Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو شورای مرکزی ناظر بر نشریات وزارت علوم گفت: وزارت علوم مدتی است نه تنها حاضر به پذیرش مسئولیت تصمیمات خود و به طبع هزینه‌های بعضا منفی آن نیست، بلکه مستقیما به فعالین حوزه نشریات دانشجویی کج دهنی می‌کند.

میلاد مفاخری، عضو شورای مرکزی ناظر بر نشریات وزارت علوم در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، پیرامون دو مصوبه ابلاغ شده شورای ناظر بر نشریات دانشجویی وزارت علوم گفت: وزارت علوم مدتی است نه تنها حاضر به پذیرش مسئولیت تصمیمات خود و به طبع هزینه‌های بعضا منفی آن نیست، بلکه مستقیما به فعالین حوزه نشریات دانشجویی کج دهنی می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این فعاال دانشجویی ادامه: معتقد به آن هستم که مجموعه دانشگاهی کشور حکم یک خانواده واحد را دارد و وزارت علوم نقش سرپرست آن را بر عهده دارد. همانطور که در یک خانواده اگر سرپرست خانواده به وظایف خود درست عمل نکند، آینده و شأنیت خانواده را تحت شعاع قرار دهد. اعضای یک خانواده سعی می‌کنند در قدم اول مشکل را در درون خانواده حل کنند، اما اگر به نتیجه نرسیدند و نه تنها مشکلات حل نشد بلکه تشدید هم شد به ناچار از طریق مراجع صالح که وظیفه‌شان رسیدگی به این مشکلات است اقدام می‌کنند.   مصوبات وزارت علوم، نه شورای ناظر بر نشریات
وی افزود: طی روز‌های اخیر شاهد آن بودیم که چند نامه به دانشگاه‌ها از طرف شورای مرکزی ناظر بر نشریات وزارت علوم ابلاغ شده است. به عنوان مثال در رابطه با انتخابات الکترونیک و اجازه برگزاری آن انتخابات به ۲۰ دانشگاه، هرچند اخباری داریم که به تعدادی از دانشگاه‌ها هم که خارج از همین ابلاغیه اند، مجوز برگزاری انتخابات داده‌اند. یا در مورد ماجرای نشریه دانشگاه شریف هم به همین شکل برخلاف مصوب، جلسه رسمی برگزار شده در شورا و بدون مصوبه رسمی شورا، صرفا نظر مجموعه وزارت علوم را ابلاغ کرده‌اند، تا هزینه‌ای متوجه وزارت خانه نشود. همه این‌ها در حالی است که حتی یک برگ مصوبه رسمی در رابطه با این موارد در صحن شورا به جمع بندی نرسیده و امضا نشده است و بر اساس مصوبه صریح دستورالعمل وزارت علوم اجازه ابلاغ نداشته است.   مفاخری اشاره کرد: لازم به ذکر است تنها در صحن شورا در رابطه با اجازه برگزاری انتخابات الکترونیک در دو دانشگاه کاشان و الزهرا آن هم برای صحت سنجی و بررسی عملکرد سامانه جامع نشریات دانشگاهی مجوز داده شد و قرار شد بعد از برگزاری انتخابات کمیته ناظر بر نشریات این دانشگاه‌ها و بررسی آن در صحن شورا مرکزی وزارت علوم و در صورت تایید آن، مجوز برگزاری انتخابات الکترونیک به چند دانشگاه دیگر که اعضا پیشنهاد می‌دهند داده شود. اما نه جلسه بررسی انتخابات‌های فوق برگزار شد و نه جلسه‌ای در رابطه با تعیین ۲۰ دانشگاه نام برده در ابلاغیه و نه حتی به صورت شفاهی نظری از اعضا دانشجویی یا غیر دانشجوی شورا گرفته شده است.   بیشتر بخوانید: انتخابات کمیته ناظر بر نشریات دانشجویی ۲۰ دانشگاه به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود عضو شورای مرکزی ناظر بر نشریات وزارت علوم گفت: متاسفانه شاهد آن هستیم که کوچکترین مشکلات دانشکاه‌های دارای رانت مثل دانشگاه‌های تهران، در سریعترین زمان ممکن در دستور کار قرار داده و گاهی به نفع مسئولین آن دانشگاه تصمیم گرفته می‌شود. این در حالی است که بعضا دانشگاه‌های خارج از تهران و درو‌تر از پایتخت باید ماه‌ها منتظر در دستور کار قرار گرفتن مطالبات خود در صحن شورای مرکزی ناظر بر نشریات وزارت علوم باشند.
وی تصریح کرد: این اقدامات معاونت فرهنگی وزارت علوم در کنار دیگر موارد قطعا باعث ایجاد بی‌انگیزگی دانشجویان و خارج شدن ذی‌نفعان فضای دانشجویی اصلی از مدار تصمیم سازی خواهد شد. از همین رو نامه‌ای خدمت وزیر علوم نوشتیم و مراتب اعتراض خود را از وضعیت موجود اعلام کردیم.   بیشتر بخوانید: جلوی بدعت گذاری در معاونت فرهنگی وزارت علوم را بگیرید
مفاخری در آخر گفت: امروز معاونت فرهنگی وزارت علوم برای آنکه از زیر بار مسئولیت و پاسخگویی شانه خالی کند سعی دارد با تصمیمات خارج از چهارچوب قانونی و ربط این تصمیمات به دو عضو دانشجویی عملا کف دانشگاه را متشنج کند و دانشجو را در مقابل دانشجو قرار دهد. امید دارم وزیر علوم با جدیت به این موضوع ورود کند در غیر این صورت به ناچار و برخلاف میل باطنی مجبوریم از مراجع دیگر و ابزار‌های دیگری برای پایان دادن به این آشفته بازار که به عمد ایجاد شده است، استفاده کنیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: نشریات دانشجویی کمیته ناظر بر نشریات وزارت علوم شورای مرکزی ناظر بر نشریات وزارت علوم برگزاری انتخابات نشریات دانشجویی صحن شورا دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۰۱۵۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لیست نهایی «ائتلاف امناء» برای دور دوم انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه تهران+ اسامی

دبیر شورای مرکزی ائتلاف مردمی نیروهای انقلاب (امناء) از نهایی شدن لیست این ائتلاف برای دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سید نظام الدین موسوی دبیر شورای مرکزی ائتلاف مردمی نیروهای انقلاب (امنا) در گفت‌وگویی از نهایی شدن لیست این ائتلاف برای دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس خبر داد.

وی گفت: از ۳۰ نامزد ائتلاف امنا در دور اول انتخابات ۷ نفر انتخاب و۱۵ نفر نفر نیز به دور دوم راه پیدا کردند.

دبیر شورای مرکزی ائتلاف مردمی نیروهای انقلاب (امنا) افزود: با تصویب شورای مرکزی ائتلاف تمامی ۱۵ نامزد راه یافته فهرست ائتلاف به دور دوم، در این مرحله نیز در لیست امنا قرار دارند.

وی تصریح کرد: همچنین با توجه به اینکه آقای مهدی شریفیان در اطلاعیه ای رسماً اعلام کرد که خود را متعهد به رویکردهای ائتلاف امنا در مجلس آینده می‌داند، با تصویب شورای مرکزی حضور وی به عنوان نفر شانزدهم فهرست امنا در دور دوم قطعی شد.

موسوی در ادامه اسامی کامل ۱۶ نفر ائتلاف انتخاباتی امنا در حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس را به شرح ذیل اعلام کرد:

۱- سید نظام الدین موسوی

۲- احمد نادری

۳- ابراهیم عزیزی

۴- پیمان فلسفی

۵- سمیه رفیعی

۶- ابوالفضل ظهره وند

۷- محمد سراج

۸- ابوالقاسم جراره

۹- زینب قیصری

۱۰- ریحانه اخلاقی

۱۱- صالح اسکندری

۱۲- سید مرتضی محمودی

۱۳- بیژن نوباوه وطن

۱۴- حسین صمصامی

۱۵- مجتبی رحماندوست

۱۶- مهدی شریفیان

کد خبر 750269

دیگر خبرها

  • چهل و ششمین دوره مسابقات ریاضی دانشجویی کشور در دانشگاه تبریز به کار خود پایان داد
  • توضیح دانشکده علوم خانواده دانشگاه تهران درباره حاشیه‌های اخیر
  • لیست نهایی «ائتلاف امناء» برای دور دوم انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه تهران+ اسامی
  • بررسی ۲۶۶ شکایت علیه مصوبات شورا‌های شهر از سراسر کشور در دیوان عدالت اداری
  • دانشگاه تهران رتبه اول همکاری‌های بین‌المللی را دارد
  • پیگیر رفع مشکل اینترنت در روستاها هستیم
  • پیگیری مشکل اینترنت در روستاها
  • لیست «ائتلاف امناء» برای دور دوم انتخابات مجلس در تهران اعلام شد
  • نظارت ۹۹۰ ناظر بر دور دوم انتخابات بیرجند، درمیان و خوسف
  • آخرین مهلت بارگذاری آثار برای جشنواره قلم ۱۵ خردادماه