Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-03@22:43:13 GMT

اجتناب از سفرهای غیرضرور در تاسوعا و عاشورا

تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۹۹۴۴۶

به گزارش صدا و سیما؛ سردار سرتیپ حسین اشتری در نشست ستاد مقابله با کرونای استان تهران با ارائه گزارشی از عملکرد نیروی انتظامی از آغاز شیوع این بیماری تاکنون گفت: همه نگاه‌ها به تهران است و ما باید برنامه منسجمی در این خصوص داشته باشیم.
وی از سردار رحیمی، سردار خانچرلی و سردار عزیزی به سبب تلاششان در ایام کرونا قدردانی کرد و گفت: حافظان امنیت همچنان در کنار حافظان سلامت هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فرمانده ناجا گفت: از آغاز شیوع بیماری کرونا برخورد قاطعی با برخی سودجویان که اقلام موردنیاز بهداشتی مردم را احتکار کرده بودند صورت گرفت و در همین خصوص برخی نیز در فضای مجازی به دنبال تشویش اذهان عمومی و نگران کردن خانواده‌ها بودند که از همان روز‌های نخست شیوع بیماری تعدادی از این افراد را احضار کردیم و برخی بازداشت شدند و به برخی نیز تذکرات لازم داده شد.
سردار اشتری از فرهنگ بالای مردم و اعتمادشان به کارکنان نیروی انتظامی و همکاری آن‌ها در جلوگیری از سفر‌های نوروزی و همچنین در خانه ماندن آن‌ها در روز طبیعت قدردانی کرد.

وی افزود: پس از این هم ما باید با بیماری کرونا زندگی کنیم و در شرایطی که گفته می‌شود موج دیگری در راه است نیازمند کار‌های زیرساختی بیشتری هستیم.
سردار اشتری از تلاش صدا و سیما و شبکه‌های اجتماعی دلسوز مردم که در ایام کرونا اطلاع رسانی مناسبی داشتند قدردانی کرد و افزود: البته این تلاش‌ها باید بیشتر شود.
فرمانده ناجا گفت: نیاز‌های اولیه مردم در این ایام از قبیل ماسک و مواد ضدعفونی کننده باید راحت‌تر در اختیار مردم قرار گیرد و قیمت ماسک باید باز هم کمتر شود.
سردار اشتری درباره عزاداری هیئت‌ها نیز در این شب‌های ماه محرم افزود: انصافاً بیش از ۹۵ درصد هیئت‌ها موارد تاکید شده را رعایت کرده اند و در آستانه تاسوعا و عاشورا بر ادامه این رعایت‌ها و همچنین اجتناب از سفر‌های غیرضرور تاکید کرد.
وی ادامه داد: پس از کادر درمانی و پزشکی بیشترین گروهی که در معرض خطر قرار دارند پلیس است که تعدادی از همکارانمان نیز در این راه به شهادت رسیدند.

در این نشست مدیرکل تبلیغات اسلامی استان تهران پیشنهادی در خصوص امکان حضور دسته‌های عزاداری در روز عاشورا داد و مکانی هم برای آن در تهران پیشنهاد کرد که فرمانده ناجا در این خصوص گفت: ما اصل این پیشنهاد را خوب و منطقی می‌دانیم و اگر در ستاد ملی کرونا تصویب شود نهایت همکاری را خواهیم داشت.

سردار اشتری در جمع خبرنگاران
 قدردانی سردار اشتری از مداحان و وعاظ 
سردار سرتیپ حسین اشتری در حاشیه نشست ستاد مقابله با کرونا استان تهران در جمع خبرنگاران گفت: نیروی انتظامی به عنوان حافظان امنیت از ابتدا کنار همکاران و حافظان سلامت بوده است.
وی افزود: در این چند روز که از عزاداری مردم در ماه محرم می‌گذرد مردم همه شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت کردند که جا دارد از مداحان، وعاظ و هیئت‌ها نیز تشکر کنیم و درخواست ما این است در چند روز باقی مانده به ویژه در تاسوعا و عاشورا نیز همه این ملاحظات رعایت شود.
فرمانده ناجا از مردم خواست تا حد امکان از سفر‌های غیر ضرور اجتناب کنند چرا که برای کشور ایجاد مشکل می‌کند و شیوع بیماری کرونا خودش را در سفر‌ها بیشتر نشان داده است.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: فرمانده ناجا سردار اشتری سفر ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۹۹۴۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رییس عدلیه به هرمزگان سفر می‌کند

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در جریان سی‌اُمین سفر استانی خود از بدو تصدی ریاست دستگاه قضا، چهارشنبه (۱۲ اردیبهشت) در سفری رسمی و در رأس هیئت عالی قضایی به استان هرمزگان سفر می‌کند.

رئیس دستگاه قضا و سایر مسئولان عالی قضایی در جریان این سفر، برنامه‌هایی را در راستای رفع مسائل و مشکلات حقوقی و قضایی مردم استان هرمزگان، ترتیب خواهند داد.

در جریان این سفر، نسبت به رفع مشکلِ مُزمن اهالی یکی از مناطق استان هرمزگان که بیش از نیم قرن استمرار داشته است، اقداماتی با حضور رئیس قوه قضاییه صورت خواهد گرفت.

برگزاری نشست هم‌اندیشی با فعالان اقتصادی و کارآفرینان و دست‌اندرکاران مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور از دیگر برنامه‌های سفر رئیس دستگاه قضا به استان هرمزگان است.

شایان ذکر است حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای از بدو تصدی ریاست دستگاه قضا در دهم تیرماه سال ۱۴۰۰ تاکنون به صورت رسمی و در صدر هیئت‌عالی قضایی به استان‌های ایلام، قزوین، خوزستان، گلستان، خراسان‌رضوی، سیستان‌وبلوچستان، قم، یزد، خراسان جنوبی، زنجان، مرکزی، اصفهان، البرز، کردستان، آذربایجان شرقی، کرمان، اردبیل و بوشهر سفر کرده است.

ریاست دستگاه قضا در دوره جدید علاوه بر سفرهای رسمی استانی که به همراه هیئت عالی قضایی انجام می‌شود، سفرهایی غیررسمی و بدون تشریفات را هم در برنامه کاری خود گنجانده است؛ استان‌های البرز، اصفهان، هرمزگان، بوشهر، کرمان، خراسان رضوی (۲ مرتبه)، خراسان شمالی، مازندران، فارس و گلستان نیز استان‌هایی هستند که رئیس قوه قضاییه طی مدت اخیر بدون انجام تشریفات و بصورت غیررسمی به آن مناطق سفر کرده است.

نقطه اشتراک تمام سفرهای استانی رئیس عدلیه در دوره جدید -اعم از سفرهای رسمی همراه با هیئت عالی قضایی و سفرهای غیررسمی و بدون تشریفات- انجام ملاقات‌ها و دیدارهای مستقیم و بلاواسطه با متن مردم در سراسر ایران اسلامی و رفع مسائل و مشکلات حقوقی و قضایی آن‌ها و همچنین اتخاذ رویکرد مسئله‌محور و تخصص‌گرایانه در قبال چالش‌ها و آسیب‌های موجود است که به نحوی از انحاء مرتبط با وظایف و مسئولیت‌های دستگاه قضا بویژه در حوزه صیانت از حقوق عامه می‌شوند.

کد خبر 6093713

دیگر خبرها

  • گره اندر گره
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ / اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • از تردد غیرضرور در نزدیکی کلونی‌های پرندگان تالاب انزلی خودداری کنید
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • رئیس قوه قضائیه وارد بندرعباس شد
  • تشکیل ۱۲ کمیته فرهنگی برای برگزاری اجتماع ۲۰ هزار نفری امام رضایی ها در البرز
  • اردوغان از دست دادن با مارک روته اجتناب کرد+ فیلم
  • رییس عدلیه به هرمزگان سفر می‌کند
  • رییس قوه قضاییه به هرمزگان سفر می‌کند
  • جهان از اسرائیل می‌خواهد از حمله به رفح اجتناب کند