Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفیر ایران در باکو با اشاره به موضع رئیس شورای امنیت درباره درخواست آمریکا برای فعال سازی مکانیسم ماشه در توئیتی نوشت: آمریکا‬⁩ به سوی انزوای بیشتر و شکست کامل در برابر ⁧‫ایران‬⁩ در شورای امنیت.

سید عباس موسوی سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در باکو و سخنگوی سابق وزارت امور خارجه امشب (سه‌شنبه) پس از اظهارات رئیس شورای امنیت درباره درخواست آمریکا از شورای امنیت برای فعال کردن مکانیسم ماشه با انتشار تصاویری از اخبار مرتبط با این اظهارنظر رئیس شورای امنیت و همچنین بیانیه فرانسه به شورای امنیت در این خصوص در توئیتی نوشت: آمریکا‬⁩ به سوی انزوای بیشتر و شکست کامل در برابر ⁧‫ایران‬⁩ در شورای امنیت .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

..

رئیس شورای امنیت در پاسخ به پرسش نمایندگان روسیه و چین برای اعلام موضع درباره درخواست آمریکا برای پیشبرد مکانیسم بازگشت تحریم‌ها علیه ایران اعلام کرد این شورا در جایگاهی نیست که اقدامات بیشتری در این خصوص انجام دهد.

«آنا گویگون» نماینده فرانسه در شورای امنیت سازمان ملل در سخنانی در نشست مجازی شورای امنیت بار دیگر موضع تروئیکای اروپا (فرانسه، آلمان و انگلیس) درباره اقدام آمریکا برای فعال سازی مکانیزم ماشه را یادآوری کرد.

وی در این سخنان گفت: «ذیل قطعنامه ۲۲۳۱، آمریکا کشور عضو برنامه جامع اقدام مشترک به شمار نمی‌آید و بنابراین ابلاغیه آمریکا (برای فعال سازی مکانیسم ماشه) موثر در نظر گرفته نمی‌شود.»

نماینده فرانسه در شورای امنیت سازمان ملل تاکید کرد: «ابلاغیه نمی‌تواند روند مکانیسم ماشه را فعال کند

محمدجواد ظریف نیز امشب سه‌شنبه با اشاره به درخواستی که «مایک پامپئو»، وزیر خارجه آمریکا به نیابت از دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور این کشور برای بازگرداندن تحریم‌ها علیه ایران تقدیم رئیس شورای امنیت کرده بود در توئیتر نوشت: «قلدری قانون‌گریزانه پامپئو یک بار دیگر آمریکا را منزوی کرد: با آنکه ایالات متحده مانع رایزنی در شورای امنیت درباره ابلاغیه غیرقانونی‌اش در روز جمعه شد، اعضای حاضر در نشست امروز در این شورا در خصوص مسائل خاورمیانه تلاش آمریکا را باطل و بلااثر دانستند. وقت آن است دونالد ترامپ از گوش دادن به حرف‌های نوچه‌های زورگو دست بردارد.»/

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: رئیس شورای امنیت شورای امنیت شورای امنیت مکانیسم ماشه برای فعال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۹۷۹۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی اتاق بازرگانی مکه برای گسترش روابط اقتصادی با ایران

«حسن زرنگار» سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در جده با «عبدالله صالح کامل» رئیس اتاق بازرگانی مکه دیدار و گفت‌وگو کرد.

 به گزارش ایسنا، سرکنسول کشورمان در این ملاقات بر لزوم بهره‌مندی از ظرفیت‌های اقتصادی و تجاری دو کشور، افزایش مراودات تجار، بازرگانان و بخش خصوصی، جایگاه شهر مکه مکرمه و ابعاد اقتصادی مرتبط با مایحتاج حجاج، امکان برگزاری انواع نمایشگاه‌ها در دو کشور و همچنین تجربه‌های موفق شرکت‌های ایرانی در اجرای انواع پروژه‌ها در کشورهای گوناگون تاکید کرد.

دیدار سرکنسول ایران در جده با «عبدالله صالح کامل» رئیس اتاق بازرگانی مکه

رئیس اتاق بازرگانی مکه مکرمه نیز ضمن ابراز امیدواری نسبت به توسعه روابط همه جانبه ایران و عربستان مبتنی بر تاکیدات محمد بن سلمان ولیعهد و نخست وزیر عربستان سعودی و  سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران، بر آمادگی اتاق بازرگانی مکه برای گسترش روابط اقتصادی در چارچوب بخش خصوصی تاکید کرد.

 انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اربعین حسینی برابر استکبار جهانی بازدارندگی ایجاد می‌کند
  • شکست سکوت رسانه‌های فارسی زبان در برابر اعتراضات دانشجویان آمریکا
  • مدودف: توقیف دارایی های روسیه در آمریکا بی پاسخ نمی ماند
  • آمادگی اتاق بازرگانی مکه برای گسترش روابط اقتصادی با ایران
  • رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: غافلگیری ایران در زمان عملیات نبود، در راهبرد و تاکتیک بود
  • سرمربی تایلند: ایران نتوانسته راحت رقبا را شکست دهد
  • تلنگری به طرفداران گفتمان سازش
  • اتاق فکر دشمنان چگونه در برابر جمهوری اسلامی شکست خورد؟
  • سیاست‌گذاری هوشمندانه ایران در جهت فعال شدن بند جریمه در صورت عدم اتصال کامل خط لوله صلح در پاکستان
  • شکست تیم ملی ایران برابر ازبکستان در نیمه اول