Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-02@03:11:11 GMT

حفر و تکمیل ۱۰۹ حلقه چاه توسط شرکت ملی حفاری

تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۹۸۷۳۸

حفر و تکمیل ۱۰۹ حلقه چاه توسط شرکت ملی حفاری

موسوی از تکمیل ۱۰۹ حلقه چاه نفت وگاز توسط شرکت‌ ملی حفاری طی یک سال گذشته خبر داد و اظهار کرد: این شرکت به عنوان مجموعه‌ای دانش‌محور و برخوردار از فناوری‌های روز تلاش خود را بر محور استفاده حداکثری از توانمندی‌های داخلی، ارائه کار کیفی قرار داده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز ، «سید عبدالله موسوی» امروز (چهارشنبه ۵ شهریور) در جمع خبرنگاران، از تکمیل ۱۰۹حلقه چاه‌ نفت و گاز توسط شرکت ملی حفاری طی یک سال گذشته خبر داد و اظهار کرد: از این تعداد ۳۰ حلقه توسعه‌ای، ۱۰حلقه اکتشافی توصیفی و ۶۹ حلقه تعمیری تکمیلی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران با بیان اینکه همچنین در این مدت ۱۹ هزار و ۳۱۳ متر حفاری افقی و جهت‌دار در چاه‌های نفت و گاز انجام شده تصریح کرد: عمیق‌ترین و اولین چاه جهت‌دار در سازند کژدمی میدان آزادگان جنوبی توسط متخصصان این شرکت با موفقیت انجام پذیرفت.

 

وی افزود: تعداد دکل‌های حفاری خشکی و دریایی ملکی شرکت ملی حفاری ۷۲ دستگاه است و مجموع چاه‌های حفر شده در گستره شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، شرکت نفت فلات قاره ایران، شرکت مهندسی و توسعه نفت، شرکت نفت و گاز پارس، شرکت نفت و گاز اروندان، شرکت نفت مناطق مرکزی و مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران و مابقی در قالب پروژه‌ای صورت گرفته است.

 

موسوی از انعقاد قراردادهای همکاری و مشارکت با شرکت‌های پژواک انرژی، توسعه پترو ایران، نفت و گاز پرشیا، پترو پارس خبر داد و اضافه کرد: در مدت پیش گفته قراردادهای همکاری با دانشگاه‌های شاهرود، چمران، صنعت نفت و جهاد دانشگاهی جهت انتقال دانش، مستندسازی تجربیات و همکاری‌های علمی آموزشی نیز منعقد شده است .

 

وی ارائه خدمات یکپارچه فنی و مهندسی را از مزیت‌های انحصاری این شرکت عنوان کرد و ادامه داد: برخورداری از توان تخصصی و تجهیزاتی شرکت موجب شده که بتواند همزمان با عملیات حفاری چاه‌ها، خدمات متنوع فنی و تخصصی مرتبط با این صنعت را به شرکت‌های متقاضی ارائه کند که مجموع این خدمات در مدت پیش گفته بالغ بر سه‌هزار و ۸۴۲ عملیات است.

 

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران ابراز کرد: پاسخگویی به نیازهای صنعت نفت در نتیجه کار و تلاش مضاعف متخصصان مجرب، کارآزموده و کارکنان سخت‌کوش، کارآمد و استفاده از ظرفیت‌ها و توان ساخت داخل در بومی سازی ساخت قطعات پرمصرف و تجهیزات اساسی از افتخارات این شرکت محسوب می شود.

 

وی بیان کرد: از جمله می‌توان به ساخت یک دستگاه حفاری سنگین خشکی و صدها قطعه و تجهیزات کاربردی نظیر طراحی و ساخت ابزار پالسر مثبت ویژه چاه‌های انحرافی افقی، ابزار درون چاهی  RTTS، لاینر و سیستم دیجیتال پمپ سیال، پکینگ المنت، بچ میکسر اسید کاری، طراحی و ساخت پمپ هیدرولیک و سیستم روانکاوی گیربکس تاپ درایو، طراحی و ساخت سازه سیستم A-frame دکل حفاری، طراحی سیستم جامع مدیریت نمودارگیری و سامانه جامع  HRM، طراحی و ساخت سیستم جک‌های هیدرولیک دستگاه دریایی مورب، طراحی و ساخت دو تجهیز کلیدی چاه‌های گازی (تمیزکننده جداری و خارج‌کننده ذرات)، ساخت یونیت‌های هشداردهنده مقابله با گاز  H۲S  و ... نام برد.

 

موسوی به توسعه مناسبات کاری و همکاری‌های مشترک با شرکت‌های بخش خصوصی در اجرای طرح‌های توسعه میدان‌های نفتی در این دوره اشاره کرد و اذعان داشت: همکاری بیش از پیش با بخش خصوصی و استفاده حداکثری از ظرفیت‌های داخلی از اهداف توسعه‌ای و کلان این شرکت است.

 

وی خاطر نشان کرد: اهتمام این شرکت به کارهای عام‌المنفعه و اجرای مسئولیت‌های اجتماعی و همچنین آموزش‌های عمومی و تخصصی از جمله در ابعاد ایمنی، کنترل مهار فوران چاه‌ها و ... است.

 

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران عنوان کرد: در راستای تحقق برنامه‌های اقتصاد مقاومتی در سال جهش تولید و تاکید وزارت نفت مبنی بر تعامل با سازندگان و صنعتگران داخلی، شرکت‌های دانش‌بنیان و مراکز علمی، پژوهشی و تحقیقاتی این شرکت به عنوان یک مجموعه مادرتخصصی بزرگ دولتی در صنعت حفاری کشور در ترسیم برنامه‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت خود توسعه دوجانبه و چندجانبه با این بخش‌ها و استفاده متقابل از ظرفیت‌های یکدیگر را تعریف و به جد دنبال می‌کند.

 

وی تاکید کرد: این شرکت به عنوان مجموعه‌ای دانش‌محور و برخوردار از فناوری‌های روز تلاش خود را بر محور استفاده حداکثری از توانمندی‌های داخلی، ارائه کار کیفی، ایجاد صرفه اقتصادی، برقراری توازن میان درآمدها و هزینه‌ها با توجه به خودگردان بودن، انضباط کاری و نگرش بنگاه‌داری اقتصادی معطوف و در مدت پیش گفته سرفصل برنامه‌های خود را به توجه بیش از پیش به این نکات مهم و اساسی در پیشبرد اهداف شرکت اختصاص داده است.

 

موسوی اظهار داشت: شرکت ملی حفاری ایران به عنوان بازوی اجرایی شرکت ملی نفت ایران با توجه به تاکید وزیر نفت در یک سال گذشته تلاش کرده تا در شتاب‌بخشی به اجرای پروژه‌های کلید در دست مربوط به بهره‌برداری از میادین نفت و گاز مشارکت فعال داشته باشد.

 

وی تصریح کرد: در همین حال استفاده از توان بالقوه و بالفعل این شرکت در موضوع پروژه‌های چاه‌های اکتشافی و همکاری تنگاتنگ و دیرپای ملی حفاری با مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران به عنوان نقطه قوت صنعت نفت کشور در کشف و توسعه میدان‌های نفتی و گازی تاکید می‌شود.

 

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران گفت: شرکت ملی حفاری در اثبات قطعی کشف میدان گازی ارم در استان فارس و میدان عظیم نفتی نام‌آوران در حوزه فعالیت شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در همکاری موثر و مستمر با مدیریت اکتشاف نقش‌آفرینی داشته و روند این همکاری دو سویه در سال گذشته در اجرای دو پروژه  ۸+ ۶ استمرار و هم‌اکنون ۱۰ درصد توان عملیاتی شرکت در این حوزه تمرکز دارد.

 

وی با اشاره به همکاری و همیاری دو سویه با شرکت‌های اکتشاف و تولید (E&P) که به دنبال طرح‌های توسعه‌ای شرکت ملی نفت ایران و به ویژه طرح توسعه ۲۸ مخزن در مناطق نفت‌خیز جنوب در راستای نگهداشت و افزایش تولید، شتاب بیشتری گرفته است افزود: مشارکت شرکت ملی حفاری با این شرکت‌ها در مواردی اجرایی یا در شرف اجرا بوده که بیانگر بهره‌برداری مطلوب از توان و دانش فنی و امکانات و داشته‌های داخلی است و می‌تواند آهنگ رشد و پویایی صنعت نفت را شتاب بخشیده و برنامه‌های توسعه‌ای را محقق سازد.

 

موسوی یاد آور شد: بر اساس نتایج مناقصات مربوط این بسته‌ها، ملی حفاری در پروژه‌های طرح توسعه میدان نفتی گچساران در مناطق نفت‌خیز جنوب و نفت شهر در حوزه شرکت نفت مناطق مرکزی راسا وارد و عملیات اجرایی این پروژه‌ها در چارچوب برنامه کارفرما دنبال می‌شود و به تازگی نیز توسعه میدان‌های نفتی رامین و بالارود به ارزش ۴۱ میلیون یورو و سپهر و جفیر با پژواک انرژی به ارزش ۶۰ میلیون دلار در استان خوزستان را با همکاری شرکت‌های بخش خصوصی در دستور کار خود قرار دارد.

 

پایان پیام/72

منبع: شبستان

کلیدواژه: حفر چاه های نفت و گاز سید عبدالله موسوی شرکت ملی حفاری ایران مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران شرکت ملی نفت ایران طراحی و ساخت توسعه میدان سال گذشته مناطق نفت نفت و گاز توسعه ای صنعت نفت شرکت نفت پروژه ها شرکت ها چاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۹۸۷۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه آهن اردبیل امسال به بهره برداری می رسد

به گزارش خبرنگار مهر، سیدحامد عاملی شامگاه سه شنبه در دومین گردهمایی بازنشستگان و پیشکسوتان آموزش و پرورش در گرامیداشت هفته معلم در اردبیل اظهار کرد: جایگاه معلم از نظر فضیلت و قداست جایگاه همتراز با انبیا و اوصیای الهی است و قعا حرکت بشریت در طول تاریخ برمبنای هدایتگری و علم آموزی معلمان و فرهیختگان جامعه بوده است.

وی خاطرنشان کرد: پیشکسوتان و بازنشستگان آموزش و پرورش عمر خود را صرف انسان سازی و بهترین فضیلت معنوی در تربیت و تعالی نیروی انسانی کرده اند که امروز بزرگترین ذخیره و منبع ارزشمند کشور محسوب می شوند.

استاندار اردبیل کار معلم را دارای شرافت، فضیلت و قداست بیشمار توصیف کرد و گفت: این کار با مادیات و پرداختی های اندک قابل قیاس نیست و ضروری است تا شان و منزلت معلمان به عنوان انسان های فرهیخته و دانایی محور مورد توجه قرار گیرد.

عاملی مهمترین مساله استان را حرکت در مسیر رشد اقتصادی و تکمیل زیرساخت ها برای تقویت این حوزه اعلام و تصریح کرد: در اکثر حوزه های رشد اقتصادی جایگاه استان اردبیل بیست و پنجم و بیست و ششم بوده در حالی که ما با ظرفیت های بینظیر کشاورزی، گردشگری و بخش صنعت و معدن و مهمتر از همه سرمایه های انسانیو منابع ارزشمند در این حوزه روبرو هستیم.

وی بیان کرد: اگر همه این قابلیت ها بکارگیری شود استان اردبیل به سرعت رشد خواهد کرد و ما نیز در دولت سیزدهم در این مسیر گام برمی داریم.

استاندار اردبیل به تکمیل زیرساخت ها در تولید ثروت مردم استان اردبیل اشاره و تصریح کرد: مهمترین زیرساخت ارتباطات زمینی، هوایی و ریلی است که راه آهن اردبیل – میانه بعد از سال ها نتظار مردم در نیمه اول امسال تکمیل و افتتاح خواهد شد.

توسعه بزرگراه های اردبیل تا ۱۸۵ کیلومتر

عاملی ضرورت اتصال راه آهن اردبیل به پارس آباد و وصل شدن به روسیه و حرکت تا هلسینکی را یادآور شد و بیان کرد: این توسعه ریلی می تواند استان اردبیل را به چهارراه اقتصادی تبدیل کند.

وی از توسعه بزرگراه های استان تا ۱۸۵ کیلومتر خبر داد و اظهار کرد: در دولت سیزدهم سال اول ۵۲ کیلومتر و سال دوم ۸۵ کیلومتر بزرگراه افتتاح شد و قرار است امسال نیز ۶۰ کیلومتر بزرگراه در این استان به بهره برداری برسد.

رییس شورای برنامه ریزی استان اردبیل به کاهش کنسلی پروازهای فرودگاه اردبیل تا ۱۷ مورد اشاره کرد و گفت: پروازهای اول صبح و آخر شب راه اندازی شده و در کنار آن امکان دایر شدن پرواز به سایر مناطق کشور نیز فراهم است.

عاملی از تکمیل زنجیره فیبر نوری برای تقویت ارتباطات مخابراتی و تلفن همراه خبر داد و بیان کرد: در بخش گازرسانی خط دوم انتقال گاز به استان تا شهریور ماه تکمیل شده و احداث ۱۰ پست برق را نیز در این استان برای تقویت نیرورسانی به واحدهای صنعتی و تولیدی شاهدیم.

تزریق ۱۷ هزار میلیارد تومان منابع برای طرح های اقتصادی اردبیل

وی افزود: بیش از ۱۷ هزار میلیارد تومان منابع برای طرح ها و پروژه های اقتصادی تزریق شده و سایر طرح های عظیم آبرسانی، تکمیل سه سد و پایاب سد خداآفرین برای افزایش تولید محصولات کشاورزی در حال انجام است.

استاندار اردبیل از افزوده شدن ۱۵ بنگاه اقتصادی اردبیل به مجموع باشگاه هزارتایی ها خبر داد و اظهار کرد: ۵ مورد از این طرح های صنعتی و معدنی امسال افتتاح می شود و استان اردبیل به مجموع باشگاه هزارتایی ها در حوزه اشتغال می پیوندد.

عاملی از تکمیل زنجیره گردشگری و احداث سه هتل پنج ستاره در استان خبر داد و خاطرنشان کرد: همه این برنامه ریزی ها و تلاش ها برای افزایش سرانه درآمدی مردم استان است که در دولت سیزدهم حرکت جهشی در این بخش آغاز شده است.

در این مراسم از پیشکسوتان و بازنشستگان آموزش و پرورش تجلیل شد.

کد خبر 6093878

دیگر خبرها

  • عکس | غریق نجاتی که به سمت شما پرواز می کند
  • راه آهن اردبیل امسال به بهره برداری می رسد
  • انجام عملیات حفاری تحت نظارت آب منطقه‌ای/استخراج از معدن با بیل مکانیکی انجام می‌شود
  • حفر و تجهیز ۳۷ حلقه چاه آب شرب طی سال گذشته در همدان
  • تکمیل و توسعه تپه نور الشهدای شهرکرد در سال جاری
  • ۲۵۷ حلقه چاه غیرمجاز در لرستان پُر شد
  • نخستین فراخوان نیاز پژوهشی شرکت ملی حفاری ایران در سال ۱۴۰۳ منتشر شد
  • حفر و تکمیل ۸ حلقه چاه نفت در مناطق نفت‌خیز جنوب
  • ۱۳ حلقه چاه در کرج حفر و وارد مدار بهره برداری شد
  • آخرین حلقه نیروگاه‌سازی کشور تکمیل شد