Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا نیکبخت امروز چهارشنبه در نشست هم اندیشی با حضور آیت الله مبلغی نماینده مجلس خبرگان رهبری گفت: دانشگاه علوم پزشکی لرستان در حال توسعه است و اما این توسعه در ابعاد گوناگون همواره مد نظر مسئولان دانشگاه بوده و با اندیشه ورزی، هم افزایی به دنبال استمرار توسعه و تجهیز دانشگاه علوم پزشکی لرستان هستیم و در این مدت گام‌هایی مؤثری علیرغم تحریم‌های ظالمانه و هجمه ویروس کرونا برداشته‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آمار پایین مرگ بر اثر کرونا در لرستان نسبت به کشور

وی با تشریح ابعاد و عملکرد نیروهای انسانی دانشگاه، به عنوان سنگین‌ترین دستگاه اجرایی از لحاظ فعالیت‌های مختلف بهداشتی درمانی، آموزشی و خدماتی، اجرایی، فرهنگی، تصریح کرد: به دنبال حل مشکلات دانشگاه هستیم و اجازه نداده ایم مشکلات موجود، کوچک‌ترین تأثیری در ارائه خدمت به مردم در هر زمینه‌ای را بگذارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان، بیان داشت: بیماری ویروس منحوس کرونا کادر درمان را خسته کرده است و کادر درمان با ایثار و فداکاری هفت ماه سخت و طاقت فرسا را پشت سر گذاشته اند و نتیجه این همه ایثار آمار پایین مرگ بر اثر کرونا نسبت به کشور بوده است که بسیار مهم و قابل توجه است و این همه نشان از همت والای متخصصین درگیر با ویروس منحوس کرونا دارد که با جلسات هم اندیشی و مکاتبات و مشاوره با بیمارستان‌های کشور تعداد مرگ را کنترل کرده اند.

نیکبخت، گفت: همراهی و همگامی کادر درمان پزشکان، پرستاران و متخصصین بی نظیر بوده است و همگی باهم به سمت جلو در حرکتیم و در کنار مردم برای تحقق سلامت آحاد جامعه ایستاده‌ایم.

بالغ بر ۳۵ نفر جذب هیئت علمی داشته ایم

وی، افزود: فراتر از سهمیه ۲.۵ درصد استخدامی کشور نیرو برای کادر درمان به ازای ۷.۵ درصد جذب کرده ایم و این امر با هدف کمک به کادر درمان و اشتغال برای جوانان مد نظر ما بوده و است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان در ادامه، تصریح کرد: بالغ بر ۳۵ نفر جذب هیئت علمی داشته ایم و به دنبال جذب تعداد ۷ نفر دیگر هستیم و همین فردا نیز آزمون جذب نگهبان در دانشگاه علوم پزشکی لرستان برگزار می‌شود.

نیکبخت، تصریح کرد: در آینده نزدیک ما، نیاز به وسیله پزشکی نداریم و برای تجهیز مراکز درمانی در استان گام‌هایی بی سابقه برداشته ایم.

وی، گفت: برای اینکه مردم به بخش خصوصی نروند و یا به شهرهای دیگر و استان‌های همجوار یا مرکز کشور، «ام آر آی» بروجرد، «سی تی اسکن» بیمارستان عشایر، «سی تی اسکن» سلسله، راه اندازی شده است و دستگاه «سی تی اسکن» و «ام آر آی» کوهدشت نیز در اولویت قرار دارد که در این بین با دستگاه «سی تی آنژیو» نیز موافقت شده است و تجهیز و توسعه در دانشگاه علوم پزشکی با سرعت ادامه دارد و بیمارستان‌ها و مراکز درمانی یکی پس از دیگری مجهز خواهند شد.

دانشگاه علوم پزشکی لرستان وارث بدهکاری‌های گذشته است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان، گفت: به همدلی، حمایت، مساعدت و همفکری نیازمندیم، تا با هم زبانی به قله‌های جذب امکانات درمانی در استان لرستان برسیم و در این راستا از ایجاد رشته‌های گوناگون پزشکی و کارشناسی ارشد پزشکی در استان غافل نبوده ایم.

نیکبخت، بیان داشت: دانشگاه علوم پزشکی لرستان وارث بدهکاری‌های گذشته است، دانشگاهی را با بدهکاری‌های وسیع تحویل گرفتیم و به دنبال حل اعداد ارقام گذشته و مشکلات قبلی هم نیز هستیم و با جذب اعتبار از وزارت بهداشت و بیمارستان‌ها ما تاکنون یک ریال بدهکاری نداریم و با این وضعیت مطالبات پرسنلی و توسعه و تجهیز دانشگاه علوم پزشکی لرستان را تحقق بخشیده ایم.

وی، افزود: هفت ماه علیرغم هزینه‌های سنگین مبارزه با کرونا در کنار مردم خدمت کرده ایم و برای خدمت به مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی همچنان ایستاده ایم.

کد خبر 5009134

منبع: مهر

کلیدواژه: رهبری دانشگاه علوم پزشکی لرستان ویروس کرونا محرم 99 ویروس کرونا هفته دولت ماه محرم مراسم عزاداری شیراز بوشهر آمار کرونا شیوع کرونا شهرکرد گرگان کرمانشاه آزادگان جنگ تحمیلی قزوین دانشگاه علوم پزشکی لرستان کادر درمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۹۹۶۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایگاه اتوبوس آمبولانس در بویراحمد کلنگ‌زنی شد

پایگاه اتوبوس آمبولانس با حضور رئیس اورژانس ۱۱۵ کشور در کمربندی یاسوج کلنگ‌زنی شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، جعفر میعادفر، امروز _یکشنبه، نهم اردیبهشت _ در آئین کلنگ‌زنی پایگاه اتوبوس آمبولانس در شهرستان بویراحمد، اظهار کرد: با همکاری دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد سه نقطه استراتژیک برای احداث پایگاه‌های خدماتی اورژانس را در استان کلنگ‌زنی کردیم که همگی در مسیر جاده‌های اصلی و پرتردد هستند.

وی افزود: با احداث این پایگاه‌ها، خدمات اورژانس درون شهری و برون شهری به مردم ارائه می‌شود و می‌توانیم از زمان طلایی برای کمک به حادثه‌دیدگان استفاده کنیم تا اینکه بیمار یا مصدومی دچار عوارض بیشتری نشود.

رئیس اورژانس ۱۱۵ کشور با قدردانی از خدمات دانشگاه علوم پزشکی استان، گفت: در این دوره تحول بسیار خوبی در زمینه اورژانس صورت گرفته است با وجود اینکه عقب‌ماندگی‌های زیادی در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد اما تلاش‌ها بسیار خوب بوده است و کارها به سرعت پیش می‌روند.

وی تصریح کرد: در ساختمان مرکزی اورژانس استان کار به سرعت در حال پیشرفت است و سه پایگاه کلنگ‌زنی شده‌است و امیدواریم طی ۹ ماه آینده توسط دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد صورت بگیرد.

میعادفر خاطرنشان کرد: در استان کهگیلویه و بویراحمد همه از ستاد بحران گرفته تا علوم پزشکی و اورژانس ید واحده و در کنار هم هستند و کار تیمی انجام می‌دهند.

این مسئول در ادامه با قدردانی از دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: بعضی دانشگاه‌های کشور سنگین حرکت می‌کنند و اصولاً حرکتی ندارند اما اینجا با استفاده از نیروی جوان در حال کار هستند و ثمره کار نیز احساس می‌شود و یکی از این موارد برتر بودن این دانشگاه در سطح کشور در ارائه خدمات سفر نوروزی است.

کد خبر 748628

دیگر خبرها

  • پایگاه اتوبوس آمبولانس در بویراحمد کلنگ‌زنی شد
  • مجلس باید در قانون شوراها نسبت به احراز صلاحیت‌ها تجدید نظر کند
  • ثبت نشدن هیچ موردی از بیماری مالاریا در نواحی تابع دانشگاه علوم پزشکی سبزوار
  • بیش از ۶ هزار خدمت واکسیناسیون در مجتمع رسول دانشگاه علوم پزشکی ایران
  • دانشگاه علوم پزشکی سبزوار: بیماری مالاریا نداشته ایم
  • آمار هولناک از وضعیت فقر مطلق /پرداختی‌ها چقدر از هزینه پایین‌ترین‌دهک‌ها را پوشش می‌دهد؟
  • برپایی بیمارستان تخصصی صحرایی در شهرستان دلفان
  • برپایی بیمارستان تخصصی صحرایی شهدای عملیات حاج عمران در شهرستان دلفان
  • الگوهای غذایی با پیش آگهی سرطان پستان چه ارتباطی دارد؟
  • بیشترین موارد ابتلا به مالاریا در سیستان‌و بلوچستان بوده‌است