Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری «افق نیوز» افغانستان امروز چهارشنبه به نقل از اطلاعات جدید انتشار یافته در گزارش سیگار نوشت: این بخش از نیروهای پلیس در استان‌های قندهار، زابل، هلمند و ارزگان از مواد مخدر استفاده می‌کنند و اعتیاد به این مواد دارند.

 این گزارش حاکی است: تشکیلات پلیس در این استان ها بسیار آسیب پذیر است.  قریب به ۵۰ تا ۷۰ درصد از این نیروها به صورت عملی در پاسگاهها انجام وظیفه نکرده و در این مراکز حضور ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنها نیروهای خیالی هستند.

به گزارش ایرنا، سرباز و پلیس خیالی، مدرسه و آموزگار خیالی در افغانستان موضوع تازه ای نیست و تاکنون بارها در این زمینه گزارش‌ هایی مطرح شده است. در مراکز مذکور عمدتا نیروی خیالی وجود دارد به این معنا که این افراد در فهرست حقوق بگیران دولت قرار دارند ، اما عملا در مراکز دولتی یاد شده حضور ندارند.

طبق گزارش نهادهای بین المللی،  افغانستان بزرگترین تولید کننده مواد مخدر جهان است و تولید شیره تریاک در استان‌های جنوبی از جمله هلمند در صدر فهرست استان‌های این کشور قرار دارد. کاشت، تولید، دسترسی آسان و ارزان به مواد مخدر سبب شده تا طبق گزارش های مطرح قریب به  ۵۰ درصد از نیروهای پلیس افغانستان در جنوب این کشور گرفتار این بلای خانمان سوز باشند.
نهاد بازرس ویژه آمریکا برای بازسازی افغانستان پیشتر در گزارشی از کم شدن شمار سربازان، در بدنه نیروهای امنیتی و کاهش مناطق تحت کنترل دولت افغانستان خبر داده بود.
گزارش  نهاد آمریکایی درحالی منتشر شده که آمریکا خود یکی از مهمترین عوامل گسترش کشت، تولید و قاچاق انواع مواد مخدر  در افغانستان بوده است.

برچسب‌ها افغانستان مواد مخدر اعتیاد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: افغانستان مواد مخدر اعتیاد افغانستان مواد مخدر اعتیاد مواد مخدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۹۹۵۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مادورو سرکوب تظاهرات دانشجویان آمریکایی را محکوم کرد

رئیس‌جمهور ونزوئلا سرکوب تظاهرات دانشجویان آمریکایی توسط نیروهای پلیس این کشور را محکوم کرد.

به گزارش ایسنا، نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا خاطرنشان کرد: ما سرکوب جوانان آمریکایی توسط نیروهای پلیس این کشور را که برای محکوم کردن نسل‌کشی علیه فلسطینیان بیرون آمده‌اند، محکوم می‌کنیم.

براساس گزارش شبکه خبری المیادین، رئیس‌جمهور ونزوئلا همچنین تاکید کرد: احترام کامل خود را به جوانان آمریکایی اعلام می‌کنیم. آنها در مبارزه خود برای برقراری صلح مستحق احترام هستند.

مادورو از جوانان سراسر جهان خواست تا به خیابان‌ها بیایند و نسل‌کشی علیه ملت فلسطین را محکوم کنند.

دانشجویان آمریکایی ۱۸ آوریل جاری در محوطه دانشگاه کلمبیا در شهر نیویورک برای اعلام مخالفت خود با جنگ علیه نوار غزه تجمع کرده و از مدیران دانشگاه خود خواستند همکاری‌های آکادمیک‌شان با دانشگاه‌های رژیم صهیونیستی را متوقف کرده و سرمایه‌های خود را از شرکت‌هایی که حامی اشغال اراضی فلسطینی هستند، خارج کنند.

پس از مداخله نیروهای پلیس و بازداشت ده‌ها دانشجوی آمریکایی، خشم در دانشگاه‌های این کشور گسترش یافته و تظاهرات به ده‌ها دانشگاه دیگر در ایالت‌های مختلف این کشور رسید.

در ادامه جنبش دانشجویی بی‌سابقه‌ای در حمایت از فلسطین در دانشگاه‌های آمریکایی به دانشگاه‌های کشورهایی چون فرانسه، انگلیس و آلمان کشیده شد و همگی آنها اکنون شاهد برگزاری تظاهرات‌هایی در حمایت از ساکنان غزه و درخواست برای توقف جنگ در این منطقه و تحریم شرکت‌هایی هستند که سلاح در اختیار رژیم صهیونیستی قرار می‌دهند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • توقیف کامیون حامل ۲۶۷ کیلو مواد مخدر شیشه در غرب تهران
  • ۱۵ متهم تحت تعقیب در خرمشهر بازداشت شدند
  • وقوع حادثه امنیتی در لندن چند مجروح برجای گذاشت
  • مادورو سرکوب تظاهرات دانشجویان آمریکایی را محکوم کرد
  • ۵۷۰ کیلوگرم تریاک با همکاری پلیس استان سمنان کشف شد
  • رزمندگان لبنانی و فلسطینی، نظامیان صهیونیست را هدف قرار دادند
  • تریاک از معده قاچاقچی در اسفراین کشف شد
  • کشف ۲۴۵ کیلوگرم حشیش و تریاک در هرمزگان
  • بودجه نهادهای حوزوی چقدر افزایش یافت؟
  • انهدام ۲ باند توزیع مواد مخدر و کشف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه