Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@17:10:05 GMT

قم متولی برگزاری چهار طرح ملی در سطح مساجد کشور شد

تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۹۸۵۱۶

قم متولی برگزاری چهار طرح ملی در سطح مساجد کشور شد

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سعید روحانی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: از این طرح‌ها، ۲ مورد در شرف اجرایی شدن است و ۲ طرح نیز در مرحله تامین اعتبار قرار دارند که با تامین اعتبار، به‌سرعت اجرایی می‌شود.

وی ادامه داد: طرح «مسجد، مدرسه و خانواده» به‌منظور پیوند میان مسجد و مدرسه، طرح «مهد فهما» به‌منظور هدفمند کردن آموزش‌ها در مهدهای کودک، طرح «کوثر پرفروغ» باهدف تبیین شخصیت حضرت معصومه(ص) و همچنین طرح «گنبد فیروزه‌ای» باهدف سبک زندگی مهدوی چهار طرحی است که قم متولی برگزاری آن‌ها در کشور شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بابیان اینکه توانمندسازی و شبکه‌سازی مساجد قم نتیجه ۱۰ سال برنامه‌ریزی در این استان است، گفت: طرح «آفاق اندیشه» باهدف توانمندسازی کادر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، طرح «ثقلین» به‌منظور ترویج معارف اهل‌بیت(ع)، طرح «سفیران آسمانی» و همچنین طرح «سه‌شنبه‌های تکریم» به‌منظور تکریم خانواده‌های شهدا ازجمله طرح‌هایی است که در قالب فهما به‌صورت استانی در قم برنامه‌ریزی‌شده است.

وی گفت: باید از ظرفیت انتخاب قم به‌عنوان پایتخت فرهنگ و هنر مساجد استان به‌منظور برنامه‌ریزی برای انجام اقدام‌های موثر در سطح مساجد کشور تا پایان ۱۴۰۰ بهره جست.

روحانی بابیان اینکه هم‌اکنون یک مسجد قم دارای فعالیت بین‌المللی و تعداد محدودی نیز فعالیت ملی دارند افزود: باید با استفاده از فرصت انتخاب قم به‌عنوان پایتخت فهما، تعداد مساجد استان که دارای فعالیت ملی و بین‌المللی هستند افزایش یابد.

وی خاطرنشان کرد: فهما رویداد ملی است که برای نخستین بار در سطح کشور امسال برگزار که طی آن  قم تا سال ۱۴۰۰ به‌عنوان پایتخت فرهنگی و هنری مساجد کشور انتخاب شد.

وی گفت: در این طرح تمام فعالیت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در هشت رشته ارزیابی‌شده است که قم در تمام این رشته‌ها موفق به کسب رتبه برتر و درمجموع نیز بافاصله زیاد نسبت به سایر استان‌ها، اول شد به همین دلیل قم طی آیینی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این استان به‌عنوان پایتخت فهما انتخاب گردید.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم ادامه داد: کار تشکیلاتی در سطح ستاد و کانون‌ها، آموزش و توانمندسازی ارکان مساجد، شبکه‌سازی فرهنگی در عرصه مساجد، مدیریت جهادی با نگاه تکلیف مدارانه و ارتباط مستمر با کانون‌ها و ارکان مساجد، توجه به ظرفیت نخبگان و خواهران، تعاملات بسیار بالا با دیگر مراکز فرهنگی و ورود به عرضه‌های مختلف اجتماعی و ارائه خدمات شاخص‌هایی است که کانون‌های فرهنگی بر اساس آن ارزیابی شده‌اند.

وی شبکه‌سازی کانون‌های فرهنگی مساجد قم را ازجمله اقدام‌های مهم و ریشه‌ای در این استان دانست و گفت: ۹۵ درصد مساجد استان دارای تشکیلات قوی و آموزش‌دیده درزمینهٔ های مختلف هستند.

سامانه فهما(فرهنگی و هنری مساجد ایران) با همت ستاد هماهنگی و نظارت بر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور در راستای ثبت‌نام اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری، ثبت فعالیت‌ها و رویدادهای کانون‌های فرهنگی و هنری در سطح کشور راه‌اندازی شده است.

برچسب‌ها وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قم کانون فرهنگی هنری مساجد فرهنگ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قم کانون فرهنگی هنری مساجد فرهنگ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قم کانون فرهنگی هنری مساجد فرهنگ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم فرهنگی هنری مساجد کانون های فرهنگی عنوان پایتخت فرهنگی و هنری مساجد استان مساجد کشور کانون ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۹۸۵۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همکاری‌های هنری ایران و روسیه گسترش می‌یابد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی بنیاد رودکی، محمد اله‌یاری مدیرعامل بنیاد رودکی به همراه امیرعباس ستایشگر معاون آفرینش‌های فرهنگی هنری و اردوان جعفریان مشاور امور بین‌الملل این بنیاد دوشنبه دهم اردیبهشت ماه با لیلیا ووتینوا دبیر اول و رایزن فرهنگی و ایوان ریازانوف وابسته فرهنگی سفارت روسیه در ایران پیرامون گسترش فعالیت‌های فرهنگی هنری با محوریت بنیاد رودکی دیدار و گفت‌وگو کردند.

در ابتدای این دیدار محمد اله‌یاری فومنی ضمن خوش‌آمدگویی، با برشمردن ظرفیت‌های هنری کشور روسیه، به توانمندی‌های بنیاد رودکی اشاره کرد و گفت: این مجموعه با توجه به جایگاه فرهنگی هنری خود در کشور و با توجه به دارا بودن زیرساخت‌ها، تالارهای مختلف و برج آزادی، می‌تواند محل مناسبی جهت تبادلات فرهنگی هنری بین ۲ کشور باشد.

مدیرعامل بنیاد رودکی به تجربیات برگزاری برنامه‌های بین‌المللی مشترک با روسیه از جمله حضور ارکستر سمفونیک در جام جهانی ۲۰۱۸، اجرای ارکستر ملی در هفته فرهنگی ایران در روسیه اشاره کرد و توضیح داد: باتوجه به ظرفیت‌های بسیار در حوزه‌های مختلف موسیقایی و هنری در ایران و روسیه، با ایجاد پل ارتباطی و معرفی بنیادهای فرهنگی هنری این کشور که در نوع فعالیت، با بنیاد رودکی همسو هستند می‌توان قدم‌های مهمی را در عرصه توسعه دیپلماسی فرهنگی و برقراری بیشتر تعاملات فرهنگی هنری برداشت.

لیلیا ووتینوا رایزن فرهنگی روسیه نیز با استقبال از این دیدار و ابراز خرسندی از ظرفیت‌های بنیاد رودکی ضمن تشکر از رویکرد این بنیاد و اعلام آمادگی خویش برای توسعه همکاری‌ها در زمینه‌های مختلف هنری و ابراز تمایل برگزاری برنامه‌های مشترک، از بررسی و ایجاد راهکارهای گسترش همکاری‌ها در قالب امضای تفاهم نامه‌ها و اجرایی شدن آن خبر داد و افزود که تلاش خود را خواهد کرد که ارگان‌های هنری این کشور به جهت همکاری و تبادلات فرهنگی هنری ۲ طرفه اقدام کنند.

ایجاد ارتباط و تبادل فرهنگی با بنیادهای هنری روسیه، حضور گروه‌های طرفین در جشنواره‌های معتبر ایران و روسیه، امکان اجرای برنامه برای ارکسترهای سمفونی ۲ طرف، برگزاری نمایشگاه‌های مختلف هنری در عرصه تجسمی و دعوت از رهبران مهمان برای ارکستر سمفونیک تهران و برگزاری هفته‌های مشترک فرهنگی از دیگر پیشنهادهای اله‌یاری به رایزن فرهنگی روسیه بود.

کد خبر 6092908 علیرضا سعیدی

دیگر خبرها

  • برنامه‌های فرهنگی و هنری اوقات فراغت مساجد اردبیل گسترش می‌یابد
  • برنامه‌های فرهنگی،هنری اوقات فراغت در مساجد اردبیل گسترش می‌یابد
  • مراسم دهه کرامت در لرستان با محوریت مردم برگزار می‌شود
  • برنامه‌های فرهنگی، هنری و تربیتی اوقات فراغت در محلات با محوریت مساجد گسترش می‌یابد
  • گسترش همکاری‌های فرهنگی هنری ایران و روسیه با محوریت بنیاد رودکی
  • همکاری‌های هنری ایران و روسیه گسترش می‌یابد
  • ‌پیگیری بیش از ۱۰۰ برنامه کانون‌های مساجد فارس برای ایام تابستان
  • برگزاری ویژه‌ برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها
  • استقبال کانون استان قزوین از برگزاری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران
  • شهرستان‌های لرستان میزبان برنامه‌های شاخص شب میلاد امام رضا (ع)