Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون فرهنگ، آموزش و پژوهش بنیاد حضرت مهدی موعود(عج) گفت: این جمله قاسم بن الحسن(ع) «مرگ نزد من شیرین‌تر از عسل است» نماد، شعار و آرمان کربلا است؛ این جمله به همه می‌گویند که در یاری امام حسین(ع) نباید دچار تردید شد.

 به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام والمسلمین «محمدصادق کفیل» امروز در مراسم هشتمین دوره سوگواره احلی من العسل که به همت آموزش و پرورش ناحیه دو شهرری و بدون حضور جمعیت در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) برگزار شد، گفت: این سخن قاسم بن الحسن(ع) که « برای من مرگ از عسل شیرین‌تر است» نشان می‌دهد که ایشان عارف باالله بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: برخی فلاسفه می‌گویند باید در شرح این جمله کتاب‌ها نوشت؛ این فرمایش قاسم‌بن الحسن(ٔع) برای نوجوان امروز ما افق تعریف می‌کند که شهادت شیرین‌تر از زندگی چهار روزه دنیا است.

معاون فرهنگ، آموزش و پژوهش بنیاد حضرت مهدی موعود(عج) با بیان اینکه  امروز پیوند با قاسم‌بن الحسن(ع) یعنی هدف و آرامان زندگی را مطرح کردن است، اظهار کرد: حضرت قاسم‌بن‌الحسن در پرسش امام حسین(ع) درباره مرگ بدون تردید پاسخ جمله ایشان را می‌دهند.

حجت‌‌الاسلام کفیل ادامه داد: این جمله قاسم بن الحسن(ع) نماد، شعار و آرمان کربلا است؛ حضرت در این جمله به همه می‌گویند که در یاری امام حسین(ع) نباید دچار تردید شد.

وی بیان کرد: این سخن قاسم‌بن‌الحسن در واقع می‌تواند برای اعضای کاروان قوت قلب ایجاد کند که در یاری امام حسین(ٔع) کسی دچار تردید نشود، نشان می‌دهد که اگر دنیا برای شما همچون عسل شیرین و جذاب است شهادت از آن زیباتر، شیرین‌تر و جذاب‌تر است.

معاون فرهنگ، آموزش و پژوهش بنیاد حضرت مهدی موعود(عج) ابراز کرد: حدیث و روایت در فضل شهادت بسیار است اما این سخن قاسم بن الحسن شهادت در رکاب امام را بسیار زیبا تبین کرده است.

وی گفت: قاسم بن الحسن(ع) ادامه داد: قاسم‌بن‌الحسن به همه نوجوانان و جوانان آموخت که دنیا و آخرت، امام و پیامبران را بشناسند که به سعادت برسند.

حجت‌‌الاسلام کفیل در پایان خاطرنشان کرد:‌ انسان با شناخت اهل‌بیت(ع) می‌تواند در همین دنیا به سعادت برسد، اگر می‌خواهید فرزندان شما صالح شوند آنها را احترام کنید، به فرزنداان خود شخصیت بدهیم ثمره آن وجودهایی همچون قاسم بن الحسین خواهد بود.

 

پایان پیام/487

منبع: شبستان

کلیدواژه: قاسم یاد مرگ مرگ قاسم بن الحسن ع یاری امام دچار تردید امام حسین شیرین تر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۹۹۶۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گردهمایی عزاداران در حرم حضرت عبدالعظیم (ع)

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، همزمان با شب شهادت امام صادق(ع) مراسم عزاداری در میدان شهرری برگزار می شود.

براساس این گزارش، مراسم عزاداری به مناسبت شهادت امام صادق (ع)عصر امروز و از ساعت ۱۶ با حضور مداحان برگزار می شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع)
  • مراسم سوگواری شهادت امام جعفر صادق (ع) در دفتر امام جمعه یزد
  • حب به اهل بیت(ع) موجب تقریب مذاهب است
  • تشییع پیکر شهید حجت‌الله یوسفیه در ورامین
  • گردهمایی عزاداران در حرم حضرت عبدالعظیم (ع)
  • «ما ملت امام حسینیم» از حاج علی تا حاج قاسم
  • حب به اهل بیت موجب تقریب است
  • وداع با پیکر ۲ شهید گمنام در حرم حضرت معصومه(س)
  • ۱۳۰ ساختمان مسکونی و تجاری امام زاده ابراهیم شفت در آتش سوخت
  • معلمانِ نیک به خدا نزدیک ترند