Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت: سامانه های شفافیت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به کاهش فساد و رانت کمک می کند و دیوارهای بتنی بی اطلاعی مردم را فرو می ریزد.
به گزارش روابط عمومی تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی، نوری با اشاره به رونمایی از سامانه های شفافیت با بیان این که یکی از مشکلات در سیستم دولتی بی اطلاعی مردم از عملکردها و تصمیمات و برنامه های حوزه کاری وزارتخانه ها و مسئولان بوده است، افزود: شریعتمداری جهت شفاف سازی و مبارزه با فساد در وزارت کار و زیر مجموعه های آن سامانه های شفافیت را ابلاغ و رونمایی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی با بیان این که این سامانه ها داده های خوبی دارد و مشخصات تمام افراد و تصمیمات در این سامانه ها ثبت شده و 32 زیر مجموعه شامل تامین اجتماعی، شستا، صندوق بازنشستگی تامین اجتماعی، بانک ها را پوشش می دهد، اعلام کرد: با راه اندازی این سامانه ها دغدغه سهام داران این شرکت ها در خصوص بی اطلاعی از تصمیم ها و برنامه هلدینگ ها برطرف می شود.
وی با تاکید بر این که شریعتمداری خواهان ورود مردم به پویش ملی شفافیت است، اظهارکرد: ورود مردم به این پویش باعث آگاهی بیشتر آنان از تصمیمات و برنامه ریزی های اتخاذ شده می شود که این موضوع منجر به تقویت اعتماد عمومی خواهد شد .
وی از راه اندازی پنجره واحد وزارت کار خبر داد و ادامه داد: اداره کار دارای مراجعان زیادی است و با راه اندازی این پنجره واحد نیازی به حضور فیزیکی مراجعان نیست و افراد با مراجعه به این سامانه می توانند شکایات و درخواست های خود را مطرح و ثبت کنند.
نوری با بیان این که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با راه اندازی پنجره واحد رتبه اول در پیاده سازی دولت الکترونیک را دارد ، به ثبت اطلاعات تسهیلات کسب و کارهای روستایی، مشاغل آسیب دیده از کرونا، مشاغل خانگی و مجوزهای وزرات خانه و دیگر اطلاعات در این سامانه اشاره کرد و گفت: این سامانه به ثبت انحراف از تسهیلات بانکی از سوی مردم نیز کمک می کند و شهروندان می توانند اطلاعات تخلف های احتمالی را در این سامانه ثبت و گزارش کنند.
به گفته مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی، با راه اندازی سامانه شفافیت به نشانی https;//shafaf.mcls.gov.ir مردم می توانند به اسامی اعضای هیئت مدیره شرکت های تابعه وزارت متبوع، تکمیل سامانه شناسنامه قراردادها و مجامع شرکت ها، رتبه بندی و سطح بندی شرکت های زیر مجموعه شستا، تامین اجتماع و صندوق های بازنشستگی، راه اندازی سامانه های جامع و هوشمند بخش تعاون کشور و سامانه جامع روابط کار، و انتشار تمام قرار دادهای وزارت با پیمانکاران دسترسی داشته باشند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی سامانه های شفافیت مدیر کل تعاون راه اندازی سامانه ها بی اطلاعی شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۹۶۸۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر تعاون: تمام دغدغه رییس جمهور معیشت مردم است

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،  وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی  در همایش امتنان و تجلیل از کارگران و کارفرمایان و واحدهای نمونه کارگری خراسان رضوی در مشهد گفت:  کار بنا به تعبیر مقام معظم رهبری ستون فقرات اقتصاد و کارگر، ستون فقرات تولید است.

وی اضافه کرد: نفس کار و تلاش در مکتب اسلام صاحب ارزش است لذا پیامبر بر دست کارگر بوسه می زند از این جهت که کار و کارگر را بزرگ بداند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: اگر عشق به کار باشد بهره وری افزایش می یابد و اگر بهره وری افزایش یابد تولید ناخالص داخلی رشد پیدا خواهد کرد و در نهایت سرانه درآمدی مردم بیشتر می شود.

مرتضوی با اشاره به این که دهه گذشته ایران با رکود مواجه بوده است به اهمیت نام‌گذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» اشاره و اظهار کرد: لازم است که کارفرمایان تلاش کنند و دولت نیز مصمم است گره از مشکلات مردم باز کند.

وی با اشاره به تلاش وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای برطرف کردن مشکلات معیشت و مسکن و بیمه کارگران ادامه داد: یکی از اقدامات این وزارتخانه توزیع کالابرگ الکترونیکی بوده که بارها گفته شده که چرا این کالابرگ به صورت نقدی پرداخت نشده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دلیل اصلی نقدی نکردن کالابرگ الکترونیکی را اثرات تورمی آن بر بازار دانست و افزود: بیم از این داشتیم که با نقدی کردن کالابرگ الکترونیکی با یک دست بدهیم و از آن طرف از دست بدهیم.

مرتضوی اظهار کرد: تاکنون اقدامات زیادی برای تسهیل شرایط زندگی کارگران انجام شده که از جمله آن اجرای نظام جامع تامین اجتماعی بوده که کارگران می توانند از مراکز درمانی تامین اجتماعی به صورت رایگان خدمات دریافت کنند همچنین از مراکز درمانی دانشگاهی از فرانشیز ۱۰ درصدی بهره گیرند.

دیگر خبرها

  • وزیر کار: دائمی شدن قراردادهای کارگری در نوبت رسیدگی هیئت دولت قرار گرفت
  • مرتضوی: اصلاح قانون کار و دائمی شدن قرارداد کارگران در نوبت رسیدگی هیات دولت
  • وزیر تعاون: بیکاران به زودی از طریق سامانه‌ای شناسایی می‌شوند
  • بیکاران به زودی از طریق سامانه‌ای شناسایی می‌شوند | توضیحات وزیر کار درباره لایحه جامع اشتغال
  • وزارت کار بخشی از سهم اشتغال کشور را به فارغ‌التحصیلان اختصاص داده است
  • رتبه اول قم از لحاظ سرعت ساخت در نهضت ملی مسکن
  • وزارت کار بدنبال بهبود امنیت شغلی کارگران است
  • آغاز فعالیت ستاد اربعین وزارت تعاون در سیستان و بلوچستان
  • وزیر تعاون: تمام دغدغه رئیس جمهور معیشت مردم است
  • وزیر تعاون: تمام دغدغه رییس جمهور معیشت مردم است