصوب است که واحدهای صنعتی در ۷۰ شهرک و ناحیه صنعتی با مساحتی نزدیک به ۱۲ هزار هکتار مشغول فعالیت هستند.

به گزارش ایسنا، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان با بیان اینکه تا پایان خرداد امسال در شهرک ها و نواحی صنعتی فعال استان بالغ بر ۱۰ هزار و ۲۴۰ قرارداد با واحدهای صنعتی منعقد شده، گفت: از این تعداد ۶ هزار و ۱۳۲ واحد به بهره‌برداری رسیده است.

وی با اعلام اینکه کل اراضی شهرک ها و نواحی صنعتی استان ۱۲ هزار هکتار است که ۷۰ درصد زمین آن‌ها معادل هزار و ۵۰۰ هکتار قابل واگذاری است، تصریح کرد: در این راستا نزدیک به ۷۰ درصد اراضی در اختیار واگذاری‌ شده و ۱۳۶ هزار شغل مستقیم و به همین تعداد شغل غیرمستقیم ایجاد شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان اصفهان با بیان اینکه برای ایجاد زیرساخت های شهرک ها و نواحی صنعتی استان از سال ۱۳۶۳ تا امروز ۱۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری در حوزه زیرساخت از منابع شرکت ایجاد شده، افزود: ۲۰۰ میلیارد تومان نیز از منابع ملی و استانی در قالب بودجه تملک و دارایی ها و طرح توازن بابت ایجاد زیرساخت هزینه شده است.

وی خاطرنشان کرد: حدودا بابت ایجاد هر شغل ۱۰ میلیون تومان سرمایه گذاری شده‌ که رقم بسیار خوبی است و جزو شرکت هایی هستیم که با کمترین هزینه زیرساخت اشتغالزایی قابل توجهی داشته ایم.

بگی در ادامه به اقدامات شرکت شهرک های صنعتی استان اصفهان در دولت تدبیر و امید اشاره و اعلام کرد: در این مدت ۲ هزار و ۶۱۴ قرارداد منعقد شده که معادل بالای ۲۵ درصد قراردادهای منعقده کل تاریخ فعالیت این شرکت است.

وی اضافه کرد: یک هزار و ۲۴۱ هکتار مساحت در شهرک ها و نواحی صنعتی طی این مدت‌ واگذار شده که ۴۸ هزار نفر اشتغال مورد انتظار است.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان اصفهان با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید ۲ هزار و ۲۷۵ واحد با مساحت اراضی واگذار شده حدود هزار و ۶۶ هکتار و اشتغال ۳۷ هزار و ۷۲۳ نفر به بهره برداری‌ رسیده است، یادآور شد: سالانه به طور میانگین حدود ۵ هزار و ۵۰۰ شغل ایجاد کرده ایم.

وی با اشاره به واگذاری دو ناحیه صنعتی گلستان و آنالوجه، افزود: سه شهرک صنعتی شامل کاشان ۳، ناحیه تخصصی ماهیان صنعتی و ناحیه صنعتی پادنا آماده واگذاری است، همچنین ناحیه صنعتی جندق و رکن آباد در لنجان را امسال آماده‌ کرده ایم.

بگی پیرامون امکانات زیربنایی شهرک های صنعتی استان اصفهان نیز گفت: در ۶۷ شهرک تامین آب به میزان ۷۰۵ لیتر بر ثانیه انجام شده، ۷۱ شهرک صنعتی با ۷۴۵ مگاوات برق به شبکه برقراری کشور متصل شده و ۹۰ درصد واحد صنعتی فعال به شبکه گاز متصل شده است.

وی اضافه  کرد: ایجاد ۱۴ مدول تصفیه خانه، ۶۷۳ هکتار فضای سبز، اتصال ۶۹ شهرک صنعتی به شبکه مخابراتی و ایجاد ایستگاه آتش نشانی در ۲۶ شهرک صنعتی با ۳۵ خودرو اطفا حریق از دیگر اقدامات صورت گرفته طی مدت یاد شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان اصفهان با بیان اینکه از ۷۰ شهرک و ناحیه صنعتی، اداره ۲۳ شهرک به بخش خصوصی واگذار شده و ۷ شهرک نیز در دست اقدام است، افزود: ۱۵ شهرک به تکنولوژی‌ فیبرنوری تجهیز شده و ۱۵ شهرک نیز در دست اقدام است.

وی در ادامه در خصوص اقدامات مهم زیرساختی شرکت شهرک های صنعتی استان اصفهان توضیح داد: ۳۰۰ لیتر بر ثانیه تخصیص آب‌ و پساب داشته ایم که از طریق یکصد کیلومتر اجرای خط انتقال به شهرک ها و نواحی صنعتی برای استفاده صنعتگران و کارگران در بحث فرایندی، شرب و فضای سبز منتقل شده است، درعین حال برای اولین بار در کشور و استان پساب را به شهرک های صنعتی انتقال داده و استحصال کرده ایم تا در حد استاندارد آب‌ شرب، تصفیه شده و در اختیار واحدها قرار گیرد، چراکه بازگشت پساب به چرخه و کاهش مصرف آب‌، بهینه سازی مصرف و حفظ محیط زیست از اهداف این شرکت است.

بگی از تهیه شناسنامه ایمنی، بهداشت، محیط زیست و انرژی HSEE واحدهای صنعتی مستقر در شهرک ها و نواحی صنعتی استان به تعداد ۳ هزار واحد صنعتی خبر داد و افزود: با حمایت مالی این شرکت دوره های آموزشی در زمینه های مختلف ایمنی، بهداشت و محیط زیست به میزان ۳۰۰ هزار نفر ساعت برگزار شده است.

 وی ادامه داد: مطالعات و اخذ مجوزهای زیست محیطی احداث سایت پسماندهای صنعتی غیر ویژه برای ۱۵ شهرک و ناحیه صنعتی اولویت دار استان اصفهان انجام‌ شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان اصفهان‌ از تعیین تکلیف کلیه اراضی بلااقدام و راکد سنواتی در دهه های گذشته خبر داد و گفت: ۱۲۰۰ قرارداد در هیات های حل اختلاف مطرح و بیش از ۲۵۰ پلاک از اراضی واگذار شده را خلع ید و به متقاضیان جدید واگذار کردیم.

وی خاطرنشان کرد: شرکت شهرک های صنعتی زمین نمی فروشد بلکه حق بهره برداری می فروشد، بنابراین کسی نمی تواند برای مدت زمانی که براساس متراژ تعیین شده زمین را بدون استفاده‌  و راکد نگه دارد.

بگی با تاکید براینکه معاونت صنایع کوچک شرکت شهرک های صنعتی استان اقداماتی در راستای توانمندسازی و ارتقا کمی و کیفی این واحدها انجام داده، تصریح کرد: شناسایی ۵۵ خوشه کسب و کار، اجرای ۸ پروژه امکان سنجی توسعه خوشه ای، انجام مطالعات شناختی و توسعه ای ۴ پروژه توسعه خوشه ای و اتمام ۳ پروژه توسعه خوشه ای از جمله این اقدامات است.

وی در ادامه با اشاره به بهره برداری از مرکز خدمات فناوری و کسب و کار در شهرک فناوری و استقرار بیش از ۳۰ مشاور ارائه  کننده خدمات کسب و کار، افزود: شناسایی ۲۴۳ واحد صنعتی مستعد و کمک به دانس بنیان شدن ۱۳۴ واحد صنعتی، ایجاد و راهبری فن بازار منطقه ای استان اصفهان، ایجاد و برگزاری بیش از ۵۰ کلینیک کسب و کار سیار در شهرک ها و نواحی صنعتی استان با بیش از ۳ هزار خدمات مشاوره ای در زمینه های مختلف به منظور توانمندسازی کسب و کارهای کوچک متوسط از دیگر اقدامات در این زمینه است.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان اصفهان به برگزاری بیش از ۲ هزار و ۹۰۰ دوره آموزشی حضوری و مجازی برای شاغلان واحدهای صنعتی با همکاری دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی اشاره و اضافه کرد: بیش از یکصد تور برای ۲ هزار و ۵۵۲ نفر از مدیران واحدهای صنعتی برای آشنایی با واحدهای موفق، تبادل تجربیات و انعقاد تفاهم همکاری برگزار شده و بیش از ۱۲۵۰ بسته بیمه نامه خاص صنایع کوچک با قیمت ارزان به منظور افزایش امنیت و کاهش ریسک در اختیار واحدها قرار دادیم.

وی اعلام کرد: در راستای فراهم کردن زمینه ورود واحدهای صنعتی کوچک و متوسط به فرابورس، ۲۳ واحد قابل پذیرش در فرابورس را شناسایی کرده ایم که خوشبختانه یک واحد از دو واحد پذیرفته شده در کشور از استان اصفهان بود.

بگی از راه اندازی مجدد ۱۹۹ واحد صنعتی تعطیل و بازگرداندن به چرخه تولید و اشتغال‌ خبر داد و گفت: حمایت از حضور بیش از ۷ هزار واحد صنعتی در نمایشگاه های داخلی و بین المللی، جلب سرمایه گذاری ۱۹ سرمایه گذار خارجی و برگزاری ۸ دوره آموزشی و معرفی و اعزام ۱۲ نفر از مدیران واحدهای صنعتی استان برای شرکت در دوره مدیریت استراتژیک و توسعه روابط و یافتن بازارهای جدید به آلمان‌ از اقدامات صورت گرفته دفتر تامین مالی و توسعه بازار شرکت شهرک های صنعتی استان اصفهان است.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان اصفهان در بخش دیگری از سخنانش با انتقاد از عدم تخصیص اعتبارات تملک و دارایی توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان برای توسعه زیرساخت های شهرک ها و نواحی صنعتی در این استان، گفت: با این تفکر که استان اصفهان از لحاظ ظرفیت های صنعتی به اشباع رسیده این اعتبارات تخصیص نمی یابد، درحالی که درست است از لحاظ واحدهای بزرگ صنعتی به اشتباه رسیدیم ولی نیازمند صنایع کوچک برای تولید فراصنعتی و توسعه صنایع فناور و تکنولوژی هستیم.

وی با اعلام اینکه نسبت به ۳۰ استان کشور کمترین بودجه تملک و دارایی و سایر بودجه ها به استان اصفهان تخصیص می یابد، تصریح کرد: سال گذشته‌ ۵.۴ میلیارد تومان تخصیص بودجه تملک و دارایی داشتیم درحالی که ۱.۸ میلیارد بیشتر تخصیص نیافت واین درحالی است که بودجه تملک و دارایی سایر استان ها بسیار بیشتر از این میزان بود.

بگی با بیان اینکه از سال ۹۴ تا امروز از ۲۴۰ قرارداد شروع کرده و امروز به ۵۸۰ قرارداد رسیده ایم، گفت: رتبه یک کشور در تعداد و واگذاری قرارداد را داریم و در ۵ ماهه امسال نیز ۳۲۳ قرارداد منعقد کردیم.

وی یکی دیگر از نقاط ضعف این شرکت را تامین آب‌ دانست و افزود: در یک افق ۱۰ ساله هزار لیتر بر ثانیه آب می خواهیم، به طوری که ۱۷۰۰ لیتر نیاز آبی داریم که ۷۰۰ لیتر تامین شده و ۳۰۰ لیتر در دست اقدام است.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی‌ استان اصفهان یادآور شد: حجم مصرفی آب کلیه واحدهای صنعتی استان بین ۳ تا ۵ درصد کل استان است که در مقابل اشتغال‌ ایجاد شده بسیار ناچیز است.

وی همچنین به خروج شهرک ها و نواحی صنعتی استان از منطقه محروم و کمتر توسعه یافته در برخی شهرها که از معافیت مالیاتی کمتر برخوردار می شوند اشاره و تاکید کرد: با این اتفاق رغبت سرمایه گذاران برای حضور در این مناطق بسیار کم می شود.

بگی در زمینه تامین خدمات مورد نیاز شهرک ها و نواحی صنعتی نیز گفت: باوجود اینکه دستگاه های خدماتی باید خدمات را تا درب واحدهای صنعتی تحویل دهند، این امر به خاطر کمبود بودجه مشکل شده و باید خودمان مشارکت کنیم که البته باعث افزایش قیمت تمام شده می شود.

وی با اشاره به اینکه در حال پیگیری خروج شهرک ها و نواحی صنعتی از حریم استحفاظی شهرها هستیم، تصریح کرد: درصورتی که شهرک ها و نواحی صنعتی در حریم شهرها قرار گیرند در زمینه مباحث زیست محیطی و توسعه ای دچار مشکل می شوند.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان اصفهان تخصیص یک درصد از ۹ درصد عوارض مالیات بر ارزش افزوده صنایع به شرکت های خدماتی توسعه و عمران شهرک های صنعتی را کمک شایانی به این شهرک ها دانست و در ادامه‌ خواستار تخصیص قیر از سهمیه قیر دولتی که در اختیار وزارت راه و شهرسازی برای بازسازی نواحی و شهرک ها در مناطق کمتر توسعه یافته شد.

وی تاکید کرد: باید با درنظر گرفتن قوانین خاص برای حمایت از صنایع کوچک و متوسط که صد در صد در اختیار بخش خصوصی هستند، حمایت ویژه ای از آن‌ها  داشته باشیم در مقابل صنایع بزرگی که از همه نوع حمایتی برخوردار هستند تا مشوقی برای ادامه فعالیت آن‌ها باشد.

بگی همچنین بر حمایت از صنایع پیشرفته فناور و خاص تاکید و خاطرنشان کرد: باید ابزار حمایتی و تشویقی برای استقرار صنایع فناورانه در شهرک ها و نواحی صنعتی داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان اصفهان اعلام کرد: در استان اصفهان بیش از ۶ هزار واحد صنعتی در شهرک ها و نواحی صنعتی فعال است که ۱۲۰۰ واحد سال گذشته راکد، نیمه فعال و تعطیل اعلام شدند.

وی با اشاره به اینکه راه اندازی شهرک صنعتی پوشاک و طلا توسط بخش خصوصی درحال پیگیری است، افزود: ۳ شهرک تخصصی جدید در دست احداث داریم که شهرک صنعتی شیمی پارک‌ رازی در شهرضا، شهرک تخصصی فناوری نمک در آران و بیدگل و شهرک تخصصی داروسازی، لوازم آرایشی  و بهداشتی در تیران و کرون هستند و از لحاظ اقتصادی برای کشور و استان اصفهان اهمیت زیادی دارند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی شرکت شهرک های صنعتی صنایع کوچک شهرک ها و نواحی صنعتی استان شهرک ها و نواحی صنعتی بودجه تملک و دارایی شهرک و ناحیه صنعتی بهره برداری واحدهای صنعتی میلیارد تومان صنایع کوچک شهرک صنعتی واگذار شده واحد صنعتی شهرک ها کسب و کار ۲ هزار ۵ شهرک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۹۶۸۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اشتغال ۶۳۰۰ نیروی کار در شهرک‌های صنعتی قشم

مدیر صنعت، معدن و تسهیل تولید سازمان منطقه آزاد قشم از اشتغال ۶۳۰۰ نیروی کار در سه شهرک صنعتی این جزیره خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قشم، مرتضی صابری امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن بین‌المللی مرکز رشد برگزار شد، اظهار داشت: این شمار نیروی کار در 230 شرکت فعال در شهرک‌های فجر، تولا و کاوه منطقه آزاد قشم مشغول به فعالیت هستند.

وی با اشاره به ظرفیت‌های ویژه صنعتی و معدنی در قشم و حمایت ویژه سازمان منطقه آزاد قشم از سرمایه‌گذاران در این جزیره، گفت: این منطقه دارای یک سایت هاب انرژی، یک سایت صنایع شیلاتی و سه شهرک صنعتی بزرگ است که حمایت‌ها و امتیارات ویژه‌ای برای فعالان سرمایه‌گذاری در این مراکز وجود دارد.

مدیر صنعت، معدن و تسهیل تولید سازمان منطقه آزاد قشم یکی از مهمترین اولویت‌های کاری این واحد را حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان عنوان کرد و گفت: در راستای رفع موانع تولید واحدهای تولیدی جزیره قشم، موفق به مصوبه‌ای برای حذف مالیات بر ارزش افزوده چند شرکت دانش‌بنیان در قشم شدیم که در زمینه تولید کود گیاهی از جلبک‌ها و ماهی‌های خشک فعالیت دارند.

صابری با اشاره به اقدامات صورت گرفته در سال گذشته برای کاهش بروکراسی ادارای تصریح کرد: در همین راستا نیز پارسال با حذف دریافت اسناد اعتباری از سرمایه‌گذاران، موفق شدیم پروانه بهره‌برداری 5 شرکت فعال در شهرک صنعتی تولا که به دلایلی موفق به دریافت پروانه نشده بودند را صادر و آنها را به چرخه تولید و اشتغال جزیره بازگردانیم.

وی با تاکید بر اینکه سرمایه‌گذارانی که با وجود دریافت زمین اما هنوز با گذشت سالهای بسیار اقدام به فعالیت نکرده‌اند، قراردادشان فسخ می‌شود، گفت: در همین راستا نیز بیش از 13 هکتار از زمین‌های واگذار شده در حوزه صنعت و معدن به 19 سرمایه‌گذار که با وجود گذشت بیش از دو دهه از واگذاری هنوز اقدامی انجام نداده بودند، فسخ شد.

انتهای پیام/7558/

دیگر خبرها

  • تخصیص بیش از ۳ هزار میلیارد ریال اعتبار برای تأمین برق شهرک‌های صنعتی یزد
  • اختصاص ۳۰۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تامین برق پایدار در شهرک‌های صنعتی یزد
  • تحویل زمین به آبکاران به شرط آغاز ساخت پیش‌تصفیه
  • تخصیص بیش از ۳ هزار میلیارد ریال اعتبار برای تامین برق پایدار در شهرک‌های صنعتی یزد
  • جذب ۳۲۷ میلیارد تومان اعتبار تملک دارایی و نفت در شهرستان کبودراهنگ
  • اشتغال ۶۳۰۰ نیروی کار در شهرک‌های صنعتی قشم
  • تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه مشکلات اقتصادی را حل می‌کند
  • در چه صورتی انتقال دارایی مشمول مالیات نمی‌شود؟
  • تخصیص 108 میلیارد اعتبار برای طرح های آب و خاک محمودآباد
  • مالیات بر عایدی سرمایه شامل چه دارایی و کسانی می‌شود؟