Web Analytics Made Easy - Statcounter

«علی‌اکبر مظفری» روز چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه افزود: شهرداری اراک تفاهم‌نامه‌ای با صندوق کارآفرینی امید امضاء کرده که براساس آن قرار است به هر دستگاه اتوبوس فرسوده ناوگان اتوبوسرانی این کلانشهر ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات ویژه پرداخت شود اما این مهم هنوز قطعی و ابلاغ نشده است.

وی بیان کرد: در صورتی که تفاهم‌نامه شهرداری اراک با صندوق کارآفرینی امید عملیاتی نشود، شهردای تعمیرات اساسی و بازسازی اتوبوس‌های فرسوده را انجام خواهد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ۷۰درصد ناوگان اتوبوسرانی و حدود ۴۰ درصد ناوگان تاکسیرانی این کلانشهر فرسوده شده، اظهار داشت:۱۵۰ دستگاه اتوبوس در ۳۰ خط مسافری کلانشهر اراک فعالیت می‌کنند که از این تعداد کارکرد بیش از ۱۰۰ دستگاه بالای ۱۰ سال است و نیازمند بازسازی هستند.
وی گفت: ۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه تاکسی نیز در کلانشهر اراک فعالیت می‌کنند که از این تعداد یک‌هزار دستگاه فرسوده شده اما با توجه به اینکه هیچ حمایت و تسهیلات ویژه‌ای هم از سوی خودروسازان و هم از سوی بخش دولتی به این قشر از جامعه نمی‌شود، تاکسی‌داران تمایل چندانی برای تعویض خودروی خود ندارند.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری اراک گفت: شیوع ویروس کرونا و تبلیغات رسانه‌های مختلف مبنی برا استفاده نکردن مردم از خودروهای عمومی شرایط اقتصادی بهره‌برداران اتوبوس و تاکسی‌داران را با مشکل مواجه کرده و به همین دلیل مقدمات پرداخت کمک مالی بلاعوض از ۱۰ تا ۳۰ میلیون ریال به این قشر فراهم شده است.

مظفری افزود: پرداخت ۲۰ میلیون ریال تسهیلات ویژه نیز به تاکسی‌داران شهر اراک آغاز شده که تا کنون ۴۵۰ نفر این تسهیلات را دریافت کرده‌اند.

اظهارات مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری اراک

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری اراک نیز گفت: سرانه فضای سبز این کلانشهر به ازای هر نفر ۲۳ متر است که نسبت به میانگین کشور مطلوب است اما فضای سبز شهر اراک به لحاظ پراکندگی نامتوازن است به طوری که در منطقه یک شهرداری اراک فضای سبز بسیار زیاد است اما در منطقه ۲ که مرکز شهر را در بر می‌گیرد فضای سبز چندانی وجود ندارد.

«احمد حسنی» افزود: ایجاد روشنایی پارک‌های کلانشهر اراک از اوایل امسال در سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری اراک کلید خورد و هم اکنون عملیات روشنایی پارک امیرکبیر، خیبر، آزادی و شهید باهنر به اتمام رسیده است.

وی ادامه داد: ضدعفونی و گندزدایی کردن محیط و وسایل بازی کودکان و تجهیزات ورزشی، همه روزه انجام می‌شود و هیچ گونه نگرانی در استفاده از فضای پارک ها برای هشهریان وجود ندارد.  

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری اراک اضافه کرد: ساخت ۲ پارک باغ ایرانی در انتهای خیابان هپکو و در مجاورت بیمارستان سینا و یک پارک بزرگ هم در منطقه کرهرود آغاز شده و پیمانکاران این طرح‌ها نیز انتخاب شده‌اند.

حسنی بیان کرد: هم اکنون یک‌هزار و ۳۷۸ هکتار فضای سبز در اراک وجود دارد که بیش از ۹۰ درصد از آب مورد نیاز برای آبیاری این فضا از چاه‌های آلوده تامین و تنها ۱۰ درصد از آب شرب شهری برای آبیاری فضای سبز استفاده می‌شود که تا ۲ سال آینده مقدمات حذف این مقدار نیز فراهم می‌شود.

وی اصلاح معابر پارک‌های مختلف اراک از قبیل دانشجو، معلم، آزادی، کلاله و نصب، تعمیرات و راه‌اندازی آب‌نمای پارک‌های ملت، آویشن، بهاران، آفتاب، احسان، جنت و امیرکبیر را از دیگر اقدامات سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری اراک در سال جاری عنوان کرد.

کلانشهر اراک با جمعیتی بالغ بر ۶۵۰ هزار نفر، مرکز استان مرکزی است.

برچسب‌ها اراک استان مرکزی مدیریت شهری شهرداری اراک

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اراک استان مرکزی مدیریت شهری شهرداری اراک اراک استان مرکزی مدیریت شهری شهرداری اراک منظر و فضای سبز شهرداری اراک مدیرعامل سازمان کلانشهر اراک سازمان سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۹۸۸۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای محله محوری مسجد بنیان در ۵۵ منطقه اراک

به گزارش خبرنگار مهر، پیمان عین القضاتی ظهر چهارشنبه در نشست با اصحاب رسانه با اشاره به شعار شورای ششم در حوزه فرهنگی و اجتماعی مبنی بر توسعه نشاط و شادابی و گردشگری با تاکید بر هویت شهری اظهار کرد: ساخت پارک‌های تخصصی و ورزشی یکی از رویکردهای اصلی شورای ششم بوده که در این راستا نخستین پارک شطرنج با بیش از ۲۷ میز شطرنج تخصصی آماده بهره برداری است.

وی همچنین ادامه داد: در همین راستا نخستین پارک تخصصی تریال ویژه دوچرخه سواری و اولین زمین تخصصی ساحلی ویژه فوتبال و والیبال، مقابل ورزشگاه شهدای پنج مرداد افتتاح شده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر اراک با بیان اینکه توجه ویژه به ایجاد پارک‌های تخصصی همچنان در دستور کار است، افزود: اولین زورخانه در اراک با استانداردهای ملی در اراک ایجاد شده است.

وی با اشاره به طراحی پروژه نورالشهدا با ۱۶۰ هکتار به عنوان یکی از بزرگترین پروژه‌های گردشگری و تفریحی و ورزشی سطح کشور افزود: بیش از ۱۲ هکتار کاربری این منطقه به مراکز خدماتی و تفریحی تعلق می‌گیرد.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی اراک گفت: در راستای توجه به مناطق کم برخوردار تأسیس زمین‌های چمن مصنوعی در دستور کار قرار گرفته است که امسال در کوی سجادیه، کوی ابوالفضل، شهرک اندیشه و کوی هجرت ایجاد می‌شود.

عین القضاتی بیان کرد: تأسیس سالن‌های چند منظوره فرهنگی اجتماعی با ۱۵۰۰ مترمربع در حال بهره برداری و احداث است.

وی با اشاره به اینکه هویت محله‌ای مدنظر قرار دارد، افزود: طرح محله محوری مسجد بنیان در ۵۵ محله دستور کار قرار گرفته است که شورای محلات در این محله‌ها افتتاح می‌شود.

کد خبر 6094439

دیگر خبرها

  • طرح محله‌محوری مسجد بنیان در ۵۵ محله در دستور کار قرار دارد
  • اختصاص ۱۲۲ میلیارد تومان بودجه برای تجهیز ناوگان شهرداری
  • اجرای محله محوری مسجد بنیان در ۵۵ منطقه اراک
  • امسال بودجه شهرداری اراک ۶ هزار میلیارد تومان است
  • خدمت‌رسانی ناوگان اتوبوس‌رانی قم به ۱۰۰ هزار نفر در روز
  • قطع سهمیه خودرویی «مادران» و «فرسوده‌ها»؟
  • ۴۵ درصد ناوگان اتوبوسرانی مشهد فرسوده است
  • اختصاص ۲۱ درصد اوراق مشارکت کشور به مشهد
  • آغاز برداشت گل محمدی از فضای سبز شهری قم
  • اهدای تسهیلات نوسازی به واحدهای فرسوده روستایی کرمانشاه