Web Analytics Made Easy - Statcounter

«احمد محمدی» روز چهارشنبه در آیین معارفه امامت جمعه اهل سنت کرمانشاه، افزود: نماز جمعه نماد وحدت و قدرت مسلمانان بوده و اجتماعی است که همانند سایر اجتماعات دینی برادری و صمیمیت را در بین مسلمانان تقویت می کند.

وی اظهار داشت: تریبون نماز جمعه باید تریبون روشنگری، بصیرت، امیدآفرینی، وحدت و تریبون تشویق، ترغیب، همدلی و همفکری برای دفاع از ارزش ها و رسیدن به قله پیشرفت باشد، انجام برنامه های پویای فرهنگی، مذهبی و اجتماعی در کنار نماز جمعه و اجرای برنامه هایی برای افزایش حضور مردم در نماز جمعه بسیار حایز اهمیت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون فرهنگی و امور اجتماعی دفتر نمایندگی ولی فقیه درامور اهل سنت کرمانشاه با تشریح ویژگی های امام جمعه موفق بیان داشت: یک امام جمعه موفق باید دین شناس و زمان شناس بوده و در حوزه کاری خویش متخصص باشد تا انتظارات و توقعات به حق مردم را در نماز جمعه بیان نماید و با زمان شناسی و باتوجه به نیاز روز جامعه مطالبات مردم را در خطبه ها بیان نماید و موانع میان نسل جدید و نماز جمعه را برداشته و به جوانان اعتماد نماید، از بیان مطالب تنش زا و اختلاف انگیز خودداری کرده و خود عامل وحدت و اتحاد باشد.

محمدی افزود: امام جمعه موفق باید خوراک فکری و معنوی مناسب مخاطب و نمازگزاران را در اختیار داشته باشد و برای برخورداری از مقبولیت اجتماعی باید در میان نمازگزاران تواضع داشته باشد، آشنایی با دانش مدیریت برای برنامه ریزی برنامه های دینی، فرهنگی، آموزشی و اجتماعی امری لازم و ضروری است.

جانشین دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت کرمانشاه ابراز داشت: مدارا و انس با مردم و در درد و رنج و غم و شادی مردم حضور داشتن از نقاط قوت یک امام جمعه است، بدون همراهی مردم نمی‌توان رسالت خود را انجام داد، امام جمعه باید به رسالت خطیر و مهم خویش ایمان داشته باشد و در کنار حسن خلق، خدمت به مردم و فقرا را افتخار بداند.

وی تصریح کرد: خطبه های امروزی باید کاربردی با محتوا و پر مغز و به روز، عالمانه و عاقلانه و عاشقانه و مختصر و مفید بوده و با بیان شیوا و عمیق ایراد شود تا به جان و دل مردم بنشیند، امام جمعه باید از گروه گرایی بشدت پرهیز کند، تندوری و افراط در دین بشدت محکوم است چون دین اسلام دین اعتدال و میانه روی است.

محمدی خاطرنشان کرد: هرگاه تندروی در هر مکانی ظهور کرد اسلام آسیب دید و مسلمانان ضربه خوردند، در مقابله با این تفکر تندروری باید جدی صریح و شفاف موضع گیری شود.

معاون فرهنگی و امور اجتماعی دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت کرمانشاه افزود: باید تفاهم، هم افزایی و همکاری نزدیک با مسوولان و بالاخص با شورای روحانیان و افتا اهل سنت به جهت فعالیت های دینی، فرهنگی و اجتماعی به منظور رفع مشکلات و مشورت و تبادل نظر و همفکری و هم افزایی برقرار باشد.

او گفت: تحقق همه این توقعات و انتظارات از خطیب جمعه مستلزم آن است که با توجه به جایگاه خطیر و حساس امامت جمعه اهل سنت، همه مسوولان و دلسوزان استان از امام جمعه جدید حمایت کرده و ایشان را کمک کنند تا ایشان هم با انگیزه بیشتری در خدمت به نظام و اسلام و انقلاب عمل کنند.

جانشین دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش گفت: حاج ماموستا مُلا محمد محمدی شخصیتی ماندگار بود که در تمام فراز و نشیب‌ها یاور نظام اسلامی بود و تا آخرین لحظات عمر مبارک خویش همچنان ثابت قدم، دین خود را به نظام ادا نمود و در هیچ برهه ای از زمان، نظام را تنها نگذاشت، امیدواریم و انتظار داریم امام جمعه جدید راه ایشان را ادامه دهند.

محمدی افزود: لازم است در ابتدا از نیم قرن خدمات دلسوزانه، صادقانه، خالصانه و بی شائبه عالم وارسته، مومن، متعهد، انقلابی، متواضع، تقریبی و وحدت طلب مرحوم حاج ماموستا ملا محمد محمدی که سالها از بهترین دوران عمر گرانبهای خویش را صرف خدمت به اسلام و انقلاب و مردم در عرصه های مختلف نمود قدردانی کرده و به روح بلند ایشان درود می‌فرستیم.

محمدی تصریح کرد: ماموستا محمدی شخصیتی ماندگار بود که در تمام فراز و نشیبها یاور نظام اسلامی بوده و تا اخرین لحظات عمر مبارک خویش همچنان ثابت قدم، دین خود را به نظام ادا نمود و در هیچ برهه ای از زمان، نظام را تنها نگذاشت، امیدواریم و انتظار داریم امام جمعه جدید راه ایشان را ادامه دهند.

معاون فرهنگی و امور اجتماعی دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت کرمانشاه خاطرنشان کرد: در نظام مقدس جمهوری اسلامی انتخاب ائمه جمعه از وظایف و شئونات حاکمیت است که این مهم به نمایندگان ولی فقیه در استان ها و دفاتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت واگذار شده است و به همین منظور امروز آیین معارفه امام جمعه جدید اهل سنت کرمانشاه برگزار شد.

وی بیان داشت: ماموستا ملا «عبدالرحمن مرادی» امام جمعه اهل سنت جدید کرمانشاه یک روحانی جوان، عالم، دوستدار نظام و پای کار با عقاید سالم و رویکردی معتدل و میانه رو که دارای تجربیات و سابقه ای نزدیک به ۲ دهه فعالیت در منصب ائمه جمعه و جماعت و تدریس در مدارس شهر و روستاهای استان کردستان هستند و در بسیاری از برنامه های ملی و مذهبی حضور فعالی داشته و رضایتمندی مردم و مسوولان گواه این ادعا است.

او گفت: زادگاه ماموستا مرادی شهر کرمانشاه بوده و سال ها در جلسات قرآن مسجد جامع شافعی کسب فیض کرده و در واقع بومی استان کرمانشاه است.

در این مراسم با قدردانی از زحمات و تلاش های مرحوم ماموستا محمدی، ماموستا عبدالرحمان مرادی به عنوان امام جمعه اهل سنت کرمانشاه منصوب و معرفی شد.

ماموستا محمدی امام جمعه اهل سنت کرمانشاه روز دوشنبه ۲۰ مرداد در ۷۹ سالگی براثر عارضه کبد در بیمارستان امام رضا (ع) کرمانشاه درگذشت.

ماموستا محمدی اهل شهرستان روانسر استان کرمانشاه بود و از سال ۱۳۷۸ تاکنون امام جمعه اهل سنت شهر کرمانشاه را بر عهده داشت.

ماموستا محمدی از موسسین شورای افتاء اهل سنت کرمانشاه است و در سال ۱۳۷۱ با پایان یافتن جنگ تحمیلی در حکمی از سوی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان کرمانشاه به امامت جمعه اهل سنت در سرپل ذهاب منصوب شد و تا مهر ۷۷ در این شهر به انجام مسوولیت دینی و فرهنگی خویش اشتغال داشت.

ماموستا محمدی همچنین از سال ۱۳۷۸ نیز تاکنون به عنوان امام جمعه اهل سنت کرمانشاه فعالیت داشت.

کلانشهر کرمانشاه بیش از یک میلیون نفر از جمعیت ۲ میلیون نفری استان را در خود جای داده است.

برچسب‌ها ستاد اقامه نماز کشور اهل تسنن کرمانشاه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ستاد اقامه نماز کشور اهل تسنن کرمانشاه ستاد اقامه نماز کشور اهل تسنن کرمانشاه جمعه اهل سنت کرمانشاه امام جمعه اهل سنت امام جمعه جدید ماموستا محمدی نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۰۰۹۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبرسانی به ۸۲۰ روستای استان کرمانشاه در قالب پروژه‌های ملی، استانی و قرارگاه محرومیت‌زدایی

رضا داودی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه زمان آغاز فعالیت‌های پروژه روستایی را از تیرماه سال ۱۴۰۱ عنوان کرد و گفت : آبرسانی به ۸۲۰ روستای استان در قالب پروژه‌های ملی، استانی و قرارگاه محرومیت‌زدایی امام حسن مجتبی (ع) در حال انجام است.

وی در توضیح پروژه‌های قرارگاه محرومیت‌زدایی امام حسن مجتبی (ع)، ادامه داد: آبرسانی به ۸۶۰ روستای استان در قالب ۲ قرارداد با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) توسط سپاه حضرت نبی‌اکرم (ص) استان و قرارگاه نجف اشرف در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه با بیان اینکه سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان عهده‌دار پروژه‌های روستایی شهرستان‌های صحنه، هرسین، کنگاور، سنقر، کرمانشاه و اسلام‌آباد غرب است، افزود: پروژه‌هایی ۸ شهرستان شرقی کرندغرب، سرپل‌ذهاب، گیلانغرب، جوانرود، روانسر، پاوه و ثلاث باباجانی برعهده قرارگاه نجف اشرف نیروی زمینی است.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون پروژه آبرسانی ۳۲۵ روستا آماده بهره‌برداری است، افزود: ۲۱۰ روستا از این تعداد در قالب قرارداد‌های محرومیت‌زدایی و ۱۱۵ روستا هم از پروژه‌های ملی و استانی انجام شده است.

داووی کرمانشاه را به‌عنوان محروم‌ترین شهرستان در حوزه آب روستایی معرفی کرد و گفت: مهم‌ترین پروژه‌های آن در قالب پروژه امام علی ۱ و امام علی ۲ تعریف شده که پروژه‌های امام علی ۱ در قالب ۱۸ روستا تا پایان اردیبهشت‌ماه جاری وارد مدار بهره‌برداری می‌شود.

داودی اشاره‌ای به اقدامات صورت گرفته در ۲۲ ماه گذشته در حوزه آبرسانی روستایی استان داشت و افزود: در سرتاسر استان ۶۲۵ کیلومتر، ۱۵۰ باب مخزن و ۴۹ ایستگاه پمپاژ احداث، ۴۶ حلقه چاه حفر شده است.

وی تصریح کرد: مجموعه اقدامات صورت گرفته محرومیت‌زدایی طی ۲۲ ماه گذشته به اندازه کار‌های صورت گرفته در ۱۵ تا ۲۰ سال گذشته بوده که این خود تحولی بزرگ در حوزه آبرسانی روستایی استان بوده است.

داودی خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم تا پایان نیمه اول ۱۴۰۵ به شرط تأمین اعتبار تنش آبی کل استان به پایان برسد؛ و اما؛ بازدید خبرنگاران از پروژه‌های جهاد آبرسانی شهرستان کرمانشاه که با همکاری سپاه آماده بهره‌برداری است، آغاز شد.

از یک پروژه امام علی به گفته مدیرعامل آبفا استان کرمانشاه، ۱۸ روستا را زیر پوشش دارد که تا پایان ماه جاری به بهره‌برداری می‌رسد. وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته، افزود: با حفر یک حلقه چاه عمیق با دبی ۲۵ لیتر در ثانیه و احداث ۲۱ باب مخزن، ۸۰ کیلومتر لوله‌گذاری، ۵ باب ایستگاه پمپاژ؛ بیش از ۲ هزار نفر از اهالی این روستا‌ها از نعمت آب پایدار بهره‌مند خواهند شد.

داووی با بیان اینکه این ۱۸ روستا اصلا دسترسی به آب آشامیدنی سالم نداشته، تصریح کرد: آب این روستا در گذشته به وسیله آبرسانی سیار یا چشمه تأمین می‌شد.

آنگونه که داوودی می‌گوید، مدول اول تصفیه‌خانه فاضلاب کرمانشاه هم‌اکنون فعال است که ۳۲۴ هزار نفر از جمعیت شهر را پوشش می‌دهد.

وی افزود: برای تصفیه کامل فاضلاب شهر کرمانشاه به ساخت مدول دوم و سوم تصفیه‌خانه فاضلاب هم نیاز داریم تا هر کدام بتوانند ۴۰۰ هزار نفر از جمعیت شهر کرمانشاه را پوشش دهند.

مدیرعامل آبفا استان کرمانشاه تصریح کرد: ساخت مدول دوم تصفیه‌خانه فاضلاب کرمانشاه با ظرفیت ۶۷ هزار مترمکعب در شبانه‌روز از نیمه دوم سال ۱۴۰۱ شروع و هم‌اکنون هم در حال انجام است.

داودی با بیان اینکه این پروژه جزء مصوبات سفر رئیس‌جمهور بوده، گفت: اعتبار خوبی برای این پروژه در نظر گرفته که طبق هدفمندی صورت گرفته با پیمانکار پروژه (قرارگاه خاتم الانبیا) سازه آن تا پایان سال ۱۴۰۳ تمام و ان‌شاءالله بعد از آن با نصب تجهیزات، سال ۱۴۰۴ وارد مدار بهره‌برداری خواهد شد.

وی با اشاره به پیشرفت ۲۴ درصدی این مگاپروژه در کرمانشاه، گفت: ۳۴۵ هزار مترمکعب خاکبرداری، ۴ هزار ۶۰۰ تن آرماتور، ۳۵ هزار مترمکعب بتن‌ریزی تا به امروز صورت گرفته است.

داوودی اعتبار لازم برای تکمیل این پروژه را هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: اعتبار مصوب سال گذشته ۳۱۶ میلیارد تومان بوده و در قانون بودجه سال ۱۴۰۳ پیگیر اعتبار خوبی برای آن هستیم.

وی ادامه داد: این تصفیه‌خانه ۲۴.۵ میلیون مترمکعب پساب تولیدی دارد که این میزان پساب برای واحد‌های صنعتی شرقی مورد استفاده خواهد گرفت و آب‌های زیرزمینی مورد استفاده ذخیره خواهد شد.

مدیرعامل آبفا استان کرمانشاه گفت: مناطق شرق و جنوب به خصوص جنوب‌غربی مشکلاتی داشتیم که دو خط غرب و شرق را طراحی کردیم.

وی با بیان اینکه خط غرب به پایان رسیده، گفت: این خط بین مخزن چمن به جمهوری بود که به اتمام رسیده و وارد مدار بهره‌برداری شده است.

داوودی گفت: اثرات این خط غربی برای مردم شهر کرمانشاه چندان ملموس نیست، چون باید پروژه شرق هم به اتمام برسد.

وی گفت: پروژه شرق و جنوب از سمت فرودگاه شروع تا مخزن کوثر که در جنوب‌شرقی واقع است، ادامه دارد. طول این خط ۹ کیلومتر است که ۷ کیلومتر از آن انجام شده است.

داوودی این پروژه را برای آب کرمانشاه مهم و استراتژیکی دانست و گفت: در تلاش هستیم تا ۲ ماه آینده این پروژه را وارد مدار بهره‌برداری کنیم و تنش آبی کرمانشاه برای همیشه مرتفع کنیم.

مدیرعامل آبفا استان کرمانشاه افزود: برای مناطق شمال کرمانشاه با چاه‌های حفاری شده و مخزن تلاش مشکلات در این منطقه را هم مرتفع خواهیم کرد.

داوودی گفت: با انجام مجموع این پروژه‌ها و همچنین اصلاح و بازسازی صورت گرفته در شبکه و حفر ۲۵ حلقه چاه، سال ۱۴۰۳ بهترین تابستان کرمانشاه از نظر تنش آبی خواهد بود .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • هوای استان کرمانشاه روز‌های پنجشنبه و جمعه بارانی است
  • آبرسانی به ۸۲۰ روستای فاقد آب شرب در استان کرمانشاه در حال انجام است
  • آبرسانی به ۸۲۰ روستای استان کرمانشاه در قالب پروژه‌های ملی، استانی و قرارگاه محرومیت‌زدایی
  • مراسم سوگواری امام صادق در باغ موزه دفاع مقدس برگزارمی شود
  • مشارکت ارتش در اجرای طرح مردم یاری در مناطق مرزی و محروم کرمانشاه
  • تاکید ماموستا رستمی بر توجه به معیشت و زندگی کارگران
  • ظهور تحول در دانشگاه های جهان را باید نتیجه خون‌های ریخته شده در غزه دانست
  • دیدار فرمانده سپاه با ائمە جمعه بوکان
  • نگذارید قصه کاظم صدیقی، استخوان لای زخم بماند /حضورش در نماز جمعه و توجیهات طلبکارانه اش، سوءتفاهم ها را افزایش داد
  • معلمان محور و مدار توسعه و تحول در کشور هستند