Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهردار آبادان میزان بدهی ادارات، نهادها و سازمان‌ها به این شهرداری بابت عوارض را دو هزار میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: گام اول شهرداری آبادان برای وصول مطالبات قانونی خود مذاکره با این نهادهاست.

به گزارش ایمنا، محمودرضا شیرازی اظهار کرد: برخی سازمان‌ها و نهادها در آبادان با وجود بهره‌مندی از خدمات شهری از پرداخت عوارض سالیانه شهرداری سرباز می‌زنند که این روند در تأخیر پیش آمده در پرداخت حقوق و مطالبات کارکنان این شهرداری تأثیرگذار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: پرداخت عوارض از سوی ادارات، نهادها و نیز مردم در شتاب بخشی روند توسعه شهری و ارائه خدمات مطلوب به شهروندان تأثیرگذار است.

شهردار آبادان معوقات پرسنل و کارگران این شهرداری را ۲۴۰ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: این بدهی از آذرماه سال ۹۷ در مناطق سه گانه و سازمان‌های وابسته به شهرداری آبادان شامل اضافه کاری‌ها، تعطیل کاری‌ها و شب کاری‌ها انباشته شده، تأخیر در پرداخت حقوق کارگران این شهرداری به دو ماه رسیده و تلاش مجموعه شهرداری تأمین اعتبار لازم برای پرداخت به موقع حقوق و مطالبات کارگران است.

شیرازی تصریح کرد: متأسفانه از فروردین امسال بر اساس قانون بودجه سال جاری ۳۵ درصد از اعتبارات آلایندگی کسر شد و به صندوق ملی محیط زیست اختصاص یافت در سال‌های قبل نیز ۴۰ درصد از عوارض آلایندگی شهرداری آبادان به شهر مجاور اختصاص یافت.

وی میزان پرداختی حقوق پرسنل شهرداری آبادان در یک ماه را ۱۱۰ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: اگر این ۳۵ درصد حق آلایندگی به آبادان بازگردد بسیاری از مشکلات شهرداری آبادان برطرف خواهد شد و در پرداخت حقوق پرسنل این شهرداری با مشکل جدی مواجه نخواهیم شد.

منبع: ایرنا

کد خبر 441034

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهرهاي ايران مدیریت شهری شهروند حقوق شهروندی مشارکت شهروندان فرهنگ شهروندی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق شهرداری آبادان میلیارد ریال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۹۷۷۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر مهلت پرداخت عوارض ساخت بناهای گردشگری در ملک‌های تاریخی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، رییس کمیته فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران گفت: این اقدام به منظور رفاه حال مالکان ابنیه تاریخی بر اساس مصوبه جامع احیای بنا‌های تاریخی صورت گرفته است چرا که بازگشت سرمایه در کاربری‌های با زیرساخت گردشگری طولانی‌تر از کاربری‌های تجاری یا مسکونی در بنا‌های تاریخی است.

سیدعلیرضا علوی افزود:ابنیه تاریخی که در مناطق بازار، یک، ۱۱ و ۲۰ بنا شده‌اند ارزشمند هستند و در اولویت احیا قرار دارند.

این عضو شورای شهر یادآور شد: بر اساس طرح جامع احیای بنا‌های تاریخی، مرمت و نوسازی خانه‌های قدیمی تاریخی که به ثبت میراث فرهنگی رسیده باشند نیاز به پرداخت عوارض ندارند و مالکان آنها لازم نیست بهای کسر پارکینگ بپردازند.

علوی تاکید کرد: علاوه بر این، مالکان بنا‌های تاریخی اجازه دارند در ملک خود بدون اخذ عوارض و کسر پارکینگ تا ۲۰ درصد بنای پشتیبان بسازند.

دیگر خبرها

  • دستور برای جلوگیری کسر امتیاز از نفت!
  • حدود ۱۰۰ درصد مطالبات کارگران در مهاباد بروز است
  • ضعف ادارات کرمانشاه در پرداخت سهم اعتباری عشایر
  • بیش از ۱۲ هزار میلیارد ریال عوارض ارزش‌افزوده در آذربایجان‌غربی پرداخت شد
  • جزئیات تازه از پرداخت یارانه دارو و بیمه سلامت
  • کارگران در سنگر نخست رفع محرومیت و شکوفایی اقتصادی قرار دارند
  • جدول اضافه حقوق‌ بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی و لشکری و کشوری
  • تغییر مهلت پرداخت عوارض ساخت بناهای گردشگری در ملک‌های تاریخی
  • آخرین وضعیت پرداخت مطالبات چایکاران/ آغاز چین بهاره از روزهای آینده
  • مطالبات ساکنین پایین‌ دست سد سیمره پرداخت شود