Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، علی اوسط هاشمی ظهر امروز در دیدار با ماموستا فائق رستمی امام جمعه سنندج، بیان کرد: تنها راه کاهش بیکاری و افزایش اشتغال توجه به مهارت‌آموزی، توانمندی فردی و تقویت ارزش‌هایی است که با خلق کار مهارت را ترویج کند.

وی ادامه داد: بعد از انقلاب تاکید بر کسب دانش بوده و در این مسیر کسب مدرک هم رقابتی شد و هرکس خود را موظف به رسیدن به مدارج دانشگاهی می‌دانست تا در جامعه موقعیتی به دست آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه میل به کار یدی و کارگاهی و تولیدی را تقویت نکردیم، افزود: یکی از کاستی‌ها و عدم ترویج مهارت آموزی بوده و نیاز امروز برای برون رفت از بیکاری که همه هم بر دولت متمرکز شده است همین مهارت آموزی است.

رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور گفت: محصول این نگاه و عدم توجه به مهارت آموزی، موجب شده امروز با بیشترین بیکار فارغ‌التحصیل دانشگاهی مواجه شویم.

وی بیان کرد: در سفرهای استانی مستمر تلاش کرده‌ایم ارتباط با گروه‌های مرجع و کسانی که بر جامعه تاثیر دارند را برای تقویت نگاه جامعه به کار و بهره جستن از پتانسیل فردی و استعداد برای کسب فرصت‌های تاثیرگذار بهره بگیریم.

هاشمی گفت: بیش از ۶٠٠ مرکز و بیش از ۵,۴۰۰ کارگاه در کشور داریم که در خدمت جامعه جویای کار است و به همین دلیل یکی از اولویت‌های ما تقویت مهارت آموزی در سراسر کشور است.

وی با تاکید بر ضرورت ترغیب جامعه به مهارت آموزی و اجماع گروه‌های مرجع، اظهار داشت: باید برنامه‌ریزی کنیم در ۱۰ سال آینده به چه مشاغل و مهارت‌هایی نیاز داریم و از حداقل منابع حداکثر فرصت را ببریم.

وی اضافه کرد: با تعامل با بزرگان کشور در تلاش هستیم تا ارزش مدرک مهارت را با مدارک دیگر همسان‌سازی کنیم و در این مسیر نیاز است مورد حمایت جدی مسئولان استانی قرار گرفته شود.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: برنامه‌ریزی ما این است که به هر فرد بدون مهارت تسهیلات داده نشود، بلکه به کسی که بتواند با پشتوانه مهارت اشتغالزایی کند این تسهیلات تعلق گیرد.

کد خبر 5009062

منبع: مهر

کلیدواژه: علی اوسط هاشمی سازمان فنی و حرفه ای کشور امام جمعه سنندج محرم 99 ویروس کرونا هفته دولت ماه محرم مراسم عزاداری شیراز بوشهر آمار کرونا شیوع کرونا شهرکرد گرگان کرمانشاه آزادگان جنگ تحمیلی قزوین مهارت آموزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۹۹۰۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۰ هزار شغل در استان بوشهر ایجاد شد/ رونق کسب‌وکارها در سال جاری

به گزارش خبرنگار مهر، احمد محمدی زاده ظهر دوشنبه در نشست با مسئولان حوزه اقتصادی استان اظهار داشت: امسال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به نام سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری شده و حوزه اقتصادی نقش مؤثری در تحقق شعار سال دارد.

وی به توفیقات دولت سیزدهم در حوزه اشتغال و تولید اشاره کرد و افزود: روند مستمر توسعه اشتغال در کشور مبتنی بر زیست بوم ملی اشتغال از موفقیت‌های اساسی دولت سیزدهم در یکسال اخیر است.

استاندار بوشهر از کاهش ۰.۹ درصدی نرخ بیکاری در کشور خبر داد و تصریح کرد: نرخ بیکاری در کشور از ۹ درصد در سال ۱۴۰۱ به ۸.۱ درصد در سال ۱۴۰۲ کاهش یافت که موفقیت بزرگی محسوب می‌شود.

محمدی زاده با اشاره به کاهش نرخ بیکاری در بین جوانان و زنان و فارغ التحصیلان دانشگاهی خاطر نشان کرد: میزان اشتغال ناقص در کشور نیز در یکسال اخیر حدود ۱.۳ درصد کاهش یافت.

وی اضافه کرد: خالص اشتغال ایجادی در کشور در سال ۱۴۰۲، بالغ بر ۷۷۵ هزار شغل جدید است.

استاندار بوشهر گفت: سامانه جستجوی شغل در کشور در سال گذشته، راه اندازی و بیش از ۳۰۰ هزار فرصت شغلی در این سامانه ثبت و ۳۱۰ هزار نفر از کارجویان نیز ثبت نام کردند.

محمدی زاده به توسعه مشاغل خانگی در کشور در دولت سیزدهم پرداخت و افزود: ۱۸۰ هزار مجوز مشاغل خانگی در سال گذشته در کشور صادر و بالغ بر ۳۶ هزار میلیارد ریال تسهیلات در این زمینه پرداخت شد.

وی اضافه کرد: ۳۵۹ بازارچه مشاغل خانگی در سطح کشور در یکسال اخیر برپا شده که نقش مؤثری در بازاریابی کالاهای تولیدی مشاغل خانگی داشته است.

استاندار بوشهر گفت: در استان بوشهر نیز طی یکسال اخیر، اتفاقات ارزشمندی در حوزه اشتغال و تولید و کاهش بیکاری رقم خورده که کاهش نرخ بیکاری به ۶.۱ درصد از مهم‌ترین توفیقات است.

محمدی زاده بیان کرد: طی ۲ سال اخیر حدود ۶۰ هزار شغل در استان بوشهر ایجاد شده و امسال با رونق فضای کسب و کار و جهش تولید، اشتغال نیز رشد محسوسی خواهد داشت.

وی ابراز داشت: احیای واحدهای راکد و نیمه راکد در استان بوشهر با شتاب بسیار خوبی انجام شده و امیدوارم امسال شاهد احیای تمام واحدهای تولیدی باشیم.

کد خبر 6098325

دیگر خبرها

  • ۶۰ هزار شغل در استان بوشهر ایجاد شد/ رونق کسب‌وکارها در سال جاری
  • مهلت یک‌هفته‌ای استاندار برای ایجاد کارگروه ویژه اشتغال در لرستان
  • ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات تعاونی‌ در سبزوار پرداخت شد
  • مهارت‌آموزی دانش‌آموزان زمینه‌ساز تقویت چرخه تولید و اقتصاد کشور است
  • توسعه‌یافتگی در جامعه با اتصال دانشگاه و صنعت محقق می‌شود
  • توانمندسازی مددجویان، مانعی در برابر تولید فقر است
  • بیش از ۵ هزار نفر در خوزستان آموزش‌های مهارتی را در محیط کار واقعی فرا گرفتند
  • آغاز ثبت‌نام سربازان برای دریافت مشوق مهارت‌آموزی
  • دریافت مشوق‌های مهارت‌آموزی؛ ثبت‌نام سربازان از امروز آغاز شد
  • ثبت‌نام سربازان برای دریافت مشوق‌های مهارت‌آموزی آغاز شد