Web Analytics Made Easy - Statcounter

بر اساس تحقیقات محققان دانشگاه آکسفورد که با همکاری محققان دانشگاه بیرمنگهام انجام شده است  بیماران مبتلا به سرطان خون در صورت ابتلا به کووید ۱۹، در مقایسه با سایرین ۵۷ درصد بیشتر در معرض خطر ابتلا به عوارض شدید این بیماری هستند. علاوه بر این، سن بیمار نقش مهمی در افزایش شدت علایم دارد و افراد بالای ۸۰ سال، در معرض بیشترین خطر ابتلا به علایم شدید کووید ۱۹ قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری گاردین، بر این اساس از ماه مارس گذشته تا کنون بیش از ۶۰ مرکز سرطان در سراسر انگلیس، اطلاعات مربوط به بیماران سرطانی بالغی را که به بیماری کووید ۱۹ نیز مبتلا شدند، در یک بانک اطلاعاتی وارد کردند. اکنون محققان با استفاده از اطلاعات آماری مربوط به سن، جنسیت و نوع تومور این بیماران دریافتند بیمارانی که مبتلا به انواع سرطان خون هستند، به ویژه بیماران مسن‌تر مبتلا به لوسمی، در مقایسه با سایر بیماران سرطانی، علایم شدیدتری از کووید ۱۹ را نشان می‌دهند.
لوسمی گروهی از انواع سرطان است که معمولا از مغز استخوان شروع می‌شود و باعث شکل‌گیری تعداد زیادی گلبول سفید غیرطبیعی می‌گردد. عفونت‌های مکرر، خونریزی، کبودی، تب، لرز، خستگی ناگهانی و کاهش وزن از جمله مهمترین نشانه‌های این بیماری است.
شایع‌ترین نوع لوسمی در بزرگسالان AML نام دارد و یک چهارم موارد ابتلا را شامل می‌شود. اثر مستقیم این بیماری بر مغز استخوان است. علت این بیماری تولید بیش از حد سلو های خونی نابالغ است که در طول زمان مانع از رشد سلول های خونی نرمال می‌شوند. مراحل پیشرفت این بیماری بسیار سریع است و نیاز به درمان فوری دارد.
گزارش کامل این تحقیقات در نشریه Lancet Oncology  منتشر شده است.

برچسب‌ها ویروس کرونا آسیب پذیری بیماری های ویروسی سرطان خون پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها هراس جهانی از ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا آسیب پذیری بیماری های ویروسی سرطان خون ویروس کرونا آسیب پذیری بیماری های ویروسی سرطان خون سرطان خون کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۰۲۵۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصرف برخی خوراکی‌ها احتمال ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهد

ایسنا/کرمانشاه یک متخصص تغذیه گفت: مصرف برخی خوراکی‌ها می‌تواند احتمال ابتلا به سرطان را افزایش دهد.

دکتر یحیی پاسدار با بیان اینکه مطالعات متعدد در تمام دنیا نشان داده که مصرف برخی خوراکی‌ها می‌تواند احتمال ابتلا به سرطان را تشدید کند، افزود: از جمله این خوراکی‌ها، غذاهای سرخ کردنی است، زیرا در دمای بالا روغن ها سبب تولید یک نوع ماده اسیدی می شوند که احتمال ابتلا به سرطان را تشدید می کند.

وی گفت: باقی مانده سموم در میوه‌ها و یا مصرف سبزیجاتی که در محیط‌های آلوده پرورش داده شده‌اند نیز سبب افزایش احتمال ابتلا به سرطان خواهد شد.

این متخصص تغذیه مصرف ماهی یا دیگر فرآورده‌های دریایی که در آب های آلوده و یا آب هایی که فاضلاب کارخانجات وارد آن می شود، پرورش یافته‌اند را نیز در افزایش احتمال ابتلا به سرطان موثر دانست.

پاسدار با بیان اینکه توصیه می شود از مصرف خوراکی هایی که ریسک بیماری و عوامل سرطان‌زا را افزایش می دهند پرهیز شود، گفت: در مقابل پیشنهاد می شود از مواد غذایی ضدسرطان همچون سبزیجات سالم و مواد غذایی حاوی آنتی اکسیدان و ویتامین«سی» استفاده شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • واکنش زهره حمیدی به ویدئوی منتشر شده از او روی تخت بیمارستان | برای ۳ ماه قبل است، به سرطان مبتلا شده‌ام اما ...
  • مصرف برخی خوراکی‌ها احتمال ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهد
  • وقتی که قولنج خبر از ابتلا به سرطان می‌دهد
  • کاهش خطر ابتلا به سرطان پروستات با مصرف این مواد غذایی
  • ابتلا به سرطان پروستات با مصرف این مواد غذایی
  • آیا مالاریا از مرزهای شرقی وارد کشور شده است؟
  • دعوت برای اهدای خون به بیماران مبتلا به سرطان
  • فراخوان اهدای خون به بیماران مبتلا به سرطان
  • بسیاری از اختلالات روانی ریشه جسمانی دارند
  • رازگشایی از ۷ علت ابتلا به سرطان