Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی نسبت به سفرهای غیر ضروری و ترددهای بین شهری در ایام تعطیل هشدار داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، دکتر سید احمد هاشمی ضمن تسلیت به مناسبت ایام سوگواری امام حسین (ع) گفت : با وجود آن که خراسان شمالی در حال گذر از موج دوم شیوع کرونا است، اما ما هنوز در وضعیت قرمز هستیم و همچنان رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی توصیه می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به آخرین توصیه های سازمان بهداشت جهانی، فاصله گذاری اجتماعی با ماندن در خانه و حداقل جابجایی در سطح شهر ها و جاده ها و استفاده از ماسک را موثرین ترین راه برای پیشگیری از کرونا اعلام کرد.

دکتر هاشمی تاکید کرد: بررسی میدانی متخصصان اپیدمی وزارت بهداشت طی شش ماه گذشته موید این نکته مهم است که میزان ابتلا و فوت ناشی از کرونا، ارتباط مستقیم با رفتن به سفر در سطح کشور داشته است و لذا رفتن به سفر به معنی قبول ریسک مبتلا شدن و مبتلا کردن سایر هموطنان به ویرووس کوید ۱۹ است.

وی ضمن تقدیر از هم استانی ها به دلیل رعایت فاصله گذاری اجتماعی و زدن ماسک ، اظهار داشت: در صورتی که شهروندان نکات ایمنی و بهداشتی نظیر ماسک زدن، رعایت فاصله اجتماعی و شست و شوی دست ها را جدی نگیرند و در ایام تعطیل به مسافرت بروند، با ایجاد شرایط نامطلوب ، سلامت خود و  همه افراد جامعه را به خطر می اندازند. 

وی  تاکید کرد: در شرایط کنونی به هیچ عنوان افراد به مسافرت و حتی به زادگاه خود نروند تا از گسترش بیماری پیشگیری شده و تلاش خستگی ناپذیر مدافعان سلامت به هدر نرود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی عنوان کرد: درصورتی که شهروندان در روزهای آتی به سفر بروند، به طور قطع  با وضعیت هشدار و قرمز بیماری کووید۱۹ با شدت بیشتری مواجه می شویم که تهدید کننده جدی سلامت به شمار می رود.

دکتر هاشمی خاطرنشان کرد: قطع زنجیره کرونا با پیشگیری همگانی رخ خواهد داد و اگر فقط تعداد محدودی از افراد پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند، نمی توانیم کرونا را شکست دهیم، بنابراین رعایت فاصله گزاری اجتماعی و اصول بهداشتی برای همه  شهروندان ضروری است و باید در اولویت قرار گرفته و جدی تلقی شود.

وی یادآور شد: کاهش تلفات ناشی از کرونا تنها با کنترل ابتلا به این ویرووس میسر بوده و همزمان کمک به کادر درمان برای فراهم آوردن امکان رسیدگی به سالمندان و افراد دارای بیماری های زمینه‌ای است.

وی با اشاره ناشناخته بودن وغیر قابل پیش‌بینی بودن واکنش این ویروس در بدن انسان خاطرنشان کرد بر افزایش مراقبت و اجرای دقیق دستورالعمل‌های وزارت بهداشت در پیشگیری از کرونا تاکید کرد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: سفر ریسک مسافرت کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۰۱۸۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدردانی از متصدیان سه واحد نمونهٔ بهداشتی در مه ولات


به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛به‌مناسبت هفتهٔ سلامت و به‌منظور تشویق متصدیان به رعایت مسایل بهداشتی، واحد بهداشت محیط مه ولات از سه نفر از متصدیانی که در سال ۱۴۰۲ نسبت به رعایت مسائل بهداشت فردی و بهداشتی محیط محل کسب خود تلاش بیشتری نموده و بیش‌ترین همکاری را با واحد بهداشت محیط داشته‌اند، با اهدای لوح، قدردانی کرد.

سرپرست شبکهٔ بهداشت و درمان شهرستان مه ولات گفت: نظارت، پایش و کنترل مستمر مراکز تهیه، تولید و توزیع مواد غذایی و کنترل سلامت و نیز رعایت بهداشت مواد غذایی تضمین کنند سلامت مصرف کنندگان خواهد بود؛ لذا دستیابی به یک زندگی سالم تنها از طریق برخورداری از محیط سالم و ارائهٔ خدمات صحیح بهداشت محیط فراهم می‌شود.
جواد جوانی افزود: شاخص‌های بهداشتی این واحد‌های صنفی، رعایت بهداشت فردی، بهداشت فردی و ابزار کار و توجه به تذکرات ارائه شده و همکاری مناسب با بازرسین مرکز بهداشت بود و این واحد‌ها همهٔ موارد بهداشت محیطی را در واحد صنفی خود به دقت رعایت کردند و در سال ۱۴۰۲ هیچ‌گونه اخطار، شکایت تلفنی و حضوری و تماس با ۱۹۰ توسط مراجعین نداشتند.

دیگر خبرها

  • بیماران«ای‌ال‌اس» با امانت دادن تجهیزات به یکدیگر زنده‌اند
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • رعایت نکات بهداشتی در استفاده از حشره کش‌های خانگی
  • قدردانی از متصدیان سه واحد نمونهٔ بهداشتی در مه ولات
  • انجام غربالگری سه سرطان شایع در مشهد
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • تصفیه خانه فاضلاب از هدر رفت آب درصنایع آب بر پیشگیری می‌کند
  • هیچکدام از صحبت‌های آقای قناد را قبول ندارم/ او امانت‌داری را در روایت ماجرا رعایت نکرد
  • هیچکدام از صحبت‌های آقای قناد را قبول ندارم/ آقای قناد امانت‌داری را در روایت ماجرا رعایت نکرد