Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@21:35:55 GMT

سهم تخت‌جمشید از طرح‌های هفته دولت ۹۹

تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۰۰۳۱۸

سهم تخت‌جمشید از طرح‌های هفته دولت ۹۹

به گزارش دریافتی ایرنا از روابط عمومی پایگاه میراث جهانی تخت جمشید چهارشنبه حمید فدایی با اعلام این خبر ابراز کرد: این پروژه‌ها در حوزه‌های مختلفی همچون حفاظت و مرمت، باستان‌شناسی، عمرانی، حقوقی، گردشگری، خدماتی رفاهی و فرهنگی معرفی خواهد شد.
وی افزود: طرح‌های در دست افتتاح نتیجه کار مداوم و تلاش مستمر مسئولان و کارشناسان این مجموعه با همکاری دستگاه‌های مرتبط است که از حدود دو سال گذشته تعریف شده و هم اکنون به مرحله بهره‌برداری رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیر پایگاه میراث جهانی تخت جمشید پروژه‌های شاخص‌تر را معرفی کرد و عنوان داشت: در زمینه ساماندهی و تهیه زیرساخت‌های لازم گردشگری در محوطه تخت جمشید موضوع نورپردازی محوطه، نورپردازی عمومی و حفاظتی دیوار صفه و کاخ های تخت جمشید، بهینه سازی و به روز رسانی ۹۲ خط نوری به منظور اجرای برنامه نور و صدا، سازه های نمایشگاهی مجموعه، مسیر دسترسی ورودی تخت جمشید از میدان ملل تا ورودی مجموعه، طراحی و بهسازی سرویس های بهداشتی، ساماندهی ورودی و محوطه نقش رستم و ساماندهی و تجهیز اتاقک های میراث‌بانان یگان حفاظت صورت می‌گیرد.
فدایی ادامه داد: مستندنگاری‌های نقش رستم و نقش رجب در رابطه با پرونده ثبت جهانی این آثار در یونسکو، تهیه نقشه باستان‌شناسی شهرستان مرودشت، حفاظت و مرمت کاخ‌های مختلف مجموعه جهانی تخت جمشید با همکاری موسسه مرمتگران بدون مرز ایتالیایی و پژوهشکده حفاظت و مرمت کشور، ساماندهی انبارهای تخت‌جمشید و تهیه شناسنامه سنگ های منقوش در آن، اقدامات حفاظت و مرمت نقش برجسته ها و کتیبه های غار حاجی آباد و طراحی و اجرای محافظ های شیشه ای از دیگر اقداماتی است که در هفته دولت به ثمر می‌نشیند.

تخت‌جمشید از آثار تاریخی به یادگارمانده از دوره هخامنشیان در میراث جهانی یونسکو ثبت شده است و در فاصله ۵۵ کیلومتری شمال شیراز، در شهرستان مرودشت واقع است.

برچسب‌ها هفته دولت تخت جمشید شیراز میراث فرهنگی فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هفته دولت تخت جمشید شیراز میراث فرهنگی فارس هفته دولت تخت جمشید شیراز میراث فرهنگی فارس حفاظت و مرمت تخت جمشید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۰۰۳۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محل حفاری غیرمجاز در شهرک شهید چمران تبریز کشف شد

به‌گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ غلامرضا زینالی با اعلام این خبر گفت: محل حفاری غیرمجاز در منزل شخصی واقع در شهرک شهید چمران (آخماقیه) تبریز طی دریافت گزارش‌های مردمی توسط عوامل یگان حفاظت کشف شد.

فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی ادامه داد: طی دریافت گزارش‌های مردمی مبنی بر انجام حفاری غیر مجاز در منزل شخصی و اخذ دستور مقام قضائی، عوامل یگان حفاظت با هماهنگی نیروی انتظامی تبریز طی بررسی محل مورد نظر، محل حفاری به عمق ۱۶ متر و دهانه‌ای به طول ۱۰ متر کشف کرده و مالک متورای این واحد مسکونی تحت تعقیب و پیگرد قانونی قرار گرفت.

او افزود: همچنین طی این عملیات ابزارآلات حفاری غیرمجاز اعم از طناب، سیم‌بکسل، موتور برق، دستگاه هواساز، و ماسک شیمیایی نیز کشف شده و برای انجام مراحل قانونی به مراجع قضائی ارجاع داده شد.

سرهنگ زینالی خاطرنشان کرد: هم استانی‌های محترم می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف در حوزه میراث فرهنگی، مراتب را با تماس شماره ۰۹۶۶۲، مرکز پیام یگان حفاظت وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کشور اطلاع دهند.

کد خبر 6090401

دیگر خبرها

  • پاکسازی گلسنگ‌ها از چهره تخت جمشید + فیلم
  • برگزاری ۲۵۰ برنامه به مناسبت هفته میراث فرهنگی در گیلان
  • احصاء سرخط‌های عملیاتی برنامه ساماندهی قلعه ضحاک
  • محل حفاری غیرمجاز در شهرک شهید چمران تبریز کشف شد
  • کاروانسرای تاریخی شرکت نفت ارومیه ساماندهی می شود
  • آمادگی میراث فرهنگی ساماندهی و مرمت کاروان‌سرای تاریخی جنب شرکت نفت ارومیه
  • کاروان‌سرای شرکت نفت ارومیه ساماندهی می‌شود
  • جذب ۵۰۰ هزار گردشگر به چشمه مرغاب
  • هفتاد اثر موزه شوش، مرمت شد
  • میراث‌فرهنگی اصفهان باید دوباره زنده شود