Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام جمعه موقت تهران گفت: هر چند امسال به دلیل بیماری کرونا از برگزاری مجالس سوگواری در محل‌های سرپوشیده محروم بودیم، اما برگزاری محافل در میادین و فضاهای عمومی و سرباز بر شکوه و عظمت عزاداری حسینی افزوده است.

حجت الاسلام و المسلمین سید محمدحسن ابوترابی فرد امام جمعه موقت تهران در حاشیه برگزاری مراسم عزاداری در میدان آئینی امام حسین (ع) که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام شد، گفت: یکی از نمادهای مهم سوگواری و عزاداری، سیاه پوشی شهر و پوشیدن لباس سیاه است؛ هر چند امسال به دلیل بیماری کرونا از برگزاری مجالس سوگواری در محل‌های سرپوشیده محروم بودیم، اما برگزاری محافل در میادین و فضاهای عمومی و سرباز بر شکوه و عظمت عزاداری حسینی افزوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه اقدامات شهرداری تهران در سیاه‌پوش کردن شهر و برافراشته شدن پرچم‌های سیاه در همه مناطق شهر تهران بر این سوگواری و عزا منزلت ویژه‌ای داده است، افزود: به نوبه خود از تلاش‌های شهرداری تهران برای سیاه‌پوشی میادین و شهر و همچنین تبلیغ و اکران شعارهایی در باب ترویج فرهنگ کربلا و عاشورا که در تهران انجام شده، تشکر می‌کنم.

ابوترابی‌فرد افزود: امیدوارم همه ما بتوانیم در برگزاری هرچه شایسته‌تر  مراسم امام حسین قدم‌های بلندی برداریم.

وی با بیان اینکه این عزاداری اولین مواجهه مردم با کرونا در یک مراسم بزرگ مذهبی است، ادامه داد: خوشبختانه دست اندرکاران برگزاری مراسم های عزاداری به شایستگی پروتکل‌ها را رعایت کردند و با رعایت وفاصله گذاری اجتماعی مراسم‌ها برگزار شد و این تجربه خوبی است که همه کسب کردند و امیدوارم تا روزهای مانده به اربعین و پایان ماه صفر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مراسم‌ها با عظمت بیشتر برگزار شود./ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۰۰۷۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابوترابی فرد خطیب این هفته نماز جمعه تهران

نمازجمعه این هفته تهران، به امامت حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد در دانشگاه تهران اقامه می‌شود.

به گزارش ایسنا، درب‌های دانشگاه تهران از ساعت ۱۰:۳۰ برای حضور نمازگزاران باز می‌شود و شروع برنامه‌ها از ساعت ۱۱ خواهد بود.
مجموعه های ذیل این هفته در نماز جمعه تهران برای خدمت به نمازگزاران حضور دارند:
• ارتباطات مردمی قوه قضائیه
• کمیته امداد امام خمینی(ره)
• شهرداری تهران
• فرمانداری تهران
در بخش معرفی کتاب منتخب هفته، به مناسبت شهادت ششمین اختر تابناک امامت و ولایت، امام جعفر صادق (ع)، کتاب «نامه امام صادق (ع) به شیعیان» معرفی می‌شود.
کتاب «نامه امام صادق علیه السلام به شیعیان» را محمدباقر انصاری گردآوری و انتشارات دلیل ما آن را منتشر کرده است.
فرصت استفاده از مشاوره ازدواج، خانواده و کودک توسط متخصصین «مرکز مشاوره عطر زندگی» در حاشیه نماز جمعه برای نمازگزاران فراهم است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برگزاری مراسم سوگواری شهادت امام جعفر صادق (ع) در یزد
  • مراسم عزاداری شهادت امام جعفر صادق(ع) برگزار می‌شود
  • مراسم سوگواری شهادت امام جعفر صادق (ع) در دفتر امام جمعه یزد
  • گردهمایی عزاداران در حرم حضرت عبدالعظیم (ع)
  • مراسم عزاداری‌های خود را در سالروز شهادت امام جعفرصادق (ع) با ما به اشتراک بگذارید
  • گردهمایی عزاداران در حرم حضرت عبدالعظیم
  • دسته‌های عزای امام صادق (ع) از مدارس تا مساجد برپا می‌شود
  • برگزاری مراسم عزاداری شهادت امام جعفر صادق در ۱۵ امامزاده گلستان
  • ابوترابی فرد خطیب این هفته نماز جمعه تهران
  • برگزاری مراسم سوگواری شهادت امام صادق(ع) در هیات عشاق الحسین