Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@20:34:59 GMT

‌‌ایجاد مرکز فنی‌و‌حرفه‌ای مشترک ایران و عراق در مریوان

تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۰۳۰۶۳

‌‌ایجاد مرکز فنی‌و‌حرفه‌ای مشترک ایران و عراق در مریوان

‍‍‍‍‍‍

گروه استان‌ها-رئیس سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای کشور از ایجاد مرکز فنی‌و‌حرفه‌ای مشترک ایران و عراق در مریوان خبر داد و گفت: سند راهبردی توسعه مهارت بازنگری می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، علی اوسط هاشمی ظهر امروز در جلسه شورای مهارت استان با اشاره به اینکه امروزه سواد به معنی مهارت تعریف می‌شود، اظهار داشت: «تغییر» جدی، الزام‌آور و ضرورت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با آینده پژوهشی به این سمت روی آورده و در طول 40 سال سابقه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای بالغ بر 5400 استاندارد در 65 گروه شغلی با خوشه‌های زیرمجموعه‌ای داشته‌ایم.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای کشور با اعلام اینکه ظرف یک‌سال اخیر دو هزار استاندارد جدید برای روی‌آوری به مشاغل جدیدِ حاصل از این تغییرات تعریف شده است، گفت: خوشبختانه یک هزار و 300 طرح در مردادماه رونمایی شده که تنها یکی از آنها در حوزه پتروشیمی بوده است.

وی با ذکر اینکه در بحث شرکت ملی گاز نیز طرحی تعریف شده که دیگر سخن از مرگ خاموش در میان نباشد، تصریح کرد: برای حوزه کشاورزی با وزارت جهاد بر استانداردهای آموزشی کشاورزی نوین امروز ورود پیدا کرده‌ایم.

هاشمی از ایجاد دپارتمان ملی گلخانه نوین در دیواندره خبر داد و بیان کرد: این طرح در استان کردستان استارت خواهد زده شد.

وی با بیان اینکه وجب به وجب استان کردستان قابلیت بوم‌گردی و ارزش‌گذاری دارد، ادامه داد: در این استان آنچه مطالبه امروز مردم است خروج از ناهنجاری‌های شهری و استرس است که بوم‌گردی را می‌توان در استان پایلوت ملی کرد و دپارتمان ملی بوم‌گردی را در استان راه‌اندازی کرد تا از ظرفیت اقلیم و مردم خون گرم این استان بهره برد.

رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور با تأکید بر اینکه شناخت از بانه و مریوان نباید محدود به بازار شود، گفت: باید این شناخت به مردم و آئین و فرهنگ استان کردستان گسترش یابد و در کنار آن مسابقه ملی مهارت اقوام ایران را می‌توان در کردستان برگزار کرد تا بتوان لباس اقوام ایران را برندسازی کرد.

مسابقه ملی مهارت اقوام ایران در کردستان برگزار می‌شود

وی با اشاره به اینکه لباس قوم کُرد را می‌توان به یک برند تبدیل کرد و از آن در راستای اشتغال بهره گرفت، گفت: شهرخلاق موسیقی ثبت جهانی شده و باید منطبق با نگاه جهان به قابلیت هنر شهر سنندج، تلاش کرده تا ارزش‌گذاری منطبق را لحاظ کرد؛ به همین خاطر مأموریت داشته تا استاندارد بخش موسیقی را با احداث دپارتمان آلات موسیقی در سنندج راه اندازی و بتوان پایلوت آن را در این شهر نهادینه ساخت و مسابقه جهانی آن را در این شهر برگزار کرد.

هاشمی با اذعان به اینکه با استاندارسازی تولیدات می‌توان ارزش‌گذاری را لحاظ کرد، ادامه داد: در تکمیل پروژه‌ها هر میزان از امکانات استان که قابلیت واگذاری به بخش خصوصی وجود داشته باشد، استقبال خواهیم کرد و باید تلاش کرد تا این مراکز را تکمیل و در اختیارم مردم قرار داد.

به گفته وی در دانشگاه‌ها و مدارس نیاز به راه‌اندازی کارگاه جدید نداریم و می‌توان 96 کارگاه و سوله‌های موجود را در اختیار کارآفرینان قرار داد.

رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور از ایجاد مرکز فنی حرفه‌ای مناطق آزاد در مریوان به عنوان مرکز مهارت‌آموزی در مناطق آزاد تجاری خبر داد و عنوان کرد: این مدل با آمایش مرزی و مشترک با دو کشور که انطباق داشته و پوشش‌دهنده بازار هر دو کشور باشد بر اساس سند موافقت‌نامه بین دو کشور در چارچوب قانون، مدلی برای توسعه رقابت مهارتی راه‌اندازی و در آینده به دیگر کشورهای همسایه تعمیم داده خواهد شد.

وی با بیان اینکه 135 آموزشگاه آزاد در کردستان وجود داشته که به عنوان نقطه قوت ما شناخته می‌شوند، گفت: حاضر هستیم در مازاد زمین‌های خود و زمین‌های مازاد شهر، مهارت را راه‌اندازی کرده تا با ورود بخش خصوصی به این حوزه، این امکان فراهم شود که حق ورود به بحث آموزش بدون کسب گواهینامه استاندارد فنی و حرفه‌ای را نخواهند داشت.

هاشمی با تأکید بر اینکه رعایت حق شهروندی ایجاب کرده که هرکس در کلاس‌های آموزشی شرکت کند، بایستی دوره‌های استاندارد فنی و حرفه‌ای آموزش را گذرانده باشد، تصریح کرد: اولویت اول با آموزشگاه‌های آزاد است.

رئیس مجمع نمایندگان کردستان: چیزی از «سند توسعه مهارت» ندیده‌ایم92483 نفر در کردستان بیکارند / آموزش‌های بازارمحور در تربیت افراد کارآفرین لحاظ می‌شود

وی با اشاره به اینکه سال 1400 بهار آموزشگاه‌های آزاد خواهد بود، افزود: بسیاری از بخش‌هایی که آموزشگاه‌های آزاد ورود کرده به نفع آنان خواهد بود و دولت از ارائه این آموزش‌ها به حالت رقابتی کاهش خواهد داد.

رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور با ذکر اینکه فرصت مرزی به صورت جدی مورد توجه و آموزش‌های غیررسمی مورد تأکید است، اعلام آمادگی کرد: می‌توان مهارت‌هایی را در قالب سند توسعه استان تعریف کرد و به آموزش جامعه مهارت‌محور پرداخته و پایلوت پروژه مهارت جامعه محور در استان کلید خواهد خورد.

وی با اعلام اینکه اگر 10 درصد جمعیت بیکار و فارغ‌التحصیل ترک تحصیل‌کرده فاقد مهارت استان، بدون محدویت جنسی شناسایی و با ایجاد ظرفیت آموزشی آنان را مهارت‌آموزی کرد، گفت: در مراکز صلاحیت حرفه‌ای در قالب یک پروژه ملی این مهم را در استان کردستان به‌عنوان الگو برای استان‌های مهاجر عملیاتی کرده و در نوع خود بزرگ‌ترین پروژه خواهد بود.

هاشمی از راه‌اندازی مرکز تربیت مربی از افرادی که در این طرح به مراتب بالاتر نایل شوند، خبر داد و افزود: تسهیلات معطوف به افرادی بوده که دارای گواهینامه مهارت باشند و هر شهروند یک مهارت را فعلیت داد.

وی با بیان اینکه در هر شهرستان آمادگی داشته که 20 روستا الگوی مهارتی خاص خود را فراهم کنند، تصریح کرد: با وجود تمام قابلیت‌های روستایی در استان کردستان می‌توان به عنوان بازگشت معکوس بهره برد.

رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور با تأکید بر اینکه از این طرح‌ها می‌توان در راستای ارتقای مهارت افراد و کاهش دامنه انتظار برای دستیابی به شغل استفاده کرد، گفت: باید ارزش کار و قداست کار را از طریق مهارت احیا کرده و این ارزشمندترین فعلی‌ست که باید به آن روی آورد.

وی با اعلام اینکه میزبانی مسابقه ملی مهارت را به کردستان خواهیم داد، تأکید کرد: این استعداد در کردستان وجود دارد که از طریق مهارت برای ابراز وجود در کشور، قامت راست کرد.

هاشمی با اذعان به جدی گرفتن پیوست مهارت برای تمامی پروژه‌های عمرانی، خاطرنشان کرد: این امر توسط شهرداری محقق خواهد شد تا هیچ کارگر بدون مهارت در استان نداشته باشیم.

وی کردستان را مهاجر فرست دانست و تأکید کرد: مهاجرت مهارت‌دار بفرستید که این امر نیازمند اجماع گروه‌های مرجع برای جریان‌سازی است.

ایران مهد مهارت است

رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور روی آوری مردم به بورس را زمینه‌ساز راه‌اندازی دپارتمان ملی بورس در کردستان دانست و گفت: این دپارتمان باید با استانداردها و مهارت‌آموزی از استان آغاز و به استان‌های دیگر جاری شود.

وی با انتقاد از یارانه دادن، اساس را بر عزت‌ و ایمان به قابلیت و توانایی انسانی برای رشد و شکوفایی این عزت دانست و گفت: ایران مهد مهارت است، هیچ کشوری در جهان پیشتازیش در بحث مهارت به اندازه ایران نیست باید این نکته را به زمان فعلیت داد.

هاشمی با بیان اینکه آثار باقی مانده از نیروها و استادکاران مهاری‌ست که هنوز هم تولید ثروت می‌کند، از مسئولان استانی درخواست کرد: به تربیت نیروی ماهر و کاربلد روی آورید تا بتوان از محل یارانه به هر جوان جویای کار در طول دوره مهارت‌آموزی حمایت‌های مادی را ارائه داد و جامعه جوان را یارانه بگیر هدفمند برای کسب یک موقعیت دانست.

وی از راه‌اندازی مرکز سنگ شناسی در شهرستان قروه خبر داد و نسبت به برپایی مرکز مشاوره فنی‌وحرفه‌ای در دانشگاه‌های استان ابراز رضایت کرد و خطاب به استاندار گفت: در جوار شهرک‌های صنعتی می‌توان مراکز مهارتی را راه‌اندازی کرده و نیاز به جای مشخصی نیست چرا که خود کارخانه‌ها به کارگاه بدل خواهند شد.

رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور با اشاره به اینکه این مهارت آموزی بر اساس استانداردهای مهارت می‌تواند بیکاری را از میان بردارد، گفت: کارفرما به دنبال نیروی کاربلد است و به همین خاطر باید تلاش کرد تا پاسخگوی نیاز کارفرما و سرمایه‌گذار بود.

هاشمی در پایان به سند راهبردی استان گریزی زد و درخواست کرد: تمام موارد ذکر شده در این سند گنجانده شود و پس از بازنگری یک هفته‌ای این سند امضا شود تا بتوان با لحاظ نظرات کارشناسی شده، توافق با اتاق بازرگانی، توجه به نظرات شورای فنی و حرفه‌ای استان و سند 2035، دستاورد خوبی را برای کردستان به ارمغان آورد.

انتهای پیام/483/ش

R7848/P/S6,66/CT11 بیشتر بخوانید... ۵۰۰ هزار نفر ساعت آموزش مهارتی در زندان‌های کردستان ارائه شد قدردانی رئیس سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای از توجه قوه قضائیه به اشتغال و حرفه‌آموزی زندانیان نماینده کردستان در مجلس خبرگان: تقویت آموزش‌های مهارتی در سطح کشور انجام شود قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... ۵۰۰ هزار نفر ساعت آموزش مهارتی در زندان‌های کردستان ارائه شد قدردانی رئیس سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای از توجه قوه قضائیه به اشتغال و حرفه‌آموزی زندانیان نماینده کردستان در مجلس خبرگان: تقویت آموزش‌های مهارتی در سطح کشور انجام شود پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ گزارش| اعتراض متقاضیان طرح مسکن ملی؛ قیمت‌ها عادلانه نیست ۲ "هر کوچه یک حسینیه"| مدیحه‌سرایی حاج مهدی رسولی مقابل درب منزل یک شهید + تصاویر ۳ اختصاصی| تخلیه ۳.۳میلیون تن کالای اساسی در بنادر کشور/ ۱۵ فروند کشتی حامل کالاهای اساسی منتظر ورود به بنادرند ۴ جانشین فرمانده ناجا: قرارگاه مبارزه با اراذل و اوباش در سراسر کشور افتتاح شد / ‌در صحنه با مخلان امنیت ‌برخورد خواهیم کرد ۵ گزارش ویدئویی| حال‌ و هوای خاص محرم در دیار شمس‌الشموس/ عزاداری پرشور مشهدی‌ها در ورزشگاه امام رضا(ع) / تمام پروتکل‌ها رعایت شد ۶ گزارش| شور و شعور حسینی در ایران / مدیحه‌سرایی مداحان در مقابل منازل شهدا و کوچه‌ها ‌‌/ عزاداری سیدالشهدا(ع) تعطیل‌شدنی نیست + تصاویر ۷ آژیر خطر «کرونا» در بویراحمد بازهم به صدا درآمد ۸ دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع): مجالس امام حسین(ع) زمینه‌ساز بسیاری از تحولات و ‌انقلاب‌ها در جهان شده است مهمترین اخبار استانها گزارش ویدئویی| حال‌ و هوای خاص محرم در دیار شمس‌الشموس/ عزاداری پرشور مشهدی‌ها در ورزشگاه امام رضا(ع) / تمام پروتکل‌ها رعایت شد گزارش ویدئویی| شمیم روضه حسینی در روستاهای خراسان شمالی / خانه به خانه عشقت را جار می‌زنیم‌ + فیلم گزارش ویدئویی| روایت تسنیم از ‌عزاداری ‌‌شیرازی‌ها در محرمی متفاوت / وقتی سلامت مردم اولویت هیئت‌ها می‌شود گزارش ویدئویی| عشق به حسین در میناب موج می‌زند / مردم ‌آیین سنتی حرکت کاروان حسینی را بازسازی کردند مهمترین اخبار تسنیم روحانی:‌ شکست‌های اخیر آمریکا نتیجه مقاومت و ایستادگی ملت ایران است خطیب‌زاده: موضع رئیس شورای امنیت در مخالفت با آمریکا تبعات حقوقی بسیاری دارد مصاحبه| افقهی: صهیونیست‌ها درحال محک زدن حزب‌الله هستند/ ۳ روایت درباره تنش‌ها در مرز لبنان گفتگو با سازنده "رویای آجری"| در تفکر سرمایه‌سالار از غرب هم جلو زدیم/ راه تحقق عدالت اجتماعی مالیات بر ثروت است رهبر انقلاب در پیامی درگذشت حجت‌الاسلام حسینیان را تسلیت گفتند درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رئیس سازمان فنی و حرفه ای کشور رئیس سازمان آموزش فنی وحرفه ای گزارش ویدئویی استان کردستان مهارت آموزی راه اندازی آموزش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۰۳۰۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای از اولویت‌های جدی ما است

به گزارش خبرنگار مهر، احمد محمودزاده معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش با حضور در هنرستان دخترانه فنی و حرفه‌ای روشنگران منطقه ۴ تهران از نزدیک از نمایشگاه آثار و دستاوردهای فرهنگی و هنری دانش آموزان بازدید کرد.

محمود زاده با اشاره به اهمیت بالای مهارت آموزی و فراگیری تخصص در دوران تحصیل گفت: توجه به هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و رشته‌های مهارتی شاید تا اندازه‌ای مورد غفلت قرار گرفته بوده که خوشبختانه در دولت سیزدهم عزم و اراده جدی بر تقویت آن وجود دارد و اقداماتی نیز صورت گرفته و در حال انجام است.

وی با اشاره به منویات و تأکیدات جدی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) پیرامون توجه به هنرستان‌ها و رشته‌های مهارتی گفت: ایشان در دیدار اخیر خود با کارگران نیز فرمودند که مدارس با آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به اشتغال صحیح و راحت جوانان کمک کنند و این نشان از اهتمام ویژه به این حوزه را نشان می‌دهد چرا که هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای می‌توانند آینده شغلی و تحصیلی دانش آموزان را نیز رقم بزنند.

محمودزاده با تاکید بر این سخن مهم که ما باید دالان کنکور را به دالان اشتغال تبدیل کنیم، اظهار کرد: دانش آموزان در محیط مدرسه با یادگیری حتی یک مهارت می‌توانند در آینده نقش بسیار موثرتری را ایفا کنند، با این رویکرد دانش آموزان با تخصص و مهارت افزایی به امنیت شغلی و درآمدزایی نیز نزدیک شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه نگرش به هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای امروز بسیار تغییر کرده است، تصریح کرد: اکنون اولیا و دانش آموزان انگیزه و علاقه جدی تری به رشته‌های مهارتی دارند و استعدادهای مهارتی بسیار زیادی در هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای ما مشغول به تحصیل می‌باشند.

وی با اشاره به اینکه دستاوردهای فنی و آثار مهارتی دانش آموزان بهترین تبلیغ برای رشته‌های فنی و حرفه است، گفت: البته در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نیز مهارت آموزی مورد تاکید قرار گرفته و وزارت آموزش و پرورش در راستای توسعه و تجهیز رشته‌های هنرستانی گام‌های اساسی برداشته است.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: با برنامه ریزی های مستمر و پیگیری‌های عملیاتی، امیدواریم که در آینده بتوانیم ۵۰ درصد دانش آموزان متوسطه را تحت پوشش مهارت‌های فنی و حرفه‌ای قرار دهیم و آموزش‌های پایه را حتی در مقاطع تحصیلی دبستان در مدارس آغاز نمائیم.

محمودزاده با اشاره به اینکه در سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی نیز توجه به هنرستان‌ها و رشته‌های فنی و حرفه‌ای بسیار مورد تاکید است، گفت: هم در زمینه تأسیس هنرستان‌های ضمیمه اقدامات خوبی در حال انجام است و از موسسین علاقه مند به تأسیس هنرستان غیر دولتی در قالب وام‌های خوداشتغالی از محل تبصره ۱۸ حمایت خواهیم کرد.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به ظرفیت بالای هنرستان‌های با رشته‌های هنری، گفت: شما دانش آموزان هنرمند که بهترین مبلغ هنر اسلامی و انقلابی نظام مقدس جمهوری اسلامی هستید باید با خلق آثار ارزشمند خود در فضای رسانه‌ای نیز مؤثر باشید و با کنشگری‌های مؤثر پیرامون موضوعات مختلف جامعه نقشی جدی ایفا کنید.

کد خبر 6090359 علی قدمی

دیگر خبرها

  • دیپلماسی مهارت یکی از راهبردهای کلیدی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای است
  • آموزش‌های فنی و حرفه‌ای مقدمه‌ای برای ایجاد اشتغال جوانان است
  • افزایش ۵۰ درصدی مراکز جوار کارگاهی در دستور کار سازمان فنی‌وحرفه‌ای است
  • آموزش‌های مهارتی کلید توسعه اشتغال پایدار در جامعه است
  • دوره آموزشی مدیران دبیرستان‌های شبانه‌روزی غرب کشور در سنندج
  • تقویت همکاری ایران و عراق برای مقابله با پدیده گرد و غبار
  • تقویت هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای از اولویت‌های جدی ما است
  • لزوم ایجاد فضای مناسب برای مشارکت مردم در تحقق شعار سال
  • وجود بیش از ۱۹ هزار واحد کارگری و کارگاه‌های تولیدی در کردستان
  • مهارت آموزی ۱۵۰۰ بانوی بیرجندی در رشته‌های فنی و حرفه‌ای