Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا مدیر جهاد کشاورزی آبادان روز چهارشنبه در این آیین گفت: با بهره‌برداری از این کارخانه برای ۳۰ نفر به صورت مستقیم و ۷۰ نفر به صورت غیرمستقیم شغل ایجاد شد.

حسن دشتی بیان کرد: این واحد تولیدی در راستای تاکید رهبر معظم انقلاب در سال جهش تولید ، و حمایت از صنایع کوچک به ویژه محصول خرما در شهرستان آبادان به صورت صنعتی و صادرات محور راه‌اندازی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به فعالیت ۶ واحد فرآوری و بسته‌بندی خرما با ظرفیت سالانه ۲۵ هزار تن در شهرستان آبادان اشاره کرد و افزود: بیشتر این کارگاه‌ها یبه صورت سنتی و نیمه مکانیزه و صنعتی هستند.

مدیر این کارخانه نیز ایجاد ازرش افزوده برای خرمای استعمران در منطقه را از اهداف احداث آن بیان کرد و گفت: با راه‌اندازی کامل خط تولید امکان مغزدار کردن محصول نیز فراهم خواهد شد.

حمزه  جلویانی افزود: این واحد تولیدی محصول خرمای خود را در بسته‌های یک تا ۱۰ کیلوگرمی با ۱۱ طعم به صورت غنی شده تولید و با همکاری سازمان فائو محصولات تولیدی خود را به بازارهای منطقه صادر خواهد کرد.

شهرستان آبادان دارای ۱۳ هزار هکتار نخلستان مثمر است. یک میلیون و ۷۰۰ هزار اصله نخل بارور در این شهرستان وجود دارد.
مهم ترین ارقام تولیدی و صادراتی خرمای شهرستان آبادان از نوع استعمران، زاهدی و برحی است که محصول آن به صورت خارک، رطب و خرما برداشت شده و به بازارهای محلی و سایر نقاط کشور و برخی از کشورهای همسایه صادر می‌شود. 

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی هفته دولت آبادان خرما

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی هفته دولت آبادان خرما وزارت جهاد کشاورزی هفته دولت آبادان خرما شهرستان آبادان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۹۸۷۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین واحد پرورش قارچ صنعتی در جوین خراسان رضوی افتتاح شد

قاسمعلی نیک‌پسند مدیر جهاد کشاورزی جوین گفت: این واحد پرورش قارچ به صورت صنعتی با سطح زیر کشت چهار هزار و ۸۰ مترمربع با ظرفیت تولید سالانه ۹۰ تن محصول فعال شده است.

وی افزود: برای ایجاد این واحد تولیدی ۲۲ میلیارد ریال تسهیلات و ۴۰ میلیارد ریال از محل خودیاری مجری هزینه شده است که از این طریق ۱۲ فرصت شغلی فراهم و در نخستین سال بهره برداری پنج دوره محصول قارچ تولید می‌شود.

قارچ محصولی زودبازده است که کشت آن به علت شاخص‌های اقتصادی، زیست محیطی، تغذیه‌ای و دارویی اهمیت زیادی پیدا کرده است.

گستره زمین‌های باغی و زراعی جوین ۳۵ هزار هکتار و محصولات عمده آن گندم، جو، چغندر قند، زیره، پیاز، هندوانه و پسته است که ۱۲ هزار بهره‌بردار در بخش‌های کشاورزی، باغداری، دامپروری و طیور این شهرستان فعالیت دارند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • زارع‌پور: از پایگاه چابهار ماهواره به فضا پرتاب می‌کنیم
  • ایستگاه مترو اتریش سال آینده بهره برداری می شود | این ایستگاه کجاست؟
  • نخستین واحد پرورش قارچ صنعتی در جوین خراسان رضوی افتتاح شد
  • زارع‌پور: پایگاه چابهار تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد
  • زندانیان شاغل در روز کارگر هدیه گرفتند
  • طبقه‌بندی مشاغل در واحدهای تولیدی زنجان به طور ویژه پیگیری شود
  • انواع دستگاه بسته بندی و ماشین آلات بسته بندی صنعتی
  • ۵ محصول زنجیره ارزش راهبردی استان کرمان در نمایشگاه تهران
  • نظارت بهداشتی بر تولید فرآورده‌های غذایی در کارگاه‌های سنتی
  • کشف ۱۰۵۰ بسته شکر بسته‌بندی غیراستاندارد