Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید موسی حسینی کاشانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران، بهره برداری از کتابخانه مرکزی و مجتمع فرهنگی واقع در خیابان امام خمینی(ره) در دستور کار است که با تحقق این هدف گذاری، بخش دیگری از کمبود سرانه فرهنگی استان نیز مرتفع می‌شود.

وی اظهارداشت: با وجود افزایش ۲ هزار مترمربعی زیرساخت فرهنگی در استان طی سال‌های اخیر همچنان این استان با استانداردها موجود در این زمینه فاصله دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر پیگیری پرداخت مطالبات اهالی فرهنگ و هنر آسیب دیده ناشی از کرونا، گفت: تاکنون ۱۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات توسط فعالان فرهنگی، هنری، رسانه ای و قرآنی قم در سامانه کارا ثبت شده که ۳ میلیارد ریال از این تسهیلات پرداخت شده‌است.

حسینی کاشانی، ادامه داد: فرصت برای ثبت نام درسامانه کارا، ادامه دارد و فعالان فرهنگی،هنری، رسانه‌ای و قرآنی دارای بیمه استان تا ۱۵ شهریور و فعالان فاقد بیمه تا پایان شهریور ماه فرصت ثبت نام دارند.

وی افزود: با پیگیری‌های انجام شده، درجه اداره کل از درجه یک به ۲ در سال های اخیر پیدا کرد که این اقدام، موجب تخصصی شدن فعالیت‌های آن شده‌است.

حسینی کاشانی ادامه داد: درسال ۹۲ هیچ یکی از خدمات این اداره کل الکترونیکی نبود و این در حالی است که امسال  ۲۳ خدمت و ۴۳ زیرخدمت به صورت الکترونیکی ارائه می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم، اظهار داشت: روند حرکت مجموعه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به سمت الکترونیکی کردن همه خدمات است و امسال تا پایان سال شاهد یک جهش در الکترونیکی کردن خدمات این اداره کل شاهد خواهیم بود.

وی با اشاره به آمار مقایسه ای سال ۹۲ و ۹۸ گفت: تعداد مجوز کتاب در این استان از ۶ هزار به ۱۰ هزار و ۷۸۰، تیراژ کتاب از ۱۵ میلیون و ۱۸۶ هزار به ۱۸ میلیون ۴۴۵ هزار نسخه و رقم خرید کتاب از ناشران توسط این اداره کل از ۵۰۰ میلیون تومان در سال ۹۲ به ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یافته‌است.

حسینی کاشانی، ادامه داد: تعداد موسسه‌های فرهنگی هنری قم از ۲۲۴ در سال ۹۲ به ۳۷۹ موسسه افزایش یافته است ضمن این که در این مدت، تعداد کتابفروشی‌ها قم از ۱۱۰ به ۲۰۰، تعداد ناشران از ۱۵۰۰ به ۱۳۲۹ و تعداد چاپخانه‌ها از ۲۳۲ به ۲۹۷ مورد افزایش یافته است.

وی گفت: در سال‌های اخیر با وجود همه مشکلات و رکود زیاد در بخش چاپ و نشر، تعداد ناشران، چاپخانه‌ها و تولید کتاب به صورت سالانه همواره با افزایش چشمگیری مواجه بوده‌است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم، با بیان اینکه نشریات چاپی، برخط و غیر برخط استان از ۱۱۸ نشریه در سال ۹۲ به ۳۵۹ مورد در سال ۹۸ افزایش یافته است گفت: تعداد نسخه روزنامه‌های چاپ شده سالانه استان از ۳ میلیون ۲۰۰ هزار نسخه از  سال ۹۲ به ۴ میلیون و ۱۷۴ نسخه در سال ۹۸افزایش یافته‌است

حسینی کاشانی گفت: تعداد نمایش‌های استان از ۱۲ در سال ۹۲ به ۴۹ نمایش در سال ۹۸، تعداد سالن نمایش از ۵ به ۷، نمایش‌های هنری از ۴۶ به ۶۸ مورد و تعداد تماشاگران تئاتر نیز از ۲۷ هزار به ۱۱۳ هزار مورد افزایش یافته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم، ادامه داد: ۲ هزار و ۵۰۰ هنرجو در سال ۹۲ در استان مشغول فعالیت بودند که این تعداد در سال ۹۸ به ۳ هزار و ۷۰۰ هنرجو افزایش یافته  که این نشان از افزایش عملکرد آموزشگاه‌های هنری در استان است.

وی با اشاره به عملکرد این اداره کل در حوزه توسعه زیرساخت‌های سینمایی گفت: سال ۹۲ تنها ۲ سینما با ۳ سالن سینمایی در استان وجود داشت که این آمار امروز به ۶ سینما و ۹ سالن سینمایی افزایش یافته‌است.

حسینی کاشانی، اظهار داشت: ظرفیت صندلی از سال ۹۲ تا ۹۸  از ۸۰۰ به یک هزار و ۷۰۰  صندلی افزایش یافته است که با بهره برداری از سینماهای در دست احداث استان تا پایان امسال تعداد صندلی های سینمایی استان به سه برابر آمار سال ۹۲ افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه تعداد تماشاگران سینمایی استان از ۱۷۸ هزار تماشاگر در سال ۹۲ به ۶۰۴ هزار تماشاگر در سال ۹۸ افزایش یافته است، گفت: از نظر تعداد تماشاگران سینمایی، قم جزو پنج استان برتر کشور از نظر علاقه‌مندی مردم به سینما است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم، با بیان اینکه تعداد موسسه‌های قرآنی قم از ۲۱ موسسه در سال ۹۲ به ۵۶ موسسه در سال ۹۸ و تعداد شرکت کنندگان در مسابقات قرآن و عترت نیز از ۲ هزار و ۳۴۰ به پنج هزار و ۲۲۵ نفر افزایش یافته‌است، گفت: قم رتبه اول مشارکت در آزمون قرآن و عترت در کشور را دارد که این رتبه در سال های اخیر حفظ شده است که نشان از فعالیت گسترده موسسه‌های قرآنی در استان است.

وی با تاکید بر اینکه مصوبه‌های شورای فرهنگی عمومی استان رویکرد عملیاتی در سال‌های اخیر تغییر کرده‌است، گفت: قم در ارزیابی‌های انجام شده شورای فرهنگ عمومی رتبه اول کشور را کسب نموده‌است.

۱۰ هزار هنرمند و هنرجو زیرمجموعه ۹ انجمن فرهنگی هنری در رشته های مختلف هنری در قم فعالیت می کنند.

فعالیت ۹ انجمن فرهنگی هنری، وجود ۵۰ آموزشگاه آزاد هنری و موسسه تک منظوره هنری، حضور ۹ گروه فعال تئاتر و شمار زیادی از استادان ممتاز و برجسته کشوری در قم، یکی از نشانه های ظرفیت های بالای فرهنگی این شهر است.

برچسب‌ها هفته دولت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هفته دولت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قم هفته دولت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قم مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم افزایش یافته سال های اخیر حسینی کاشانی اداره کل فرهنگی هنری سال ۹۲ سال ۹۸

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۹۸۲۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قندهای پنهان در رژیم غذایی خود را بیابید و آنها را حذف کنید

الهه جعفرزاده: در مبحث کاهش وزن، توجه به مصرف قند نکته بسیار مهمی است. بدیهی است که مصرف خوراکی‌ها و نوشیدنی‌های شیرین می‌تواند تلاش‌ شما در امر کاهش وزن را بی‌ثمر کند؛ اما مسئله قابل توجه‌تر این است که شما با مراعاتِ هرچه‌تمام خوراکی‌هایی را به طور روزمره می‌خورید که در ظاهر شیرین نیستند ولی حاوی مقادیری قند پنهان هستند. تدوام در مصرف این قندها، بدون اینکه متوجه شوید، می‌تواند منجر به تجمع چربی در بدن و مانع از کاهش وزن شود.

خطرات قندهای پنهان

۱. افزایش وزن: بر اساس شواهد علمی، مصرف زیاد قندهای افزوده با افزایش وزن و خطر چاقی مرتبط است. قندهای افزوده‌شده بدون تأمین مواد مغذی ضروری، منجر به دریافت کالری اضافی و درنهایت افزایش وزن و سایر مشکلات می‌شوند.

۲. افزایش قند خون: قندهای پنهان می‌توانند باعث افزایش سریع سطح قند خون و در ادامه سبب افت شدید آن شوند و هم‌چنین احساس خستگی، گرسنگی و تمایل به خوردن بیشتر غذاهای شیرین را در شما ایجاد کنند. این اثر مخرب می‌تواند متابولیسم را مختل کند و مانع کاهش وزن شود.

کدام گروه از مواد غذایی حاوی قند پنهان هستند؟

۱. موادغذایی فرآوری‌شده: بسیاری از موادغذایی فرآوری‌شده، از جمله چیپس، پفک، سس‌ها و طعم‌دهنده‌های مصنوعی حاوی قندهای افزوده‌شده برای افزایش طعم و ماندگاری هستند.

۲. لبنیات کم چرب: یکی از انواع لبنیات که دارای قند پنهان است، ماست کم‌چرب است و در هر ۲۲۶ گرم از ماست کم‌چرب، حدود ۱۷ تا ۳۳ گرم قند افزوده وجود دارد؛ که این مقدار با میزان قند موجود در یک بسته شکلات یکسان است. علاوه بر ماست، شیر کم‌چرب نیز به عنوان یک ماده غذایی حاوی قند پنهان محسوب می‌شود.

۳. نوشیدنی‌های شیرین: نوشابه‌ها، آبمیوه‌ها، نوشیدنی‌های ورزشی و حتی برخی از آب‌های طعم دار به ظاهر سالم مملو از قندهای پنهان هستند. این نوشیدنی‌های شیرین دارای کالری بالایی هستند و عملاً هیچ فایده‌ای برای سلامت ما ندارند و به طور قابل توجهی باعث افزایش وزن می‌شوند.

۴. تنقلات بسته‌بندی‌شده: گرانولابار، ماست‌های طعم‌دار و اغلب خوراکی‌های صنعتی که به عنوان تنقلات سالم به بازار عرضه می‌شوند، اغلب حاوی مقادیر زیادی قند افزوده هستند. برای کاهش آسیب‌های احتمالی، سعی کنید به دنبال جایگزین‌های سالم‌تر بدون قند افزوده باشید یا مواد غذایی کامل مانند میوه‌ها، آجیل‌ها یا میان‌وعده‌های خانگی را انتخاب کنید.

۵. غلات

عناوین «غلات کامل» یا «غنی‌شده با ویتامین‌ها و مواد معدنی» روی محصولات غلات حتماً به این معنی نیست که درون آن محصول قند افزوده وجود ندارد. سعی کنید غلاتی را انتخاب کنید که در هر وعده حاوی ۱۰ تا ۱۲ گرم یا کمتر قند هستند.

راهکارهایی برای شناسایی و حذف قندهای پنهان

۱. سعی کنید در هنگام خرید مواد غذایی، برچسب مواد تشکیل‌دهنده خوراکی‌ها را با دقت بخوانید و مواردی که حاوی قندهای پنهان مانند فروکتوز، مالتوز، دکستروز، ساکارز، گلوکز یا هر کلمه‌ای که به "-ose" ختم می‌شود را حذف کنید.

۲. روی مواد غذایی مغذی مانند میوه‌ها، سبزیجات، پروتئین‌های بدون چربی و غلات کامل تمرکز کنید. اینها قندهای طبیعی را همراه با فیبر، ویتامین‌ها و مواد معدنی مفید برای بدن فراهم می‌کنند و به‌طور کل گزینه‌های سالم‌تری هستند که و به کاهش وزن و سلامت کلی کمک می‌کنند.

۳. آماده کردن وعده‌های غذایی در خانه به شما امکان کنترل مواد تشکیل‌دهنده غذا را می‌دهد و شما را قادر می‌سازد قندهای پنهان را کاهش دهید. به جای قندهای تصفیه‌شده از شیرین‌کننده‌های طبیعی مانند میوه‌ها، ادویه‌جات و مقدار کمی عسل یا شربت افرا استفاده کنید.

۴. فریب محصولاتی که برچسب "کم‌چرب" یا "کم‌کالری" دارند را نخورید. این محصولات در عوضِ کم‌چرب بودن ممکن است حاوی قندهای پنهان برای جبران طعمِ ازدست‌رفته باشند.

بیشتر بخوانید:

چرا زنان باید قند را حذف یا کم کنند؟ با حذف قند از رژیم غذایی، چه اتفاقی برای بدن می‌افتد؟ این نوشیدنی‌ها را نخورید؛ چاق می‌شوید با این کارها به سادگی وزن کم کنید/ ۱۰ چالش آسان و مؤثر برای کاهش وزن

منبع: socialboat

۴۷۲۳۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896537

دیگر خبرها

  • قند پنهان در کدام یک از مواد غذایی وجود دارد؟
  • تعداد فروشگاه‌های صنایع‌دستی استان سمنان به ۱۹ باب افزایش یافت
  • مجلس یازدهم با افزایش نمایندگان به ۳۳۰ نفر مخالفت کرد
  • پیش‌بینی ذوالنوری از ترکیب مجلس دوازدهم
  • کاهش سرانه تخت بیمارستانی خراسان شمالی نسبت به میانگین کشوری
  • محمودزاده: پرونده چای دبش لاپوشانی شد، در پرونده کاظم صدیقی هم کوتاهی شد /چرا تا قبل از عذرخواهی صدیقی ورودی به پرونده زمین خواری در ازگل نشد؟
  • قند‌های پنهان در رژیم غذایی خود را بیابید و آن‌ها را حذف کنید
  • قندهای پنهان در رژیم غذایی خود را بیابید و آنها را حذف کنید
  • افزایش ۳.۶ برابری سرانه بودجه شهرداری استان
  • افزایش سرانه ورزشی دانش آموزان گنبدکاووس با افتتاح یک زمین چمن مصنوعی