Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-06@15:25:04 GMT

تهیه دستورالعمل شاخص شفافیت در شهرداری تهران تا مهرماه

تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۰۰۳۹۹

تهیه دستورالعمل شاخص شفافیت در شهرداری تهران تا مهرماه

‍‍‍‍‍‍

رئیس مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران از اتمام طرح پژوهشی تدوین و طراحی شاخص شفافیت در شهرداری خبر داد و گفت: دستورالعمل نهایی شاخص‌های شفافیت تا مهر در اختیار شهردار و رئیس کمیته شفافیت و هوشمندسازی شورای شهر تهران قرار خواهد گرفت. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ محمد حسین بوچانی با اشاره به برگزاری جلسه تدوین و طراحی شاخص شفافیت در شهرداری تهران که با حضور بهاره آروین عضو شورای شهر تهران، جمعی از معاونان مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران، مدیران شهری و پژوهشگران به صورت آنلاین برگزار شد، با بیان این مطلب اظهار کرد: پروژه «تدوین و طراحی شاخص شفافیت در شهرداری تهران» در مرکز مطالعات بر اساس ماده هفتم برنامه پنج‌ساله سوم توسعه شهر تهران انجام شده است که بر اساس آن شهرداری تهران موظف به اندازه گیری شاخص‌های شفافیت مبتنی بر فرآیندهای شناسایی و اولویت بندی شده، عقد قرارداد شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: با توجه به اتمام این پروژه از سوی مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران در جلسه کمیته تخصصی بررسی اتمام پروژه‌ها با حضور رئیس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای شهر تهران و سایر اعضای کمیته تخصصی، مورد بررسی قرار گرفت.

رئیس مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران با اشاره به بررسی فرایندهای عملیاتی مورد نیاز در طراحی ابعاد و مؤلفه‌ها و شاخص‌های شفافیت تصریح کرد: برای دستیابی به شناخت روشنی از شهرداری تهران و شرکت‌ها و سازمان‌های تابعه ذیل آن؛ از روش مطالعه اسنادی و مصاحبه استفاده ‌شده است، به این صورت که ابتدا مناطق، سازمان‌ها، شرکت‌ها و واحدهای تابعه ذیل شهرداری بر پایه مأموریت اصلی آن‌ها ذیل معاونت‌های وابسته مشخص و در گام بعدی ویژگی‌های آن‌ها از نظر ماهیت و ساختار سازمانی، ابعاد قانونی و شرح وظایف، تاریخچه و فعالیت‌های اصلی سازمان، وضعیت نیروی انسانی، اطاعات موجود در سایت سازمان، ابعاد مالی، شاخص‌های اختصاصی شفافیت، شاخص‌های عمومی شفافیت و فرآیندهای اجرایی در معاونت مربوطه به ‌وسیله سازمان‌ها، شرکت ها و سایر نهادهای تابعه احصا شده است.

وی با تأکید بر این که شاخص‌های احصا شده در این مرحله با کمک گرفتن از کارشناسان خبره در حوزه عملیاتی تدوین شده است، اضافه کرد: تلاش شده تا هر شاخص تا مجموعه شاخص‌های ارایه‌ شده در حوزه روایی الزام برای ارزیابی وضعیت گلوگاه محمل فساد مورد بررسی را داشته باشد.

به گفته بوچانی، مجری این طرح پژوهشی موظف است گزارشی از شاخص‌های تدوین‌شده با استفاده از نظر خبرگان ارایه کند تا دستورالعمل حقوقی، از خروجی این پروژه تهیه و برای تأیید نهایی در اختیار رئیس کمیته شفافیت و هوشمند سازی شورای شهر تهران قرار گیرد.

شهرداری تهران با افتخار پرچم سیاه عزای سیدالشهدا را در شهر علم می‌کنددرخواست هاشمی از روحانی و جهانگیری: اجازه دهید روابط دولت و شهرداری ترمیم شودتجمع مقابل شورای شهر تهران به‌دلیل بی‌توجهی شهرداری به محرمنارضایتی از شهرداری تهران به دلیل فرآیند بروکراتیک طولانی صدور پروانه

انتهای پیام/

R1491/P1014142/S2,25/CT12 واژه های کاربردی مرتبط شهرداری تهران بیشتر بخوانید... شهرداری تهران با افتخار پرچم سیاه عزای سیدالشهدا را در شهر علم می‌کند درخواست هاشمی از روحانی و جهانگیری: اجازه دهید روابط دولت و شهرداری ترمیم شود نارضایتی از شهرداری تهران به دلیل فرآیند بروکراتیک طولانی صدور پروانه قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... شهرداری تهران با افتخار پرچم سیاه عزای سیدالشهدا را در شهر علم می‌کند درخواست هاشمی از روحانی و جهانگیری: اجازه دهید روابط دولت و شهرداری ترمیم شود نارضایتی از شهرداری تهران به دلیل فرآیند بروکراتیک طولانی صدور پروانه واژه های کاربردی مرتبط شهرداری تهران پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی ۱ آموزش مجازی دانش‌آموزان تهرانی از ۱۵ شهریور/ تهیه لباس فرم برای پایه‌های ورودی ۲ طرح پیشنهاد "افزایش ۲۰درصدی مجدد حقوق بازنشستگان" ۳ آغاز تدریس تصویری معلمان از ۱۵ مهر/ اضافه‌ شدن ۲۵ آیتم جدید به "شاد" ۴ جزئیات افزایش مستمری مددجویان بهزیستی و کمیته امداد اعلام شد ۵ یگان ویژه پلیس برای برخورد با اوباش وارد میدان می‌شود ۶ فیلم// هشدار صریح مقام معظم رهبری درباره "سقط جنین" ۷ بدهی هزار میلیاردی دولت به صندوق ذخیره فرهنگیان/ سود سه هزار و پانصدی صندوق ۸ رئیس پلیس تهران: "کیوان امام‌وردی" دستگیر شد مهمترین اخبار اجتماعی واجب فراموش‌ شده‌ای به نام احیای "حقوق عامه" / "ترک فعل" منشأ اصلی خیلی از جرائم در کشور آخرین آمار کرونا در ایران| فوت ۱۱۹ بیمار در ۲۴ ساعت گذشته "تخت جمشید" را صرفاً با سالی ۵ میلیون اداره می‌کنیم! علت عدم‌تشکیل "کمیسیون قضایی" بعد از گذشت ۳ ماه از شروع به کار مجلس جدید چیست؟! مهمترین اخبار تسنیم روحانی:‌ شکست‌های اخیر آمریکا نتیجه مقاومت و ایستادگی ملت ایران است رسانه آلمانی گزارش داد: شکست آمریکا در فعال‌کردن مکانیسم ماشه علیه ایران اختصاصی| تخلیه ۳.۳میلیون تن کالای اساسی در بنادر کشور/ ۱۵ فروند کشتی حامل کالاهای اساسی منتظر ورود به بنادرند بالگردهای ایران در کجا «پشتیبانی و نوسازی» می‌شوند؟/ گزارش تسنیم از پنها ــ بخش اول گزارش ویدئویی|حال‌وهوای خاص محرم در دیار شمس‌الشموس/ عزاداری پرشور مشهدی‌ها در ورزشگاه امام رضا(ع)/ تمام پروتکل‌ها رعایت شد درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شهرداری تهران شهرداری تهران مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران شهرداری تهران شورای شهر تهران تهران به دلیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۰۰۳۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کیفیت هوا در تهران قابل قبول است

آفتاب‌‌نیوز :

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، شاخص کیفیت هوا در حال حاضر بر روی عدد ۶۳ قرار گرفته و هوای پایتخت در شرایط قابل قبول است.

همچنین این شاخص در ۲۴ ساعت گذشته میانگین بر روی عدد ۵۴ قرار گرفته بود و وضعیت هوا در شرایط قابل قبول بوده است.

تهران از ابتدای سال ۵ روز هوای پاک و ۴۱ روز هوای قابل قبول داشته است.

این در حالی است که تهران در مدت مشابه سال پیش ۸ روز هوای پاک، ۳۸ روز هوای قابل قبول، ۱ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس جامعه داشته است.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • اطلس فرهنگی تهران تهیه می‌شود
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • ۱۰۰ هزار معلم تازه نفس در راه مدرسه
  • انتخاب شهردار نمونه بر اساس ایجاد درگاه ارتباطی، بازرسی و ارزیابی عملکرد
  • قیمت بلیت کنسرت‌های تهران به ۹۰۰ هزار تومان رسید!
  • لزوم رعایت دستورالعمل استقرار HSE در مناطق/برخورد قانونی با خاطیان فوت کارگر شهرداری تهران
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳+ شاخص به تفکیک مناطق
  • کیفیت هوا در تهران قابل قبول است
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳+ شاخص به تفکیک مناطق